cervandes Napisano 6 Września Napisano 6 Września W dniu 27.05.2025 o 11:00, Greg1 napisał: No i taka nawet małe elektroniczna waży z dziesięć jak nie dwadzieścia razy więcej niż mała analogowa Mam Lezyne Pocket Drive HV oraz Topump TB2 Pro. Lezynka waży 90g a Topump 130g Cytuj
cervandes Napisano wczoraj o 07:56 Napisano wczoraj o 07:56 W drugim rowerze włożyłem TPU. I to samo co w pierwszym - 2.0Bar w koło, przez 3-4 dni git a dziś patrzę w piwnicy - kapeć. Jeszcze jeździć na nich nie zacząłem a już wiem, że się nie polubimy. Mój pierwszy epizod wyglądał identycznie - ale dotyczył zapasowego roweru. Nowa opona, wszystko złożone zgodnie ze sztuką, tj wkładanie dętki lekko napompowanej, wstrzelenie opony na rant za pomocą odrobiny mydlin. I co? I też ani km nie przejechałem poza kilkoma metrami w kółeczko aby się opona ułożyła. Zielone cyclami, aliexpress. Syf jakich mało. Cytuj
zekker Napisano wczoraj o 10:11 Napisano wczoraj o 10:11 To masz pecha lub jednak coś nie tak poszło przy zakładaniu. Jeden rower wisi nieużywany z miesiąc i przód trzyma powietrze. Na pewno coś zeszło ale zdecydowanie nie jest to flak. Tył po kilku dniach sflaczał ale dętka po przygodach i łatka nie złapała (moje doświadczenia takie, że łatki cyclami kiepsko łapią) lub jednak nadal coś w oponie zostało. Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 11:11 Napisano wczoraj o 11:11 Ja też generalnie nie narzekam na zielone Cyclami. Miałem dwie przygody, raz (i to też na pierwszej jeździe) wbił się tak cienki drucik, że go nie mogłem nawet zlokalizować przez kilka dni (utknął w oponie) i mimo klejenia dętki ciągle mi się przebijała. I drugi raz, po przejechaniu chyba z tydzień temu około 50 km, na drugi dzień był flak, okazało się, że łatka póściła - więc potwierdzam co napisał @zekker o łatkach Cytuj
michalr75 Napisano wczoraj o 18:07 Napisano wczoraj o 18:07 Śmieszna ocena po jednostkowym przypadku Przejechałem tysiące km na zielonych Cyclami (dokładnie już ponad 11 tysięcy, mam je w dwóch rowerach), owszem, były jakieś kapcie, ale to się również zdarza przy dętkach gumowych, przy czym tutaj namierzasz dziurę, zaklejasz naklejką, pompujesz i jedziesz dalej. Cytuj
cervandes Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu @michalr75 - dwukrotnym. I ten sam scenariusz, koło stoi, rower stoi, kilka dni. Po czym dziura. I cieszę się, że zrobiłeś 11tys km i miałeś jakieś kapcie. Ja przejechałem ZERO i mam dwa. A na tubelessie zrobiłem ponad 40kkm i ani razu mnie nie zawiódł. Cytuj
zekker Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu A ta dziura potwierdzona? TPU mają opinie gorzej trzymających niż butylowe. Cytuj
Mod Team bogus Napisano 8 godzin temu Mod Team Napisano 8 godzin temu Jeździłem swego czasu na lekkich dętkach butylowych, potem było mleko, a od kilku miesięcy setki TPU. Z moich doświadczeń TPU nie trzymają zauważalnie gorzej od lekkich dętek butylowych. Na TPU przesiadłem się głównie z uwagi większą czystość przy obsłudze, natomiast w każdym przypadku powietrze w pewnym stopniu uchodzi po jakimś czasie. Nie miałem natomiast w żadnej opcji zejścia do zera. Cytuj
smw44199 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu TPU trzymają lepiej ciśnienie od butylowych, a przynajmniej w tej kwestii jest powtarzalność, bo niektóre butylowe trzymają dobrze inne "wcale" Jeżdżę na zielenionych cyclami które potrafią kosztować 12zł na ali. Kleję je łatkami kupionymi na metry (docinam) przeznaczonymi do basenów i materacy. Jak robię to w domu to dodatkowo smaruję łatkę superglue i wtedy mam gwarancję, że trzyma "na amen" Cytuj
Mod Team bogus Napisano 7 godzin temu Mod Team Napisano 7 godzin temu Też mam Cyclami bo to był najniższymi próg wejścia w TPU. Dzisiaj może odważyłbym się spróbować czegoś droższego, ale sam nie wiem czy warto. Cytuj
cervandes Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 2 godziny temu, zekker napisał: A ta dziura potwierdzona? TPU mają opinie gorzej trzymających niż butylowe. Potwierdzona. Pierwszego dnia szukałem winy w wentylu, ale dziś rozebrałem koło. Dziurka od wewnętrznej strony, tj nie po stronie bieżnika a po stronie obręczy. Zdumiewające, koła nowe, taśma nowa, wszystko składane sterylnie do granic obłędu. Ja to nawet jak mam opony nowe to ściereczką przecieram wnętrze i dmucham moment kompresorem żeby ewentualne paproszki wywalić z opony przed montażem. No to żeby dowiedzieć się jak się klei łatki i dać szansę TPU zlokalizowałem dziurkę, wyczyściłem alkoholem, zakleiłem, koło złożyłem. Po godzinie od napompowania 2Bar - powietrze zeszło do 1Bar. Idę zaraz zdjąć oponę i obejrzeć pod lupą co w obręczy i taśmie może być nie tak. Jeszcze bym zrozumiał jakby coś po stronie bieżnika było wbite w oponę i kaleczyło dętkę - wtedy nie ma się co awanturować, moja wina - tzn montażu i opony. No ale litości, nówka koła, nówka taśma. Cytuj
cervandes Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu No. Druga dziura. Inne miejsce, tym razem po stronie bieżnika. Lupa wykazała, że dętka ma wadę, tj w procesie ciągnienia był jakiś paproch najwidoczniej w maszynie, bo po całym obwodzie dętka ma w jednym miejscu rancik, takie załamanie, mniej materiału. W tym roweczku w dwóch miejscach sączy się powietrze. Odkładam tę dętkę na stos śmieci, obręcz obejrzałem, obmacałem - no jest jak nowa (bo jest nowa!). Obmacałem oponę, przetarłem ją szczotką od wewnątrz, odkurzyłem odkurzaczem i złożyłem koło na nowej TPU cyclami. To ma tylko postać do wiosny w piwnicy, do czasu obudzenia roweru z zimowego snu i zalania mlekiem kółeczek! Cytuj
marvelo Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 4 godziny temu, smw44199 napisał: TPU trzymają lepiej ciśnienie od butylowych, a przynajmniej w tej kwestii jest powtarzalność, bo niektóre butylowe trzymają dobrze inne "wcale" Jeśli dętka nie trzyma ciśnienia "wcale", to znaczy że jest gdzieś dziura albo nieszczelny jest wentyl. Generalnie im cieńsze ścianki ma dętka butylowa, tym słabiej trzyma ciśnienie, ale nie spotkałem jeszcze takiej (nawet ultra cienkie Maxxis Flyweight), która nie trzymałaby wcale i nie miała ewidentnie jakiejś wady. Z mojego doświadczenia z dętkami TPU (ja mam RideNow w wersjach 700C, mtb 26" i mtb 29"), lateksowymi i butylowymi (o różnej grubości ścianki) wynika, że najgorzej trzyma ciśnienie lateks, najlepiej gruby butyl, a TPU są porównywalne do ultra lekkich butylowych. Wadą TPU jest to, że bardzo małe dziury są trudne do zlokalizowania nawet w wodzie. Ich materiał jest mniej rozciągliwy i wymagałyby pewnie rozdmuchania aż do trwałego odkształcenia, by uwydatniły się dziury, których nie widać gdy dętka nie jest zamknięta w oponie i panuje w niej niskie ciśnienie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.