Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.03.2024 w Odpowiedzi
-
9 punktów
-
8 punktów
-
Zapisz się może do jakiejś grupy wsparcia dla anonimowych rowerzystów. Mógłbyś na zajęciach mówić: cześć nazywam się @GrzeGT - nie kupiłem nic od 7 dni7 punktów
-
Czasem dobrze jest się wybrać na złomowiska, bo można tam znaleźć ramy za śmieszne pieniądze. które spokojnie można adoptować Poniżej rower do typowego tyrania ( treningi/starty) więc może nie wygląda , ale spełnia swoją rolę. Baza,- Eska Sport z 1959 r. ( Na takim sprzęcie zaczynałem karierę na początku lat 90-tych. Jest to szosa, ale bez problemu przyjmuje laczek 38 tył, 42 przód). Waga całości 11 kg.6 punktów
-
4 punkty
-
TOUR DE AUSTRIA TOUR DE CROATIA Przez Austrię, Słowenię, Włochy do Chorwacji... daleko jak tylko koła poniosą.... Kolejny rok, kolejna wyprawa!!! W pewnym sensie kontynuacja zeszłorocznej, po której zostało kilka zdjęć https://tiny.pl/dqtdw Kilka lat temu zaplanowałem sobie by dojechać na dwóch Kołkach do chorwackiej Dalmacji. Trasę tą rozłożyłem na 3 części. Pierwsza. Dwa lata temu zorganizowałem pierwszą część wielkiej eskapady prowadzącej z domu przez Czechy po słowacką Bratysławę i dalej wzdłuż Dunaju przez Wiedeń, Krems, piękne jeziora w Salzkammergut aż po "mój Salzburg". Druga. Zeszłoroczna wyprawa początek miała w Wiedniu... ale tak na poważnie zaczęła się tam gdzie skończyła się poprzednia czyli w moim Salzburgu i prowadziła przez Innsbruck Tyrol, Szwajcarię, Włochy (Bolzano, Werona, Padwa, Wenecja) do chorwackiej Rijeki Przyszedł czas na trzecią część. Przypuszczam, że najciekawszą. Początek tej trasy także będzie w Wiedniu. Plan jest taki by z Wiednia dostać się do Salzburga i prawdziwą jazdę zacząć w właśnie w mieście rodzinnym Mozarta. Z Salzburga trasę poprowadziłem na południe przez znane wszystkim fanatykom skoków narciarskich Boschofschofen https://tiny.pl/dtq6z mijając po drodze robiący ogromne wrażenie zamek Hohenwerfen https://tiny.pl/dtq68 i Eisriesenwelt https://tiny.pl/dtqvg Dalej droga poprowadzi w stronę Bruck an der Großglocknerstraße i tam obok hotelu prowadzonego przez miłe małżeństwo Polaków skręcimy w lewo kierując sie w strone najwyżej położonej drogi samochodowej o utwardzonej nawierzchni w Austrii czyli Großglockner Hochalpenstraße. TAK! Planuję tam wjechać! TAK! Z sakwami i całym dobytkiem! TAK! Wiem, że się uda! A dalej to już będzie z górki. Edelweisspitze, Hochtor, Pasterze, Heiligenblut i drogą wzdłuż pięknej rzeki Drawy w stronę Spittal an der Drau i Villach. Wyjeżdżając z Villach możliwe ze zahaczymy o kolejne skocznie - tym razem w słoweńskiej Planicy. A jak nie to śmigniemy prosto w stronę Italii, by Tarvisio, Venzone, Udine i inne piękne miejscowości regionu Wenecji Julijskiej dotrzeć do Monfalcone, znanego z zeszłorocznej eskapady Triestu po czym przejeżdżając przez Słowenię wjedziemy do Chorwacji. Planuję przejechać Parenzanę i dalej wzdłuż wybrzeża przez Valalte, Rovinj dotrzeć do Puli. Tutaj jest kilka wersji dalszej więc decyzja zapadnie w trasie.. Jest opcja by przez wyspy Cres, Krk, Rab, Pag dotrzeć do Zadaru, Splitu (jestem zwolennikiem tej opcji) albo dostać się z Puli do Zadaru i dalej na południe w stronę Dalmacji. Celem głównym jest Dubrownik. To tak w wielkim skrócie, a teraz kilka szczegółów Dojazd Do Wiednia pociągiem w zeszłym roku w czasie wyprawy przez Austrię Szwajcarię Włochy do Chorwacji i jechałem pociągiem z Katowic do Wiednia. Termin Tak jak w ubiegłym roku - wstępnie przełom czerwca i lipca, długie dni, można długo pokręcić, a po dojechaniu na camping można zwiedzić okolice, dodatkowo długie dni to więcej czasu na zwiedzanie po drodze ciekawych miejsc. Spanie Tak jak rok temu w wyprawie do Chorwacji i tak jak dwa lata temu w czasie wyprawy do Salzburga - kempingi których w Austrii, we Włoszech i w Chorwacji jest mnóstwo. Więc - własny namiocik. Rower Ja jadę rowerem gravelowym Giant revolt. Drogi Jeśli chodzi o rodzaj nawierzchni są to trasy asfaltowe I szutrowe często drogi asfaltowe a w Austrii sporo też ścieżek rowerowych. 🙂 planując dokładniej tą trasę będę chciał aby większość tras prowadziła ścieżkami rowerowymi. Jeżeli masz jakieś pytania - pisz tu albo na priv 🙂3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Od wewnątrz przegródek niestety brak. Ale jak ruszy sezon grillowy to sprawdzę czy w/w opcja będzie dostępna po lewym założeniu Stacjonarnie nabyłem kółka dla najmłodszej łobuziary, a ze skrzyni wygrzebałem ogromnyyyy (nie wiem dlaczego, ale czuję się zaskoczony) zestaw do transfuzji płynów ustrojowych.2 punkty
-
Przecież jest dużo lampek z atestami, które działają. Sęk w tym, że tanie lampki to produkty o odpowiedniej do ceny jakości. Convoy kosztuje ile, 80 pln w promce? A żeby to miało sens to trzeba przerobić. Kolega Rambol to robi, wtedy koszt latarki i modów ponad 200 pln. Ale za 200 pln można kupić na gotowo dobrą lampkę2 punkty
-
Na Ali VAT jest wliczony w cenę. Cło jest na graty powyżej 150EUR. Jeśli paczka duża to w moim przypadku zawsze celnicy każą sobie przesłać zrzut ekranu z Ali z zamówieniem żeby pokazany był nr przesyłki oraz wartość towaru z kosztami wysyłki. Jeśli coś orzekracza te 150EUR to zdecydowanie polecam szukać przedawców którzy biorą opłaty importowe (za doratkową opłatą na siebie). Kupowałem w ten sposób kilka ram gdzie nominalnie celnicy dołożyliby 48% cła antydumpingowego + cło standardowe na graty rowerowe.2 punkty
-
Tja tu trzeba przyznać, że kraj jak kraj ale te wszystkie pączkomaty, różne metody płatności to nam się udały 😉2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Muszę się pochwalić bo nie wytrzymie, udało się wyrwać MET Echo z MIPS'em za uwaga.. 90 zł. 😮1 punkt
-
@spidelli No wiadomo że jak się jedzie na dłuższy trip to strategia jazdy musi być inna. To nie trening czy wyścigi. Zmęczenie się nawarstwia każdego dnia. Chodziło mi te o te assiomy mx-1. Mocno się nie nakombinowali. Dobrali odpowiednie pedały xc do tych standardowych osiek do Uno, Duo. Reszta bez zmian. Pomysł niezły tyle że na razie nie ma tych zapasowych osiek do pedałów MTB. Może kiedyś wypuszczą. Póki co pozostaje hack, ale trzeba wiedzieć jakie pedały MTB pasują.1 punkt
-
Knog Blinder , bez wad poza tym że ma być naładowany, świeci, działa... tryb oszczędny nawet dość długo.1 punkt
-
1 punkt
-
Od wewnątrz też ma takie przegródki na kija i kulki? 😜 Coby się w upalne dni nie majtały.1 punkt
-
Wysoka, krótka tzw sztorcowana i geometria torowa. Nie skręca to kwadratowo, ale skuteczność jest świetna i taki Reynolds 534 dawał komfort, i był jednocześnie odpowiednio lekki i sztywny. Gazelle champion mondial baar, czyli top tamtejszych czasów ( rok 1994). Niestety wiele szpeju nie dożyło i obecnie przytył do 8 kg , ale na pełnym diurejsie waga była z pewnością poniżej P.S. Korba 52/42 przy tej geometrii i wadze, wcale nie jest za twarda1 punkt
-
Nie ma crossów z powietrznym widelcem tańszych niż te, które padły już w tym temacie. No chyba, że radon scarlight 9 by wyszedł taniej ale to już zależy od kursu euro i kosztów wysyłki. No i ma napęd 3x1 punkt
-
Polygon ma jedną wadę, brązowe malowanie jest fatalne, niby rzecz gustu, ale na żywo oglądając ten rower kompletnie mi się nie podobał mimo wielu zalet osprzętowych.1 punkt
-
Problem wyłączających się lampek istnieje i jest moim zdaniem naprawdę poważny (zwłaszcza gdy dotyczy lampki tylnej, której sami nie widzimy, jak słusznie zauważyłeś). Wspominałem o tym kiedyś przy okazji tutaj: Moim zdaniem, lampki które nie wracają do poprzedniego trybu po chwilowej utracie zasilania (drgania i brak kontaktu z ogniwami) nie powinny w ogóle zostać dopuszczone do sprzedaży. Sama konstrukcja mechaniczna (dobrze dopasowane gniazda na baterie, mocne blaszki styków itp.) zwykle powinna zagwarantować, że prąd będzie zawsze dopływał do elektroniki, ale różne są warunki eksploatacji, różne rowery (fatbike vs stara szosówka na oponach 700x20), różne miejsce montażu (sztyca vs komin ramy, bagażnik) i czasem po prostu na chwilę zasilanie może zaniknąć. Wtedy sama elektronika powinna zapewnić powrót do pozycji włączonej, a nie wyłączonej, gdy napięcie za ułamek sekundy pojawi się ponownie. Taka logika oprogramowania powinna być wymogiem koniecznym, aby lampka dostała certyfikat CE czy co tam się w UE stosuje. Generalnie wymysły unijnych urzędników budzą we mnie odrazę, ale akurat w tej kwestii to taki wymóg by się przydał i powinien być rygorystycznie przestrzegany, bo to naprawdę może decydować o życiu lub śmierci użytkownika. Ja przed zakupem przeprowadzam po prostu test wyjęcia baterii w trybie włączonym i jeśli lampka ponownie się nie zapali po jej włożeniu to odpada z listy. Koniec, kropka.1 punkt
-
Ostatnie 2 czy 3 zamówienia na drobiazgi (nie więcej niż 200-300 zł) bez żadnych dopłat. Teraz zrobiłem kolejne na ok. 350 zł, paczka będzie już większa i z większą ilością przedmiotów, okaże się za 2 tygodnie czy się przyczepią, chociaż nie sądzę.1 punkt
-
Porównaj sobie przełożenia na których jeździsz, z tymi z potencjalnego nowego nabytku - wtedy wyjdzie czego mniej więcej potrzebujesz. Niektórym się wydaje, że będzie im brakowało przełożeń, i czasem może tak być faktycznie, a czasem może to wynikać ze sposobu jazdy/nawyku kręcenia z niską kadencją. Oczywiście oczekiwania też są różne, bo jeden chce bić rekordy prędkości z górki, a innego to nie obchodzi, i nie musi mieć bardzo twardych przełożeń.1 punkt
-
Jeśli możesz lekko przewalić budżet to to zrób. Heist jakiego wymieniłeś, ten kellys (choć na osobiście bym napędu 3x nie chciał) czy giant roam 1 to już rowery, do których za bardzo nie ma się o co przyczepić. Napędy sensownej klasy są, powietrzne widelce są. Od crossa nie można chcieć niczego więcej1 punkt
-
@spidelli A możliwe że to zupełna nowość. Wreszcie do Favero dotarło że wystarczy tylko zmienić pedały (ośka i cały moduł mocy bez zmian) i jest XC 🤣 Są plusy i minusy obu wariantów. Korba wiadomo - cena, pedały - uniwersalność. Można je używać nie tylko w rowerze treningowym ale i na jakieś wyjazdy gdzie jest sporo górek. Assiomy są Ok. Zmiana roweru - wkrecenie pedałów, w aplikacji : ustawienie długości korby (jeśli inna), kalibracja (przez BT) i można lecieć. Małe zużycie prądu, rzadko się je ładuje, złącze magnetyczne, można ładować z powerbanka. Od listopada nie wiem czy je (Assiomy Duo) 2-3 razy ładowałem (ponad 3.5 tys km). W Alpach brakowało mi pomiaru mocy. Wziąłem niestety platformy, cisnąłem więcej watów niż mi się, wydawało, Efekt - w 3 dni zajeździłem nogi.1 punkt
-
Głupi przepis mówi, że bagażnik musi mieć światło przeciwmgłowe i konieczna jest wtyczka 13-pin. Wszystkie sprzedawane obecnie bagażniki mają 13 pin. Lekka przyczepka mżę mieć 7, ale bagażnik nie. Rób 13. Co do wiązki - samochody mają instalację multipleksową. Jak wiązka jest dobrze zrobiona, to nie wariuje instalacja, alarmy o spalonych żarówkach, czujniki cofania się wyłączają po podpięciu wtyczki. Elektrycznie to w nowoczesnym samochodzie nie można robić prowizorki. Natomiast na haku można oszczędzić, wybierając tańszy wariant - np. nie wypinany, ale przykręcany. Odkręcany Steinhoff do fabii to mniej niż 500PLN, a wypinana Westfalia 1600.1 punkt
-
OLX jest od tego, żeby kupić coś lokalnie z odbiorem osobistym (niby taką samą rolę pełni Marketplace, ale tam to dopiero jest śmietnik), względnie z przesyłką systemową z jej wszystkimi zadami i waletami. A jeśli ktoś się ugaduje na jakieś interesy pod stołem, to przepraszam, ale sam jest sobie winien, jak coś pójdzie nie tak. I tak, wiem, że nie wszystko wchodzi w wymiary paczki, że sprzedawcy to nieraz jełopy, którym się nie chce odpowiedzieć na najprostsze pytanie albo zrobić zdjęcie czymś innym niż rozgotowanym kartoflem, że o cenach nie wspomnę, bo nieraz używki z OLX bywają droższe niż nówki z Allegro. Ale z drugiej strony można tam kupić fajne fanty za grosze i jednocześnie sprzedać już niepotrzebne w całkiem niezłej kasie - o ile oczywiście trafi się na odpowiedniego człowieka, ale to zwykle tak jest. Kupowałem i sprzedawałem tam gitary, części samochodowe, rowerowe, maszynę do szycia (!) i inne dziwne rzeczy i nie pamiętam, żebym kiedykolwiek miał jakiś większy problem - drobne nieporozumienia czy problemy z paczkami pomijam, bo zwykle mamy do czynienia z prywatnymi osobami, a nie sklepami, które po prostu muszą trzymać pewne standardy. Zresztą jeżeli komuś nie odpowiada polityka danego serwisu, to po prostu z niego nie korzysta - jest Allegro, Allegro Lokalnie, Marketplace, grupy tematyczne (ogólnopolskie i lokalne) sprzedam-kupię-zamienię, nieraz sprzedawcy prowadzą też swoje mikrosklepiki z normalną stroną i tam można zrobić transakcję. Nie wiem, jak do sprzedaży części rowerowych podchodzi Vinted, ale na przykład znajoma kupuje i sprzedaje tam książki i inne damskie bibeloty, które zdecydowanie nie są ubraniami i wcale bym się nie zdziwił, gdyby można tam było ugadać się na transakcję z np. mostkiem rowerowym, siodełkiem czy innym podobnym drobiazgiem.1 punkt
-
A im lepsze ochraniacze (bardziej chroniące) tym masywniejsze i mniej wygodne. Są takie tworzone z myślą o jeździe po trailach, ale jak w takim byś wyglebił na schodach to za wiele nie pomoże.1 punkt
-
No, może dojazd na Kazoorę. Swoją drogą, jak ochraniacze mają być skuteczne w mieście, przy jakiejś kaskaderce, to nie mogą być byle jakie, bo miasto jest twarde.1 punkt
-
Nikt nie jezdzi w ochraniaczach po miesice, bo to niewygodne. Schody czy zeskok z kraweznika to powtarzalne i kontrolowane warunki, wiec ryzyko nie jest duze. Ja mam ION K-Pakt Zip i sa calkiem wygodne.1 punkt
-
A dyć to mało lampek w sklepach i to takowych co to łyskają w każdych warunkach? Jak lubisz szperać to może spróbować naprawić, jak nie to tego kwiatu na pół światu Sigma Nuggets - mała rzecz, a cieszy.. Lezyne strip - cała seria lampeczek, nawet z bajerami typu światło STOP...ciut drogie ale w przeciwieństwie do liczników lampki robią całkiem wporzo - Infini Apollo - taka w stylu retro mocowana do bagażnika - sporo tam elektroniki Gaciron - łyska jak szalona, mała a dużo może Topeak Redlote - do kolarek w sam raz i nie aero1 punkt
-
Tylko platforma je różni. Posiadam i potwierdzam że z dziećmi po parku da się na nich pojeździć w butach trekingowych.1 punkt
-
Mam wiele ciekawego do powiedzenia, ale do kogoś kto ma zamiar słuchać i komuś do kogo cokolwiek dotrze. Jeżeli w rowerze do rekreacji osprzęt stawiasz nad komfort i wagę, to tak jak wspomniałem - zapytaj Kleo.1 punkt
-
No ja się niestety głupio naciąłem. Gość na ponad 100 ogłoszeń w większości nie ma wysyłki OLX, ale pisze coś w stylu 'Możliwa wysyłka, pisz wiadomość". No i kupowałem kierownicę, która do paczkomatu nie wejdzie. Jakby był uczciwy to by teraz wysłał właściwy towar i zamówił od razu przesyłkę zwrotną, żeby kurier wziął to co przyszło. Tymczasem w prywatnej wiadomości mi jeszcze z pretensjami wyskakuje, że się o swoje upominam i nie wykazuje żadnej chęci żeby sprawę wyprosdtować. Jak do jutra się sytuacja nie wyklaruje założę stosowny temat i podlinkuje jego konto, żeby więcej się ludzie nie nacięli.1 punkt
-
1 punkt
-
Allegro już dawno nie należy do Naspers, za chwilę 10 lat będzie jak nowym właścicielem stały się 3 fundusze Private Equity i potem zrobiły IPO. OLX jest specyficzny, niektóre rzeczy tam kupię, innych nigdy w życiu. Totalnie nie rozumiem jak można było wymyśleć ten system ocen oraz dlaczego cena przesyłki i "usługi serwisowej" rośnie ze wzrostem ceny produktu.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Kolejne wcielenie GT i jednocześnie kolejne podejście do czegoś bardziej grawelowego niż puffin na półtłustych gumach. Trochę dużo czasu minęło, ale gdzieś tam w czaszki czeluściach mam ciągle wspomnienia Kuwahary, no i jakby kto pytał, to czuć różnicę w konstrukcji obu ram. Rurki oversize i triple triangle to zdecydowanie sztywniejsza jazda, ale w pozytywnym sensie. Otóż węzeł suportowy w GT zostaje mniej-więcej na swoim miejscu przy ciśnięciu w korby, gdzie w Kuwaharce wystarczyło spojrzeć na tenże bardziej stanowczo i już zaczynał pływać na boki Pozostałe standardy też zdecydowanie bardziej nowoczesne i bliższe MTB no i ziarnko do ziarnka i rower robi się całkiem przyjemny. Samej zdolności terenowej nie ma co porównywać, GT mam obecnie postawionego na kołach z marina nicasio, jakoś 50mm gumy na kole 27,5. Co ciekawe, wcześniej jeździłem na kołach 26x2,3" i telepało znacznie mocniej, nie lubiłem tamtym zestawem zjeżdżać z asfaltu. Także jakby ktoś planował podobne restomody, to uprzejmie donoszę, że idąc po całości (tarczówki, ahead, większe kółka bezdętkowe) otrzymujemy rowerek bardzo współczesny, a do tego ekologiczny, bo z recyklingu Pyrsk!1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
