Skocz do zawartości

Ranking

  1. KurczakNorris

    KurczakNorris

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      901


  2. marcesco

    marcesco

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 114


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      11 107


  4. Mandoleran

    Mandoleran

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      829


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.06.2023 w Odpowiedzi

  1. 12 punktów
  2. 10 punktów
  3. Bo wystarczy przejechać przez tunel, żeby znaleźć się w Narni😉
    9 punktów
  4. Bo sucha szosa, a dziś minął pierwszy z czterech dni bez jazdy na rowerze i już mnie coś strzela😐
    9 punktów
  5. Bo zakończenie roku i dzień taty:)
    9 punktów
  6. Bo wakacje się już zaczęły, a jakoś pusto
    9 punktów
  7. Bo dwa "bajki" Jeden z E-, drugi bez E- 🙂
    7 punktów
  8. 7 punktów
  9. Czy baranek czy normalna kierownica - nie ma znaczenia, mieszam dwa rowery i nie powiem który jest lepszy. Na początek warto przeliczyć i znaleźć sztywny widelec o odpowiedniej wysokości( z uwzględnieniem sagu. Suport nie może zejść za nisko… Można zostawić to co jest, o ile amor nie jest zepsuty, założyć korbę 2x np 38x24 do tego tył 8 albo 9, hamulce BB7road i klamki Shimano takie pod uciąg szosowy- przełajowy [ Edyt: koła są tylko pod V ? To mini V brake i klamki jak wyżej, po taniości w razie ewentualnych przyszłych testów z barankiem klamkomanetkami szosowymi tylko mini V albo cantilever zadziałają dobrze ] I zrobić sobie poglądowo 1000 km po krzakach i asfaltach raz na gumach z bieżnikiem raz na prawie slikach - ocenić potrzeby… Taki 1000 km da odpowiedź na co mamy ochotę. Baranek to kierownica do walki z wiatrem, gorsza dla ludzi wysokich, i nie jest niezbędna do odczuwania frajdy, czasem założenie le-mondki do prostej kierownicy wystarczy. Złożenie zestawu super kół i karbonowego widelca może być bardziej zasadnym wydatkiem niż symulowanie optyczne rasowego grawela. Lekki rower łatwiej zbudować z prostą kierownicą, a będzie rączy jak jeleń. Zakładałem baranki do różnych rowerów, i troska innych że czasem to nie jest praktyczne , hmm zawsze najlepiej przekonać się samemu, ale w ramach MTB trzeba sięgać po krótkie mostki a z nimi jest inna dynamika. Masz set kierownica i kątowy mostek - możesz zastanowić się nad pozycją nie ubierając od razu tego Rometa w barana i klamkomanetki.
    3 punkty
  10. Nie znacie się. Grawel to oczywiście rower z pełnym zawieszeniem, barankiem i oponami slick.
    3 punkty
  11. @KurczakNorristylko zobaczyłem tą/tę ramę i widzę potencjał/eł Gravel jak się patrzy, baranek Venturemax, klamkomanetka prawa tiagra 10s z tyłrzutką grx400, lewa sram apex, heble avid bb5/bb7, koła 650b 2,0 lub 700 1,75, sztywniutki widelec cro-mo, hi-ten lub alu, koła u gooralshop za 7 paczek, korba na kwadrat NW lub HT II, reszta to drobiazgi. Pozdrow'er Mui pierwszy gravel na tiagrze 😉
    3 punkty
  12. Cieszymy się, że wpadłeś nam o tym oznajmić. Czy jakieś pytanie w związku z tym masz? Dodam, że potrzebujesz też znaków interpunkcyjnych.
    3 punkty
  13. Trzymam kciuki. Pochwal sie postepami na forum.
    2 punkty
  14. A co jest złego w składaniu rowerów dla zabawy czy nauki? Nauka kosztuje, ale jak ktoś się nauczy, to będzie to mieć na zawsze. I aj tam zaraz frankensztajn. Będzie jego. Dzisiejsze czasy to nie 1993, kiedy korbę się zdejmowało młotkiem a wolnobieg odkręcało przecinakiem. I wszystko było ekstremalnie drogie, niedostępne a bardziej zaawansowana obsługa roweru to była wiedza tajemna.
    2 punkty
  15. Nikt Wam tych stopek nie wpycha do Waszych rowerów 😀 A ze swoim będę robił to, na co mam ochotę 😎 - czy to się komuś podoba, czy nie. A na co ktoś wydaje swoje pieniądze, to generalnie jego sprawa. Dobra rada - lepiej pilnować własnych, niż cudzych. Ad meritum: oprócz Topeaka, jest jeszcze coś takiego "za korbę": https://www.allmountainstyle.com/products/ams-kickstand-black Topeak jest dwukrotnie tańszy i chyba go zamówię w przyszłym tygodniu, jak mi posiadana stopka nie przypasuje do ramy. Jest on co prawda bardziej pod ekspozycję roweru ale może trzyma stabilnie.
    2 punkty
  16. I to też trzeba brać pod uwagę, że moje X bar z Y pompki nie musi być tym samym X z pompki Z. Ba nawet od sztuki do sztuki tego samego modelu mogą być różnice. Wątpię, żeby większość producentów pompek jakkolwiek je kalibrowała, a już na pewno nie jakoś precyzyjnie. A już z pewnością nie w tych tanich modelach. Nie ma co się kłócić o wartości jak nie ma pewności czy 3,9 bar jednego, to nie jest więcej jak 4,2 bar innego. Grunt, żeby konkretna sztuka używanej pompki była powtarzalna, żeby jak raz się dobierze, to można było następnym razem tak samo napompować.
    2 punkty
  17. Wsiadanie wysiadanie zawsze jest nerwowe, zwłaszcza jak się jedzie samemu z sakwami. Jest problem z przeciśnięciem się, więc zazwyczaj trzeba zdjąć, a wtedy coś przez chwilę jest bez opieki, rower lub bagaże. No i trzeba latać w jedną i drugą stronę. Ostatnio jak wracałem z urlopu, to przy wynoszeniu roweru zaczęli mi zamykać drzwi (chyba że miały jakiś licznik czasu i same zaczęły), no ale to był dosyć szczególny przypadek, bo jakiejś kobiecie się zamuliło z wyciąganiem roweru i się trochę przeciągnęło. Najwygodniej na pierwszej/ostatniej ale nie zawsze się da. Przeważnie jeżdżę przez Wrocław, więc tam większego problemu nie ma, bo zazwyczaj to stacja końcowa/początkowa. W Gdańsku musiałbym dociągać do Gdyni, co bezsensownie przedłuża sprawę. W ramach przyzwyczajania, można spróbować robić sobie jednodniowe wypady. Najłatwiej wywieźć się gdzieś pociągiem i wracać na kołach. Trudniej wracać pociągiem, bo albo są to jakieś podmiejskie i coś się zawsze trafi, albo trzeba zdążyć na konkretne połączenie, a wtedy już wycieczka trochę się psuje, bo zamiast jechać swoim tempem, to zaczyna gonić by zdążyć. Zdecydowanie nie był tak nowoczesny. Coś w stylu: https://www.facebook.com/photo/?fbid=4463519317049033&set=czeski-wagon-rowerowy-na-relacji-świnoujście-bohumin
    2 punkty
  18. Tuż przed północą podmieniłem korbę z zębatką owal którą kupiłem przez pomyłkę, owala nigdy nie miałem, co najwyżej shimanowskie bio-pace w dzieciństwie. Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  19. Jakoś te żony trzeba udobruchać, ja też swojej składam właśnie rower, rama na stojaku wisi i czeka... A odnośnie do tematu, to, w sumie, czemu nie? Ta rama jest pod 28". Założyć do niej jakieś niedrogie koła od jakiegoś crossa pod VBrake. Dokupić sztywny stalowy nawet z kanalizy wideł ahead, takoż Vbrake. I założyć jakieś mini VBrake albo i normalne VB. Kierowniczka baran z mosteczkiem też niedroga sprawa. Z napędem troszkę trudniej. Ale ja poszedłbym w używane klamkomanetki Clarisa albo Sory najwyżej, kasetę 11-32, przerzutę tył jakieś używane Deore 9s. Korba jakaś na kwadrat szosowa używana dwublat (FSA?) i przerzutka przód np. Claris. Taki eksperyment ale chyba ciekawy.
    2 punkty
  20. Nie, nie. W komplecie z Explore 2 jest uchwyt mocowany na kierę za pośrednictwem gumek. Nie chciałem mocować go w ten sposób, bo miałem plan na torby właśnie. Oryginalny uchwyt Garmina jest dwa razy droższy od Shanren, a różnią się właściwie tylko znakiem firmowym. Poza tym Shanren można zamocować na dwa sposoby: poniżej mostka (z prawej strony) i nad mostkiem (lewa strona).
    1 punkt
  21. Po zakupie dwóch wyprawowych toreb i uchwytu na Garmina, musiałem przeprojektować kokpit. Teraz jest bardzo wygodnie i do wszystkiego mam łatwy dostęp. P.S. Uchwyt Shanren z Allegro a torby Rhinowalk z Aliexpress🙃
    1 punkt
  22. Moim zdaniem to ta rama i geometria jest typowa dla roweru crossowego. Jeżdżę na takim rowerze i nie obrażam sobie żeby był tam baranek. Taka rama jest przeznaczona do jazdy z nachyleniem ciała około 60°, a nie około 40° jak np. W szosie z barankiem. Moim zdamiem jak wsadzisz tam baranka to będziesz się męczył jazdą, a nie cieszył. Pewnie, że wszystko można zrobić, tylko pytanie czy to ma sens🤷‍♂️
    1 punkt
  23. Najtrwalsze wydają się łańcuchy KMC. Średnio robię na nich około 4000-4500 km. Na innych (Shimano, Connex, Taya) przebiegi wahały się pomiedzy 1500-2500 km. Więc: https://www.sbike.pl/kmc-ancuch-kmc-x9l-light-gold-9-speed-o_1525.html
    1 punkt
  24. napisałem, że na możliwie najtańszych częściach, czyli nie chce żeby mi ktoś podawał produkty z górnej półki tylko takie, które są wystarczająco dobre. Tak jak wspomniałem wcześniej, robię to frajdy i nauki. Jestem świadomy, że może nie wyjść to najlepiej ale mimo wszystko chce spróbować. Jeżeli nie wyjdzie to trudno.
    1 punkt
  25. @Dowaid, popatrz na ofertę Intersport np. https://www.intersport.pl/rower-gorski-mtb-genesis-2023-impact-comp-29-1912942.html - 100 zł, ale dość ciekawy rower.
    1 punkt
  26. A kto tu mówi o stopce na zawodach, litości. Człowiek napisał, że nie jeździ hardcorowo, zostawmy kwestie bezpieczeństwa. Pytanie jest konkretne i o konkretny rodzaj użycia tu chodzi, projekcje o wypadkach na zawodach to zwykłe bicie piany i tyle. Problemem jest brak miejsca montażu takiej stopki. Po prostu. A purystom przypiminam, że mają obowiązek wyposażyć rower w dzwonek 🤣 Fulla i szosę też, bez wyjątku. Chodzi wszak o bezpieczeństwo i szacunek dla przepisów 😎 O chińskich lampkach jest kilka kilometrów wpisów, a o dzwonkach jakoś nie widzę 🤣
    1 punkt
  27. W sumie przepraszam za otwarcie tematu. Nie sadziłem, że się zrobi taka gównoburza. Dla mnie osobiście fajna, jeszcze najlepiej oryginalnie mocowana stopka wcale nie szpeci ładnego roweru. Po prostu widzę w niej bardzo, ale to bardzo praktyczne rozwiązanie, niż półśrodki typu opieranie o tylne koło itp.
    1 punkt
  28. Ten Maxim górski jest tylko z nazwy. Nijak ma się do roweru do jazdy w terenie, nie mówiąc już o jakimkolwiek ściganiu się. Przeciętny rower na kole 29 będzie o niebo lepszy. Jeśli chodzi o tego Krossa to raczej celowałbym w rower w okolicach 3 tysięcy, a za tysiaka i to co uda się odzyskać ze sprzedaży zdjętego z roweru widelca kupił lepszy amortyzator. To jest podstawa w terenie.
    1 punkt
  29. Nie oczekuj że po zakupie gravela wyjazdy staną się bardzo lekkie, zmęczenie bardzo podobne, ale szansa na dobowe większe przebiegi całkiem spora. Połączenie dobrej kondycji z gravelem dają dobre efekty, zyskuje się na podjazdach i zjazdach. Chcesz przejechać dalej, więcej wybierz gravela, wygodnie i komfortowo, zostań przy crossie. Napędy z korba dwurzędową nie maja przewagi nad 1x zwłaszcza 1x11. Ocena napędu na podstawie klikania w sklepie, serio? Sram bardzo często robił lepszy osprzęt niż shimano, tylko jest droższy, a więc i użytkowanie jest droższe.
    1 punkt
  30. @Jespers- tak, wyżej było napisane w jednym z komentarzy.
    1 punkt
  31. Dwa rowery i przyczepka z sakwami w autobusie komunikacji zastępczej za pociąg DB. (Niemcy) Kwestia podejścia kierowcy/pasażerów.Na przystankach kierowca po prostu nie otwiera tych drzwi. I tak sobie jedziemy z godzinę przez Schwarzwald ...
    1 punkt
  32. Nic nie polecamy. Rama nie posiada odpowiednich mocowań, zaś stopki 'uniwersalne' będą kancerować ramę i / lub narażać ją na uszkodzenie - zakładając, że zmieszczą się za suportem oraz ominą zacisk flat-mount tylnego hamulca. @spidelli Stopka w trekingu służy właśnie temu, że mając te 20-30kg bagażu może być problem z podniesieniem roweru. Jeżeli jeździsz bez bagażu, i nie ma w okolicy słupka / murka czy innej ściany, to zawsze możesz położyć rower na płask.
    1 punkt
  33. Jeżeli chodzi o efektywność jazdy, to nie spodziewałbym się przepaści. Chyba że jeździsz z prędkościami > 30km/h i dasz radę większość zrobić na dolnym chwycie. Podstawowa różnica, to dobrze dobrany i wyregulowany baranek będzie wygodniejszy od prostej kierownicy, choć mając rogi już nie będzie takiej różnicy. Niedopasowany baranek będzie utrapieniem. Wypadałoby podać konkretny model jaki masz. Evado to rowery od 1,5k do 4k, spora różnica między najniższym i najwyższym. Warto też napisać co męczy w obecnym, czy po prostu zmęczenie wysiłkiem, czy jakieś niewygody (siodełko, plecy, ręce). Zdecydowanie warto praktycznie spróbować jak się jeździ na takim sprzęcie, żeby nie było rozczarowania.
    1 punkt
  34. Wcześniej wiele lat jeździłem na MTB i dałem radę, więc powinienem poradzić sobie i z tym. Poprzedni rower to Cannondale F5 z 2008, więc to też nie był sprzęt rekreacyjny. Generalnie wybrany rower ma mi się podobać przede wszystkim. Ten wybrany podoba mi się wizualnie i mieści się w pieniądzach, które mogę wydać. Rowery rekreacyjne z kolei mi się nie podobają. Mimo to uważam, że stopka to dobry gadzet. Nie każdy wykorzystuje rowery hardcorowo - a ja na pewno nie. I o wiele lepiej rower postawić na stopce, czy kłaść lub opierać. Swoją drogą wczoraj widziałem całkiem fajnego Gianta z elegancką stopką, tylko akurat tam w pobliżu hamulca było oryginalne miejsce do przykręcenia. I "temu Giantu" było bliżej do mojego, niż do jakiejś rekreacyjnej damki. Czyli można?
    1 punkt
  35. Blake z GMBN testował nóżkę do górala. Przy ostrzejszej jeździe to się samo może rozłożyć. Nie wyobrażam sobie nóżki w górach, na lepszym wertepie. Jak rower na równe ścieżki i drogi to co innego. Ale w górach dodanie elementu, który waży, może tłuc i się rozłożyć - bez sensu. Nóżkę mam w miejskim.
    1 punkt
  36. Słaby pomysł. Obręczy 27,5 nie założysz, chyba, że zrezygnujesz z hamulców. Jak wyżej - zbieraj na nowy. Wydolność trenuj na tym, który masz.
    1 punkt
  37. Jedno z możliwych rozwiązań: https://www.centrumrowerowe.pl/fotelik-hamax-siesta-pd10736/?v_Id=9870&gclid=EAIaIQobChMI4JuGxOjX_wIVVfN3Ch1pggrMEAQYAyABEgLWYPD_BwE
    1 punkt
  38. Raczej chyba chodziło Tobie o sztywny widelec ... nie amor - bo ten z natury sztywny nie jest ;-). Latałem na takiej ramie ze sztywnym przodem - widelec to był alu Accenta. Stery do tego półzintegrowane 44, na prostą rurę sterową widelca. Teraz widzę, że są takie ale z rurą taperowaną - trzeba by zastosować stery redukcyjne. Są też chyba sztywne widelce Mosso - musisz poszperać. Najpierw musisz znaleźć widelec jaki byś chciał a potem sprawdzić jakie do niego i ramy musiałbyś zastosować stery. Firma Biostern ma w swojej ofercie dużo gratów - tam w większości kupowałem jak składałem ten projekt.
    1 punkt
  39. Zawsze są jakieś plusy. Na wolniejszych oponach mniej się zmęczysz. W trekkingu mam opony 2" i wracam wypoczęty. W gravelu miałem znacznie szybsze semi slicki i wracałem nieźle styrany. Jak je zamieniłem na szybkie szosowe (GP 5000) to po 4-ch dniach jazdy byłem tak skatowany że zasnąć z bólu nie mogłem
    1 punkt
  40. No i wjechał na koła CONTINENTAL Terra Trail. Obręcze RONDO są takie sobie. Namęczyłem się z uszczelnieniem opon. Nie obyło się bez użycia nabojów CO2, ale ostatecznie jest sukces! Opona wygląda obłędnie. Dzisiaj zobaczymy, jak jeździ!
    1 punkt
  41. 1 punkt
  42. Nie jest łatwo obecnie wstać ma wschód słońca.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...