Skocz do zawartości

inforobert

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    857
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Robert
  • Skąd
    Górny Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika inforobert

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

70

Reputacja

  1. Przełożenia do porównania są tutaj https://www.gear-calculator.com/ Tutaj wpisujesz model piasty i masz informacje jaka manetka pasuje i czy to jest top normal czy low normal https://si.shimano.com/pl/ https://productinfo.shimano.com/#/spec https://productinfo.shimano.com/#/com
  2. Najczęściej to luz na pedałach/platformie lub łożyskach suportu. Jeśli są luzy na korbie to wystarczy złapać ręką ramię korby.
  3. Poślij zdjęcia tej piasty wraz z osprzętem. Linka może się blokować.
  4. Twój to jest stary typ przekładni planetarnej nexus. Dodatkowo twój rower jest ciężki więc to potęguje odczucia ciężkości. Rower dla Holendrów, gdzie kraj płaski jak stół. Ja mam nexus 8 SG-8R25 i to jest już wersja premium, mniejsze opory toczenia bo zastosowano łożyska igiełkowe na "planetkach", inny układ przekładni Wtedy jest inna konstrukcja piasty. Hamulec torpedo też stawia opór, nawet jak nie pracuje. Umyj piastę z pozostałości smaru shimano. Potem robisz kąpiel w oleju do skrzyń automatycznych (ATF), wyciągasz i czekasz aż ścieknie olej z piasty (te piasty nie mają uszczelek więc jak olej zostanie to i tak wycieknie), potem aplikujesz smar EP-1 lub EP-0, lub wersje EPX. Olej ma dotrzeć do wszystkich zakamarków piasty, a smar ma zapewnić prawidłową pracę łożysk. Upychanie smaru w dużych ilościach nie ma sensu. Będą opory zwłaszcza że to stara konstrukcja , no i jest wada konstrukcyjna piast nexus i alfine https://si.shimano.com/pl/pdfs/ev/SG-8C20-2397/EV-SG-8C20-2397B.pdf Uszczelniacz nr 26 kręci się razem z obudową piasty, a element nr 42 kreci się tak jak koronka nr 27. Nr 42 to podkładka dla koronki, która ślizga się po uszczelniaczu, jeśli dostanie się tam brud, to stawia to wystarczający opór aby pedały kręciły się razem z kołem. W moim przypadku , w trakcie jazdy to jest niezauważalne, dopiero przy serwisowaniu to widać. Największy opór stawia smar, więc im mniejsza klasa NLGI dla smaru, tym mniejsze opory. Ja mam piastę w rowerze MTB Romet Rambler 1.0 hamulce v-brake i działa to bardzo dobrze od kilku lat. Mimo że mam do dyspozycji jeszcze dwa rowery z klasycznymi przerzutkami, to wolę planetarne rozwiązanie. Najlepszą zaletą piast planetarnych to odporność na brud i błyskawiczna zmiana przełożeń.
  5. Lepszy jest CT-S500, wygniesz go prawie pod max, dodasz jedno ogniwo w łańcuchu i masz bardzo dobrze napięty łańcuch, na żadnych dziurach nie spadnie. Fabryczne rozwiązanie masz lepsze niż ten napinacz
  6. Celuj w Nexus 8 lub Alfine 8. Używane w podobnej cenie można kupić z Alfine 11
  7. W moim Nexus 8 mam z tyłu 19T z przodu 32T, działa bez problemu. 450kg, a jak rozwiązałeś układ hamulcowy?
  8. Jeszcze jest klamkomanetka st-8s20, pasuje do Nexus 8 low normal . Alfinka jest dostępna https://rowerplus.pl/manetki-do-piast-wielobiegowych/944-shimano-sl-s503-manetki-alfine.html https://bikecenter.pl/p101012,shimano-alfine-sl-s503-8s-manetka-tyl-prawa.html
  9. Za to łańcuch zakłada się zdecydowanie łatwiej niż w CT-S500, ale nadaje się tylko do napędów 1 rzędowych
  10. Tu masz porównanie obu napędów. https://www.gear-calculator.com/?GR=SNI7&KB=38&RZ=18&UF=2185&TF=90&SL=3.5&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=24,32,42&RZ2=11,13,15,18,21,24,28,32&UF2=2075 Ja bym poszedł w Nexus/Alfine 8, różnica jest zwłaszcza na miękkim biegu. Koszty zakupu z piastą planetarną są większe, ale nie pier.. się z serwisowaniem napędu, a koszty wymiany łańcucha i koronek są śmiesznie niskie, w porównaniu z napędami z klasycznymi przerzutkami. Rower myję myjką ciśnieniową, wbrew opiniom nie rdzewieje, sam robię przegląd serwisowy, dobry smar w piaście i jedzie bez problemów po mieście, szutrach, błocie.
  11. Sprawdź jakiego masz nexusa 8, są dwie wersje manetek Alfine 8, low normal i top normal
  12. Ja mam Xiaomi Mi Watch, działa bez problemu, dane wysyłają się do Stravy. Generalnie lepsze to niż liczydło na kierownicy. Licznik jest mi nie potrzebny. Do nawigacji mam Locus map classic
  13. Odgrzeję temat. Na filmie dźwięk jest taki sam jak w moim Nexus 8R25 Zastosowanie smaru o niskiej lepkości kinematycznej NLGI-1/0 i oleju ATF może trochę poprawić sytuację, ale po czasie to znowu wróci. Olej wymiesza się z smarem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...