chrismel Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Raczej nie. Komfort to szerokość i ciśnienie więc nie liczyłbym na duże różnice pomiędzy poszczególnymi modelami. Z drugiej strony - czy naprawdę robisz aż tak długie dystanse że wracasz obolały ? Fajnie jak wjeżdżasz w dziurę i opona to wytłumia. Ale za to trzeba zapłacić, i to dużo, oporami toczenia. Ja tam wolę jak mnie telepnie od czasu do czasu ale potem rower dalej zasuwa. 2 Cytuj
Przecietny Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia (edytowane) Już jest dużo lepiej trochę się człowiek przyzwyczaił ale po pierwszej setce było ciężko ręce zdrętwiałe, plecy obolałe,4 litery też😆 teraz już żadnych bólów nie odczuwam ale jak wjadę w dziury, nierówne nawierzchnie czy bardzo kiepski asfalt to po prostu mocno trzęsie, i coraz bardziej zwalniam. Później na równiejszym wszystko wraca do normy. Nie wiem czy duże prawie nigdy nie wyjeżdżam na mniej niż 50 a raz w tygodniu więcej niż 100, jutro np 135 zaplanowane mam. W nowym roku na razie nie jeździłem bardzo często ale to się zaraz zmieni dlatego kombinuje. p.s śmieszna cenzura nie wiedziałem,że jakaś jest d..a to nic nie wyszło 🤣🤣 Edytowane 23 Stycznia przez Przecietny Cytuj
kipcior Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Na komfort to jest amortyzacja i np. taki Redshift. Tylko sobie usiądź zanim zobaczysz ceny Chińczyki coś tam mieli taniego ale to by trzeba forum przeszukać. 1 Cytuj
Przecietny Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Widziałem tego Redshift, nawet chyba XLC ma coś na wzór. Chciałem jednak zostać przy sztywniaku z nadziejami na wygodniejsze opony. Skoro takich nadziei nie ma to trudno, nic nie zrobię i muszę jeździć tak dalej. Dzięki za rady. Cytuj
itr Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Komfort to coś dziwnego, bo niekiedy jest, a czasem go nie ma, i np 3 miesiące komfort jest z riserem, a potem już tylko barankiem, albo z mostkiem 100 zamiast 80, ze slikiem albo bieżnikiem, czasami lepiej przestać szukać, tylko : wychodzić na rower. Natomiast kiedy nie lubimy zestawu opon, dajmy szansę, zmieńmy coś, zawsze jest jakaś odmiana. Cytuj
zekker Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia 10 godzin temu, Przecietny napisał: Dzięki za odzew. Otóż ciśnienie między 1,8-2,3. Póki co te 2,3 to najwyższe jakie stosowałem i raczej dalej nie zamierzam iść. Tak na oko to 1,8 może być zbyt mało i najzwyczajniej w świecie dobija. Ja mimo wszystko spróbowałbym z minimalnym zalecanym, czyli 2,5 bar. Do tego też z wyższym np. 3 bar. Inna sprawa, to kwestia przyzwyczajenia jak przesiadałeś się z górala z amortyzatorem. Tutaj cudów nie będzie, sztywny widelec to sztywny widelec. A długie dystanse, to przede wszystkim dobre ustawienie roweru pod siebie i też przyzwyczajenie do innej pozycji. Cytuj
spidelli Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia W dniu 23.01.2025 o 20:48, itr napisał: Komfort to coś dziwnego, bo niekiedy jest, a czasem go nie ma Coś jak z Żydem, rabinem i kozą... Komfort na gravelu osiąga się najczęściej po porzuceniu szosy 2 Cytuj
Przecietny Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia Cytat Ja mimo wszystko spróbowałbym z minimalnym zalecanym, czyli 2,5 bar Wczoraj jechałem miałem przód: 2,3 tył 2,4 dość szybko się jechało, póki nie zdechłem😅ale 3,0 to chyba nie dla mnie. Cytat A długie dystanse, to przede wszystkim dobre ustawienie roweru pod siebie i też przyzwyczajenie do innej pozycji. na szczęście to już za mną, no może poza klamkomanetkami w których do idealnie równego ustawienia jednej i drugiej(co do milimetra)nie jestem w stanie dojść, nie mam na to patentu. Jednak pozycja jest dobra i bezbolesna. Cytat Natomiast kiedy nie lubimy zestawu opon, dajmy szansę, zmieńmy coś, zawsze jest jakaś odmiana. Racja ale w moim przypadku nie ma na co. Jak wcześniej kolega pisał komfortu nie dojdzie a bieżnik może być. Kuszą te terra speedy ale muszę przemyśleć temat. Cytuj
Lextalionis Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia Ja kupiłem przyrząd do prostowania haka przerzutki razem z takim dynksem do wkrecenia zamiast top capa i wtedy klameczki idealnie są ustawione Cytuj
Przecietny Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia To masz bardziej praktyczny ten przyrząd, mój tego nie ma i będe musiał coś wymyślić. Cytuj
Przecietny Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia (edytowane) @Eathandzięki nie wiedziałem,że sam dynks jest osobno do kupienia. Edytowane 26 Stycznia przez Przecietny Cytuj
lukaso_g Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu (edytowane) Czas odkopać temat. Śmigam sobie Bianchi Impulso Comp na fabrycznych oponach Cinturato Gravel H. Szybko doszedłem do wniosku, że chcę coś szerszego i tu się pojawia problem. Producent informuje, że rekomendowana najszersza opona to 42. Aktualnie mając 40tkę, mam po 5 mm luzu na na widelcu z tyłu w najwęższym punkcie Do brzegu - jaki minimalny prześwit powinienem zachować, żeby to było bezpieczne dla ramy? Strasznie mnie kusi Cinturato Gravel M w rozmiarze 45, ale na obręczy 25mm wychodzi realna szerokość 47 mm, czyli zostaje po 2 mm luzu. Prześwitu z przodu i z tyłu mam po 51 mm. Stąd zacząłem myśleć o Thundero HD w rozmiarze 44. Nie jest to mój wymarzony wybór, bo celowałem w bardziej agresywny bieżnik, ale zawsze to przeskok na szerszą oponę i poprawka komfortu. Edytowane 18 godzin temu przez lukaso_g Cytuj
Wojcio Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu (edytowane) Nie musisz dawać tej samej szerokości z przodu i z tyłu. Np. Córka jadąc z gravelem w góry założyła 2.1 z przodu, ale z tyłu tarło i tam dała 50c (realnie 48). Szerszy przód poprawił komfort dla rąk. A najciekawsze, że 2.1 tarło z tyłu nie tam, gdzie się spodziewałem - większa opona z innym bieżnikiem miała w innym miejscu najszerszy punkt - bałem się o górne widełki, a problem był na dolnych, bo w nowym najszerszym punkcie był spaw, grubszy z jednej strony - pewnie przeciągnięcie koła na szprychach by pomogło. Dla nas eksperyment to tylko praca, bo opony były w piwnicy. Jak trzeba kupić, to lepiej bezpieczniej. Edytowane 18 godzin temu przez Wojcio Cytuj
Lextalionis Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Ja mam zestaw 47c z przodu i 40c z tyłu. Rama mieści 45 I ten zestaw wyszedł trochę przez przypadek ale jeździ się dobrze. U mnie Michelin Power Gravel jak coś. Cytuj
Eathan Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Przez jakiś czas jeździłem na parzę 40 tył i 45 przód. Potem odkryłem, że obcieranie 45 na tyle w niektórych sytuacjach to nie była wina ramy tylko pancerza przerzutki pod ramą. Wróciłem do pary 45/45. Używam zestawu Cinturato Gravel H (tył) i M (przód) Cytuj
Mandoleran Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu 12 godzin temu, lukaso_g napisał: Czas odkopać temat. Śmigam sobie Bianchi Impulso Comp na fabrycznych oponach Cinturato Gravel H. Szybko doszedłem do wniosku, że chcę coś szerszego i tu się pojawia problem. Producent informuje, że rekomendowana najszersza opona to 42. Aktualnie mając 40tkę, mam po 5 mm luzu na na widelcu z tyłu w najwęższym punkcie Do brzegu - jaki minimalny prześwit powinienem zachować, żeby to było bezpieczne dla ramy? Strasznie mnie kusi Cinturato Gravel M w rozmiarze 45, ale na obręczy 25mm wychodzi realna szerokość 47 mm, czyli zostaje po 2 mm luzu. Prześwitu z przodu i z tyłu mam po 51 mm. Stąd zacząłem myśleć o Thundero HD w rozmiarze 44. Nie jest to mój wymarzony wybór, bo celowałem w bardziej agresywny bieżnik, ale zawsze to przeskok na szerszą oponę i poprawka komfortu. U mnie Cinturato Gravel H w 45 rozmiarze ma realne 48, a producent mojej ramy deklaruje że do 50mm pomieści ale mam tam jeszcze zapas i to większy niż 2 mm. Często producenci deklarują że max 42,45,50 bo robią sobie furtkę na widełki i pewnie sam zapas będzie większy. Sporo zależy od opon i obręczy, na fabrycznych oponach Schwalbe G-one bite 45c było dokładne 45, a w tych Pirelli jest 3mm szerzej i to też daje się odczuć w szczególności w jeździe po piachu. Jak jest możliwość wsadzenia szerszej opony, to jak najbardziej warto, dla mnie między 40 a 45 jest kolosalna różnica w komforcie, osobiście poniżej 45,44 nigdy nie zejdę, Warto też jak już wspomniano mixować przód-tył, sam obecnie teraz ( bo musiałem tylna oponę wywalić ) na przodzie użytkuje Cinturato H a na tyle siedzi G-one bite. 2 Cytuj
Eathan Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu @Mandoleran jak Ci się sprawuje to H na przodzie? Po czym głównie jeździsz? Mnie to niestety nie przekonało i miałem regularnie problem z przyczepnością (przewaga jazdy w terenie). Dlatego na przód dałem M, jest rewelacyjnie i nie czuję jakiegoś zamulania na asfaltach). H mam na tyle i tutaj daje radę. Bywają uślizgi, ale z tyłu to nie jest jakiś duży problem. Cytuj
lukaso_g Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 4 godziny temu, Eathan napisał: Przez jakiś czas jeździłem na parzę 40 tył i 45 przód. Potem odkryłem, że obcieranie 45 na tyle w niektórych sytuacjach to nie była wina ramy tylko pancerza przerzutki pod ramą. Wróciłem do pary 45/45. Używam zestawu Cinturato Gravel H (tył) i M (przód) A jaki masz prześwit z przodu i z tyłu? Cytuj
Eathan Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu @lukaso_g z przodu od choler zapasu. Na luzie 50 z zapasem wejdzie. Odnośnie tylnego trójkąta: dół 2-3 mm luzu, nic nie obciera, na rurkach brak wytarć od błota. U mnie problemem był pancerz, który idzie na zewnętrz i trzeba go dobrze ułożyć w okolicy mufy suportu, rura podsiodłowa, spory zapas, bez problemu wchodzą palce, góra - sporo luzu, Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.