Skocz do zawartości

Ranking

  1. KurczakNorris

    KurczakNorris

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      901


  2. marcesco

    marcesco

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 118


  3. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      11 148


  4. Mandoleran

    Mandoleran

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      840


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.06.2023 w Odpowiedzi

  1. 12 punktów
  2. 10 punktów
  3. Bo wystarczy przejechać przez tunel, żeby znaleźć się w Narni😉
    9 punktów
  4. Bo sucha szosa, a dziś minął pierwszy z czterech dni bez jazdy na rowerze i już mnie coś strzela😐
    9 punktów
  5. Bo zakończenie roku i dzień taty:)
    9 punktów
  6. Bo wakacje się już zaczęły, a jakoś pusto
    9 punktów
  7. Bo dwa "bajki" Jeden z E-, drugi bez E- 🙂
    7 punktów
  8. 7 punktów
  9. Czy baranek czy normalna kierownica - nie ma znaczenia, mieszam dwa rowery i nie powiem który jest lepszy. Na początek warto przeliczyć i znaleźć sztywny widelec o odpowiedniej wysokości( z uwzględnieniem sagu. Suport nie może zejść za nisko… Można zostawić to co jest, o ile amor nie jest zepsuty, założyć korbę 2x np 38x24 do tego tył 8 albo 9, hamulce BB7road i klamki Shimano takie pod uciąg szosowy- przełajowy [ Edyt: koła są tylko pod V ? To mini V brake i klamki jak wyżej, po taniości w razie ewentualnych przyszłych testów z barankiem klamkomanetkami szosowymi tylko mini V albo cantilever zadziałają dobrze ] I zrobić sobie poglądowo 1000 km po krzakach i asfaltach raz na gumach z bieżnikiem raz na prawie slikach - ocenić potrzeby… Taki 1000 km da odpowiedź na co mamy ochotę. Baranek to kierownica do walki z wiatrem, gorsza dla ludzi wysokich, i nie jest niezbędna do odczuwania frajdy, czasem założenie le-mondki do prostej kierownicy wystarczy. Złożenie zestawu super kół i karbonowego widelca może być bardziej zasadnym wydatkiem niż symulowanie optyczne rasowego grawela. Lekki rower łatwiej zbudować z prostą kierownicą, a będzie rączy jak jeleń. Zakładałem baranki do różnych rowerów, i troska innych że czasem to nie jest praktyczne , hmm zawsze najlepiej przekonać się samemu, ale w ramach MTB trzeba sięgać po krótkie mostki a z nimi jest inna dynamika. Masz set kierownica i kątowy mostek - możesz zastanowić się nad pozycją nie ubierając od razu tego Rometa w barana i klamkomanetki.
    3 punkty
  10. Nie znacie się. Grawel to oczywiście rower z pełnym zawieszeniem, barankiem i oponami slick.
    3 punkty
  11. @KurczakNorristylko zobaczyłem tą/tę ramę i widzę potencjał/eł Gravel jak się patrzy, baranek Venturemax, klamkomanetka prawa tiagra 10s z tyłrzutką grx400, lewa sram apex, heble avid bb5/bb7, koła 650b 2,0 lub 700 1,75, sztywniutki widelec cro-mo, hi-ten lub alu, koła u gooralshop za 7 paczek, korba na kwadrat NW lub HT II, reszta to drobiazgi. Pozdrow'er Mui pierwszy gravel na tiagrze 😉
    3 punkty
  12. Cieszymy się, że wpadłeś nam o tym oznajmić. Czy jakieś pytanie w związku z tym masz? Dodam, że potrzebujesz też znaków interpunkcyjnych.
    3 punkty
  13. Trzymam kciuki. Pochwal sie postepami na forum.
    2 punkty
  14. A co jest złego w składaniu rowerów dla zabawy czy nauki? Nauka kosztuje, ale jak ktoś się nauczy, to będzie to mieć na zawsze. I aj tam zaraz frankensztajn. Będzie jego. Dzisiejsze czasy to nie 1993, kiedy korbę się zdejmowało młotkiem a wolnobieg odkręcało przecinakiem. I wszystko było ekstremalnie drogie, niedostępne a bardziej zaawansowana obsługa roweru to była wiedza tajemna.
    2 punkty
  15. Wsiadanie wysiadanie zawsze jest nerwowe, zwłaszcza jak się jedzie samemu z sakwami. Jest problem z przeciśnięciem się, więc zazwyczaj trzeba zdjąć, a wtedy coś przez chwilę jest bez opieki, rower lub bagaże. No i trzeba latać w jedną i drugą stronę. Ostatnio jak wracałem z urlopu, to przy wynoszeniu roweru zaczęli mi zamykać drzwi (chyba że miały jakiś licznik czasu i same zaczęły), no ale to był dosyć szczególny przypadek, bo jakiejś kobiecie się zamuliło z wyciąganiem roweru i się trochę przeciągnęło. Najwygodniej na pierwszej/ostatniej ale nie zawsze się da. Przeważnie jeżdżę przez Wrocław, więc tam większego problemu nie ma, bo zazwyczaj to stacja końcowa/początkowa. W Gdańsku musiałbym dociągać do Gdyni, co bezsensownie przedłuża sprawę. W ramach przyzwyczajania, można spróbować robić sobie jednodniowe wypady. Najłatwiej wywieźć się gdzieś pociągiem i wracać na kołach. Trudniej wracać pociągiem, bo albo są to jakieś podmiejskie i coś się zawsze trafi, albo trzeba zdążyć na konkretne połączenie, a wtedy już wycieczka trochę się psuje, bo zamiast jechać swoim tempem, to zaczyna gonić by zdążyć. Zdecydowanie nie był tak nowoczesny. Coś w stylu: https://www.facebook.com/photo/?fbid=4463519317049033&set=czeski-wagon-rowerowy-na-relacji-świnoujście-bohumin
    2 punkty
  16. Tuż przed północą podmieniłem korbę z zębatką owal którą kupiłem przez pomyłkę, owala nigdy nie miałem, co najwyżej shimanowskie bio-pace w dzieciństwie. Pozdrow'er 😘
    2 punkty
  17. Jakoś te żony trzeba udobruchać, ja też swojej składam właśnie rower, rama na stojaku wisi i czeka... A odnośnie do tematu, to, w sumie, czemu nie? Ta rama jest pod 28". Założyć do niej jakieś niedrogie koła od jakiegoś crossa pod VBrake. Dokupić sztywny stalowy nawet z kanalizy wideł ahead, takoż Vbrake. I założyć jakieś mini VBrake albo i normalne VB. Kierowniczka baran z mosteczkiem też niedroga sprawa. Z napędem troszkę trudniej. Ale ja poszedłbym w używane klamkomanetki Clarisa albo Sory najwyżej, kasetę 11-32, przerzutę tył jakieś używane Deore 9s. Korba jakaś na kwadrat szosowa używana dwublat (FSA?) i przerzutka przód np. Claris. Taki eksperyment ale chyba ciekawy.
    2 punkty
  18. Nie, nie. W komplecie z Explore 2 jest uchwyt mocowany na kierę za pośrednictwem gumek. Nie chciałem mocować go w ten sposób, bo miałem plan na torby właśnie. Oryginalny uchwyt Garmina jest dwa razy droższy od Shanren, a różnią się właściwie tylko znakiem firmowym. Poza tym Shanren można zamocować na dwa sposoby: poniżej mostka (z prawej strony) i nad mostkiem (lewa strona).
    1 punkt
  19. Po zakupie dwóch wyprawowych toreb i uchwytu na Garmina, musiałem przeprojektować kokpit. Teraz jest bardzo wygodnie i do wszystkiego mam łatwy dostęp. P.S. Uchwyt Shanren z Allegro a torby Rhinowalk z Aliexpress🙃
    1 punkt
  20. Moim zdaniem to ta rama i geometria jest typowa dla roweru crossowego. Jeżdżę na takim rowerze i nie obrażam sobie żeby był tam baranek. Taka rama jest przeznaczona do jazdy z nachyleniem ciała około 60°, a nie około 40° jak np. W szosie z barankiem. Moim zdamiem jak wsadzisz tam baranka to będziesz się męczył jazdą, a nie cieszył. Pewnie, że wszystko można zrobić, tylko pytanie czy to ma sens🤷‍♂️
    1 punkt
  21. napisałem, że na możliwie najtańszych częściach, czyli nie chce żeby mi ktoś podawał produkty z górnej półki tylko takie, które są wystarczająco dobre. Tak jak wspomniałem wcześniej, robię to frajdy i nauki. Jestem świadomy, że może nie wyjść to najlepiej ale mimo wszystko chce spróbować. Jeżeli nie wyjdzie to trudno.
    1 punkt
  22. U nas się nie opłaca, rower miejsce zajmuje,jak więcej to przyczepę trzeba do autobusu,pobrudzić się można przy załadunku ...... W Badenii się opłaca, rower jedzie za darmo ......ale może zjem w lokalnej knajpie,nocleg wynajmę,pójdę do muzeum albo na festyn.....sam fakt pobytu turysty generuje jakiś przychód.
    1 punkt
  23. Z bb5 jest problem że na olx czesto występują podróbki z ali. Poszukał bym tektro mira, zasada działania ta sama, a często są tańsze.
    1 punkt
  24. BB5 występują w wersji Road, więc spoko. Nie mam doświadczenia w klamkomanetkach szosowych, jak naprawdę chcesz działać z tą ramą, to ja bym posłuchał Sobka. Bo w sumie części, które poleca są na tyle uniwersalne, że założysz je do innej ramy, jak Ci ta nie spasuje.
    1 punkt
  25. Ten Maxim górski jest tylko z nazwy. Nijak ma się do roweru do jazdy w terenie, nie mówiąc już o jakimkolwiek ściganiu się. Przeciętny rower na kole 29 będzie o niebo lepszy. Jeśli chodzi o tego Krossa to raczej celowałbym w rower w okolicach 3 tysięcy, a za tysiaka i to co uda się odzyskać ze sprzedaży zdjętego z roweru widelca kupił lepszy amortyzator. To jest podstawa w terenie.
    1 punkt
  26. @Tomek21001, o, właśnie! Jeszcze jedna rzecz, którą Niemcy potrafią, a my - nie. Dlaczego komunikacja zastępcza w Polsce nie zabiera rowerów? Dlaczego ja z rowerem jestem gorszy dla Intercity/Polregio/innych przewoźników od pasażera, który nie ma roweru? Dlaczego mi z rowerem nie oferuje się komunikacji zastępczej? 😠 Do wspomnianego wyżej Bad Bentheim dojechaliśmy też autobusem zastępczym, bo DB odwoływała wiele kursów z powodu rekordowych upałów. Ale najpierw, gdy dowiedzielismy się o tym fakcie, zbledliśmy. Tymczasem było jak na memie: MY: Przecież nie zabiorą nas autobusem z dwoma rowerami, z Extrawheelem i sześcioma sakwami 😱 DEUTSCHE BAHN: Szy.
    1 punkt
  27. Dwa rowery i przyczepka z sakwami w autobusie komunikacji zastępczej za pociąg DB. (Niemcy) Kwestia podejścia kierowcy/pasażerów.Na przystankach kierowca po prostu nie otwiera tych drzwi. I tak sobie jedziemy z godzinę przez Schwarzwald ...
    1 punkt
  28. Słaby pomysł. Obręczy 27,5 nie założysz, chyba, że zrezygnujesz z hamulców. Jak wyżej - zbieraj na nowy. Wydolność trenuj na tym, który masz.
    1 punkt
  29. Raczej chyba chodziło Tobie o sztywny widelec ... nie amor - bo ten z natury sztywny nie jest ;-). Latałem na takiej ramie ze sztywnym przodem - widelec to był alu Accenta. Stery do tego półzintegrowane 44, na prostą rurę sterową widelca. Teraz widzę, że są takie ale z rurą taperowaną - trzeba by zastosować stery redukcyjne. Są też chyba sztywne widelce Mosso - musisz poszperać. Najpierw musisz znaleźć widelec jaki byś chciał a potem sprawdzić jakie do niego i ramy musiałbyś zastosować stery. Firma Biostern ma w swojej ofercie dużo gratów - tam w większości kupowałem jak składałem ten projekt.
    1 punkt
  30. Brzmi to z Twoich ust palców na klawiaturze, czy tam innym urządzeniu mobilnym komicznie, biorąc pod uwagę Twoje odejście z forum i ponowny powrót
    1 punkt
  31. Zawsze są jakieś plusy. Na wolniejszych oponach mniej się zmęczysz. W trekkingu mam opony 2" i wracam wypoczęty. W gravelu miałem znacznie szybsze semi slicki i wracałem nieźle styrany. Jak je zamieniłem na szybkie szosowe (GP 5000) to po 4-ch dniach jazdy byłem tak skatowany że zasnąć z bólu nie mogłem
    1 punkt
  32. No i wjechał na koła CONTINENTAL Terra Trail. Obręcze RONDO są takie sobie. Namęczyłem się z uszczelnieniem opon. Nie obyło się bez użycia nabojów CO2, ale ostatecznie jest sukces! Opona wygląda obłędnie. Dzisiaj zobaczymy, jak jeździ!
    1 punkt
  33. W życiu trzeba być konsekwentnym. Jak powiedziałem, że nic rowerowego nie kupuję, to nie kupuję...
    1 punkt
  34. Bo... na staaarym domku, gdzieś tam w lesie...
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. Nie jest łatwo obecnie wstać ma wschód słońca.
    1 punkt
  37. To ja się pochwalę, dlaczego mnie nie ma od dłuższego czasu na forum i dlaczego wg. lekarzy w tym roku już na zewnątrz nie pojeżdżę... Zerwany więzozrost barkowo-obojczkowy (III stopień) i złamane pierwsze żebro. 😕
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...