Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 14.10.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
- Mućka, weź mnie w tyłek podrap. - Krasula, daj spokój, nie teraz. - No weź podrap, chyba w pokrzywy wlazłam, tak swędzi. - No dobra, ale tak szybko, bo jeszcze ktoś zauważy. - Daj spokój, przecież tu nikogo nie...10 punktów
-
7 punktów
-
Nad górą chmura, w tej chmurze dziura, moja sąsiadka to stara... się jak może, choć ma tępe noże, pokroić kurczaka, ot historia taka.6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Akurat mieszkam w beskidzie sądecki i w górach w październiku jestem jeszcze ok 2 x w tygodniu, naprawdę na przestrzeni lat bardzo sporadycznie zdarza mi się spotkać kogoś na HT, oczywiście mówie o jakichś szlakach, bo na jakichś szutrówkach czy koło schronisk gdzie da sie asfaltem dojechać to jeszcze jeżdżą, choć oczywiście zdecydowana większość to elektryczne fulle, a mówie to z perspektywy analogowej enurówki/AM i tak tym rowerem generalnie podjeżdżam, oczywiście zdarzają się miejsca gdzie tego nie da się zrobić, nie jest może ten podjazd też najprzyjemniejszą rzeczą jaka istnieje, ale mam porównanie do HT, którym jeździłem i absolutnie nie widzę, żadnego miejsca, w którym wolałbym go mieć zamiast fulla, oczywiście jeśli mówimy o jeździe w terenie a nie jakimś plątaniu się po szutrówkach. Autor wątku ma jakieś swoje sprecyzowane preferencje i mniej więcej orientuje się w temacie tym samym, jakaś kłótnia o wyższości FS na HT może nie ma tak negatywnych skutków, ale w przypadku osoby, która dopiero zaczyna jazdę, pisane mocno sprzecznych informacji naprawdę może być szkodliwe, sam wiem po sobie. 6 lat temu zaczynając jazdę na rowerze, chciałem kupić szosę, radziłem się kolegi, który sporo jeździł (tak mi się wydawało) i dostałem radę, aby kupić rower crossowy i to najlepiej authora bo to najlepsza marka xD problem był taki, że to był jedyny rower z jakim miał styczność poza jakąś tanią szosą, która ciągle się psuła i strasznie mi przez to odradzał szosę. Poradziłem sie na forum, poczytałem wiele recenzji i uznałem, musze kupić szosę karbonową z ultegrą bo tak ludzie piszą i dziś z doświadczenia wiem, że ten napęd relanie nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak to ludzie piszą, czy to 105 czy ultegra czy dura ace, działać to będzie bardzo dobrze. Drugi przykład z przed miesiąca, spotkałem gościa jadącego w tym samym kierunku na dość archaicznym HT jeszcze na kołach 26 i cały czas twierdził, że jest to lepszy sprzęt niż mój full, usilnie próbując przekonać mnie, że jego 2 tłoczkowe slx są lepszym wyborem niż moje 4 tłoczkowe MT5. Jeśli koło to tylko 26 a jak napęd to tylko 3 blat (swoją droga dość mocno zajechany bo miał spore problemy z zmianą przedniej tarczy) i moglibyśmy tak dyskutować nad wyższością jednej technologii nad drugą, gdyby nie sytuacja, w której miał zacząć się dosyć techniczny zjazd, owy Pan zaproponował abyśmy go objechali bokiem bo po co mamy się tam męczyć, a właśnie ja jeżdżę po górach dla tych zjazdów. Tak więc dobrze mieć świadomość do czego tego roweru będziemy używać a nie ślepo chwalić swoje rozwiązanie często wynikające z braku użytkowania czegoś innego. Podobnie właśnie jak z obecnym tematem, czy to HT czy FS tym i tym objedziesz w tych górach, z tym, że ten HT nie będzie miał żadnych zalet w stosunku do FS, pamiętam jaką męczarnią były zjazdy na HT i absolutnie ta lżejsza waga na dojazdówce nie zrekompensuje tego co daje FS w terenie i ciężko z tym dyskutować, mówię to już ze sporej praktyki a nie tylko teorii, mam również znajomego który ma HT i bardzo ciężko go wyciągnąć gdzieś na MTB, jak już to chce jeździć szutrem bo dla niego zjazdy są czymś okropnym ( oczywiście kwestia techniki) ale zakładając ten sam poziom techniki FS da o wiele więcej przyjemności z jazdy a o to chyba w tym chodzi jeśli oczywiście mówimy o jeździe terenowej. I wypowiadam się tylko z swojej perspektywy rozumiejąc wybór autora, choć gdybym był sam stał przed podobnym wyborem wybrał bym anthema, którego podsyłałem uznając po prostu, że jest to sprzęt który będzie mi lepiej pasował do mojego stylu jazdy nawet jeśli były by to płaskopolskie lasy. Ludzie czytając takie kłótnie nie mając zbyt własnego doświadczenia mogą błędnie przyjąć jakąś tezę i to jest tak naprawdę największy problem tych kłótni.3 punkty
-
2 punkty
-
No niestety koleżko ... jak widzisz tu na kilku ostatnich postach, jeżeli kupujesz rower w nazwie "góral" to musisz jeździć po górach, inaczej mandat od policji rowerowej. ... i hooy że mieszkasz w Wielkopolsce, kogo to tu obchodzi. Na płaskie masz gravela. Trendy i ewolucja rozumiesz ?2 punkty
-
Ostatecznie zamiast fata kupiłem trenażer na zimę, a jak będzie sucho i fajnie to pojeżdżę na gravelu. Poczytałem i naukowcy przewidują coraz mniej dni z pokrywą śnieżną, a jazda po błocie w zimie oznacza szorowanie roweru więc też odpada. @Mandoleran najgorszy tłuczeń jest w lasach panewnickich wokoło uroczyska buczyna. tam złapałem dwa rozcięcia.2 punkty
-
@KNKSPo to chociażby że nie każdy ma chęć albo możliwość wywalić kupę kasy na nowoczesny rower FS za miliony monet, zwłaszcza jeśli w góry jeździ okazjonalnie. A jak ma chęć jechać - to co, ma nie jechać bo rower na który go stać się nie nadaje? Jakiś nonsens.2 punkty
-
Dziwne rzeczy tu się opowiadają - sztywny HT nie jest na góry? Bo niby dlaczego? Nie pojedzie? Czy nie zjedzie? Niecałą dekadę temu, gdy już były rowery z napędem 1x i na kołach 29 cali jeździło się na tym trudne technicznie wyścigi typu MTB Trophy. Teraz już na starszej geometrii XC by się nie pojechało? Coś się zmieniło że te rowery teraz się nie nadają w góry i tylko rower FS się nada? Ja tam jeżdżę od czasu do czasu w góry na HT z kątem główki 70 stopni i żyję. Podjeżdża świetnie, zjeżdża wystarczająco, a i tak większość osób nie ma skilla żeby tym pojechać w górach jak należy (ze mną włącznie ;)).2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Można i tak https://www.facebook.com/share/r/16UgTqgY6r/ Albo tak Ale całkowicie subiektywnie, według mnie mając budżet 10 tys +, nawet bym nie myślał o HT. Lekki full xc, niekoniecznie dc, to chyba najbardziej uniwersalny rower. W porównaniu że sztywniakiem, a nie daj Boże gravelem, to najlepsze co zostało wymyślone do jazdy w terenie, nawet łatwym. Nie musi mieć 66 stopni na główce i myk myka, ale pewności i łatwość pedałowania jest na całkowicie innym poziomie. PS, na fotce 21.3 kg, i to naprawdę robi robotę1 punkt
-
Na stronie tej ramy piszą że ZS44/EC44, to znaczy że widelec tapered wejdzie jeśli tylko zalecane stery zastosujesz, również w te same stery wsadzisz widelec z prostą rurą. Można zastosować również stery ZS44/ZS44, ale wtedy tylko wideł z prostą rurą wejdzie i przód roweru obniży się o jakieś 1 do 1,5cm.1 punkt
-
Ciekawy artykuł. Fajnie że jest wreszcie na wykresach krzywych podana moc "wejściowa" rowerzysty w stosunku do uzyskiwanej mocy silnika. Jasno z nich wynika dlaczego tryby dynamiczne zwłaszcza tour+ są takie uniwersalne. Przy mniejszej mocy generowanej przez rowerzystę są znacznie bardziej oszczędny niż standardowy. Przy wyższej mocy włożonej zachowuje się jak mocniejsze tryby. Przy silniku SX trzeba brać poprawkę na jego konstrukcję. Max moc uzyskuje przy wysokich kadencjach. Przy kadencji 80 obr/min to podobno ok 400W.1 punkt
-
@thetere nie ma się co bulwersować, każdy jeździ na czym chce/posiada/lubi Ja czasem odpalam 26' alu 3x9 po upgrejdzie amorka i Beskidy szlakami podjeżdżam i zjeżdżam, po drodze spotykam 95% elektryki 🤣 pozostałem 5% to HT 💪 trafiają się FS ale w miejscach co bym określił "zjazdowych" i dodatkowo zazwyczaj w większych grupach tacy typowi zapaleńcy tematu Wszystkie kąty główki, geo, i co tam jeszcze to 💩⛈️1 punkt
-
Na sezon chłodny mam https://www.amazon.pl/dp/B084TRB13D/ref=pe_25095781_587317651_TE_item?th=1 - genialne rozwiązanie 🙂. Kupiłem do przymiarki kilka kasków i ten najbardziej mi podpasował na linii nos-szybka.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ale osprzęt szosowy nie musi kosztować milionów Alternatywą są Chiny i ichniejsze grupy . Nie cackał bym się tylko ściągnął stamtąd całą ramę, np taką Flyxii FE02 i na tym składał z corner barem, albo z barankiem. A corner bar jest mało popularny, bo po prostu ta kierownica jest droga, choć karbonowe baranki bywają droższe. Miałem z tą kierownica do czynienia i jest spoko, aczkolwiek z uwagi na dostęp dobrego i taniego chińskiego osprzętu zastanawiał bym się czy iść w cornera. Jeżeli chodzi o carbon wideł do tej amelinianej gravel ramy, to może być problem, bo obecnie widuje już same tapery.1 punkt
-
Bardzo interesujący artykuł na temat trybów jazdy w systemie Bosch. https://www.velomotion.pl/2025/10/bosch-e-bike-unterstuetzung-test/1 punkt
-
Jestem w stanie dopuścić myśl, że on szczerze wierzył w swoją alternatywną mechanikę.1 punkt
-
1 punkt
-
Teraz wszystko jasne, sorry za moją złą interpretację 🙂1 punkt
-
Jeden pies Brzozy to nawet samoloty zmiatają z planszy Jak się kask podoba, jeśli mierzyłeś i jest wygodny to trzeba brać. Ten drugi dość mocno zabudowany z tyłu, jak kask mtb/enduro, myślę, że do rejreacyjnej jazdy po polach ten pierwszy w zupełności wystarczy1 punkt
-
Wyjechaliśmy 19 września z Polski z zamiarem pobytu w Grecji przez 90 dni - tyle można przebywać w innym kraju UE bez żadnych formalności. Chcemy uniknąć jesieni. Od trzech tygodni jesteśmy na Thassos, jutro przejeżdżamy na Chalkidiki, co dalej zobaczymy. Jak dotychczas rowerami jeździliśmy 1 dzień - głównie chodziliśmy po górach i na plażę póki jeszcze da się pływać w morzu. Jak ktoś ma zacięcie do MTB to na Thassos w interiorze jest mnóstwo dróg - od równych bitych do bardzo kamienistych - my wolimy chodzić po górach. Na pewno więcej pojeździmy w listopadzie i grudniu bo na plażę raczej nie będzie pogody - choć dziś było słonecznie i ciepło a woda ma 22 stopnie.1 punkt
-
1 punkt
-
U mnie od wielu dni albo leje, albo pada. Wczoraj było 1.5h godzinne słoneczne okienko na rower, a tak to syf. Trzeba przykręcić błotniki do gravela...1 punkt
-
Bo jesień jeszcze dobrze się nie zaczęła, a mam już jej dość... Oby do lata1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
