Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      4 757


  2. pablo23

    pablo23

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      202


  3. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      845


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 216


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05.02.2025 w Odpowiedzi

  1. Bo tą ścieżką jechałem pierwszy raz
    7 punktów
  2. 7 punktów
  3. W kartonie jest Giant Contend AR 1; chodziła mi po głowie szosa, może karbon ale skończyło się na aluminiaku, a tydzień wcześniej wpadł Revolt 1. Uznałem, że za cenę karbonu wolę dwa rowery z amelinium, a przy okazji zrobię rewolucję w garażu i lochach. Mariny idą pod nóż, Revolt będzie miał ciężkie życie pod sakwą i może na oponie 52 (bo taką przyjmie), pozbywam się MTB - nie moja bajka, na to co mam w okolicy Revolt wystarczy, po asfalcie będę latał na Contendzie. Z 4 rowerów faktycznie używałem tylko dwóch, reszta stoi i zawadza. Może Cortinę sobie zostawię jako przełajkę, bo to unikatowy rower - rama serii 4 u Marina nie zdarza się często; z ciekawości ważyłem sobie przednie koła: 1) Revolt - opona 38 made by Giant, zamleczona - 1,9 kg; 2) Contend - opona 32 by Giant, zamleczona - 1,6 kg; 3) Cortina - dętka, opona Schalbe X-One 32 - 1,5 kg.
    5 punktów
  4. Zamówienie od chińczyka zeszło się z tym z centrumrowerowe: - fotochromy od Oakley -łańcuch Force -śrubki -przyrząd do ustawiania zacisku -pensetka (może będzie przydatna przy serwisie piast) -narzędzie do suportu -laser do ustawiania kierownicy (od dawna chciałem to kupić ale nie w oryginalnej cenie 😂) -czujnik tętna od Magine - nie byłem pewien czy mi to potrzebne. Niby zegarek ma pomiar ale pewnie mało dokładny i nie wyświetla na komputerku. Nie chciałem wydawać 200+ za Polara czy Garmina a ten kosztował 55. Szkoda było nie brać. A niż będzie się sprawował dobrze 😊
    5 punktów
  5. 5 punktów
  6. 5 punktów
  7. Gdybym jeździł po górach, to na pewno bym kupił. Długie i szybkie zjazdy to idealna sytuacja dla tarcz z kompozytu węglowego 🙂.
    4 punkty
  8. No to fajnie. Strava pokazała mi Avg 62W, co by oznaczało ze robię 10-20 W 😅
    3 punkty
  9. Czy warto kupić tarcze węglowe do roweru? Czy ktoś ma? A może tarcze żeliwne lub ze stali węglowej? Te delikatne, ażurowe tarcze ze stali nierdzewnej czyli miękkiej w ogóle mnie nie przekonują.
    2 punkty
  10. Zima się kończy a ten dopiero ocieplacze kupuje ;)))
    2 punkty
  11. A jesteś pewny że to tubeless? Ten wentyl wygląda jak od dętki
    2 punkty
  12. @kaido2 nie znasz się, wstawiasz jakiś fotomontaż, bo przecież nawet po warszawskich ścieżkach nie sposób jeździć bez amortyzacji 🙂
    2 punkty
  13. Łańcuch 9/11s Shimano CUES CN-LG500 LINKGLIDE 130og SHIMANO BB-MT501 Suport Hollowtech II Deore 68/73 Kaseta SHIMANO Cues CS-LG4000 Linkglide 10s 11-48 Przerzutka tylna Shimano CUES RD-U6000 SGS (długi) 10/11 rz. Manetka SHIMANO CUES Dźwignia przerzutki SL-U600011RSET 11 rzędowa SHIMANO CUES FC-U6000 MECHANIZM KORBOWY 40T KORBA 170MM 9/10/11RZ. TARCZA HAMULCOWA SHIMANO SM-RT26 160mm 6 Śrub Tarcza hamulcowa Shimano DEORE SM-RT56 180mm 6 Śrub IS Do przerobienia Kands'a Maestro 2k15 na prawilny wózek.
    2 punkty
  14. Bo lubię ten tunel pod torami
    2 punkty
  15. "Po zakończeniu prac trasa/droga/szlak powinna być przywrócona do stanu początkowego" Tak oczywiście, szlak z Lipowskiej czyli za chwilę nawet rezerwat, blisko 1300 wysokości a te fiuty już 5-ty rok go dewastują. Fota z przed 5 lat i niestety naprawić się tego już nie da; Na takich terenach zrywka idzie po minusie finansowym i to nawet sporym. Jak by jeszcze dokładać te niby naprawy to już w ogóle. A za samo słowo "naprawa" w odniesieniu do wąskiej ściechy to powinno być obligatoryjne danie w pysk. Może jak by parę razy profilaktycznie jeden z drugim dostał to by więcej głupot nie powtarzał i robił z ludzi debili. Tak czy siak to już nie ich wina tylko nasza, że na to pozwalamy.
    1 punkt
  16. Zrozum że tam niemal na 100% jest dętka. Zdejmij oponę, 1 min roboty
    1 punkt
  17. @spidelli, a to nie prościej było tarczę na 34 zmienić? Przecież koszt takiej tarczy na BCD110 to jest jakieś 20 zyla , albo i mniej
    1 punkt
  18. W sumie to powinienem napisać, że korbę mam pozagrupową - FSA Orbit a przerzutki klamki to Tiagra. Ale to bez znaczenia w sumie. Działa całkiem dobrze chociaż kilka razy łańcuch mi spadał - dwa razy było to w terenie przy jeździe w trawie więc może przy jej udziale, może brak sprzęgła z tyłu swoje robi.... A czym zmiana podyktowana? Chcesz bardziej miękki napęd czy brakuje koronki do podjazdów? Może z drugiego końca coś da się dłubnąć? Ja w komplecie do korby 46/36 miałem kasetę 11-34 i zamieniłem na 11-36, mimo że Tiagra z tyłu obsługuje do 34. Mam już GRX do podmianki, teraz będzie na legalu 36. Ale mnie właśnie trochę czasami brakowało granny gear, zwłaszcza z sakwami. W drugą stronę niespecjalnie, nie mam tu jakiś specjalnych oczekiwań do bicia rekordów na tym rowerze.
    1 punkt
  19. Zielony Staw w Dolinie Białej Wody od strony Tatrzańskiej Łomnicy. No ja polecam Żywiecczyznę bo nie miękiszony jesteście. Kwestia doboru szlaków i bazy noclegowej. Tu nie wiem co się zmieniło bo ja po znajomych pomieszkiwałem czy to w Ujsołach czy Złatnej i ogólnie bidnie w tym zakresie było. Tylko jak jest fura to kłopot znika bo tu nie ma korków i jest przyzwoicie z parkingami.
    1 punkt
  20. Może odezwie się ktoś inny, kto przejeżdżał te trasy, ale nawet w oparciu o ślad gpx udostępniony przez CR można wiele zobaczyć... Tam przecież jest na 248 km prawie 224 km dróg utwardzonych (w opisie RWGPS asfaltowych betonowych lub z płyt) i tylko 24 km nieutwardzonych (choć RWGPS rozumie przez to także szutry). Rozumiem, że te wątpliwości dotyczą w sumie tych 24 km, bo reszta raczej jest zwykłymi drogami, więc o szosę bym się nie bał... Tam masz tak naprawdę dwa miejsca do sprawdzenia: -2,5 km odcinek do cerkwi w Łopience (jedziesz go dwa razy) i 10 km przez rezerwat Sine Wiry -oraz drugi 4,5 km odcinek Widełek do zagrody Żubrów w drodze na Muczne -no i może jeszcze to małe 1,5 km odbicie z drogi Muczne-Tarnawa Niżna To wszystko wydają się solidne drogi szutrowe. Zobacz na Google Maps. Tam nie ma Street View, ale w wybranych miejscach są zdjęcia (zwłaszcza przy atrakcjach, do których prowadzą, oznaczone przez Google niebieskimi kropkami) i widać na nich szerokie wysypane tłuczniem, ubite drogi gospodarcze. Pewnie do przejechania szosą... Może nie "na pełnej", może z większą uwagą i ostrożnością, ale bez przesady... Możesz też poszukać jakichś relacji z wycieczek do tych konkretnych miejsc - koniecznie ze zdjęciami - żeby ocenić, jakie drogi tam prowadzą. EDYTOWANE: @nctrns w trakcie napisał, że jednak odradza dokładnie te fragmenty... Ja bym ich nie skreślał, ale poszukał więcej zdjęć z tymi drogami... No i wszystko zależy od determinacji, bo to przecież nie cała 250 km trasa, ale tylko wybrane, krótkie fragmenty.
    1 punkt
  21. Różnia się średnicą goleni. Ale rocznik? Piszą coś w opisie o roczniku?
    1 punkt
  22. Haha, błysnąłeś dowcipem Wyobraź sobie że można te wertepy pokonywać komfortowo, po to ktoś wymyślił amortyzację w rowerze. Aczkolwiek teraz 90% ludzi nasłuchało się o wspaniałości gravela, więc powodowani hajpem, kupują gravele. Wcześniej zapewne nie jeździli na żadnych rowerach i teraz odkrywają koło na nowo A marketingowcy zacierają ręce i liczą kasę
    1 punkt
  23. Po prostu obręcze nie są idealnie proste, bywa że jajowate. A widać to jak się koło całkowicie rozplecie. Można taka obręcz prostować, ale z drugiej strony po co? Zapleść koło i jeździć. Bicia nie będzie czuć , bo opona zniweluje. P.S. jak się niektóre obręcze pomierzy na szerokości do dopiero jest cyrk
    1 punkt
  24. @HSM zdjęcie zrobiła AIiiii u mnie przed domem Warszawskie ścieżki pamiętam z Wiseł1200, gdzie człowiek tam modlił się o fulla i dostawę świeżych pampersów, gdzie każdy krawężnik było czuć bo tak wytelepało na jombach i wałach do Deblina po których się grzało, żeby zdążyć przed świtem, bo na warszawskich ścieżkach łatwo o dzwona z hulajnogą, glovo pyszne.pl
    1 punkt
  25. W 46/36 No dobra 34 jest mniejsze prawdopodobieństwo zakleszczenia między blatami, bo łańcuch nie spada z impetem. Inne typy zakleszczenia,- Niedoróby Shimano blaty,- dlatego jeżdże już na Goldixach nawet w Ultegrach , podorana PP.
    1 punkt
  26. Ten z marlina to jest właśnie wspomnianą wersja rhythm - tzw. bieda wersja foxa. Szybko przecierają się golenie górne. Wszystko zubożone w stosunku do performance i wyższych. Dodatkowo golenie dolne są pelne (niecieniowane jak w StepCast).
    1 punkt
  27. Ale jest zwyczajnie wygodniejszy, mówię to jako rowerzysta warszawski, posiadający również zimowy rower na oponie 1,75 bez amortyzacji. I na tym rowerze jadąc po Warszawie zawsze zastanawiam się jak można przedkładać jazdę gravelem nad MTB Warszawskie ścieżki nadają się na rower typowo terenowy a nie na gravel.
    1 punkt
  28. Słabo, pierwsze mycie i zeszła Może jakby wypiec na jakimś alpejskim zjeździe
    1 punkt
  29. Kiedy montujemy mniejszy blat, lekko obniża się przednią przerzutkę, aby utrzymać optymalną szparę między ramką, a zębami, i zapewnić sztywne zdejmowanie łańcucha przy redukcji na młynek. Patrz zaznaczenie. Korby 7100 niestety nie mam, stosowanie w starszych korbach 46:34 nie powoduje problemów, jedynie specyficzny detal np wewnętrznego przetłoczenia na blacie 46 z tej serii może coś zmieniać, aż się nie chce wierzyć, że shimano mogło tu naknocić.
    1 punkt
  30. FOXy miewają manetkę 3 pozycyjną (ciąg całkowity o ile pamiętam 17mm) więc rw takim przypadku dedykowana. Jeśli 2-pos to 10mm ciąg i pasują te z RS. Jeśli w foxie tłumik grip to będzie czulszy niż sid nawet z chargerem 2. Jeśli FIT to będzie bardziej kołkowaty ale odczuwalnie będzie lepiej niż w przypadku tego starego sid'a. Z narzędzi specjalnych do tego zabytkowego RSa nic, do FOXa imadło z miękkimi kalibrowanymi szczękami.
    1 punkt
  31. Nie jestem pewien ale chyba kolega @spidelli ma taką kombinację 46-34T w jednym ze swoich rowerów ale nie w 105-tce tylko w Tiagrze. Może się wypowie jak to działa
    1 punkt
  32. Tarcze są robione z martenzytycznej stali hartowanej do ~45HRC. Najczęściej jest to stal gatunku 2H13 lub 2H14.
    1 punkt
  33. W takim przypadku naprawa polega na wymianie całej górnej części. Pytałbym w Wichu workshop.
    1 punkt
  34. Tarka po ciągnikach, dziurawe płyty betonowe i korzenie doskwierają niezależnie od nachylenia i sumy przewyższeń.
    1 punkt
  35. Skoro zmiana działa płynnie i bezproblemowo na 50/34, to tak samo będzie działać na 46/34.
    1 punkt
  36. @chudzinki wiesz Rycerzowa czy Racza to takie główne tematy ale jest Muńcuł, Będoszki, Praszywki. Jechałeś kiedyś graniczny Oszast od przeł Glinka po Rycerzowe? Największe zadupie w Beskidach. Pilsko, Mechy sobie strzelić. Nie wiem jak tu znasz teren. Ja się jaram bo nie byłem w tych stronach z ponad 5 lat a coś bankowo się zmieniło bo LP nie spały w tym czasie. Jechałeś Magurę Spiską od Bachledowej? Teraz otworzyli kozak widokowo trasę w Białej Wodzie przy Łysej Polanie. Hata Plesnivec i piękny zjazd zielonym. Wprawdzie szlak na nielegalu ale i tak się jeżdzi bo tu psy zwłaszcza po południu dupskami szczekają takie zadupie. Zielony Staw? Mnie się tu w takich klimatach nigdy nie nudzi i co rok mogę śmigać.
    1 punkt
  37. Bo jeszcze trochę i w końcu się zazieleni..
    1 punkt
  38. Bo jakieś bydle w kadr wlazło 😜
    1 punkt
  39. 1 punkt
  40. Właśnie pokaże żonie, że inni mają jeszcze gorzej (stare zdjęcie, doszedł jeszcze jeden rower, trenażer i ze 2-3 zestawy kół :P)
    1 punkt
  41. Moja czepia się nie tyle samego faktu dokonania zakupu co tego, że się potyka o te graty na każdym kroku (w łóżkach amortyzatory i kierownice, w szafach na ubrania na tyłach ramy luzem, drobnica jak dampery, kasety, hamulce, łańcuchy, korby w komodach, obok ręczników i pościeli, w garażu i na tarasie całe rowery... nawet pod biurkiem nie mam miejsca na nogi ;)).
    1 punkt
  42. Trochę zalatuje prokuraturą...
    1 punkt
  43. Górny tłumik warto sprawdzić pod kątem pęknięć plastikowej sprężyny. Często się to zdarza i jeśli występuje, może nie blokować jak należy. Ponadto dobrze zerknąć czy jest prawidłowo zmontowany (czy przesłona jest zamknięta lub otwarta zgodnie z piktogramem na niebieskim pokrętle). Poziom oleju odmierza się tak, że dolny o-ring powinien zetknąć się z poziomem lustra (może być lekko zanurzony). Zbyt duży poziom spowoduje uszkodzenie tłumika i trzeba tego pilnować. Zablokowany amortyzator lekko się ugina (szczególnie przy tym - niestety fatalnym - tłumiku) ale nie powinien przepuszczać choć z tym różnie bywa. Na pewno przy każdym serwisie trzeba wymienić wszystkie o-ringi i potraktować odpowiednim smarem. Na koniec dwie kwestie: - do komory powietrznej nie zalecam wlewania oleju (mimo, że w późniejszych manualach dla Dual Air RS tak zalecał), znacznie lepiej sprawdzi się 5 ml fluidu Fox (kiedyś stosowało się Redrum). Działa znacznie lepiej. Zalecany olej 15WT ma to do siebie, że jest zbyt rzadki i później znajduje się wewnątrz szaftu. Dlatego polecam wykręcić od dołu wentylek, od góry zdjąć gumowy odbojnik i przeczyścić szaft wewnątrz sprężonym powietrzem. To potrafi rozwiązać wiele problemów. Jak nie mamy fluidu lepiej pozostać przy samym smarze (Military Grease). - do goleni dolnych wlewamy ok. 10 ml (5 to za mało, ale 15 czasem zbyt dużo), oczywiście zależy to od amortyzatora. To tak na szybko z rzeczy podstawowych.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...