Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      10 174


  2. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      809


  3. chrismel

    chrismel

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 528


  4. kipcior

    kipcior

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      2 810


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02.06.2023 w Odpowiedzi

  1. 6 punktów
  2. 5 punktów
  3. Rower wybrany. Dziękuję @chrismel za mnóstwo merytorycznej wiedzy, którą mi przekazałeś, @nossy - również dziękuję za uwagi i rady. @spidelli, @Mihau_, @hulk14, @marcesco, @Artur85 Wam również dziękuję za włączenie się do dyskusji. Sprawy potoczyły się zaskakująco i bardzo pozytywnie, kiedy już praktycznie byłem zdecydowany na Gianta Revolut 1, dzięki przyjaciółce udało się spotkać z szefem sprzedaży Ridlaya na Polskę, pojechaliśmy na przymiarki, wszystko poustawiał, sporo pojeździłem jeszcze na tym Ridleyu Kanzo i miał sprawdzić, czy da radę ogarnąć Kanzo GRX400, bo nie chciałem tego na SRAM-ie z 1x11. Niestety okazało się, ze nie ma i nie wiadomo, kiedy można się spodziewać dostaw. I zaproponował Kanzo GRX600 z niebotycznym rabatem (jeszcze nie mogę uwierzyć, ze to wykonalne). Dzięki temu kupiłem Ridlaya Kanzo GRX600 w cenie niewiele wyższej niż musiałbym zapłacić za Gianta Revolut 1 (różnica zamyka się w trzech cyfrach, i pierwszą cyfrą nie są te najwyższe z szeregu). A dostałem hydrauliczne hamulce, sztywne osie, karbonowy widelec, kasetę Shimano 105 (R7000) // 11s // 11-30, przerzutkę Shimano GRX 810 // 2x11s // Braze-On na przodzie, przerzutkę Shimano GRX 810 // 11s // Medium Cage (34T) na tyle itd. No i rower ważący 9,9 kg w moim rozmiarze. Jestem zachwycony. Ridley w tych rowerach ma zawyżoną rozmiarówkę - piszę, gdyby ktoś kiedyś natchnął się na temat i rozważał ten rower. Ja przy 184 cm i 89 cm przekroku biorę M. Tak poglądowo wygląda mój nowy nabytek. Raz jeszcze dziękuję wszystkim za pomoc.
    4 punkty
  4. Czy za dopłatą można otrzymać przypomnienie o wypróżnianiu?
    3 punkty
  5. A mnie wkurzaja klótnie co lepsze 1x, 2x, 3x Przecie to zalez od terenu i wytrenowania rowerzysty. Przejechałem 20tys. km po płaskim w konfiguracji 1x11 (48x28-11). Kadencja 90-100rpm. Predkosc ok 30km/h. Nic wiecej w tym napedzie nie bylo mi potrzebne. Calkiem dobrze zestopniowana kaseta. Na najlzejsze przelozenie 48/28 (1.71) wystarczalo na podjazdy na mosty i wiadukty. Teraz mieszkam w bardziej gorzystym terenie, gdzie nie ma prawie wogole plasko, a na przelozeniu 32/51 (0.62) musze sie czesto niezle napocic. Wiec moj 'szosowy' rower przejdzie upgrade do 2x11 (48-31/11-36). Naped trzeba dobierac do 'łydy', a nie zeby na wszelki wypadek miec najszerszy zakres
    3 punkty
  6. Tyle tylko że wątek dotyczy totalnego laika, który wybór roweru powierza sprzedawcy 🙄 @marvelo Przebrnąłem przez twój elaborat i mam jeden wniosek. Chyba powinieneś ustawić siodełko trochę niżej 😁
    3 punkty
  7. Bo reklama dzwignią handlu🤔😉
    3 punkty
  8. Bo kiedyś byłem onanem sprzętowym. Coś żeby sprawdzić jakie to było uczucie.
    3 punkty
  9. Ciekawe, kupiłem właśnie 2x 650ml ale przezroczyste. Nie śmierdzi, nie cieknie, ma dużo prostszy konstrukcyjnie ustnik. No i jest tańszy. Werdykt jest chyba jasny:)
    2 punkty
  10. Problem jest w tym ze jak organizm powie ze jest spragniony to juz jest za pozno. Przy dlugich dystansach (200+) ja musze pilnowac regularnego nawadniania. Ja mam taki organizm ze bez jedzenia i picia moge caly dzien wytrzymac i organizm sie nie upomina. Takze na poczatku przygody z rowerem dobrze jest wyrobic sobie nawyk regularnego picia. Ale fakt, do tego nie potrzeba Garmina z jakims wyrafinowanym algorytmem.
    2 punkty
  11. Możesz opatentować korek wysuwający się z siodełka 🙃 Oczywiście sterowany z garmina lub kombinacją przycisków di2
    2 punkty
  12. Jezeli chodzi o druga czesc pytania, to trzeba wstapic do sminarium lub zakonu, wtedy moze sie uda konsekracja razem z rowerem
    2 punkty
  13. Jedynie siłą woli powstrzymuję się od komentarza
    2 punkty
  14. Ciekawe opowieści;-) Spd daje podstawiowy plus, noga jest zawsze optymalnie ustawiona na pedale, i z niego nie spada, a i wcale nie trzeba jej zdejmować przez 2-3h z pedału 🙂 Jak ktoś twierdzi, ze nie ma różnicy spd vs platformy, to znaczy że mało jeździ, bądź jeździ na tyle rekreacyjnie, że nawet nie widzi pewnych rzeczy 😉 podstawowy test jaki bym zalecał wykonać, to jazda z przyspieszeniem do wysokiej kadencji pod górę...na platformie od pewnych obrotów przestaję być fajnie....w spd problem słabego ustawienia stopy na pedale nieistnieje. W platformie nigdy nie jest 100% perfect,a im mocniej jedziesz i szybciej kręcisz, tym częściej nogę trzeba na platformie przestawiać...tak wiem, są platformy z pinami i jak się dobrze trafi i dociśnie to...;-))) Z reszta, każdy kto jeździ więcej niż "troche" i spróbował spd...to wie, że jeśli to nie jest DH to innej drogi niż spd nie ma.
    2 punkty
  15. Odpowiadacie niedokładnie na to pytanie. On pyta o konsekrację. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Konsekracja. Napęd konsekruje się świętym olejem. A reszta się zgadza. 😀
    1 punkt
  16. Twój to jest stary typ przekładni planetarnej nexus. Dodatkowo twój rower jest ciężki więc to potęguje odczucia ciężkości. Rower dla Holendrów, gdzie kraj płaski jak stół. Ja mam nexus 8 SG-8R25 i to jest już wersja premium, mniejsze opory toczenia bo zastosowano łożyska igiełkowe na "planetkach", inny układ przekładni Wtedy jest inna konstrukcja piasty. Hamulec torpedo też stawia opór, nawet jak nie pracuje. Umyj piastę z pozostałości smaru shimano. Potem robisz kąpiel w oleju do skrzyń automatycznych (ATF), wyciągasz i czekasz aż ścieknie olej z piasty (te piasty nie mają uszczelek więc jak olej zostanie to i tak wycieknie), potem aplikujesz smar EP-1 lub EP-0, lub wersje EPX. Olej ma dotrzeć do wszystkich zakamarków piasty, a smar ma zapewnić prawidłową pracę łożysk. Upychanie smaru w dużych ilościach nie ma sensu. Będą opory zwłaszcza że to stara konstrukcja , no i jest wada konstrukcyjna piast nexus i alfine https://si.shimano.com/pl/pdfs/ev/SG-8C20-2397/EV-SG-8C20-2397B.pdf Uszczelniacz nr 26 kręci się razem z obudową piasty, a element nr 42 kreci się tak jak koronka nr 27. Nr 42 to podkładka dla koronki, która ślizga się po uszczelniaczu, jeśli dostanie się tam brud, to stawia to wystarczający opór aby pedały kręciły się razem z kołem. W moim przypadku , w trakcie jazdy to jest niezauważalne, dopiero przy serwisowaniu to widać. Największy opór stawia smar, więc im mniejsza klasa NLGI dla smaru, tym mniejsze opory. Ja mam piastę w rowerze MTB Romet Rambler 1.0 hamulce v-brake i działa to bardzo dobrze od kilku lat. Mimo że mam do dyspozycji jeszcze dwa rowery z klasycznymi przerzutkami, to wolę planetarne rozwiązanie. Najlepszą zaletą piast planetarnych to odporność na brud i błyskawiczna zmiana przełożeń.
    1 punkt
  17. kupił to chwali W czym serwis deca jest lepszy? w wymianach czy naprawach i wiedzy technicznej? Ogólnie do tych nowych rowerów deca nic nie mam, bo robią spoko robotę w tym przedziale cenowym...
    1 punkt
  18. Po prostu zapomniał wam napisać, że z Krasnego do Izbicy to jest może 5km i ciągle około 2% w dół 👍
    1 punkt
  19. Szczecin zna to powiedzenie aż za dobrze 😕
    1 punkt
  20. Skoro to nowy rower, to zgłościć do Gianta lub sprzedawcy brak osłon. Powołać się na informację z serwisu. Załączenie zdjęć wskazane.
    1 punkt
  21. No to pytanie: 1. Chcesz raz a dobrze, łosz end goł? Wtedy dowolne 4 tłoczki z klamkami z Servo Wave 2. Chcesz tanio a dobrze - to wtedy tak jak pisałem 3. Chcesz maksymalizować z autystycznym zacięciem to co masz. Wtedy tarcze 203 na oba końce i klamka Servo na przód. a jak braknie, to jeszcze 4 tłoczki na prżód. Jeżeli ten elektryk nie jest odblokowany, to jego waga nie ma większego znaczenia.
    1 punkt
  22. Przy 80kg dwutłoczkowe SLXy starczą w zupełności.
    1 punkt
  23. Ten świecie to był Danny Macaskill a dziecko w czasie tricków było podmienione na lalkę. Dla przypomnienia, bo fajne:
    1 punkt
  24. Będzie jeżdził pojazdem z silnikiem spalinowym po DDR ? Nie wiedziałem, że tak można 😁 Już widzę z jak wielkim zrozumieniem spotka się wujek okadzając mijanych rowerzystów dymem z dwusuwa 😆
    1 punkt
  25. Bo prawie przegapiłem sezon na truskawki
    1 punkt
  26. Wklejam Ci jeszcze porównanie 1x vs 2x. Jak zobaczysz przy standardowej korbie GRX 30/46 dużej różnicy pomiędzy tymi napędami nie ma. Praktycznie zyskujesz tylko większą prędkość maksymalną. Natomiast druga kalkulacja jest dla korb Aerozine, 26/39 oraz 29/42 i dopiero wtedy stopniowanie napędu 2x10 zaczyna robić się ciekawe pod warunkiem że ciśniesz na płaskim w okolicach 30 km/h lub szybciej.
    1 punkt
  27. Zdecydowanie 2x10. Napęd 1x jest dla tych którzy wiedzą że go chcą i są świadomi jego ograniczeń. Nie wiem czy zrobiłeś sobie kalkulację taką jak ja żeby wiedzieć jakich przełożeń potrzebujesz ale po jej wykonaniu na pewno nie dojdziesz do wniosku że napęd 1x jest odpowiedni dla Ciebie. Także wykreśl z rozważań wszystkie rowery z takim napędem. A jak Cię kiedyś najdzie ochota żeby spróbować to mając napęd 2x przerobisz go na 1x już od 22 zł 04 gr https://pl.aliexpress.com/item/1005004557169634.html?spm=a2g0o.productlist.main.7.5aef25b9EDLtIo&algo_pvid=2378672b-a634-4aed-a2c1-dd801fa2c237&algo_exp_id=2378672b-a634-4aed-a2c1-dd801fa2c237-3&pdp_npi=3%40dis!PLN!47.33!23.64!!!!!%40211bda9b16855223615364000d0829!12000029602546920!sea!PL!2415405404&curPageLogUid=kk7CHpbQNKST Natomiast w drugą stronę koszt napisał Ci @Mihau_
    1 punkt
  28. 1 punkt
  29. 1 punkt
  30. 1 punkt
  31. U mnie z kolei tylko bokserki (obecnie głównie brubecki z jakimś % merino) Slipy odpadają. Wkładki też odpadają - za bardzo się pocę i nie lubię mokrej pieluchy, choć kiedyś nie wyobrażałem sobie jazdy bez wkładki...
    1 punkt
  32. Ja mam dokładnie te same preferencje - też slipy i bokserki z Kalenji. Z tym że zauważyłem, iż slipy jednak trochę bardziej obcierają w kroku. W bokserkach wygodniej.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Bo samolot przymierza się do startu.
    1 punkt
  35. Nie chciałbym kupować butów na te nogi 🤣 Bo stroma droga do szkoły czyli per aspera ad astra
    1 punkt
  36. Bo mniejsi użytkownicy dróg Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  37. Dostosować trasy do amortyzatora, a nie amortyzatory do trasy ? Ciekawa teoria...
    1 punkt
  38. Musisz dostosować trasy po których jeździsz, im stromiej tym będzie lepiej. @tobo generalnie powietrzne amory nigdy nie będą cudem jeśli chodzi o czułość na mniejsze nierówności, bo jednak uszczelnienia komory powietrznej swoje robią. To charakterystyka z którą trzeba żyć. W Yari jeśli masz tłumik MC to też może dokładać swoje, jeśli chodzi o tępe działanie, bo ten tłumik jest zwyczajnie kiepski, zwłaszcza przy większych prędkościach. Z kolei w diamondzie OTT też ma ten problem, że jest tylko jedna twardość sprężyny negatywnej i to, że możesz ją regulować nie znaczy jeszcze, że ta twardość jest dobrze dopasowana do ciśnienia w komorze pozytywnej. Przy czym, jeśli nie jesteś nieprzeciętnie ciężki, albo nieprzeciętnie lekki, to raczej nie powinno być problemem... Pytałeś ostatnio o Bombowca sprężynowego - powinien Cię zadowolić pod względem działania sprężyny, ale tańszym rozwiązaniem może być Smashpot od Vorsprung do Yariego, z tym że dalej zostaje kwestia tłumika...
    1 punkt
  39. Ale do tego to zmierza Coraz więcej elektroniki w autach. Europejska Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nie sypia po nocach, tylko myśli, jak nas ratować A pieniądz elektroniczny? A zdalne liczniki energii z opcją regulacji popytu? Zawsze się znajdzie powód - a to pandemia, a to brak gazu czyli dobro ogółu itp. Ponieważ nie mam nic mądrego do dodania, to się odmeldowuję, a wszystkim Wam życzę udanego rowerowego weekendu!
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...