Skocz do zawartości

Kuba95

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    93
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kuba
  • Skąd
    Małopolska

Ostatnie wizyty

641 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Kuba95

Znachor

Znachor (6/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

9

Reputacja

  1. Z kalkulatora berd: https://berdspokes.com/pages/calculator Wyszły mi długości: Przód: Lewa 275,2mm Prawa 276,7 Tył: Lewa 276,1mm Prawa 274,7 Kalkulator wydaję się być lepszy od tego od sapim np, można podać wartość erd obręczy, wymiary piasty też wziąłem dokładnie z rozpiski producenta więc jeśli kalkulator nie oszukuję to powinny wyjść dobre długości. Mogę wziąć szprychy 274mm i 276mm? (Czy lepiej dobrać też 275mm? ) Nyple chcę dać alu 14mm
  2. Faktycznie tutaj np jest bardzo ładnie rozpisane jakie oleje i w jakiej ilości (tylko widelce): https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2022-front-suspension-oil-air-coil-token-and-specifications-english.pdf&ved=2ahUKEwiGx6um1MeFAxXTIhAIHSD5AQQQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw1KWpDzhw6S55Txi9bp1fP0 Tutaj tylne amortyzatory: https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/rear-suspension/2018-2022-deluxe-service-manual.pdf&ved=2ahUKEwi9vOfW1MeFAxXpJhAIHT1KDJgQFnoECCAQAQ&usg=AOvVaw1I7exVB1lOcMKU9CWY6EE6 Zamienniki olejów i smarów: https://www.shockcraft.co.nz/oils/oem-equivalents-oil-charts/rockshox-oem-equivalents Ciekawy artykuł jakie oleje i smary stosować przy serwisie: https://www.[reklama-bez-zgody].pl/blog/oleje-do-amortyzatorow/ Pytanie jakie jakimi popularnymi olejami można zastąpić te dydykowane rock shoxa. Pod względem lepkości. maxima plush dynamic suspension lube light maxima plush dynamic suspension lube heavy Małe podsumowanie: Maxima PLUSH Dynamic Suspension Lube Light jest bezpośrednim zamiennikiem rockshox 0w30 Pike dolne lagi 10ml (Plush light), górna część komory powietrznej 3ml, dolna część komory 1ml, (w obu przypadkach olej Plush lube heavy), smar sram butter grease smarować części komory powietrznej i uszczelki kurzowe. -Do komory dampera 1ml (Plush light or Maxima extra 15w50), uszczelki smarować: rockshox dynamic seal grease
  3. Dotychczas do komory powietrznej widelca\dampera dawałem gęsty olej (ewentualnie jakiś 15w i też było ok). Słyszałem że debonair smaruję się już wyłącznie smarem stałym, bo olej nawet o konsystencji 80w przeleje się do komory negatywnej. Dotyczy to zarówno widelców jak i damperów rock shoxa z debonair? Na logikę jak nawalimy smaru stałego do komory to poprostu zostanie zepchnięty do górnej części komory powietrznej i tam już zostanie, olej do smarowania wydaję się tu lepszym rozwiązaniem. Ktoś się tu wypowie co najlepiej stosować w takim przypadku? Jak nie mamy dedykowanego smaru to można z powodzeniem użyć np Motorexa grease 2000?
  4. Napiszecie coś więcej o serwisie w oneup V2? Z tego co wyczytałem V2 od v2.1 różni się tylko dolnym mocowaniem, kartridż jest ten sam, wymienny, bez zestawu naprawczego.
  5. Teraz właśnie jest tendencja do jakiejś przesady w doborze komponentów, kiedyś w producenci robili fajne lekkie rowery, teraz wszystko coraz cięższe coraz bardziej pancerne, jest to zrozumiałe bo większość ludzi tylko w bikeparkach katuje rowery. Przetestuj sobie kiedyś jaka jest różnica na plus na takim rowerze 12 kg w porównaniu nawet z 15kg pod górę, naprawdę można się zdziwić. Tak się składa że właśnie ostatnio leciałem z mogielicy do jurkowa, serio nie potrzeba do tego jakiś pancernych kół, lag w widelcu 38mm itp. Sorki że się nabijam ale naprawdę mam bekę z tych Riderów, na wypasionych pancernych sprzętach z plusowymi oponami zw śmiesznie niskim ciśnieniem, którzy potem i tak nie wykorzystują tego sprzętu nawet w 10procentach i tylko im ciąży na podejściach/podjazdach, potem nie dziwię się że z takimi rowerami to głównie do bike parków jeżdżą.
  6. Ostatecznie kupiłem obręcz WTB KOM LIGHT i29 na 32otwory, bardzo fajna promocja za 150zł/sztuka. Bardziej mi chodzi o to czy ktoś właśnie testował takie cieniowane mocno szprychy, czy efekt nie jest taki że idą jedna po drugiej. W sumie można się spytać po co oszczędzać na wadze na taki elementach, ale jak każdy komponent będziesz brał nieco lżejszy to ostatecznie wychodzi minus 1 kg na całym rowerze albo i więcej. Tak jak pisałem, po prostu nie zdarzyło mi się jeszcze żeby mi się luzowały, pękały szprychy (wyjątek koła mavic crossride z 24szprychami tam to parę szprych po każdej jeździe się luzowało), więc czemu by tu nie spróbować cieniowanych.
  7. Stoję przed wyborem, czy do jazdy po górach wybrać lepiej piastę: 28otworow i szprychy cieniowane np 2.0-1.8-2.0 32otworow i szprychy np 2.0-1.6-2.0 Jak w praktyce to wygląda, lepiej więcej szprych? Czy mniej a grubszych? Optymalnie jest zaplatać koła na trzy krzyże? Szprychy chce cieniowane bo składam rower żeby był jak najlżejszy. Jeżdżę w dość trudnym terenie czasem się zdarzy że kamienie się obijają o szprychy przy dużych prędkościach, ale nigdy nie miałem problemów z pękającymi/luzujacymi się szprychami, więc dlatego zastanawiam się żeby trochę odchudzić rower na kołach. Ma ktoś piaste Goldix 370? Wygląda ciekawie, niska masa, ratchet itp Chyba że lepiej jakiś inny model z Ali express? https://pl.aliexpress.com/item/1005005242489894.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.238025445FX8wv&algo_pvid=97ff842d-8fab-4f0a-8df6-2fcb8975767b&aem_p4p_detail=2024041011360021883533287490002754776&algo_exp_id=97ff842d-8fab-4f0a-8df6-2fcb8975767b-0&pdp_npi=4%40dis!USD!69.04!66.37!!!497.04!477.81!%40211b80c217127741599717516ed6db!12000032336082798!sea!PL!194371352!&curPageLogUid=czALkEhcTYJl&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A&search_p4p_id=2024041011360021883533287490002754776_1
  8. Staram się połapać w rodzajach stosowanych sprężyn powietrznych itp w Rock shox. Rozglądam się za damperem rock shox deluxe select, widzę że aktualnie są w sprzedaży zarówno wersje soloair jak i Debonair, rozumiem że w Debonair możemy oczekiwać nieco większej czułości? W damperach też były dwie wersje debonair (druga ulepszona) jak w widelcach? Te dampery dzielą się widzę na te z dodatkowym zbiornikiem i te bez, w obydwu przypadkach mamy do wyboru wersje: -deluxe select (samo tłumienie powrotu) -deluxe select+ (dodatkowo blokada) -deluxe ultimate w paru wersach gdzie mamy dodatkowo regulacje lsc i hsc Czy jeśli nie zależy nam na dodatkowych regulacjach to zwykła wersja select powinna pracować tak samo dobrze jak select+ czy ultimate? Jeszcze słyszałem kiedyś teorię że dampery bez żadnej blokady (czyli w tym przypadku zwykły select) mogą pracować nieco lepiej przez prostsza budowę, ale raczej nieprawda? Co do widelców po przestudiowanie tego wątku: https://forum.szajbajk.pl/topic/21860-rockshox-solo-air-i-debon-air-wyjaśnienie-zasady-działania/ Wychodzi na to że w sumie Debonair to praktycznie to samo co soloair tylko mamy nieco powiększona komorę negatywna, lepsze uszczelki kurzowe i inny smar. Tylko właśnie jest problem bo w pierwszej wersji Debonair mieliśmy problem z zasysaniem ok 1cm skoku? W drugiej wersji zostało to poprawione? W soloair nigdy nie było tego problemu? Kupując widelec na jakieś promce nie wiemy czy nie kupimy tej wersji debon air która zasysa skok? Co do tłumików charger mamy wersje charger RC (pierwsza generacja?) charger 2.1 RC (druga ulepszona generacja? Najbardziej polecana?), charger 3 rc (kolejna generacja gdzie ludzie zgłaszają że w sumie poprzednia wersja była lepsza?)
  9. Jak ktoś byłby ciekaw to się dopytałem activi, on twierdzi że wersja r2c2 szalu nie robi, ludzie zgłaszają że ta dodatkowa regulacja tłumienia powrotu nie daje żadnych odczuwalnych zmian (albo bardzo kosmetyczne). Wersja rc2 powinna pracować tak samo bo też są niej dostępny tłumiki psc i sprężyna eq. Dodatkowo porównałem swojego Aurona rc2 z lyrikiem z chargerem i przewagi rock shoxa nie wyczułem żadnej. Ten sam zjazd po solidnej rąbance w wyspowym.
  10. Chcę kupić ramę w której główka ma wymiar montażowy 56mm góra/dół. Jaki patent zastosować żeby dało się do tej ramy zamontować widelec z rurą tapered? Jakoś nie mogę znaleźć sterów tapered ze średnica montażowa 56mm górnej miski. Rama jest dostarczane razem ze sterami (kompatybilnymi z rurą sterowa prostą 1.5cala), może można zastosować jakaś redukcję do istniejących sterów? Akurat na sterach się nieznam, nigdy ich nie wymieniałem, takie coś się przyda? https://allegro.pl/oferta/bieznia-do-sterow-roweru-redukcyjna-1-5-tapered-na-1-1-8-14399473221?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwwr6wBhBcEiwAfMEQsxMx8eusfy4GLxL7PyYTCXn5PKgJkz3Te-S4PpG5-GN-qUfrQJI9AhoCkh8QAvD_BwE W ogóle co to za trendy? Inna nowej konstrukcji rama (chińska) ma średnicę montażowa sterów 52 na 66mm, chyba nie jestem na bieżąco.
  11. Czyli takie coś trzeba dokupić, trzeba jakieś specjalnych narzędzi przy wymianie? Jak robiłem już serwis samodzielnie tłumika to sobie poradzę? https://activia.sgl.pl/cena/czaci-zamienne/shafty/_rurka-do-shaftu-komory-powietrznej-amortyzatorlw-durolux-equalizer/2288 I pytanie jeszcze czy w duroluxaxh dalej są te negatywne stalowe sprężyny? Które przy niskim ciśnieniu powodują zasysanie górnych lag?
  12. Są teraz spore promocje na te widelce, tylko wersje z pomniejszonym skokiem. Wiem że skok redukuje się w nich umieszczając specjalne podkładki które można wyciągnąć. Tylko coś obiło mi się kiedyś o uszy że wersje wychodzące z mniejszym skokiem z fabryki niekoniecznie można podnieść. Ktoś potwierdzi? Interesuje mnie szczególnie Durolux r2c2 psc eq w najnowszej wersji ze skokiem 160mm. Potrzebowałbym go podnieść do 180mm.
  13. Kupię koła 27.5 -Przednie może być zwykle 15x100mm albo boost -Tylne boost 148x12, bębenek dowolny Mogę kupić jedno Koniecznie w miarę lekkie, tylne np do 900g, przednie do 800g. Może być tylko pod dętki. Obręcz wewnętrzna szerokość min 24mm
  14. Porownalem pracę widelca suntour auron rc2 z lyrikiem z tłumikiem charger z 2019. Oba widelce regularnie serwisowane. Podczas zjazdu z Mogielicy do Jurokowa. Auron pracuje co najmniej tak samo dobrze jak ten Rock Shox (podczas szybkiego zjazdu po kamolcach), w Auronie z modów z tego co pamiętam wymieniałem olej w tłumiku na motorex 2.5w i zalewalem dolne lagi motorexem 15w po 15ml.
  15. Miał ktoś okazję porównywać np duroluxa z tłumikiem rc2 do r2c2? Jakaś poprawa w jakości pracy? Czy raczej tylko dodatkowa regulacja tłumienia powrotu która nic nie daje? Jak się ma do do widelców rock shoxa z chargerem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...