Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 24.11.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
3 punkty
-
Cześć, jestem na etapie planowania wypraw i tras na najbliższy sezon. Czy ktoś może polecić trasę okalającą Biebrzański Park Narodowy? Tak, aby na trasie znalazły się ciekawe punkty widokowe. Zazwyczaj nie mam problemu z wytyczaniem tras, ale jeżeli chodzi o BPN nie mogę się uporać z wątpliwosciami i wytyczyć trasy. Park składa się w dużej mierze z bagien i torfowisk, a co za tym idzie nie wiem, które szlaki będą przejezdne. Jeżeli ktoś był w tamtej okolicy będę wdzięczny za wskazówki. Miejsce rozpoczęcia trasy nie gra roli, dojadę samochodem z okolic Tykocina.2 punkty
-
@chopmaz - najsłabszego, po prostu. Dopiero jak wyjadę w opuszczone, ciemne miejsca wtedy używam nadal najsłabszego, ale długich, czyli lecę na dwie najsłabsze diody. Pełen palnik odpalam jak gnam gdzieś bardzo szybko i potrzebuję widzieć znacznie więcej. Dodam jeszcze, że mi się w Magicshinach sterowanie podoba bardzo, ale mocowanie pilota jest takie sobie/złe. Wraz z GUBem 609 przychodzi taki plastik do zamocowania latarki. Podpiłowałem go tu i tam a następnie przykleiłem do pilocika od lampki. O wiele lepiej mi się to sprawdza niż ten fabryczny rzepik którego zakładanie nie jest wcale takie proste.2 punkty
-
Przywróciłem do łask Schawalbe X-One, oryginalne opony, na których kupiłem Cortinę (te po prawej): Bontragery (po lewej) założyłem bo chciałem mieć szerszą oponę i szybszą na asfalcie. Cortinka jest rowerem pod sakwy i na gorsze drogi poza sakwami. Ostatnio, rozsmakowawszy się w jeździe po polnych i leśnych drogach, zastanawiałem się jakie najszersze opony jestem w stanie zmieścić, nawet z zejściem do obręczy 650. Ale na razie mam w garażu za dużo niedojechanych opon, a poza tym, ślizgałem się ostatnio w dżdżu (jak kania) na glinie na Bontrażerach, więc zobaczymy, co potrafią Szwalbiaki....2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Dla mnie te wypusty są najładniej zrobione jakie kiedykolwiek widziałem, wizualnie są subtelne i delikatne, w ramce z promocji będą takie same.1 punkt
-
Nie będę już screenów wrzucał, ale Windows 11 ekran 1080p i skalowanie domyślne czyli 125% w windowsie oraz chrome widok 100% - czyli wszystko tak jak fabryka przykazała - prawe panele też są obcięte. Ten sam komputer, ale zewnętrzny monitor 1440p - strona się renderuje poprawnie. @CoolBreezeOne - potwierdziłeś coś o czym pomyślałem pisząc temat. Problem pojawia się przy wczytywaniu którejś reklamy. Ty masz blokowane, ja nie. Stronka pierwotnie wczytuje się ok, ale po chwili gdy reklamy wskakują - się rozjeżdża.1 punkt
-
Nie opłaca się bo elektryki sztywne nie mają takiego "wsparcia technicznego" jak rowery HT analogowe. Są to rowery do turystyki, asfalty, szutry i lekka jazda po lesie. Wielu z nich jak by mało dać ponad dychę na taki rower to by ich dupsko piekło nieustannie. Dlatego kupują i polecają jak maniaki w sumie rowery go grzmocenia po górach. Albo dziadki to lubią bo tak fajnie full i masywnie wygląda. Full jest spoko ale są takie mniejszego kalibru ze skokiem powiedzmy 140 mm.1 punkt
-
W sumie nie ma znaczenia, czy to są łatwe czy wymagające trasy, bo i tak będziesz jeździł na wspomaganiu elektrycznym. Gdybyś szukał analoga, to wtedy bym Ci prawdopodobnie polecił Ibisa Ripleya, Gianta Trance'a (bez X) lub ew. Transition Suprra.. Jeśli chodzi o elektryki sprzedawane stacjonarnie, to nie znajdziesz nic lepszego niż ten Lapierre. Tylko w/w Radony oraz YT Decoy mają podobne wyposażenie i mieszczą się w Twoim budżecie.1 punkt
-
1 punkt
-
Nowe gumki na klamki za całe 4 zł + darmowa wysyłka na nowym koncie. https://pl.aliexpress.com/item/1005007803109839.html Pasują i trzymają się jak oryginalne zobaczymy ile wytrzymają. Edit: mimo że pisze color white przyszły czarne. 😁1 punkt
-
Jasne, dzięki, według tabelki powinno być ok, zobaczymy jak dojdą.1 punkt
-
1 punkt
-
@NerfMe zamawiałem według tabelki na stronie. W razie czego jest darmowy zwrot. Cena jest super jak na buty jesienne z BOA.1 punkt
-
@Eathan starałem się jak mogłem, choć z chłopakami śmialiśmy się z tego dobre kilka minut zanim w ogóle mogliśmy zacząć nagrywać bez trzęsącej się kamery 😉1 punkt
-
Dla niewtajemniczonych jak używać narzędzia z fotki powyżej nasz kolega z forum przygotował wideo poradnik1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dziękuję Panu moderatorowi @sznib za otwarcie tematu. Latarki Convoy S2+ mam cały czas w ofercie i cały czas poprawiam nowe. Z okazji nadciągającego Black Friday zrobimy promocję. Wszystkie latarki zamówione do końca listopada 2024, będą w takiej cenie. Latarek mam kilkanaście na stanie, ogniw mniej więcej tyle samo, ale obiecuję, że zamówione w listopadzie latarki wyślę w powyższych cenach, nawet jeśli będzie trzeba poczekać na elementy, jak coś mi się skończy.1 punkt
-
1 punkt
-
Pany, przecena w 7ANNA na ramkę z widłem 01 Kode, wszystkie rozmiary w kolorze blue za 1399 pln-ów. https://7anna.pl/product-pol-10282-Rama-i-widelec-Octane-One-Kode-700c.html1 punkt
-
1 punkt
-
Prawda jest taka. Im osobnik ma mniejsze IQ, szorujące po podłożu, tym ma większe skłonności do prędkości, odgłosów z tłumika, wsiurskiego tuningu, decybeli na Sylwestra itp. że o olewaniu obowiązujących przepisów nie wspomnę.1 punkt
-
Ten Unior nie jest wcale taki drogi... Jest udaną kopią japońskiego Hozana C-358 https://www.hozan.co.jp/download/manual/C-358.pdf który (jak to narzędzia od Hozana) dopiero jest drogi. W porównaniu do Japończyka za niemal 130 USD ten Słoweniec za 60 EUR wydaje się niemal za darmo 🙂 To są narzędzia do suportów sprzed lat, więc wiedza o tych standardach i narzędziach niezbędnych do demontażu powoli staje się coraz mniej powszechna. Nie powiem Ci, czy istniały trzy standardy 35,8 / 36 /36,3, czy może tylko dwa (35,8 / 36,3) a producenci narzędzi oferowali klucze albo idealnie dopasowane, albo z duża swobodą dopasowania do wymiaru (opisane po prostu jako 36 mm). Nawet Park Tool nie ma czegoś tak dokładnego pod 35,8 i 36,3, tylko klucz HCW-4 z opisem "36 mm". Czy miał kiedyś? Trudno powiedzieć, bo oni wycofują stare narzędzia z oferty, a katalogów sprzed lat nie uśmiecha mi się teraz szukać. Zarówno narzędzie Hozana jak i Uniora jest takim overkillerem dla domowego warsztatu, ale trzeba przyznać, że jest solidne i przemyślane - ma zrobić to, czego oczekujesz łatwo i bez zbędnych strat/uszkodzeń. Jak masz jeden zapieczony suport do odkręcenia, to go nie kupisz. Nawet jak prowadzisz warsztat, to też pewnie nie, bo po pierwsze szanse, że trafi Ci się w dzisiejszym świecie miliona innych suportów klient akurat z takim, są niewielkie, a i pieniądze na to narzędzie wydasz na inne, bardziej wykorzystywane rzeczy. To mogą mieć warsztaty, które istnieją od lat i kiedyś tego używały i po prostu im zostało. No i jeszcze hobbyści/warsztaty specjalizujący się w renowacji starszych rowerów... Normalnie ze zwykłym Park Toolem możesz mieć bardzo podobny komfort pracy jak z tym Uniorem/Hozanem. Czyli osadzić klucz na wypustach miski tak, żeby się nie ześlizgnął w trakcie odkręcania. Akurat w PT jest do tego specjalny dodatek/narzędzie o symbolu BBT-RS, które jest o tyle fajne, że działa z różnymi typami kluczy do suportów (nasadkami ze stali pod suporty cartrige, nasadkami z aluminium pod współczesne lekkie miski wkręcane a także z kluczami płaskimi do suportów w stylu BBT-9 BBT-29 czy własnie tym HCW-4). Tylko to znów jest Park Tool więc nie jest tanio, ale w zamian masz przemyślane kompleksowe rozwiązanie. Ale nawet do prostego klucza za kilkanaście złotych możesz zrobić samemu takie "trzymadło" - z kawałka gwintowanego pręta, dwóch podkładek o dużej średnicy i powierzchni) oraz dwóch nakrętek. Wystarczy trochę kreatywności... A co do Twojego @ks.indian suportu, to bym jednak starał się wykręcić tę miskę z prawej strony - z myślą o wymianie całości, ale nawet jeśli nie, to po wyjęciu całości jest szansa na porządne wyczyszczenie, smarowanie i ponowny montaż bez luzu. Jak nie idzie odkręcić, to najpierw ustal na 200%, w którą stronę kręcić. Masz pewność że to jest BSA i trzeba to odkręcać w prawą stronę)? Wykluczasz włoski (mufa powinna mieć 70mm, a wewn. średnica to 35 mm - gwint 36mm/24tpi), który odkręcasz w lewo? Ewentualnie francuski (mufa 68mm, ale średnica ok. 34mm -gwint M35x1,0mm, czyli blisko BSA, ale nie jest jak w BSA, co często prowadziło do zerwania gwintu, jak ktoś próbował tam wkręcić BSA), który też odkręca się w lewo...1 punkt
-
No w lesie tego nie widzę. Już temat przerabiałem z Garmin E520, gdzie ten miał 100 MB pamięci i rzeźbiłem mapy pod sektory extra, by właśnie w jakimś bagienku nie zeszła mi cała noc na odnalezienie prawidłowego kursu Tak się jeździ w terenie nieznanym po kresce Ale w tej samej w sumie kwocie ~200 PLNa, jest już Xoss Nav Plus gdzie sobie można wgrać najnowsze mapy , dostęp normalny z kompa , w lesie działa, , normalnie Garmin . Pokochać jedynie trzeba monochromatyczny wyświetlacz xD, ale tak poza tym to wszystko jest1 punkt
-
Na 99,9% masz typowy suport BSA czyli z prawej strony (napędowej) jest lewy gwint czyli odkręcasz w prawo/zgodnie z ruchem wskazówek zegara(jeśli masz "analogowy" zegarek)/zgodnie z kierunkiem obrotu korby. Z lewej strony jest normalny gwint czyli odkręcasz w lewo/przeciwnie do ruchu wskazówek zegara/zgodnie z ruchem obrotu korby. Do odkręcania tej bieżni ze zdjęcia służy klucz kołkowy: Ten Park Tool który wcześniej linkowałem ma po drugiej stronie kołki: Pytanie, czy będą pasowały (rozstaw, średnica kołków) do każdego suportu. Albo młotek + punktak. Otwory trochę poharatasz, ale sugerowałbym, aby i tak wymienić ten suport na typowy kompaktowy. Wtedy oczywiście potrzebujesz też klucz do suportów😁 P.S. Tu masz pokazane jak rozebrać i złożyć taki suport (zamiast otworów pod kołki lewa bieżnia ma akurat sześciokąt, ale zasada jest ta sama) https://mslonik.pl/rowery/technika/1030-budowa-starego-suportu-cz-41 punkt
-
Nie komplikujmy. Chce, to jej kupię. Jak się gdzieś zgubi i nie wróci, to przestanie truć tyłek. 😂 Dla mnie win-win.1 punkt
-
Na Kaszubach tymczasem 😎 Dużo dobrego dzieje się po cichu i rękami różnych podmiotów. Jeszcze przed wakacjami zrobiliśmy rundkę dookoła Szwajcarii Kaszubskiej dając prowadzić się drogami rowerowymi oraz do przebiegu wycieczki włączając dwa z ulubionych szosowych fragmentów. Gdy nieco przymknąć oko i połatać całość krótkimi przelotami po drogach publicznych, wszystko układa się w niezłą pętlę po centralnej części Kaszub. W zależności od odbiorcy - albo na weekend, albo na jeden dzień Mamy po kolei drogi rowerowe lub dobre, rowerowe szosy: - z Kartuz do Sianowa Leśnego, - z Mirachowa do Kamienicy Królewskiej, - z Kamienicy Królewskiej do Sierakowic, - z Sierakowic do Gowidlina, - z Gowidlina do Sulęczyna, - ze Stężycy do Wygody Łączyńskiej, - ze Stężycy pod Wieżycę, - z Ostrzyc do Goręczyna, - z Goręczyna do Kartuz. Całość daje ok. 140 kilometrów, w większości po izolowanej infrastrukturze. Oczywiście, taki przejazd odbywa się nieco kosztem miejsc, do których infrastruktura nie prowadzi, aaale... Na tej trasie miejsc, z których Kaszuby słyną, wcale nie brakuje. Mapa ze śladem do pobrania tutaj, zapraszam: Szwajcaria Kaszubska na drogach rowerowych. Rowerem po Kaszubach (Znajkraj) Nie twierdzę, że to najlepsza trasa po Kaszubach, ale na dziś na pewno najbezpieczniejsza. Kaszuby to nie jest łatwy teren na rower, więc każda taka inwestycja jest na wagę złota. Wtedy, przed wakacjami widzieliśmy, że buduje się drogę rowerową z Miszewa w kierunku Przodkowa i mam nadzieję, że jej bankowa popularność otworzy wielu osobom oczy, jak bardzo takich rzeczy potrzebujemy. Ideałem by było, gdyby ten uklad został poprzecinany przez "tylko ddry", czyli drogi rowerowe, które nie towarzyszą szosom, gdzie jesteśmy tylko my - rowerzyści. Na razie o takich inwstycjach nie słychać, ale może to kwestia czasu? Kilka zdjęć, droga rowerowa z Kartuz do Sianowa Leśnego: Szosa z Mirachowa do Kamienicy Królewskiej: Droga rowerowa z Kamienicy Królewskiej do Sierakowic: Droga rowerowa z Sierakowic do Gowidlina: Droga rowerowa z Gowidlina do Sulęczyna: Droga rowerowa z Gowidlina do Sulęczyna: Droga rowerowa ze Stężycy pod Wieżycę: Z pozdrowerem, oczywiście Szy.1 punkt
-
Nie ma co Śmieszkować, bo jednak Romet produkuje ramy u siebie. Dziwi mnie podejście i ocenianie firmy że nie jest krajowa po komponętach dostarczanych z zewnątrz, dział produkcyjny obecnie stanowi niewielka część firmy. Faktem jest że są tam zatrudnieni pracownicy w kraju, a dochody nie zostaną wyeksportowane za granicę.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Zrobiłem po tygodniu tę samą trasę leśno-polno-błotną i .... fatalne są te Schwalbiaki, kilka razy bym leżał.. Co z tego, że bieżnik agresywny jak opona za wąska...0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00