chrismel Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Raczej nie. Komfort to szerokość i ciśnienie więc nie liczyłbym na duże różnice pomiędzy poszczególnymi modelami. Z drugiej strony - czy naprawdę robisz aż tak długie dystanse że wracasz obolały ? Fajnie jak wjeżdżasz w dziurę i opona to wytłumia. Ale za to trzeba zapłacić, i to dużo, oporami toczenia. Ja tam wolę jak mnie telepnie od czasu do czasu ale potem rower dalej zasuwa. 2 Cytuj
Przecietny Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia (edytowane) Już jest dużo lepiej trochę się człowiek przyzwyczaił ale po pierwszej setce było ciężko ręce zdrętwiałe, plecy obolałe,4 litery też😆 teraz już żadnych bólów nie odczuwam ale jak wjadę w dziury, nierówne nawierzchnie czy bardzo kiepski asfalt to po prostu mocno trzęsie, i coraz bardziej zwalniam. Później na równiejszym wszystko wraca do normy. Nie wiem czy duże prawie nigdy nie wyjeżdżam na mniej niż 50 a raz w tygodniu więcej niż 100, jutro np 135 zaplanowane mam. W nowym roku na razie nie jeździłem bardzo często ale to się zaraz zmieni dlatego kombinuje. p.s śmieszna cenzura nie wiedziałem,że jakaś jest d..a to nic nie wyszło 🤣🤣 Edytowane 23 Stycznia przez Przecietny Cytuj
kipcior Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Na komfort to jest amortyzacja i np. taki Redshift. Tylko sobie usiądź zanim zobaczysz ceny Chińczyki coś tam mieli taniego ale to by trzeba forum przeszukać. 1 Cytuj
Przecietny Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Widziałem tego Redshift, nawet chyba XLC ma coś na wzór. Chciałem jednak zostać przy sztywniaku z nadziejami na wygodniejsze opony. Skoro takich nadziei nie ma to trudno, nic nie zrobię i muszę jeździć tak dalej. Dzięki za rady. Cytuj
itr Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia Komfort to coś dziwnego, bo niekiedy jest, a czasem go nie ma, i np 3 miesiące komfort jest z riserem, a potem już tylko barankiem, albo z mostkiem 100 zamiast 80, ze slikiem albo bieżnikiem, czasami lepiej przestać szukać, tylko : wychodzić na rower. Natomiast kiedy nie lubimy zestawu opon, dajmy szansę, zmieńmy coś, zawsze jest jakaś odmiana. Cytuj
zekker Napisano 23 Stycznia Napisano 23 Stycznia 10 godzin temu, Przecietny napisał: Dzięki za odzew. Otóż ciśnienie między 1,8-2,3. Póki co te 2,3 to najwyższe jakie stosowałem i raczej dalej nie zamierzam iść. Tak na oko to 1,8 może być zbyt mało i najzwyczajniej w świecie dobija. Ja mimo wszystko spróbowałbym z minimalnym zalecanym, czyli 2,5 bar. Do tego też z wyższym np. 3 bar. Inna sprawa, to kwestia przyzwyczajenia jak przesiadałeś się z górala z amortyzatorem. Tutaj cudów nie będzie, sztywny widelec to sztywny widelec. A długie dystanse, to przede wszystkim dobre ustawienie roweru pod siebie i też przyzwyczajenie do innej pozycji. Cytuj
spidelli Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia W dniu 23.01.2025 o 20:48, itr napisał: Komfort to coś dziwnego, bo niekiedy jest, a czasem go nie ma Coś jak z Żydem, rabinem i kozą... Komfort na gravelu osiąga się najczęściej po porzuceniu szosy 2 Cytuj
Przecietny Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia Cytat Ja mimo wszystko spróbowałbym z minimalnym zalecanym, czyli 2,5 bar Wczoraj jechałem miałem przód: 2,3 tył 2,4 dość szybko się jechało, póki nie zdechłem😅ale 3,0 to chyba nie dla mnie. Cytat A długie dystanse, to przede wszystkim dobre ustawienie roweru pod siebie i też przyzwyczajenie do innej pozycji. na szczęście to już za mną, no może poza klamkomanetkami w których do idealnie równego ustawienia jednej i drugiej(co do milimetra)nie jestem w stanie dojść, nie mam na to patentu. Jednak pozycja jest dobra i bezbolesna. Cytat Natomiast kiedy nie lubimy zestawu opon, dajmy szansę, zmieńmy coś, zawsze jest jakaś odmiana. Racja ale w moim przypadku nie ma na co. Jak wcześniej kolega pisał komfortu nie dojdzie a bieżnik może być. Kuszą te terra speedy ale muszę przemyśleć temat. Cytuj
Lextalionis Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia Ja kupiłem przyrząd do prostowania haka przerzutki razem z takim dynksem do wkrecenia zamiast top capa i wtedy klameczki idealnie są ustawione Cytuj
Przecietny Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia To masz bardziej praktyczny ten przyrząd, mój tego nie ma i będe musiał coś wymyślić. Cytuj
Przecietny Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia (edytowane) @Eathandzięki nie wiedziałem,że sam dynks jest osobno do kupienia. Edytowane 26 Stycznia przez Przecietny Cytuj
lukaso_g Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) Czas odkopać temat. Śmigam sobie Bianchi Impulso Comp na fabrycznych oponach Cinturato Gravel H. Szybko doszedłem do wniosku, że chcę coś szerszego i tu się pojawia problem. Producent informuje, że rekomendowana najszersza opona to 42. Aktualnie mając 40tkę, mam po 5 mm luzu na na widelcu z tyłu w najwęższym punkcie Do brzegu - jaki minimalny prześwit powinienem zachować, żeby to było bezpieczne dla ramy? Strasznie mnie kusi Cinturato Gravel M w rozmiarze 45, ale na obręczy 25mm wychodzi realna szerokość 47 mm, czyli zostaje po 2 mm luzu. Prześwitu z przodu i z tyłu mam po 51 mm. Stąd zacząłem myśleć o Thundero HD w rozmiarze 44. Nie jest to mój wymarzony wybór, bo celowałem w bardziej agresywny bieżnik, ale zawsze to przeskok na szerszą oponę i poprawka komfortu. Edytowane 9 godzin temu przez lukaso_g Cytuj
Wojcio Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) Nie musisz dawać tej samej szerokości z przodu i z tyłu. Np. Córka jadąc z gravelem w góry założyła 2.1 z przodu, ale z tyłu tarło i tam dała 50c (realnie 48). Szerszy przód poprawił komfort dla rąk. A najciekawsze, że 2.1 tarło z tyłu nie tam, gdzie się spodziewałem - większa opona z innym bieżnikiem miała w innym miejscu najszerszy punkt - bałem się o górne widełki, a problem był na dolnych, bo w nowym najszerszym punkcie był spaw, grubszy z jednej strony - pewnie przeciągnięcie koła na szprychach by pomogło. Dla nas eksperyment to tylko praca, bo opony były w piwnicy. Jak trzeba kupić, to lepiej bezpieczniej. Edytowane 9 godzin temu przez Wojcio Cytuj
Lextalionis Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Ja mam zestaw 47c z przodu i 40c z tyłu. Rama mieści 45 I ten zestaw wyszedł trochę przez przypadek ale jeździ się dobrze. U mnie Michelin Power Gravel jak coś. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.