Skocz do zawartości

[Reaktywacja roweru] trekking ok.2007r - czy warto i jakim kosztem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nowy jestem, proszę nie bić,

posiadam rower trekkingowy Zasada Maxim Excursion (220 o ile pamiętam, nalepki utraciłem w walce). Jeśli chodzi o ramę to poza śladami około 15 letniego użytkowania nie widać i nie czuć żadnych wad. Napęd ( tylna przerzutka, tylne zębatki, łańcuch) był około 2 lata temu wymieniany i działa sprawnie, wymaga obecnie regulacji. Interwencji natomiast wymagają koła i amor, a raczej to co z niego zostało (suntour sr850). Felgi 28' do wymiany, opony także. Rower spędził w ubiegłym sezonie trochę czasu na zewnątrz i amor zaczął skrzeczeć. Prawdopodobnie skrzeczy, aby zrobić mu serwis, lecz coś czuję, że po 15 latach jak go rozkręcę to wyleci w parudziesięciu częściach. Poza skrzeczeniem nie odzywa się innym językiem i pracuje. Jeżdżę obecnie 70/30 asfalt/luźne drogi polne, lasy czasem nawet piach się zdarzy. Jak można domniemać z powyższego opisu rower jest w swoim przełomowym momencie. Albo zapominam i skupiam się nad czymś nowym, albo reanimuję. A dlaczego chciałbym reanimować? Mam do niego trochę sentymentu (rower po dziadku) i w dodatku nie jest totalną padaką, a nawet wygodnie mi na nim. W sezonie raz w tygodniu robię wycieczkę 40-100km (najczęściej ok 50-60km) i daje radę. Jednak zamiast robić zaplanowaną trasę, co w tym wypadku raczej muszę robić, preferuję kręcić się cały dzień, gdzie mnie tylko poniesie. Mieszkam w okolicy Niemiec i w zasięgu 10 km mam ogrom lasów, pól jak i asfaltowych dróg oraz ścieżek. Stanąłem więc przed złożonym problemem. Czy ratować rower, czy szukać nowego i jeśli już to jaki rodzaj? Chciałbym mieć trochę więcej możliwości terenowych, to główna bolączka. Jednocześnie lubię w trekkingu tą pozycję, w której po całym dniu tułaczki dalej jest komfortowo.

Więc kilka pytań się rodzi:

1) czy jest sens pakować w starego trekkinga, aby go przywrócić do stanu porównywalnego do czegoś nowożytnego?

2) czy jest sens ulepszać starego trekkinga, aby coś zyskać, np. lepszy amor, kombinacje z szerokością i rodzajem opon?

3) czy jest sens kupować mtb lub crossa i je "utrekkingowić"

Tak na ten moment myśląc logiką ostrego nosa to na przywrócenie sprawności obecnemu rowerowi chciałbym przeznaczyć poniżej 1000.

Myśląc o czymś innmy - jak już miałbym zmieniać to chyba szukałbym używki, bo do - 2000-2500 - to chyba najlepsze wyjście, a może się mylę?

Obecny rower jest wyposażony w sztycę z amorem, wyższy mostek z możliwością regulacji, bagażnik z tyłu i błotniki. Niekoniecznie to wszystko mi potrzebne, może warto z czegoś zrezygnować, zastąpić. Będę wdzięczny za wasze spostrzeżenia i doświadczenia.

 

Pozdrawiam i dziękuję z góry za cierpliwość i odpowiedzi

 

edit. zdjęć nie mam, załączam link do podobnego roweru na olx

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-maxim-excursion-CID767-IDWbxCm.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7

 

Edytowane przez Kubusrazdwatrzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie czas najwyższy dać mu odejść. Ramę, z sentymentu warto zostawić, ale jej dni są już policzone. Możesz wpakować w ten rower sporo pieniędzy - a ona się podda. I co wtedy? Zostajesz z kupą części które musisz i tak gdzieś zamontować. 

Na Twoim miejscu poszedłbym w rower MTB, 29, skoro możliwości terenowe Cię ograniczają. Ale coś z półki rekreacyjnych górali - bo takie jeszcze się uchowały. Niewiele tracisz z pozycji, zyskujesz szerszą oponę na której można zjechać z asfaltu. Taki rower to np. Unibike Fusion 29, trochę ostatnio podrożał ale używka w zakładanym budżecie jest realna. 

Drugi pomysł - to współczesny rower crossowy. np. Trek Dual Sport 2. Możesz spokojnie dać mu szerszą oponę, nada się w teren, a poza tym będzie bardzo uniwersalnym i przede wszystkim współczesnym rowerem, dobrą bazą do ewentualnych modyfikacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sobek82

Jak wygląda komfort ze sztywnym widelcem i oponami 50c?

Mam starą szosę na którą nałożyłem testowo 38c (zamiast 23c), aby zobaczyć czy będzie bardziej do życia w mieście i trochę pomogło, lecz kostka, nierówne płyty i małe krawężniki są bardzo nieprzyjemne ze względu na powstające drgania. Po szutrach, albo ubitym lesie można bez problemu śmigać, ale terenowym tego rozwiązania bym nie nazwał.

Ile rower waży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rok temu miałem podobny dylemat. Kilka lat temu kupiłem crossa. Wtedy miał pewnie koło 20 lat. Zrobiłem na nim kilka tysięcy km. W rowerze praktycznie wszystko poza ramą było do wymiany. Rama też wołała o pomstę do nieba. Trzeba by wypiaskować, odmalować. Myślałem o kompletnej renowacji: malowanie i wymiana praktycznie wszystkiego łącznie z kołami. Nawet sztyca była lekko zgięta. Rama była stalowa. Żal mi było się z nim rozstać. W zeszłym roku udało mi się kupić 2-miesięczny rower za połowę ceny sklepowej. Starego dziadka za 400 czy 450 sprzedałem. Dopłaciłem 1000 PLN i mam praktycznie nowy rower.  Szczerze, to trochę żałuję, że stary sprzedałem. Trzeba było zostawić na zimę, deszcz i jeździć aż padnie.  Musisz sobie odpowiedzieć czy warto inwestować czy nie. Jak masz sentyment, to stary zostaw. Części można w dobrym stanie używane dostać.  Ale na pełną renowację wydasz więcej niż za nowy rower

Co do sztywnego widelca to w poprzednim i obecnym posiadam takowy. Na oponach 38mm  da się po ścieżkach leśnych jeździć jak  nawierzchnia jest OK. Niestety sporo dróg ostatnio w lasach jest wysypanych ostrym tłuczniem. Wtedy nie jest już tak kolorowo. Przy oponie 40-47 bez najmniejszego problemu wszędzie w drogi leśne wjedziesz.

Znajomej ostatnio coś takiego znalazłem https://www.olx.pl/d/oferta/rower-28-bulls-cross-48cm-deore-trekkingowy-damski-crossowy-CID767-IDUdF9U.html

Nie mówię, że trzeba lecieć i od razu kupować. Ale jak się poszuka, to używki też fajne się trafiają. I wcale nie trzeba nie wiadomo jakie pieniądze przeznaczać.

Edytowane przez bob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować powyższego wpisu. Jeśli jest to temat który mogę dołączyć do innego aktywnego wątku to proszę o informację. Wiem, że są tematy dot. rowerów od..do. Powinienem tutaj dzielić się rozważaniami nt. poszukiwania kolejych dwóch kółek czy wrzucać w inne kategorie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...