Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na Ali kupiłem wiele pożytecznego osprzętu rowerowego, ale tego prostego amortyzatora siodełka zdecydowanie nie polecam...

IMG_20250321_121921.thumb.jpg.12c1d56b8f35f0397ddb8a9a7cf2a18d.jpg

Screenshot_2024-03-28-11-17-04-008_com.alibaba.aliexpresshd.thumb.jpg.52daf29aab6996d4b1502d0bfc191425.jpg

Sprężyna jest nawet wygodna, daje się indywidualnie wyregulować, ale po kilkudziesięciu godzinach pracy pęka z hukiem!!  Aby wrócić do domu, trzeba ją zdemontować co na szczęście jest możliwe.

Testowałem dwukrotnie i ta sama wada (konstrukcyjna?, materiałowa?🥴),  Aliexpress oczywiście natychmiast zwraca pieniądze, ale czy ja jestem ich testerem?😡  

Napisano

.

2 godziny temu, KNKS napisał:

Trzeba mieć nie lada odwagę, i wagę komara, żeby posadzić tyłek na coś takiego 😃.

😂 chyba Chińczycy nie przewidzieli moje 95kg😂

Sam pomysł nie jest zły, tylko wykonanie niedopracowane, wadliwe. Resor siodełka jest bardzo czuły, niweluje nawet małe drgania, trzeba się wręcz oswoić z jazdą na takim "fotelu babuni"😄.  Złamanie sprężyny jest bezpieczne dla rowerzysty, ale strachu dużo - strzał, huk😲🫨 

IMG_20250426_172545.thumb.jpg.7e1af73596b12fe8f47443195347a6ba.jpg

Gdy zostaną wyeliminowane wady materiałowe (lepszy gatunek stali, lepsze hartowanie) to będzie ciekawa propozycja dla tych co chcą jeździć wygodnie, elastyczność jest na pewno większa od pionowej sztycy amortyzującej, od siodełka na sprężynach śrubowych, podobna do pantografu.

Oczywiście full suspension jest tu bezkonkurencyjny, więc nie ma mowy o tym.

Napisano

Kiedyś mi sie to pojawiło w proponowanych na ali, chciałem to nawet wkleić na forum, jako przykład jakieś nieporozumienia, ale wtedy zobaczyłem twój rower z tym patentem i siedziałem cicho cierpliwie czekając na rozwój sytuacji.

Jak widać w końcu sie doczekałem 😁

Napisano

Rozumiem, że musiałeś dosyć znacznie wsunąć sztycę w ramę niwelując tym samym jej właściwości amortyzująco-tłumiące 😅.

  • Mod Team
Napisano

@Turysta05 Jaja sobie robisz z poważnych ludzi... Ciesz się, że pręty nie pękły z obu stron - wtedy byś zmienił zdanie na temat bezpieczeństwa tego sprzętowego barachła... Przecież to nie ma pewnie żadnego atestu, chyba że klepnęli po tym, jak wsiadła na to osoba ważąca 40 kg i przejechała po równym 500 m...

@smw44199 Wstydź się, bo nie ostrzegłeś kolegi. Nieładnie, bardzo nieładnie... Taka uciecha gawiedzi, kiedy się komuś coś spierniczy...

  • Haha 1
Napisano

Każdy musi mieć w sobie trochę zdrowego rozsądku i minimum myśli technicznej jeżdżąc rowerem, więc nie czułem sie na siłach udzielać tak oczywistych porad. Zresztą jak widać, nie tylko ja, nawet  moderator dopiero teraz to zauważył😁

Napisano

Takie rozwiązanie nie ma prawa działać na dłuższą metę. Musiałoby być jakieś dodatkowe podparcie z tyłu (chociażby elastomer czy cokolwiek w tym stylu). Nie ma znaczenia z jakiego materiału jest to wykonane bo w miejscu zgięcia materiał pracuje i każde jego ugięcie powoduje kolejne zmęczenie materiału. Kupowanie takiego wynalazku to proszenie się o katastrofę.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Koledzy, z wiedzą nt. mechaniki technicznej, bez obrazy😉, to u Was słabiutko...

@Lextalionis pisze:

Takie rozwiązanie nie ma prawa działać na dłuższą metę...... Nie ma znaczenia z jakiego materiału jest to wykonane bo w miejscu zgięcia materiał pracuje i każde jego ugięcie powoduje kolejne zmęczenie materiału.

A resory samochodowe działają i to w bardzo ciężkim sprzęcie,  kwestia materiału i wykonania.

3 godziny temu, KrissDeValnor napisał:

Ciesz się, że pręty nie pękły z obu stron....

Spokojna głowa, nie pękną, prawdopodobieństwo praktycznie zerowe👌😄, ale za troskę dziękuję🙂.  Zamiast tłumaczyć zjawiska zmęczenia, żywotności, poparte rachunkiem prawdopodobieństwa, podam przykład słynnego karabinka AK-47, uznanego za niezawodny przez wojska wszelkiego autoramentu.  Tam zbijak iglicy jest poruszany sprężyną zwiniętą spiralnie z 3 drutów (ekstremalnie odpowiedzialny element), gdy pęknie jeden drut, kałach strzela nadal, potem wymienia się całą sprężynę. 

Napisano

Nie wiem jak możesz ten wynalazek porównywać do resorów w samochodzie. Tam promień gięcia jest dużo większy więc siły działające na materiał nie są tak skoncentrowane jak w rozwiązaniu, które próbujesz bronić. Tutaj podczas jazdy pręt jest ściskany, zginany i skręcany jednocześnie więc do zmęczenia dochodzi bardzo szybko.

Napisano (edytowane)
55 minut temu, Turysta05 napisał:

Zamiast tłumaczyć zjawiska zmęczenia, żywotności, poparte rachunkiem prawdopodobieństwa, podam przykład słynnego karabinka AK-47, uznanego za niezawodny przez wojska wszelkiego autoramentu.  Tam zbijak iglicy jest poruszany sprężyną zwiniętą spiralnie z 3 drutów (ekstremalnie odpowiedzialny element), gdy pęknie jeden drut, kałach strzela nadal, potem wymienia się całą sprężynę. 

😁 Widać rozległą wiedzę, ale... Ale czy Ty wiesz co to zbijak ? Zbijak to nabój treningowy chroniący iglicę, oraz gniazdo iglicy, podczas oddawania suchego strzału.

Tobie chyba chodziło o urządzenie powrotne które w karabinku systemu AK, istotnie,  jest trójelementowe . Złożone ze sprężyny, żerdzi teleskopowej oraz oporo sprężyny powrotnej. Jest tam tez, w czeluściach karabinka, sprężyna kurka, który uderza bezpośrednio w iglice, ale ona nie jest trójelementowa.

Tak ,siak czy owak nie trafiłeś z analogią, a jeśli pękające pod ciężarem 100 kilogramowego chłopa jarzmo/pręt siodła nie jest, w Twoim mniemaniu, niebezpieczne, to co jest ? Bieganie w klapkach po polu minowym obsadzonym barszczem Sosnowskiego ?

Edytowane przez KNKS
  • Haha 1
Napisano

Kurde chłopaki, tak się rozkręcacie, że nie nadążam z popcornem 😉 Zdecydujcie się, który z ostatnich tematów będzie tym "pierwszym"  - a) zmiana biegów pod obciążeniem, b) amortyzator siodełka? Tematu smarowideł na łańcuch nawet nie ruszam :) 

  • Haha 1
Napisano
Godzinę temu, Lextalionis napisał:

Nie wiem jak możesz ten wynalazek porównywać do resorów w samochodzie. Tam promień gięcia jest dużo większy więc siły działające na materiał nie są tak skoncentrowane jak w rozwiązaniu, które próbujesz bronić. Tutaj podczas jazdy pręt jest ściskany, zginany i skręcany jednocześnie więc do zmęczenia dochodzi bardzo szybko.

Tak masz rację, inna jest geometria obciążeń, dlatego ten resor siodełka trzeba "przeliczyć" inaczej, obecnie można to robić na symulatorach CAD, Chinczykom to nie wyszło🥴

ściskany, zginany i skręcany  to sprężyna, tu tylko zginany

51 minut temu, KNKS napisał:

...Jest tam tez, w czeluściach karabinka, sprężyna kurka, który uderza bezpośrednio w iglice, ale ona nie jest trójelementowa....

Ooo..! @KNKS bratnia dusza co też odsłużyła dla Ojczyzny, pozdrawiam🙂

sprężyna kurka, o to mi chodziło, nie pisałem o kurku bo kto to kojarzy?😄

jest spleciona z 3 drutów, ja taką miałem😉.  Najprostszy przykład dublowania systemów, bo nie ma systemu niezawodnego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...