Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      26

    • Liczba zawartości

      6 030


  2. pecio

    pecio

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      2 914


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      2 022


  4. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      845


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 22.01.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo Lasy Północy 2025 Wataha Ultra Race
    11 punktów
  2. Przyjechałem pomorsować, ale ta woda jakaś taka zimna, no dajcie spokój, kto to widział.
    10 punktów
  3. 10 punktów
  4. He,he wyniki na BTR nie uwzględniają takich rzeczy jak zagłębianie bieżnika w terenie, przechyłów czy zmiennego przemieszczania masy. Czyli najprościej symulują jazdę na wprost po asfalcie.Ale już na szutrze wyniki kompletne mogą się rozjechać bo bieżnik gdy wbija się daje opór. Opór daje również gdy jest wyciągany. Na zakrętach zaczynają pracować boczne klocki, które też dają dodatkowy opór. Wyniki na BTR żadnej z tych rzeczy nie uwzględniają. Zresztą porównując wyniki pomiarów tych samych opon w różnych testach można zgłupieć. Rozbieżności potrafią być kosmiczne a szybkie opony według pomiarów na jednej stronie potrafią być kotwicami na innej. Co do szybkości poruszania się na rowerze i znaczenia oporów toczenia to jest odwrotnie .. Przy małych prędkościach opory toczenia mają duże znaczenie bo stanowią dużą część całkowitych oporów. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rosną one dość wolno i liniowo. Tymczasem opory powietrza rosną do kwadratu.
    4 punkty
  5. Bo trochę zimowej zieleni na przekór
    4 punkty
  6. Stare dolnośląskie powiedzenie mówi: gdy w środku zimy liść spod śniegu kiełkuje, to w Twoim fullu na pewno coś w zawieszeniu szwankuje.
    4 punkty
  7. Na ten przykład z BTR rewelacyjna na szczycie tabeli opona Rene Herse Snoqualmie Pass TC w wersji Extralight okazuje się WIELKĄ GIGANTYCZNĄ PORAŻKĄ . Co mi z testów na bębnie jak ta guma w lekkim przechyle na asfalcie potrafi odjechać To tak dla przykładu . Laboratorium swoje a realne życie swoje.
    3 punkty
  8. Już mnie tak kilka razy kumpel porobił. Teraz jak on planuje wypad w góry, to domagam się GPXa
    3 punkty
  9. - Towarzyszu Breżniew, jakie jest wasze hobby? - Zbieram dowcipy na swój temat. - Dużo ich macie? - No, już pełne trzy łagry...
    3 punkty
  10. Jako, że temat carbonowych szprych jest aktualnie na czasie, postanowiłem nagrać krótki film poruszający kilka kwestii z nimi związanych. Jak wygląda naciąg szprych w nowym kole z Chin? Dlaczego podczas centrowania szprycha może pęknąć? Ile to waży i czy warto? Myślę, że w wielu przypadkach szczególnie istotna jest odpowiedź na drugie pytanie. Ze wzgl. na swoją konstrukcję, niektórych kół z węglowymi szprychami nie można centrować w klasyczny sposób choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że jest inaczej:
    3 punkty
  11. Bo ... zamarzło. Zdjęcie z siodełka rowerowego.
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. Bo takie wysokie wieszaki serwisowe teraz w lasach robią 😁
    3 punkty
  14. Co Wy chcecie żeby mi druga łyda padła 😧😵
    2 punkty
  15. Eeeeee, to chyba mogłem poczekać na tą Dunkę 🤣
    2 punkty
  16. @pecio Twoja to dobra do gonienia, a tu masz do ucieczki:
    2 punkty
  17. Jakby w Rouvy przyłożyli się do avatarów to mogą mnie wyprzedzać 🤣 Zawsze lepiej jedzie się w cieniu.........🤣
    2 punkty
  18. No jeździć mogą ale żeby zaraz wyprzedzać? 😎
    2 punkty
  19. który leci jeszcze 5W/kg 🤣, ale ja tam lubię takie urozmaicone widoki, fajnie że dziewczyny też jeżdżą 😀
    2 punkty
  20. 2 punkty
  21. @spidelli - przespałem się z Twoimi rozterkami dotyczącymi wyboru opon i jak nie przeszkadza Ci kupowanie nowego kompletu co około 3000 km to wziąłbym jednak Terra Speed. Jak napisałem wcześniej absolutnie każda opona ma wady i zalety. Terra Speed moim zdaniem ma same zalety i tylko jedną wadę - niską trwałość. Jak jesteś w stanie to zaakceptować to ma same zalety.
    2 punkty
  22. Wszystko zależy od tego jak i gdzie się jeździ. I po czym, i jaka zima. Hydrauliki Shimano na mrozie klamka sztywna jak tenis w porcie skok 1 mm i umęczenie, im dłuższa jazda tym gorzej, po zimie szczelne i zawsze sprawne przystają być szczelne i zawsze sprawne ( rozpoczyna się " zapowietrzanie") Na zimę do leśnego zakładałem zamiast hydr XT jakieś mechaniki od shimano 475 ? I klocki metaliczne. I tak to działało. Avidy BB7 gorzej znosiły piasek z wodą. Vki miałem już zbyt dawno, ale rzeczywiście - trzeba było mieć jeden ze sprawdzonych modeli, plus dobra klamka sam kląłem na równoległe V - XT. I koledzy : są warunki gdy woda zamarza na obręczach i nie ma hamowania, albo betonuje się rejon wokół hamulca, rzadko bo rzadko, ale to nie jest tak że problemu nie ma, jednak to najczęściej jednak w leśnym jeżdżeniu. W rowerze najbardziej idioto odpornym mam hamulec szosowy z przodu, i Canti z tyłu. Miejskie zimy zero wkładu pracy. Przôd single piwot Exage, tył 550 ( na klocki ze śrubka) To rower który nie jeździ do puszczy tylko po mieście, czasem przez Kabaty (parkowe warunki) ... nie potrzeba nic więcej. Czasem oczyścić, sprawdzić, kropelka na oś. Na polskie zimy na Mazowszu - wystarczy mieć dobre hamulce obręczowe, nie ma tragedii. No chyba że ktoś świątek piątek od listopada do marca dobija nerwowo , sportowo, codziennie bez patrzenia na pogodę po 50 km. Może wtedy dałbym spokój darciu obręczy. Na 7 km w jedną stronę wystarczą obręczówki.
    2 punkty
  23. Zapowiadają że przejmą wszystko co najlepsze z Fullgaz. Miejmy nadzieję że te protokoły też. Podpisali też partnerstwo z Ironmanem. Hehe, to "autonomiczne heblowanie" spowodowało że Dunka mnie nie doszła na ostatnich 5km - strome zjazdy i automatyczne dohamowania na ostrych zakrętach a potem 600W w pedały 🤣 No dla mnie też za późne te eventy. Wczoraj skończyłem jazdę o 19.30, nałożyło się jeszcze kilkudniowe zmęczenie i długo nie mogłem usnąć 🙃 Od połowy lutego ostra jazda 💪
    2 punkty
  24. Miałem Terreno Dry w rozmiarze 38c najwyższy model. Jak dla mnie w miarę szybka i zaskakująco przyczepna na suchym. Niestety przez 3 miechy obie opony złapały ponad 1cm rozcięcia. Za to na błocku czy mokrym było dużo gorzej. Za to z całą pewnością mogę napisać, że oponami o najgorszej tracji jakie miałem są bez dwóch zdań Caracal Race. Na mokrym to prawie jak na lodzie. Wystarczy odrobina piaseczku lub kamyczków by już mocno pływały. Nieraz wystarczyło stanąć w korbach by zerwać przyczepność tylnej opony na szutrze. Boczne klocki dziwnie zaprojektowane tak, że przy zakrętach wewnętrzna część ( czyli ta gdzie skręcamy )nie trzyma. Może ok jest to na zakrętach asfaltowych by nie " grały" ale już na szutrze zero dodatkowej tracji na zakrętach. Ja sam do listy opon dorzuciłbym jeszcze Specialized Patchfinder Pro i Tracer Pro. Co do posiłkowania się wynikami z BTR to podchodził bym do tego z dużą rezerwą. Po pierwsze testy prowadzone na metalowym bębnie nie są jednak całkowicie miarodajne. Po drugie patrząc na testy na BTR a np test opon gravelowych na GrandFondo to wyniki kompletnie się rozjeżdżają. Po trzecie to miałem kilkanaście różnych modeli opon na moich przełajkach. Jeżeli ktoś twierdzi ( BtR tak ma), że Tufo Swampero są szybsze od Vredensteinów Aventur to bredzi...miałem jedne zaraz oo drugich.
    2 punkty
  25. Wataha Ultra Race Zima Extreme 2025 Lasy Północy. Bo Mateuszek zrobię Krótką Łapę przed startem i sprawdzę stan "trudnych sektorów" Bo roztop i 20km jazdy puszczą technicznie na balansie,przełaje i czas na siku
    2 punkty
  26. Bo u mnie mglistych klimatów ciąg dalszy.
    2 punkty
  27. Bo trudno narzekać na pogodę, mimo że przez cały dzień ani jednego promienia Słońca nie zobaczyłem.
    2 punkty
  28. Z nowym rokiem stare dylematy - zmienić czy nie zmienić.
    2 punkty
  29. Amortyzator i hamulce to słabe punkty. Może się okazać że nie będziesz potrzebował ich zmieniać oczywiście. Ja wolałbym silnik Boscha ale na Yamahę nic złego nie słyszałem. Priorytet to taperowana główka ramy, sztywne osie boost. Wtedy założysz w rowerze co będzie potrzeba.
    1 punkt
  30. Teraz towar jest przebrany ale to co ocalało, można kupić względnie tanio. Dobrze Ci @Mihau_ radzi - weź coś co zmieści szerszą oponę bo kilka godzin w siodle na cienkiej, nabitej oponie wymęczy Cię; raczej nie ma mowy o bezbolesnej przesiadce z crossa... O wadze mowa już była, nie będę powtarzał. Potem sobie na spokojnie zmienisz opony na węższe - jak się rozjeździsz.
    1 punkt
  31. Wiarygodność w testach , to już wspomniałeś na przykładzie branży moto, ale strona na pewno wartościowa ogółem.
    1 punkt
  32. W takim razie tak . Od razu przejdź do dalszego etapu czyli instalacji tych map.
    1 punkt
  33. Ok. To robimy tak. Podłączasz Edka pod komputer kablem usb. Na blaszaku otwierasz aplikację Garmin Ekspress. I pojawia się taki widok. Tu masz szczegóły map zainstalowanych w EDGE. Po sprawdzeniu co masz w pamięci klikasz na . Wyskoczy ekran gdzie po lewej będziesz miał opcje map - klikasz na CYCLE MAP i wyskoczy to : I wszystko ładnie zaczyna się wgrywać do pamięci EDKA
    1 punkt
  34. Najpierw zrób tak . W Expressie sprawdź pod "szczegóły mapy " co się wyświetli. Tam powinny być wszystkie mapy jakie masz w Edku . To raz . Drugie to klikasz " zarządzanie mapami" i tam się wyświetli lista . Z tej lewej listy wybierasz "CycleMap" i po prawej rozwinie się kolejna lista. Zaznaczasz ptaszkami - " Mapa Tras Rowerowych Europy Wschodniej , Mapa Tras Rowerowych Europy Środkowej , Mapa Tras Rowerowych Europy Zachodniej " . Po zaznaczeniu klikasz na dole niebieską beleczkę "Zastosuj zmiany " . Oczywiście Garmin cały czas podpięty pod komputer . Po tym wgrają się na Edka rowerowe mapy Europy z wszystkimi "bambetlami " czyli dane adresowe, DEM , itd
    1 punkt
  35. Chłop chce jeździć po szuterkach a wy zaworowaniu... żeby autor się nie zdziwił że żadnej różnicy nie poczuje jak wywali 6k na szpej. W jakim celu to ulepszenie? W lepszym wygładzaniu szutru? Zostawić to i więcej jazdy a mniej pitolenia.
    1 punkt
  36. 1. Wskaźnik jest, ale nie w formie pola danych (nie jest wyświetlany na ekranie w czasie jazdy). Trzeba się cofać do ekranu głównego, żeby sprawdzić poziom baterii. 2. Tak, liczy łączny przejechany dystans ze wszystkich aktywności. Nie obsługuje profili, więc niezależnie iloma rowerami jeździsz z tym licznikiem, wszystko będzie sumowane i wyświetlane jako jedna wartość. 3. Z tego co pamiętam, kasuje się historia i kursy, ale nie łączny dystans. Jak nie zapomnę, to sprawdzę po pracy, chyba że któryś z chłopaków już to sprawdzał lub ma Geoida pod ręką. CC600 to klon C506, wyglądają tak samo i to samo oferują. Jak już w którymś z postów wspomniałem, nawet w oprogramowaniu przewija się niekiedy nazwa "Magene".
    1 punkt
  37. https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-team-hybrid-6.0-500-1 https://www.bike-discount.de/en/cube-touring-hybrid-one-500-grey-n-white-1 https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-7.0-625-1 https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-hybrid-9.0-750 https://www.bike-discount.de/en/radon-render-al-7.0-625 https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-hybrid-performance-500-allroad-night-n-black
    1 punkt
  38. Podsumowując. Jedyne rozwiązanie to torpedo. Syf nie straszny, błoto i lód nie będzie do niego docierał
    1 punkt
  39. Może coś przebudowano w takim razie ? Mam na pewno model z trzycyfrowym kodem z 2008, xt z czasów korb 3x To było powszechne zjawisko "puchnięcie" w tych hamulcach ( gdy nie było nowszych modeli ) oczywiście dopiero gdy hamulec przemarzł, no i poniżej zera. Przy minus 20 to hamulec prawie nie działał. W sumie ja też nie za bardzo, 2 godziny nie marzłem za bardzo, ale oddechowo nie było "siły" na mróz. Napisał o tym trochę Tobo w rozmowie : o mrozie
    1 punkt
  40. Jak jest płasko i nie jeździ się zbyt szybko, to faktycznie rolkowe nie są złym rozwiązaniem. Mi wystarczały, dopóki nie przeprowadziłem się na górny taras Gdańska. Przy zjeździe, gdzie spokojnie można się rozpędzić do 50, po prostu nie dawały rady, brakowało siły i powtarzalności. Praktycznie nieczułe na pogodę, no może z wyjątkiem silnych mrozów, wtedy lubiły piszczeć, imo gorzej niż mokre metaliki. Jak nowe, to prawie bezobsługowe, jednak z czasem jak się w środku zaczyna zbierać syf, to wymagają większego zachodu, a rozbieranie i składanie jest upierdliwe. Robota dosyć brudna przez konieczność stosowania smaru (tak te hamulce się smaruje). Jedną z podstawowych wad to sprzęgło w przedniej piaście, które ogranicza maksymalną siłę hamowania. Niestety jest niezbędne, bo ten typ hamulca potrafi złapać zbyt ostro i po prostu zblokować koło w moment.
    1 punkt
  41. Ja też od paru dni na pół gwizdka tylko po 40 km i raczej spokojnie bo złapałem "zastrzała" łydy prawej. A z tym Fulgazem to nie wiedziałem. Mam nadzieję , że wdrożą "protokoły " łączności z tej platformy i wiele innych dobrych rzeczy . I dadzą możliwość dezaktywacji "autonomicznego heblowania" . Z| tymi ewencikami to tez dają po pupie ..... strasznie późno . Akurat wtedy kiedy ja kładę się spać 😁 Zamiast z rana też coś puścić jak człowiek jeszcze trzeźwy 🤣. A do pieca to najlepiej od lutego. Teraz to tak na "przeszczekanie" .😉
    1 punkt
  42. Na naszym rynku lewa klamka odpowiada za przedni hamulec, więc nie wystarczy ci przewodu hamulcowego, żeby pociągnąć go na tył. W przypadku Shimano ma on 1m długości, więc w zależności od ramy, szerokości kierownicy, zabraknie ci co najmniej 30cm. A czy ma to sens? W Wielkiej Brytanii rowery z tylnym hamulcem pod lewą ręką wychodzą fabrycznie. Ale my nie jesteśmy w Wielkiej Brytanii i jak wsiądziesz potem na normalny rower, to całe twoje dziadowanie szlag trafi, gdy stomatolog wystawi rachunek. :))
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...