RabbitHood Napisano Piątek o 07:01 Napisano Piątek o 07:01 (edytowane) Łyżki obojętnie - liczy się, że z tworzywa a nie metalowe. Dętka - patrzysz do jakiej szerokości opon pasują (chociaż jak będzie mniej czy więcej to problemu też nie będzie) i jaki masz wentyl w obecnej dętce. Producent nieistotny (chociaż sam kupuję konciaki). np te: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-all-pd9101/?v_Id=53714 Edytowane Piątek o 07:03 przez RabbitHood Cytuj
wr81 Napisano Sobota o 17:48 Napisano Sobota o 17:48 Jako były użytkownik opon Maxxis Ikon potwierdzam że na pewno ich wymiana przy użytkowaniu krossowo/gravelowym to bardzo dobra decyzja. U mnie też G-One Allround tyle że 29x2.25 (i w bonusie z paskiem odblaskowym..). Cytuj
zekker Napisano wczoraj o 07:41 Napisano wczoraj o 07:41 Nie wiem czy opony już kupione czy nie ale ja też bym stawiał jednak na 2" czy 50mm. Przy zmianie z 2,2" (55mm) na 1,75" (45mm) rower pójdzie około 1cm w dół. Niby niewiele ale zawsze to większe ryzyko zahaczenia korbą/pedałem o coś. Przy jeździe tylko po dobrych twardych drogach problemu pewnie nie będzie ale jak się trafi jakaś koleina, czy ubita ścieżka ale w dołku to można się zdziwić. Przerabiałem temat przy przesiadce z crossa na 29er-a zostawiając opony 1,75". Jeżdżąc w terenie zbyt często zdarzało mi się zahaczyć o glebę. Po wymianie opon na 2,1 lub 2,2 (nie pamiętam już) było zdecydowanie lepiej. W dniu 30.07.2025 o 22:47, Greg1 napisał: Opory toczenia nie zależą od szerokości Zależą - im szersze tym opory toczenia mniejsze. Oczywiście jeżeli rozważa się to samo ciśnienie, mieszankę, bieżnik, masę itd. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.