Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wicher do Rychtara wysłałem z łuską z głębokiego PRL, która miała 120 mm wysokości (na ołówki , z biurka mojego dziadka) pasowała idealnie jako rozpórka haków, żeby w kartonie nie zgnietli tylnego trójkąta. Do dziś mi nie odesłał Goły Wicher wrócił w skopanym malowaniu i coś tam jeszcze było nie tak
  3. Dzisiaj
  4. Jeżeli ktoś chce Chisela odróżniającego się od tabunów bordowych z Bikeinn to w bike components rama w wersji szczotkowane aluminium (dostępne wszystkie rozmiary oprócz XL) za 573 EUR+KW https://www.bike-components.de/de/Specialized/Chisel-29-Rahmenkit-p93336/?v=137751-satin-organic-brushed-brushed-liquid-metal
  5. Nie lubię hałasu mam 712 sb z bębenkiem nowym ( 4 pieski?) i no głośne to nie jest.... miałem +- 320 gram szosowe też było w miarę ciche.... także nie wszystkie Novateki robią terkot jak koła nowoczesnych szosowców
  6. @toomeesMam Ergony, mam takie tanie, podobne do tych które wskazałeś. Główną zaletą Ergonów jest to, że wyglądają cool i że są regulowane, chociaż nie metalowe (choć można znaleźć klony posiadające i tą zaletę). Nie jest prawdą, że rogi muszą być długie - przy odpowiedniej, szerokiej konstrukcji gripa, wystarczy uchwyt na dwa palce, by zupełnie zmienić pozycję. Z mojego punktu widzenia ważne jest tylko, żeby mocowanie było na metalowe obejmy i żeby same rogi nie były metalowe, bo w zimie nie jest to przyjemne.
  7. @keltu co to jest komfortowa geo? Twierdzisz, że ten Marin będzie wygodny dla każdego kto na nim usiądzie? Otóż nie. Każdy z nas jes inaczej zbudowany i ma inne oczekiwania w kwestii komfortu. Dla Ciebie może to być najwspanialszy rower na świecie, a dla kogokolwiek innego odwrotnie. @Adamus90 ja jak wszyscy forumowicze mogę jeździć na jednym rowerze na raz, dlatego wśród moich kilku rowerów posiadam jedną crossówkę dobraną tylko i wyłącznie na podstawie własnych odczuć. Mam ją od 9 lat i kolejną kupiłbym identyczną. Przepłaciłem za markę dostając podstawowy osprzęt, ale za każdym razem jak na niej jadę to mam wrażenie jakby była szyta na miarę. Natomiast komu bym jej nie proponował to nie do końca pasowała. Na co dzień jestem handlarzem posiadającym w ofercie crossówki 5 różnych producentów i w wielu przypadkach propozycje zaczynam od marki Unibike, bo jeżeli chodzi o całokształt to nie ma się do czego przyczepić. Tak czy inaczej sam bym sobie nie kupił żadnego crossowego Unibike, bo wybitnie mi nie leżą, natomiast przy Twoich oczekiwaniach mogą Ci spasować. Zerknij coś takiego jak Unibike Flash - jak nacrossówkę jest ciężki, ma design z przed 10 lat i według niektórych forumowiczów posiada przestarzałą geometrię (jakby ta nowoczesna miała być najlepszą dla każdego), ale jeżeli spełni Twoje oczekiwania w kwestii pozycji to będzie dobrym wyborem na lata.
  8. W październiku 2019 miałem nieprzyjemność/przyjemność (zależy jak się na to spojrzy, bo lampka się zepsuła, ale ją bezproblemowo wymieniono na nową) reklamować Ion Pro RT, która po miesiącu użytkowania przestała się włączać, a wszelkie próby przywrócenia jej do życia (resetowanie, ładowanie) nie powiodły się. Pamiętam (a nawet sprawdziłem maile), że lampkę reklamowałem przez sklep, w którym była kupiona i to była wyraźna sugestia obsługi klienta Treka (z którym się na samym początku skontaktowałem).Tylko, że u mnie sklep nie robił problemów... EDIT: Znalazłem oryginalną odpowiedź od Treka... Zadałem 2 pytania: 1. Czy lampkę do naprawy gwarancyjnej mogę zwrócić poprzez dowolnego autoryzowanego sprzedawcę Treka/Bontragera, czy tylko przez sklep, w którym została kupiona...? 2. Czy do naprawy gwarancyjnej muszę dostarczyć lampkę z kompletem: uchwyt montażowy, kabel... w oryginalnym opakowaniu, czy wystarczy samo urządzenie? Odpowiedź brzmiała: Produkt powinien być reklamowany w miejscu zakupu. Firma Trek zajmie się tym niezależnie, gdzie produkt będzie reklamowany, ale musi Pan porozmawiać ze sprzedawcą, czy zajmie się tym roszczeniem. Do roszczenie potrzebny jest lampka i dowód zakupu. Przy takim typie roszczenia nie jest wymagany opakowanie, kabel ani uchwyt. Czyli wynika z tego. że teoretycznie możesz próbować reklamować te lampki u dowolnego autoryzowanego sprzedawcy Treka, ale nie musi on mieć ochoty się tym zająć. Zmusić (na zasadach ogólnych odpowiedzialności za sprzedany towar) możesz w sumie jedynie tego, u którego je kupiłeś. Tak to rozumiem...
  9. @pawelpiwowarczyk Szczególnie z bębenkiem B2 type od Novateca, ostatnio wymieniałem u siebie w 792Sb, z fabrycznego na ten. Muzyka prawie jak u DT https://www.novatecusa.net/product/b2-type-shimano-11-alloy-freehub-6-pawls/
  10. @KSikorski wybacz ale nie do końca zrozumiałem przekaz. Czyli chodzi o to, że jeśli zamierzam jechać więcej jak 25km/h (bez wspomagania) to im większy skok amortyzatora tym trudniej będzie się jechać po płaskim/? Jeśli to dobrze zrozumiałem , zakładając, że ograniczamy się do 25km/h lepszy będzie 160/140, a jeśli więcej jak 25km/h to lepiej 130/120 czyli bardziej uniwersalnie ?
  11. Nie miałem ostatnio na FR czasu, trzeba trochę nadrobić... Dużo pierdół kupowanych na bieżąco do serwisu rowerów na przestrzeni ostatnich nastu dni wpadło. - 4x linka Jagwire STS (testowo do blokady zawieszenia i droppera, jest chudsza niż Shimano) - 4x linka Shimano SUS - Suport BB-MT801 BSA (tęskniłem za tym standardem ❤️) - Klucz dymano...yyy...dynamometryczny 10-60Nm Renew Force czy jakoś tak - przy niskiej cenie miał dobre opinie to wziąłem - Głowica pompki SKS Multi Valve Easy Head - bo mi baba jęczała, że stara już wyrobiona i nie umie sobie koła napompować - 2x oliwka i insert do przewodów BH59 - Indiany z ME mają kilometrowe przewody przedniego hamulca, a że dwie mi się dostały do złożenia, to nie mogłem wytrzymać patrząc na to i musiałem je skrócić... - 2x v-ring VA18 + kilka dni później kolejnych 10 sztuk, bo rama skonstruowana tak, że bez zepsucia praktycznie nie da się ich założyć 😖 - klej do gwintów BondLoc 243 - bo mi polecili w sklepie z uszczelnieniami jako połowę tańszy zamiennik Loctite - łożyska Enduro 6802 + 3802 - bo po co stosować w ramie łożyska o standardowych wymiarach... Jeszcze lepsze jaja są z łożyskami w linku zawieszenia. - 4x łożysko EZO 6902 - do piast DT350. W środku smaru tyle co kot napłakał, po napakowaniu XHP222 chodzą jak złoto
  12. To ja zapytam, bo ciekaw jestem jak się ma składanie kół z odpowiednimi narzędziami tensometry, centrownice i inne o których pewnie nie wiem do kół złożonych ręcznie na wyczucie przez kogoś kto robi to całe życie? Znam człowieka który robił to już kiedy ja byłem w podstawówce i zopatrywał w takie koła wszystkich kogo się dało. Tj od jeżdzących na rowerze po parku, ambitnych amatorów startujacych w zawodach kończąc na klubie kolarzy mtb to były czasy oczywiście 26 calowców. Rozumiem,że jego koła choć wydawały się dobre to nie miały prawa być złożone właściwie? Sam za młodu dostałem od niego zestaw do swojego victusa i pamiętem,że to były pierwsze koła których nie trzeba było centrować po każdej jeździe😄 wydawały się "wypas" w porównaniu do takich srebrnych szerokich jakie wtedy miałem.
  13. To może zapytam inaczej. Czy znasz jakieś ciche (na poziomie shimano) i tanie piasty o szerokości 135mm na kasetę 8rz i na 28 szprych ? Pod hamulec v-brake lub tarczowy. Jeśli pod tarcze nie będzie dużej różnicy w cenie to wybiorę pod nie. Ewentualnie min na 24 szprychy... Mógłbym sobie do nich dobrać lekkie obręcze i byłoby GIT.
  14. Wspomaganie jest tylko do 25km/h, zatem w terenie typu "30% miasto/50%lasy" obowiązują podobne zasady doboru roweru...
  15. Hej Przeglądając forum, większość twierdziła, że do jazdy na co dzień [ 30% miasto/50%lasy/20% góry, podjazdy, trudna nawierzchnia] kupno full-a ze skokiem 160/140 mija się z celem, tylko, że była to mowa o zwykłych rowerach. Czy sytuacja wygląda podobnie jeśli mówimy elektrykach, wspomaganie powinno zrekompensować straty energii przy pedałowaniu. Czy może jednak do takiej jazdy bez większych szaleństw lepiej się sprawdzi 120/120 albo i 130/120. Poniżej wrzucam dwa przykłady. Zastanawiam się tak bardziej przyszłościowo, bo już zakupiłem hardtrial-a. https://www.bike-discount.de/de/radon-render-al-7.0-750 (160/140) https://www.bike-discount.de/de/cube-stereo-hybrid-120-pro-750-flashwhite-n-black (130/120)
  16. Co do #3: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-felt-verza-speed-50-pd36882/
  17. Ok, dzięki. A jaka opinia na temat tych 3 opcji: 1. 2. 3.
  18. Reklamował ktoś te lampki? Jak wygląda procedura reklamacji? Macie może jakiś pewny adres mail do Bontragera, czy teraz już Trek, na który można napisać? Mam paragon ale sprzedawca nie odpowiada. Próbowałem też dzwonić pod numer 0048 221 049 698 ze strony trekbikes.com żeby uzyskać jakieś informacje. Bezskutecznie wisiałem na telefonie kilka razy po prawie 20 minut, nikt nie odbiera mimo podanych godzin 9:00 – 17:30 (wsparcie - obsługa klienta).
  19. Szkoda, że nie mam fotki paczki w jakiej Sobek wysłał mi ramy do przeróbki, to by był hicior
  20. Może w różnych wariacjach z Shimano, Magura się broni, ale jako jednorodny system nie warto brać jej pod uwagę. M8120 ? Brałbym w ciemno.
  21. Jeśli po takim dogięciu szprych do kołnierza piasty (na filmie było wspomniane, że przy 75% docelowego naprężenia) ich naprężenie spadło o 10-20% (masz tam wykres z pomiarów), to znaczy że część naprężenia szprych to nie było tylko ich rozciągnięcie, ale i sprężyste zgięcie. Jednak odporność szprychy na zginanie jest znacznie mniejsza, niż na rozciąganie i przy już przy sile niewiele przekraczającej docelowe naprężenie taka łukowato wygięta szprycha mogłaby się dogiąć w trakcie jazdy, a wtedy miałbyś spadek naprężenia i rozcentrowane koło. Chodzi o to, by wszystko się ułożyło możliwie ciasno wokół kołnierzy piasty, a szprycha szła do nypla, że tak się wyrażę, najkrótszą drogą. Wiem, że są różne maszyny do odprężania koła, ale one wszystkiego nie załatwią. Chodzi o takie ustrojstwo? Zacytuję fragment książki "Bicycle Wheel", której autorem jest Jobst Brandt: HOW STRESS RELIEVING WORKS Stress relieving can be regarded as correcting the spoke line at a microscopic level. The process momentarily increases spoke tension (and stress) beyond the yield point, but only in the parts of the spoke that are near yield. At the high stress points the spoke will deform plastically and take a permanent set. When the stress relief force is removed these areas cannot spring back, having, in effect, lost their memory, and relax to a lower stress. The wheel may lose tension during stress relieving, but not because the spokes have stretched. Any length change occurring at the high stress points is microscopic. Loss of spoke tension comes from the spoke elbows seating into the flange. Stress relieving also provides an accurate method for determining the maximum safe spoke tension for a wheel. A 50% increase in tension of four spokes realistically represents a momentary overload. If the wheel is too tight, it will warp into a saddle shape during stress relieving. A properly tensioned wheel should withstand a firm squeezing of two spoke pairs with only slight loss of alignment if any. To avoid rim damage, testing for wheel's tension limit should be undertaken carefully. The grasp should be increased gradually to full force while watching for sudden loss of alignment.
  22. Sama rama aluminiowa nie. W końcu zdecydowana większość osób obecnie jeździ na alu, na wyprawy również. Szkoda nieco tylko, że nie masz carbonowego widelca.
  23. Mam fulla carbon z kolami carbonowymi a mimo tego na dalsze wypady wole gravela aluminiowego z kolami aluminiowymi. Mysle, ze z gravela alumioniowego bedziesz zadowolony, Wazniejsza jest geometria, ustawienie i siodlo.
  24. Spokojnie niczego nie dodam...jeżdżę taką starą wysłużoną kuotą karbonową od 16 lat dzień w dzień bez zimy, gdy warunki są niepozwalające na jazdę na takich oponach. Przyzwyczaiłem się do race. Aero mi się podoba...a wygodnego endurance właśnie nie szukałem. Do bólu pleców , karku itd. w tej niekomfortowej pozycji jestem przyzwyczajony od wielu lat. Czas na zmiany
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...