Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.07.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
9 punktów
-
Bo żeby pocisnąć śladem "po/d zielonym", musiałem pobuszować śladem w zbożu*. * - nie wszedłem w szkodę - skorzystałem ze śladów technicznych. A zielona miedza, tak zarosła, że...8 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
@sky87, miałem już gorącą linię z @Punkxtr, wszystko znowu rozebrane, wypucowane i złożone do kupy tak samo jak wcześniej. Do procedury dorzuciłem twój zestaw - hak/oś, btw kto by pomyślał, i...? Nie wiem już czy to suport, hak czy oś, ale zadziałałooooo. Przetestowane na piachu, grubych szutrach, korzeniach i kałużach z błotkiem. Znowu przyjemność z jazdy Dzięki dla was!3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Kiedyś był altimetr, ale już nie działa, więc teraz tutaj można szukać ciekawych podjazdów. Ja ostatnio polubiłem ten (jeden z bardziej stromych w mojej okolicy): Bobrowe - Profil podjazdu2 punkty
-
2 punkty
-
Czterotłoczki w zwykłych, nie grawitacyjnych grupach, stały się popularne wraz z ekspansją elektryków, gdzie często komplet rowerzysta plus rower ważą ponad 100kg i potrzeba dużej siły hamowania. Do normalnego roweru i rowerzysty z wagą 70-80kg dwutłoczkowe heble Shimano z metalicznymi klockami są bardziej niż wystarczające.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@KNKS Defy to Road+ A tak na serio, nie potrzebuję szosowych. Często faktycznie zapuszczam się na jakieś szuterki i inne leśne dukty, do tego uprawiam kolarstwo romantyczne i często gdzieś podchodzę. Żeby nie było że offtop, Bo i takie sytuacje czasem2 punkty
-
2 punkty
-
Witam proszę o podpowiedzi Z przodu mam takie coś Tarcza Mechanizmu Shimano DEORE 12rz 32T FC-M6100 Chciałbym wymienić na coś większego może 36t,38t Lecz największa to jest 32t jaki inny blat mogę wrzucić aby był kompatybilny z tą korba i czy będzie konieczność zakładania nowego łańcucha (dłuższego)1 punkt
-
U mnie cyka korba, albo pedały - jak przełożę do drugiego roweru, to się okaże. Początkowo podejrzewałem spinkę i prowadnicę przy korbie - wykluczone po zmianie łańcucha i podniesieniu prowadnicy (ta druga się poluzowała podczas jazdy, a nie wziąłem kluczy - zresztą nie mam takiego, który by się zmieścił od strony ramy przy wewnętrznej śrubie...). Dzisiaj przeprawowy chaszczing nad Wisłą (z pieszym rekonesansem nieprzejezdności) - nie ma to jak wyczekiwanie aż się skończy dłużąca się jazda przez chwasty Potem delikatne zwiedzanie przez zamotanie w częściowo nowych miejscach - orientacja po słońcu mocno utrudniona przez zachmurzenie (mam 2 nawigacje, ale nie używam , a smartfona nie wziąłem). Wyszło 7 dych w ok. 3:401 punkt
-
Moja przyjaciółka ma 153 i znam ten ból. Jeśli ma być gravel, to parametr TT absolutnie maks 52 cm i kąt główki 70 stopni. Wtedy możesz dać mostek nawet 4 cm bez ryzyka nerwowego kierowania. Do tego dokupujesz przedłużkę rury sterowej np. marki BBB, żeby można było dać kilka podkładek. Kiera z krótkim reachem, czyli około. 60 mm lub mniej. Można też pomyśleć o kierownicy z podniesieniem, są takie baranki. Absolutnie nie polecam z przesuwaniem siodła mocnego do przodu, bo takie małe ramy mają ostry kat rury podsiodłowej, więc siodło już jest do przodu względem osi korby. Jak jeszcze przesuniesz, to fatalnie dla kolan i pedałowania. Weź pod uwagę moje rady, bo już trzeci rower ustawiam przyjaciółce i mam pewne doświadczenie w tym problemie. Gravela teraz mi się udało tak ustawić, że jest git. A to jest rozmiar S, niby od 151, a bez zmniejszenia go tymi zabiegami o grubo ponad rozmiar dziewczyna by była wyciągnięta jak struna... PS. Pisząc ostry kat podsiodłowej, miałem na myśli stromy, zazwyczaj w takich ramach jest 74.5-75, to bardzo dużo, jak na rowery nie sportowe.1 punkt
-
Łańcuchy shimano 12s są węższe wewnątrz niż wszystkie inne łańcuchy 12s z tego względu na zębatkach nieprzystosowanych do shikano te łańcuchy będą przez pierwsze kilkaset km głośńiejsze (z czasem się dotrze). Niemniej czasami zdarza się, że łańcuch się zaklinuje na takiej zębatce i podwinie na korbie często przy okazji niszcząc przerzutkę albo tylko szpecąc ramę.1 punkt
-
Problemem będzie wyciągnięta sylwetka oraz ograniczona możliwość pełnego skrętu - tego parametru ramy nie zniwelujesz bez upośledzenia prowadzenia roweru. W momencie gdy dopasowałem rower mojej żonie, zaczęła jeździć więcej niż ja . Zobacz jaką geometrię mają te rowery - niech wykona kilka przymiarek (na sucho przy perspektywie zakupu nowego roweru, przeważnie wszystko pasuje ;)). https://www.amuletbikes.pl/pl/p/amulet-29-youngster-1-11-sh-alu-brushed-transparent_red-2023-amulet-pl https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mlodziezowy-orbea-onna-27-xs-40-pd31918/1 punkt
-
https://romet.pl/rower-gravelowy-romet-finale-2024-5327.html 1899 zł. po zapisie do newslettera, ale nie wiem czy nie będzie za duży1 punkt
-
Wszystkie zębatki do napędów 1x są narrow wide. Musisz szukać kompatybilnej z HG+ i producent powinien to wyraźnie zaznaczyć. Jak widzisz w opisie że zębatka jest dedykowana do 8/9-12s to nie będzie kompatybilna z HG+. Musi być tylko do 12s i dodatkowo zgodna z HG+. Np. tak jak opisuje to Wolftooth czy Absolute Black. Producent założył taki łańcuch z niewiadomego dla mnie powodu. O ile łańcuchy KMC są bardzo dobre i używam takich w napędach 10 i 11s to do Shimano 12s polecam Shimano a konkretnie model 8100. Jest trwalszy niż 6100 czy 7100 a niewiele droższy. Na łańcuchy innych producentów w tych konkretnych napędach słyszałem sporo narzekań więc po eksperymentować skoro za stosunkowo nieduże pieniądze masz bardzo dobre 8100.1 punkt
-
Nie masz czasem okraglego otworu na sztyce ? A sztyca w systemie D…. Zamontuj okrągła sztyce 30.9 może problem zniknie , nowsze ramy w revolt miały możliwość zamiany na sztyce zwykłą okrągłą w starszych tylko D..1 punkt
-
Z podanych propozycji (bez danych o szczegółowej specyfikacji/rocznika) najlepszą konfiguracja wydaje się Kross Evado 7.0. Ale, każdy z nich to przyzwoity rower do codziennej jazdy na szutry, polne drogi i asfalt. W tym przedziale cenowym i preferowanym typie roweru trzeba się liczyć z wagą w okolicy 13,5-14,5kg. Alternatywą mógłby być rower z sztywnym widelcem, np. Marin Fairfax(z samej natury moze być mniej wygodny). A sam amortyzator montowany w rowerach crosowy ma za zadanie poprawić komfort na typowych drogowych nierównościach, bez wyszukanej konstrukcji w budowie(co też ma plus bo nie wymaga specjalnego traktowania i serwisu). Poniżej jeszcze kilka alternatyw: Marin San Rafael DS2 Tabou Flow 3.0 Tabou Flow 4.0 Merida crossway 40 Kellys phanatic 201 punkt
-
@StrayRider Koło w którym luzują się szprychy jest uszkodzone / jest bublem. EDIT: Co do przyrządu, to tanizna z aliexpress też się nada - bo w sumie nie tyle ma zanczenie wartość ( bo ta zawsze ma być maksymalna ) a równomierność naciągu po każdej stronie koła. I do mierzenia różnic te tanie przyrządy z chin się nadają świetnie.1 punkt
-
Jeżeli naciąg jest równomierny na całym obwodzie koła(po jednej stronie obręczy) i tak jak napisałeś koło zachowuje swój kształt - nie ma bicia - to prawdopodobnie wszystko jest OK i obecny naciąg jest fabryczny. Niektórzy "mierzą na dotyk" , ale ogólnie do pomiaru są dedykowane narzędzia: tensometr. Można porównać sobie(na dotyk) jakie są naprężenia po jednej czy drugiej stronie obręczy(napędu czy hamulca) równomierne/takie same po jednej stronie. Warto obejrzeć teoria + praktyka: Na to nie ma "wzoru". W dużym stopniu zależy od tego jak "dobre" jest koło - jak zostało zbudowane lub to czy koło nie miało jakiegoś urazu mechanicznego. Ogólnie dobrze było by raz w roku zrobić serwis kół z sprawdzeniem m.in naciągu szprych, stanu nypli - czy nie występuje korozja(lub inne zjawisko chemiczne) czyszczenie. Masowe luzowanie szprych może wystąpić w nowym kole, które zostało zbudowane z zbyt małym naciągiem, gdzie po kilku km efekty są od razu widoczne. W kole użytkowanym raczej występują luzowanie pojedynczych/grupy szprych co objawia się przeważnie zauważalnym biciem koła(nieraz mylne może być ułożenie opony - najlepiej sprawdzać, przyglądać się obręcz) W przypadku gdy szprycha lub kilka szprych będzie miało inny naciąg niż pozostałe - koło może być słabsze/ bardziej podatne na uszkodzenie mechaniczne(np. mocniejsze dobicie obręczą ), przenoszenie większych sił/naprężenia, a w efekcie szprycha może pęknąć zo zmieni geometrie koła.1 punkt
-
"Jak rozpoznać prawidłowy naciąg szprych?" Bez przyrządu się nie da. "Po jakim czasie luzują się szprychy w kole?" W prawidłowo zaplecionym, nigdy. "Czym grozi jazda na ewentualnie niedociągniętych szprychach?" Jedna po drugiej będą strzelać szprychy a koło zacznie wężykować.1 punkt
-
1 punkt
-
Dzisiaj zamontowałem kit hamulców mt200 i okazało się, że przewód jest za długi. Obciąłem przewód, zlałem olej z klamki i resztki przewodu (nie miałem oleju do hamulców), odzyskałem oliwkę (bo też nie miałem). Zarobiłem na nowo, wlałem olej z odzysku i udało się😁 Duma mnie rozpiera, bo robiłem to pierwszy raz, a sprawa okazała się banalna, nawet bez oleju na dolewkę😁1 punkt
-
Nowego amora i tak wypada rozebrać i namaścić tu i tam, więc zarówno nówka jak i używka z małym przebiegiem będą wymagały tej samej interwencji na start. W domu samemu albo jak nie znaju to w serwisie za kasę.1 punkt
-
Gdzie ty tam widzisz v-braki? I nie, hamulce na obręczy nie są minusem. Podobnie jak sztywna oś nie ma większego znaczenia przy szosie. Przy tych wszystkich budżetowych szosach tak naprawdę tylko jedno jest istotne - geometria i dopasowanie pod siebie. Cały osprzęt będzie podobnej klasie i po prostu będzie jeździł.1 punkt
-
1 punkt
-
Chłopcy, każdy robi własny bilans zysków i strat. Każdy buduje swój rower i akcesoria pod swoje potrzeby. Ja nie znoszę sprzętów montowanych na ramie a pompka pod koszykiem na bidon to dla mnie najkoszmarniejszy z koszmarów, na równi z niesymetrycznie zamontowaną lampką na kierownicy. Zakupu dokonałem dlatego, że niektórzy znajomi już mają i bardzo chwalą, pobawiłem się i zdecydowałem na własną. U mnie dodatkowy aspekt jest to kwestia gabarytu o której wspominałem - mam Lezynkę Sport Drive HV która mieści się do mojej minimalistycznej podsiodłówki na styk na ukos, po usunięciu gumowych zaślepek oraz wężyka. Na dodatek spakowanie tego wszystkiego zawsze było kłopotliwe dla mnie, wymagało nieco gimnastyki. A teraz mieści mi się wszystko bez najmniejszego kłopotu. Rozładowywanie w spoczynku będę monitorował, zrobiłem test ilości napompowania po zakupie, dwukrotnie już. Naładowałem na fulla, spakowałem. Za miesiąc zrobię ponowną weryfikację i dowiem się czy straciła tyle co nic, czy może połowę ładunku. I dopiero wtedy ocenię czy to elektrośmieć czy nie. Jeśli będzie wymagała ładowania raz na miesiąc czy trzy - dla mnie spoko, i tak już kilka klamotów na rowerze ładuję. Do pompki dodany jest pancerny worek strunowy z adnotacją, że należy ją chronić przed wodą i wilgocią, transportować w tym carry bagu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@CoolBreezeOne zdejmij jeszcze hak przerzutki, wyczyść go i ramę w tym miejscu i dobrze dokręć koło. U mnie to było problemem, zaraz po niedokręconym pedale1 punkt
-
Kolejna weekendowa wycieczka z żoną. Warszawa - Wilga (nocleg) - Radom. Po drodze promy w Gassach i Świerżu, dużo lasów, Puszcza Kozienicka z kilkunastokilometrową gravelową autostradą (która nagle przechodzi w piach i wertepy). Nocleg dość luksusowy - hotel Las Woda, w którym właśnie otwarto basen zewnętrzny. Dobra pizza w Karczewie, piękne lasy za Otwockiem (tym razem ominęliśmy asfaltem kawałek potwornego piachu, przez który pchaliśmy kilka tygodni temu). Dodatkową atrakcją był wiatr, który pozwalał czasem jechać ponad 35km/h. Średnie prędkości jednak niskie z uwagi na dziki teren i naturalne nawierzchnie. Dwa dni jazdy i ok 50 minut powrotu pociągiem IC 😀1 punkt
-
1 punkt
-
Wekendowa wyprawa z żoną - Pociągiem do Tczewa, rowerami do Krynicy Morskiej, nocleg i następnego dnia do Gdańska na pociąg - 140km w dwa dni, zwiedzanie muzeum 2WŚ, dobre jedzenie, piękne widoki. Trasa cudowna, deszcze - znikome, problemów - żadnych. Szczęśliwi. Pozdrowienia dla pana na czerwonym Cannondale, za którym jechaliśmy kawałek pod wiatr do Gdańska - to był najszybszy kawałek1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00