Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      22

    • Liczba zawartości

      2 479


  2. dfq

    dfq

    Użytkownik


    • Punkty

      21

    • Liczba zawartości

      1 054


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      8 077


  4. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      4 779


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 13.09.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo Lato Leśnych Ludzi (rowerzystów)
    9 punktów
  2. 8 punktów
  3. 8 punktów
  4. 8 punktów
  5. Bo to tyle gór na ten rok, czas wracać na "płaskie" Pomorze: Z tego co pamiętam, to była najgładsza. Pytanie czy skakał na hopach, czy tak jak ja byle przejechać
    6 punktów
  6. Długo nic nie kupowałem więc odłożyłem trochę siana 😅
    5 punktów
  7. Łoponka do przełaja na śnieg i błoto. Zeszłej zimy testowałem już jedną taką na przednim kole i rower prowadził się rewelacyjnie.
    3 punkty
  8. Lampka rowerowa przednia Prox ARA II do zastosowań dziennych I mały stojak serwisowy do zastosowań mobilnych
    3 punkty
  9. Brat Godziek wiezie rower pociągiem (czy coś w ten deseń) https://m.pinkbike.com/news/must-watch-dawid-godziek-throws-down-world-first-trick-on-moving-train.html
    3 punkty
  10. Bo rower, wehikuł idealny przy zwiedzaniu.
    3 punkty
  11. Siemanko! W tym roku za jeden z rowerowych celów obrałem sobie wjechanie na jakaś przełęcz w Alpach leżącą na wysokości ponad 2000 m n.p.m. Żeby to umożliwić, albo przynajmniej ułatwić, postanowiłem przy wyznaczaniu tras skupić się na przewyższeniach. W okolicach Bazylei gdzie mieszkam, nie brakuje wymagających podjazdów z odcinkami o nachylaniu powyżej 15%, ale niestety są one relatywnie krótkie. Stąd też mój rekord jednorazowego podjazdu wynosił do kwietnia tego roku jakieś 500 m. Podjąłem więc próbę wjechania na Sirnitzpass w Szwarcwaldzie, Na przełęczy oprócz sporej ilości śniegu spotkałem bardzo głodną myszkę (która jest bardzo rzadkim w Polsce gatunkiem, jest to źołędnica europejska i też występuje w filmie). Podjazd na Sirnitzpass z Badenweiler ma ok. 10,5 km długości, 700 m przewyższeń i średnie nachylenie 6,7 % co jest w sumie dość sporym wyzwaniem. Profil wygląda bardzo równomiernie i apetycznie. Cała trasa zamknęła się w 102 km i 1275 m pod górę. Niestety na zjeździe mocny wiatr w ryj, ale jakość nawierzchni i widoki pierwsza klasa, także zapraszam do obejrzenia filmu! Zachęcam do subskrybcji kanału. Dzięki również za lajki i komentarze pod filmem!
    2 punkty
  12. - Torba Topeak Loader Backloader X 10L - Topeak Whisbone - Koszyk na bidon Topeak Dualside cage ex - 2 szt. - Camelbak Podium Chill - 2 szt. - Torba na kierownicę ULAC Coursier
    2 punkty
  13. https://pl.pinterest.com/pin/2251868556168684/
    2 punkty
  14. Główka tapered to zawsze plus, wewnętrzne prowadzenie pancerzy też wygląda estetycznie, ale trochę utrudnia ich wymianę. Amortyzator, według moich pomiarów, ma długość a-c 510 mm (w stanie całkowicie rozprężonym) i ma prostą rurę sterową. Na amortyzatorach się nie znam, więc tu liczę na porady bardziej doświadczonych. Chyba że jednak zdecyduję się na sztywny widelec, wtedy taki Force jak Ty kupiłeś byłby "plug and play" (bo dolny stożek pasowałby od amortyzatora) i najmniej obniżyłby przód. Widelce Accent są 25 mm niższe. Choć ta główka wydaje mi się bardzo zadarta w górę przy obecnym amortyzatorze i (pomijając zmianę geometrii i inne prowadzenie) i jej obniżenie nawet by mi pasowało. Dzisiaj zdjąłem korby (śruby miały ślady niebieskiego kleju do gwintów - miły drobiazg), by sprawdzić ich wagę i przy okazji poprawić ich osadzenie (bo blaty trochę pływały na boki i lekko ocierały o przerzutkę na przekosach). Zmierzyłem też długość suportu i sprawdziłem jego dokręcenie. Po odjęciu wagi pedałów (292 g) wychodzi 918 g (z plastikową osłonką). Trochę mniej niż najtańsze korby Shimano TY-300. KORBA DO ROWERU SHIMANO FC-TY301 42/34/24 3RZĘDOWA KOMPLET C. KOR81 - AFCTY301C244CL - 10668499722 - Allegro.pl Ale dałoby się znaleźć lżejsze (42/32/22) wśród tych tanich, np. te (jeśli wierzyć deklarowanej wadze): KORBA ROWEROWA MIRANDA CLASSIC 42/32/22T KWADRAT BJSPORT.PL - Części i akcesoria rowerowe Lub takie: KORBA MIRANDA ALFA EUROPE ALTUS 423222 T C. KOR83 - Alfa3R - 10785781681 - Allegro.pl Przyjrzałem się też mufie ramy, bo prawa miska suportu (jej kołnierz) wyraźnie odstawała z jednej strony. Wygląda na to, że po prostu mufa ma nieprostopadłe do osi krawędzie i np. przy montażu suportu HT2 konieczne byłoby planowanie powierzchni mufy, by miski dobrze osiadły. Suport na kwadrat nie jest aż tak wrażliwy, ale trochę widać, że to tania rama, nawet po spawach, które piękne nie są. Ja raczej pozostanę przy kwadracie, ale i tak przy wymianie suportu przeszlifuję chociaż pilnikiem na oko prawą stronę. Oś suportu ma długość 124 mm. Przy ponownym osadzeniu, obróciłem korbę o 180 st. na osi suportu i w tym położeniu bicie blatów się zmniejszyło. Jest prawie idealnie. Ten trick zwykle działa, czyli sprawdzenie wszystkich czterech pozycji montażu po lekkim nabiciu młotkiem. Któraś zawsze daje najmniejsze bycie, bo niedoskonałości wykonania gniazda korby i osi suportu mogą się wzajemnie potęgować lub znosić.
    2 punkty
  15. Z sąsiadem (prezesem wspólnoty), w półtorej godziny przykręciliśmy wieszaki na 13 rowerów w blokowej rowerowni. Nagle w zagraconym pomieszczeniu zrobiło się jakby pusto - da się wejść. Siła SDS+.
    2 punkty
  16. Bo idzie przejechać: Srebrna Góra, trasa D.
    2 punkty
  17. Bo z wyraźnym bólem ale zaliczone - Stelvio:
    2 punkty
  18. @TYFON79, dobrze się czujesz !? Rozumiem, że reprezentujesz PIS-ielstwo ... 👎 Eurokołchoz piszesz. Tak ci źle? Zawsze możesz się przenieść np. do krajów BRISC. Tam ci będzie ciepło z Saszami i Waniami.
    1 punkt
  19. Czyli oglądasz film z kolesiem który testuje rower, ma spore doświadczenie w tego typu rowerach, ma podobne parametry do Ciebie, skłania się w kierunku XL, a po jednym wpisie wybierasz L. Kupujesz gravela z nową geometrią, z dłuższa ramą by był pewny w prowadzeniu w terenie, stabilny, a zabija się to wybierając mniejszą ramę, z długim mostkiem . Pokrętna logika
    1 punkt
  20. Kup już tego boscha i będziesz miał problem z głowy,znany,dużo części i możliwości, a nie jakieś nie wiadomo co,bo ma 80Nm
    1 punkt
  21. Wybierz ten który ci się podoba. Reszta to tylko drobiazgi. Osobiście. Esker 2.0 gen 2 -microshift sword, najlepsza grupa napędowa na mechanice. -nowa geometria, z taka jaką powinien mieć gravel, z dużym potencjałem modernizacyjnym. rama najważniejsza sprawa, bo w okól niej wszelkie modernizacje się dzieją i to ona najczęsciej decyduje się kiedy z rowerem się rozstaniemy. Po co szukać gdzieś tam w świecie, jak tu na podwórku kross zrobił bardzo dobrego gravela.
    1 punkt
  22. Bo więcej łat niż asfaltu: Zjazd od DW389 Poniatów -> Poręba
    1 punkt
  23. Jak na razie nie widać, by hamulce v były na wymarciu. Wprawdzie w nowych rowerach są montowane coraz rzadziej, ale rowery już w nie wyposażone będą jeździć jeszcze wiele lat i rynek klocków też będzie istniał. V-brake - Klocki hamulcowe do roweru i okładziny - Największy wybór - Allegro.pl Nie rozumiem też tej nagonki na hamulce V, że to niby takie słabe i że jak ktoś dużo waży, to jedyną opcją dla niego są tarczówki. Przecież V-ki to w istocie też hamulce tarczowe o największej możliwej średnicy tarczy, czyli prawie takiej, jak zewnętrzna średnica koła z oponą. Tarczą hamulcową jest obręcz wykonana z dobrze odprowadzającego ciepło aluminium (no chyba że karbon, to już nieco gorzej), o dużej pojemności cieplnej (waga obręczy to zwykle powyżej 400 g), dobrze chłodzona (wszak górny fragment obręczy porusza się względem powietrza z prędkością prawie dwukrotnie większą niż cały rower). Dobrze ustawiony V-brake, z przyzwoitymi klockami, dobrymi pancerzami i linkami bez problemów stawia rower na przednie koło. Obręcz też nigdy nie nagrzewa się do czerwoności ani nawet temperatury, przy której jej dotknięcie spowoduje oparzenie. No dobra, obręcz jest bliżej ziemi i łatwiej się brudzi niż tarcza i nieco trudniej ją wymienić. Zaolejoną obręcz można jednak szybko odtłuścić (dużo łatwiej niż tarczę, gdzie z otworów wciąż wyłazi tłusty brud), a klocki w ostateczności nawet lekko ściąć nożem, gdy sam pilnik nie wystarczy. Brudne V-ki hamują gorzej, ale nie drastycznie gorzej. Zaolejone tarczówki nie hamują prawie wcale.
    1 punkt
  24. Bo koniec upałów i pomór sezonu świń. 🫠 Dziś już/w końcu pada. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  25. 1 punkt
  26. Bo dogoniłem peleton, jeden kolarz trafił bor suka i wywinął orła z przemieszczeniem tył rzutki, przetartym bokiem z obojczykiem🫠😉 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Na urlopie trafiliśmy na ścieżkę rowerową z ciekawymi roślinami pastewnymi wzdłuż. Taka ciekawostka
    1 punkt
  29. https://www.facebook.com/BabiogorskiParkNarodowy/posts/pfbid0VSGrQyjDbDoGm2WDQYMKGvXrYKPuQUFnfZVos5AtzHFmUHDWqh4GrfVmkpQgynXMl No tak kamyczki poukładane przez być może jakieś dzieci przeszkadzają w ochronie przyrody i zaburzają krajobraz ale jak non stop remontują stare naturalne szlaki to już jest cacy. To też jest super bo przecież wszystko co parkowa głowa wmyśli jest super i to już nie ma wpływu na krajobraz;
    1 punkt
  30. Bo Beskid Niski wcale nie taki niski.
    1 punkt
  31. Bo tata świnka, mama świnka i świnki trzy.
    1 punkt
  32. Bo ustawka na Jasnych Błoniach 😉🫠 Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Bo dziewiczy rejs Unibajka na pojedynczej korbie MTB
    1 punkt
  35. Bez bicia przyznaję, że rower nie jest już moim domyślnym hobby, zaczął mnie nudzić...no ale kiedy już wstaje o 7 rano w niedzielę i chcę chociaż te 5 dyszek po przerwie zrobić to mógłby działać jak trzeba. Wyjechałem na ultegrze, wróciłem na singlu, całe 9 km zrobiłem. Linka w klamce postrzępiona a na ostatniej przejażdżce wszystko śmigało jak trzeba. Cóż, wbijam się w kombinezon i idę udowadniać wyższość inżynierów hondy nad inżynierami shimano
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...