Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry wszystkim, odkąd pojeździłam chwilę na rowerze full suspension nie mogę o nim zapomnieć.

W związku z tym poszukuję, a budżet jest jaki jest.

Może teraz coś na Black Friday by wpadło albo może opłaca się coś używanego kupić?

Wzrost 178, waga 75.

Koła 29, grubość wolałabym nie więcej niż 47 bo jeżdżę też po asfalcie.

Wolę ramę dłuższą niż wyższą.

Jeśli macie jakieś cenne rady, albo nawet modele, albo nawet gdzie co i jak to bardzo proszę o odpowiedź.

 

Z góry dziękuję!

Napisano
8 godzin temu, Emiss napisał:

Koła 29, grubość wolałabym nie więcej niż 47 bo jeżdżę też po asfalcie.

Tego jeszcze nie grali 😀. A może to zwykła pomyłka i chodzi o 57 mm?

Napisano

 

7 godzin temu, sznib napisał:

Tutaj taniej, nie musisz dokładać:

https://www.greenbike.pl/rower-gorski-ghost-kato-fs-essential-licznik-gratis-p-9964.html

W tej cenie full to raczej taniej się kupić nie da, osprzęt w miarę sensowny i mykmyk w komplecie

 

Mega, dzięki!

 

To lepszy ten liv od Ghosta?

6 godzin temu, wr81 napisał:

Popatrz na rowery Liv - marka Gianta dla kobiet, są dobre oferty np. na mount7 .

https://www.mount7.com/liv-embolden-1-29.html

https://www.mount7.com/liv-embolden-2-29-2024.html

Niestety model Pique się wyprzedał...

Są jeszcze modele Intrigue ale to już na pewno za duże skoki i masa na przejazdy asfaltem...

 

I czy dobrze działa przesyłka takiego towaru  z zagranicy?

5 godzin temu, chudzinki napisał:

Tego jeszcze nie grali 😀. A może to zwykła pomyłka i chodzi o 57 mm?

Nie wiem, z tą grubością kół 🙈 po prostu dobrze mi się jedzie na cienkich kołach i wiem że na asfalcie to działa i trochę się boję grubych kół na asfalcie bo dużo po nim jeżdżę.

Ale jeżdżę też po szutrach i po lesie więc....

Ważne żeby kręgosłup się cieszył 😁

Napisano
Cytat

Nie wiem, z tą grubością kół 🙈 po prostu dobrze mi się jedzie na cienkich kołach i wiem że na asfalcie to działa i trochę się boję grubych kół na asfalcie bo dużo po nim jeżdżę.

Szerokością. Wąskich.

Ale co działa? Połączenie trailowego fulla z małą zębatką i opon 47 mm? Coś mi tutaj wybitnie na pasuje... 

Czym teraz jeździsz?

  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, Emiss napisał:

To lepszy ten liv od Ghosta?

Na pewno Ghost ma lepszy napęd i system zawieszenia w ramie. W sumie to przeważa na jego korzyść.

Godzinę temu, Emiss napisał:

trochę się boję grubych kół

Ważny jest bieżnik. Są szerokie opony z takim bieżnikiem, gdzie dobrze się toczą po asfalcie i w terenie dają radę, np. Continental Race King czy Shwalbe Smart Sam.

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, chudzinki napisał:

Szerokością. Wąskich.

Ale co działa? Połączenie trailowego fulla z małą zębatką i opon 47 mm? Coś mi tutaj wybitnie na pasuje... 

Czym teraz jeździsz?

Ojjj nawet nie warto wspominać, nawet nie udaję, że się znam, tyle co umiałam zrobiłam research w interentach, sklepach i wśród znajomych, a resztę zdaje się na starych wyjadaczy.

Napisano

Full drogi w utrzymaniu ;) jest w nim co robic. Full trail jest fajny tylko na trasy minimum down country.

Na lzejszych trasach cross country hardtail jest o niebo lepszy. A full trail na asfalcie to juz tragedia.

Mam 3 rowery: hardtail, full trail, gravel asfalt.

Na trasach cross country full jest znacznie wolniejszy od hardtail. Waga, opony, obrecze.

 

Kupisz fulla i na pierwszym pelnym serwisie powiedza 1k+ 

 

Radon ma teraz fajne wyprzedaze hardtail i full

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeśli nie boisz się zakupu za granicą, to najsensowniejszą propozycją jest Liv Embolden 1. Jego jedyny słaby punkt to przerzutka + manetka SX, która jest kiepskiej jakości, przez co możesz mieć problem, żeby zmusić ją do poprawnego działania. Na szczęście w razie czego wymiana jej na GX (przerzutka + manetka) to kwestia maksymalnie 500 zł.

Gorzej wygląda sprawa z Ghostem, który ma widelec z pogranicza atrapy, a jego wymiana to już 1000 zł lub więcej. 

 

  • Mod Team
Napisano

Bez przesady, powietrzny XCR to nie uginacz pokroju sprężynowego XCMa czy XCT, ale jednak klasa wyżej.

A jedno zawiasowe zawieszenie w tym LIV to jednak nie to, co 4zawias w Ghoście. No i tam jest jakiś autorski amor Gianta, w sumie nie wiadomo co to warte.

Napisano

Pozostaje jeszcze kwestia masy, dla Ghosta ciężko znaleźć dokładne dane, wyskakuje mi z googla ponad 16kg podczas gdy dla Embolden 1 jest jasno podane 14.5 dla rozmiaru S. 

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, lelek2 napisał:

Full drogi w utrzymaniu ;) jest w nim co robic. Full trail jest fajny tylko na trasy minimum down country.

Na lzejszych trasach cross country hardtail jest o niebo lepszy. A full trail na asfalcie to juz tragedia.

Mam 3 rowery: hardtail, full trail, gravel asfalt.

Na trasach cross country full jest znacznie wolniejszy od hardtail. Waga, opony, obrecze.

 

Kupisz fulla i na pierwszym pelnym serwisie powiedza 1k+ 

 

Radon ma teraz fajne wyprzedaze hardtail i full

Co masz na myśli, pisząc o trasach cross country?

Co do reszty w zasadzie zgoda, cięższy full zawsze będzie wolniejszy niż lżejszy rower na asfalcie czy w lekkim terenie. Pytanie tylko czy autorce zależy na biciu rekordów czy na wygodzie.

Koszty też trzeba wziąć pod uwagę, zapłacisz za fulla 5 k, potem co roku od tysiaczka w górę w serwisie jak się na tym sama nie znasz.

Faktycznie szkoda, że już Liv Pique wyprzedany, to byłby świetny wybór, moja dziewczyna zachwycona :D 

Edytowane przez NerfMe
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, lelek2 napisał:

Full drogi w utrzymaniu ;) jest w nim co robic. Full trail jest fajny tylko na trasy minimum down country.

Na lzejszych trasach cross country hardtail jest o niebo lepszy. A full trail na asfalcie to juz tragedia.

Mam 3 rowery: hardtail, full trail, gravel asfalt.

Na trasach cross country full jest znacznie wolniejszy od hardtail. Waga, opony, obrecze.

 

Kupisz fulla i na pierwszym pelnym serwisie powiedza 1k+ 

 

Radon ma teraz fajne wyprzedaze hardtail i full

Noo może nie będę tak dojeżdżać tego roweru, 
 
Ale słyszałam właśnie że się ciężej jeździ, dlatego myśl o tej węższej oponie., A waga na pewno swoje zrobi, no niestety.
 
A co do serwisu, to nawet słyszałam, że nówkę trzeba dopasować do wagi jeśli chodzi o te siłowniki tylko nie wiem czy te siłowniki tej klasy w tych rowerach o których rozmawiamy to jest ta opcja.
Może jak tak drogo, to się nauczę dbać o niego, 😅
A ten Radon to jak się plasuje pomiędzy Ghostem i Liv?
 
 
1 godzinę temu, Galvatron napisał:

Jeśli nie boisz się zakupu za granicą, to najsensowniejszą propozycją jest Liv Embolden 1. Jego jedyny słaby punkt to przerzutka + manetka SX, która jest kiepskiej jakości, przez co możesz mieć problem, żeby zmusić ją do poprawnego działania. Na szczęście w razie czego wymiana jej na GX (przerzutka + manetka) to kwestia maksymalnie 500 zł.

Gorzej wygląda sprawa z Ghostem, który ma widelec z pogranicza atrapy, a jego wymiana to już 1000 zł lub więcej. 

 

Ten widelec to kwestia wytrzymałości, czy chodzi o jakość siłowników? Skakać nie zamierzam, jeśli o to chodzi, stawiam na wygodę. Nie wiem, jak kiepskie są te przerzutki i z czym porównać, znam tylko deore, pytanie, czy są gorsze.

A jak chodzi o strach przez zakupem za granicą, to chyba na jedno wychodzi, jak w polsce?

 

Godzinę temu, NerfMe napisał:

Co do reszty w zasadzie zgoda, cięższy full zawsze będzie wolniejszy niż lżejszy rower na asfalcie czy w lekkim terenie. Pytanie tylko czy autorce zależy na biciu rekordów czy na wygodzie.

Koszty też trzeba wziąć pod uwagę, zapłacisz za fulla 5 k, potem co roku od tysiaczka w górę w serwisie jak się na tym sama nie znasz.

Faktycznie szkoda, że już Liv Pique wyprzedany, to byłby świetny wybór, moja dziewczyna zachwycona :D 

Wygoda! a czemu ten Liv Pique taki super? :) Ja mogę na męskim jeździć, nie przeszkadza mi.

Godzinę temu, wr81 napisał:

Pozostaje jeszcze kwestia masy, dla Ghosta ciężko znaleźć dokładne dane, wyskakuje mi z googla ponad 16kg podczas gdy dla Embolden 1 jest jasno podane 14.5 dla rozmiaru S. 

Tylko, że ja i tak bym brała L albo XL, nie wiem, do końca, który rozmiar w tych dwóch rowerach, na Ghost Kato hard tail jeździłam na ramie 17, bez szału była ta przejażdżka, ale właśnie nie o rekordów w bicie mi chodzi a zdecydowanie wygoda.

Edytowane przez Emiss
zapomniałam dodać
Napisano

Gdzie jezdzisz? Czy masz jakies fajne zjazdy? Dropy ?

Na moje oko to opony trailowe sa wolne na ubitych odcinkach ale robia robote w ciezszym terenie.

Do fulla trailowego trzeba miec dobra kondycje aby byl z tego fun.

Natomiast strasznie mnie irytuje jak on wolno jezdzi w latwym terenie. W latwym terenie irytacja a w ciezkim super fun i pewnosc siebie.

Osobiscie w tym budzecie bralbym fajnego HT. A jak kiedys bedziesz chciala pojezdzic mocniej to juz bedziesz wiedziala czego szukasz.

Dla mnie full trail to tylko trail, zero asfaltu itp

HT mozesz jezdzic wszystko. Przy oponach wyscigowych to tez bedzie fajna predkosc

https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-sl-3

taki polecilem znajomemu ale dla Ciebie moze wersja bez SL zeby bylo samo aluminium.

Tylko ponad twoj budzet. Mozesz spojrzec na tansze wersje ktore tez sa dobre i spokojnie Ci wystarcza

taki rowerek mysle ze spokojnie na kolejne 10 lat i nic tam nie trzeba dokladac. Jedynie zmienic siodelko na sqlab ;)

Napisano
Cytat

Gdzie jezdzisz? Czy masz jakies fajne zjazdy? Dropy ?

Na moje oko to opony trailowe sa wolne na ubitych odcinkach ale robia robote w ciezszym terenie.

Do fulla trailowego trzeba miec dobra kondycje aby byl z tego fun.

Szanuję kręgosłup i nie skaczę, ale przy takim przedstawieniu tematu trochę się boję o kolana. tak jak pisałam, jeżdże i na asfalcie i po szutrach, i po lasach, górki, ale komfort jazdy fulla mnie zachwycił. Nie zależy mi tak na szybkości, ale dlatego chciałam węższe opony, żeby było łatwiej.

  • Mod Team
Napisano
6 godzin temu, Emiss napisał:

Ten widelec to kwestia wytrzymałości, czy chodzi o jakość siłowników? Skakać nie zamierzam, jeśli o to chodzi, stawiam na wygodę.

Ogólnie sensowne minimum jeśli chodzi o wideł to żeby był powietrzny (bo dzięki temu ustawisz pod swoją wagę i będzie pracował jak trzeba) i miał w miarę dobry tłumik. 

Wygoda jazdy na fullu jest oczywista i czuć to nawet na zwykłej polnej drodze, nie mówiąc o fajnych zjazdach. Niestety, coś za coś i przez wagę rower jest bardziej ociężały i wolniejszy niż HT. oczywiście mówimy o porównaniu rowerów w podobnych przedziałach cenowych, bo full może i nawet być lżejszy niż HT, ale cena takiego będzie odpowiednio większa.

Rowery MTB sprzedawane są z oponami dedykowanymi w teren, także jakbyś chciała jakieś z mniejszymi oporami to trzeba by było wymienić.

 

Napisano
10 godzin temu, Emiss napisał:

Wygoda! a czemu ten Liv Pique taki super? :) Ja mogę na męskim jeździć, nie przeszkadza mi.

Pique to model lżelszy trochę i o mniejszych skokach zawieszenia niż Embolden. Tutaj akurat modele damskie to zaleta, Liv mają większe przeceny i lepszą dostępność promocyjnych niż podobne Gianty .

 

10 godzin temu, Emiss napisał:

Tylko, że ja i tak bym brała L albo XL, nie wiem, do końca, który rozmiar w tych dwóch rowerach,

Hmm, jak dla mnie przy 178cm to XL za duży, z tabelek zazwyczaj to będzie pogranicze M i L ale to już oczywiście sprawy indywidualne...

Napisano
19 godzin temu, Emiss napisał:

I czy dobrze działa przesyłka takiego towaru  z zagranicy?

W dniu 25.11.2025 o 09:37, chudzinki napisał:

idzie w kartonie i jak ma działać?

 

11 godzin temu, Emiss napisał:

Nie zależy mi tak na szybkości, ale dlatego chciałam węższe opony, żeby było łatwiej.

łatwiej jeździ się na szerszych oponach i stabilniej, już do XC zaczynają prosy ładować 2.5

 

 

12 godzin temu, Emiss napisał:
A ten Radon to jak się plasuje pomiędzy Ghostem i Liv?
 

jest tu cały wątek o radonie, radon to raczej problematyczna gwarancja i brak dożywotniej gwarancji na ramę. Gianta zanosisz do serwisu, robisz pierwszy przegląd i elo - sam tak robiłem z dwoma rowerami. Natomiast radon ma ten plus, że będzie wychodził prawdopodobnie korzystniej w podobnych pieniądzach.

 

 

12 godzin temu, Emiss napisał:

Ten widelec to kwestia wytrzymałości, czy chodzi o jakość siłowników? Skakać nie zamierzam, jeśli o to chodzi, stawiam na wygodę. Nie wiem, jak kiepskie są te przerzutki i z czym porównać, znam tylko deore, pytanie, czy są gorsze.

Widelec bierz powietrzny, tani powietrzny od drogiego, nie różni się tak bardzo jak sprężyna od powietrznego. Napęd najlepiej 1x12 w tym budżecie i to jedyny wymóg jaki powinnaś mieć, bo innego się nie da. To najniższa półka cenowa fulli. Wolałbym shimano.

Deore to chyba najbardziej podstawowa i najtrwalszy zestaw, tak ogólnie pisząc. Bo to zależy.

 

12 godzin temu, Emiss napisał:

Tylko, że ja i tak bym brała L albo XL, nie wiem, do końca, który rozmiar w tych dwóch rowerach, na Ghost Kato hard tail jeździłam na ramie 17, bez szału była ta przejażdżka, ale właśnie nie o rekordów w bicie mi chodzi a zdecydowanie wygoda.

XL jest od 185cm na stronie gianta (liv) masz tabele z wzrostem
 

13 godzin temu, sznib napisał:

A jedno zawiasowe zawieszenie w tym LIV to jednak nie to, co 4zawias w Ghoście. No i tam jest jakiś autorski amor Gianta, w sumie nie wiadomo co to warte.

maestro jest pomiędzy horst a vpp chociaż i są ludzie co twierdzą, że vpp = maestro

Napisano

Liv i Giant mają inną rozmiarowkę...

Jeśli chodzi o Pique to bardza fajny i lekki rower z zachowawczą geometria i świetnym zawieszeniem. My go jeszcze znaleźliśmy za granicą w cenie poniżej 6 k z wysyłką. Jest lżejszy od HT, na którym wcześniej jeździła moja dziewczyna i to jest pierwszy współczesny rower jaki ma, więc jest zachwycona. Od siebie polecam, ale w tej cenie obecnie nie do kupienia. 

@chudzinki z kolei chyba może się podzielić pośrednimi wrażeniami z użytkowania Emboldena.

Poza tematem:

@grzech1991 czym się różni VPP od Maestro? Ja żyję w przekonaniu, że Maestro jest rodzajem zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu, podobnie jak np. DW-Link Ibisa. Możenie wyprowadzisz z błędu....

 

  • Mod Team
Napisano
28 minut temu, grzech1991 napisał:

maestro jest pomiędzy horst a vpp chociaż i są ludzie co twierdzą, że vpp = maestro

W proponowanym wcześniej Liv Embolden nie ma zawiechy Maestro, tylko zwykły jedno zawias. Maestro jest dopiero w Pique.

Napisano
8 minut temu, NerfMe napisał:

z kolei chyba może się podzielić pośrednimi wrażeniami z użytkowania Emboldena.

Niby tak, ale najpierw musiałbym zobaczyć jaka największa zębatka tam wejdzie, bo z 30-tką na asfaltach i szutrach to się zajedzie 😄.

Skoro musi być full bez względu na zastosowanie to ja to widzę tak - kupić najlżejszy podobający się rower w tym budżecie, do którego wejdzie co najmniej 34t i cieszyć się jazdą. Im prostsze zawieszenie tym rower będzie lżejszy.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...