Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.12.2025 w Odpowiedzi
-
5 punktów
-
Nie wszystko zdzisław, ale w końcu uzbierałem komplet do zabawy. Stan’s Hugo 29”, Koozer 455, Sapim Race z mosiężnymi nyplami - sumując elementy wyjdzie tylne koło w okolicy 1,3kg. Przednie niewiele lżejsze - o, koło 1,2 kila 🤡4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Witam! Jeździłem już kilka razy ze sprzętem od @rambolbambol i przyszedł czas na opinię Zamówiłem wersję: Złota z diodą SST40 5000K i sterownikiem Buck, do tego uchwyt, dwa ogniwa i ładowarkę. Użytkowane w ostatnich tygodniach po godzinie 16:00 czyli ciemność. Po mieście, parkach, lasach i łąkach. Co do samej latarki - super. Wiele stopni jasności pozwala odpowiednio dobrać sobie oświetlenie. Wymienny akumulator - rewelacyjna rzecz (na tym mi bardzo zależało). Uchwyt dobrze trzyma, nawet na wybojach. "Poziomy" słup światła świetnie oświetla drogę przede mną jak i po bokach. Wcześniej miałem Bontrager Ion 100R i nowy Convoy w takiej konfiguracji świeci nieporównywalnie lepiej oraz jest znacznie dłuższy czas działania. Reszta osprzętu spełnia swoje zadanie Wielkie podziękowania dla @rambolbambol za podejście - wytłumaczył wszystko co trzeba, opisał, opowiedział, porównał. Widać, że pasjonat, szacun! Przy okazji doradził jeszcze w innym temacie oświetleń2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@Przecietny jak nie lubisz słownictwa, to w takim razie nie będę podawał nicka. Poza tym pewnie dostałbym tu za to kolejnego bana. 😆1 punkt
-
Jedni czekają inni jadą, ludzie mają różne podejście, różne zboczenia, zajawki i poziomy funu1 punkt
-
jeżeli wyjąłeś tłoczki całkowicie, to zwykła metoda odpowietrzania może nie wystarczyć, bo większość powietrza, która "utknęła" w układzie jest od strony zacisku - czyli najdalej jak to możliwe od portu do odpowietrzania w klamce. Przepchnięcie całego powietrza z zacisku do klamki będzie najskuteczniejsze, jeżeli "przelejesz" układ nowym olejem portem w zacisku, aż do klamki. Generalnie magury są nieco upierdliwe w odpowietrzaniu. Ja stosuję i polecam tę metodę https://nsmb.com/articles/2018-magura-mt-trail-sport-bleed-how-first-impressions/1 punkt
-
Drogi pamiętniczku. Bębenek się przestał obracać, łożysko mimo wyczyszczenia i wciśnięcia smaru odmówiło dalszej służby po przebiegu 6000km. Moim zdaniem do Newmenów Fade koniecznie należy dodać uszczelnienie w łożysku bębenka po stronie zewnętrznej.1 punkt
-
A ja wczoraj zważyłem zdejmowane z roweru koła, Newmen Evolution SL X.A.25 wg producenta 1485g. Waga pokazała 742g + 887g, razem 1629g z fabryczną taśmą.1 punkt
-
Zważyłem tylne koło WTB w Topstonie, co prawda alu, ale jednak - 1227 g 😅 (bez wentyli)1 punkt
-
Kup sobie Oraguarda na allegro ile potrzebujesz i oklej to co najbardziej narażone na uszkodzenia. Będzie sporo zabawy w wycinanki, ale ile zaoszczędzisz. Woski, ceramiki i inne "magiczne" powłoki sobie daruj. Może to się do szosy nadaje, żeby te kilka kropel deszczu przed którymi pedalarz nie zdąży się schować ładnie po ramie spłynęło. Ale jeśli to rower MTB, to syf i tak będzie niezależnie od tego, co z ramą zrobisz - taki urok tej odmiany kolarstwa. Kiedyś dostałem jakiś preparat, użyłem parę razy, ale poza tym, że rama świeciła się jak psu jajca na wiosnę i że straciłem czas na jego aplikację, nie dawał absolutnie nic.1 punkt
-
Robisz w ten sposób...? https://m.youtube.com/watch?v=5SJzD-TGIAY&pp=0gcJCR4Bo7VqN5tD1 punkt
-
A co chcesz zabezpieczyć woskiem albo ceramiką? Jeśli lakier na ramie przed UV i poprawić look, poprawić hydro czy mniejsze przyleganie błota to oki. Ale mechanicznie nic nie zabezpieczysz tym. Zabezpieczenie mechaniczne to folia. Możesz samemu okleić newralgiczne miejsca gotową folią dedykowaną do ram....wyjdzie taniej. Dużo wypożyczalni tak robi.1 punkt
-
Nic nie da jedzenie do 18 jeśli nie będzie deficytu kalorycznego, tyle i aż tyle 😉1 punkt
-
Odrobinę krzywy hak objawia się właśnie tak, że na jednym/dwóch biegach są jakieś dziwne dźwięki.1 punkt
-
1 punkt
-
Kupiłem tyle części, że aż cały rower. Mój pierwszy w życiu baranek, więc cieszę się jak dziecko, które nauczyło się jeździć na rowerze i pierwszy raz wyjechało dalej niż koło płota. Po latach z szeroką prostą kierownicą mam wrażenie, że zaliczę glebę z każdym ruchem kierownicy. Po latach z amortyzatorem każdy krawężnik to teraz Alpy do pokonania. Po latach manetek MTB teraz kombinuję, jak tu te klamkomanetki się obsługuje. Po latach wielkich tarcz mam wrażenie, że rower nie hamuje, mimo iż też na płynie. Ale ogień idzie z kół. Muszę się pewnie rozjeździć.1 punkt
-
Niech będzie, że i ja wpadne z moją drobnicą. Mostek GrigioCarbonio Attack T1000 - w momencie pisania tych słów najlżejszy wspornik na świecie. To ta firma, która zawstydziła ostatnio korbę THM Clavicula i pokazała lżejszą. Niestety (a może i stety) wcześniej kupiłem THM. Jako, że to element do mojego projektu (a nie dla mnie), skomentuję też cenę - 750 Euro zważywszy na to, że na mostek i cały anturaż marki najlepiej patrzeć z odległości kilku metrów, wydaje się być odrobinę wygórowaną kwotą 😉 Ale to już ostatni element układanki, niedługo pokażę cały rower 🙂1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@JWO działa super. Kupiłem po namowie kogoś z forum. Wymiana banalna, użytkowanie mega wygodne. Mam wrażenia, że koło lepiej trzyma ciśnienie i rzadziej dopompowuje. Co do ceny to kupiłem w Bioster za kilkanaście złotych => https://biostern.abstore.pl/detki-zestaw-do-konwersji-zaworu-sv-na,c142,p12353,pl.html . Dokupiłem jeszcze: adapter - https://biostern.abstore.pl/pompki-adapter-sks-clik-tec-do-tradycyjnej,c88,p12354,pl.html głowicę - https://biostern.abstore.pl/pompki-glowica-pompki-podlogowej-sks-clik-tec,c88,p12355,pl.html Można to pompować na dwa sposoby: pompka z głowicą do presty - byle nie wkręcana bo nie pasuje. Używam dużej pompki Topek i działa to super, pompki z adapterem lub głowicą którą podlinkowałem powyżej. działa nawet z CO2 - tylko znowu nie może to być pompka nakręcana. Nie zauważyłem żadnych problemów. Raz za lekko wkręciłem wkład ale to moja wina. Po dokręceniu działa perfekcyjnie. Nie zauważyłem również negatywnego wpływu mleka. Sam patent z klikiem przy podpinaniu pompki jest genialny. PS Na Amazonie masz zestawy wkładów i adapterów/głowic. Ceny całkiem rozsądne.1 punkt
-
Wymieniłem zjaraną lampę w kanciapie. A jak już było światło i odpalony piecyk za plecami, to postanowiłem coś podłubać przy rowerze. Na warsztat wziąłem ściuchrane już Look'i X-Track Race. Nie oszczędzane, ogarniane myjką/czasami szczotką, ciągle w użyciu. Na stół operacyjny trafiały jeden po drugim - żebym czegoś nie zamienił Demontaż prościutki - jak się ma kluczyk do wkręcanych zaślepek (jest na zdjęciu, ale lepiej będzie go widać za chwilę). Idzie ogarnąć bez, ale narzędzia fajnie mieć. Po wyciągnięciu ośki okazało się to co na zdjęciach - smarowidła w newralgicznych miejscach brak, a to co zostało to po prostu było i nic nie robiło. Spodziewałem się większego syfu, ale przewidywanej tragedii nie było. Nawet "czysto" było można by rzec. Dało się to ładnie ogarnąć. Uszczelki na osiach i oringi na zaślepkach i same zaślepki zdrowe - nie było potrzeby wymieniać na nowe. Łożyska o dziwo zdrowo kręciły, więc nie ruszałem. Korpusy pedałów od środka ogarnięte z resztek fabrycznego smaru. Wszystko dostało nowego żółtego motorex'a w ilości... chyba większej niż fabryka przewidziała - będzie na dłużej. Działają jak nowe. No,... może tylko nie wyglądają1 punkt
-
1 punkt
-
Bo szwendając się po lasach za kwadratami trafiłem na budowę szutrów premium. Będzie dłuuuga prosta klasy prima sort lotnisko - w tle zdjęcia od linii wysokich drzew już zrobione. Będą się Grvlowcy i CXy o KOMy mordować1 punkt
-
Jak już wrócę na rower, zabiorę go w to miejsce, posadzę na huśtawce i zrobię mu romantyczną fotkę.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
wpadł trzeci rower, a chciałbym czwarty swoją drogą cube 24" attention na judy tk silver idzie na sprzedaż. I wpadł plecak od @Veext - dziękuję. Był tani, trzeba było odświeżać stronę po kilka razy aby upolować. Niestety, jest mega ciężki. Sam rower w porządku, ale chyba to najgorzej przygotowny rower przez sprzedawce jaki miałem, mimo, żę teoretycznie dzwonili i wszystko ustawiali pode mnie1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Opony dla córki na wiosnę (12 Eur/szt), a reszta dla jej starego.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
myslisz,ze korba coś zmieni? najczęściej wystepujace są zebatki w liczbie parzystej. Dasz większą to bedziesz jezdzil na lżejszym przełozeniu z tylu, dasz mniejszą to na twardszych ale stopniowanie nadal bedzie co dwa "na dole" co trzy "na srodku" i co różnie 😆 "na górze". Nie wiem zastanawiam się, bo ja zawsze załatwiałem to kasetą, korba u mnie zostawała ta sama. no i dla rekreacyjnych rowerzystów którzy nawet nie wiedzą o czym piszesz😆 taki zwykły kowalski się nad tym nie zastanawia i nie wie,że coś mu nie pasuje tylko pedałuje i jedzie.1 punkt
-
Nie znam się na cuesie, linkgljadzie i tych nowych tworach Shimano ale uważam że do jazdy amatorskiej najlepsza sekwencja w kasetach jaką można mieć to 15-17-19-21-24-28. Skoki wyraźne ale bez odczucia dziur. Jak dobierzesz tak przednią zębatkę żeby najczęściej używaną koronką było 19 to jest ideał. Zrobiłbym wszystko żeby móc mieć to w rowerze.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
