
inforobert
Użytkownik-
Liczba zawartości
842 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Dodatkowe informacje
-
Imię
Robert
-
Skąd
Górny Śląsk
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia użytkownika inforobert
-
[Napęd] Zmiana 2xAlfine 11 na 1x12 Sram 10-52. Wykonalne? Ma sens?
inforobert odpowiedział carbonbike → na temat → Napęd rowerowy
Zysk ze zmniejszonych oporów to około 3%. Pytanie najważniejsze. Do czego chcesz przykręcić tylną przerzutkę ? Masz w ramie hak/mocowanie przerzutki tylnej ? Jeśli nie ma to trzeba szukać adaptera. Model potrzebny. -
inforobert obserwuje zawartość → [korba] Jaki wymiar kwadratu , [Łańcuch] Jaki łańcuch kupić? , [Napęd] Zmiana 2xAlfine 11 na 1x12 Sram 10-52. Wykonalne? Ma sens? i 6 innych
-
Masz piastę Nexus inter 7 SG-7R46 Możesz wymienić tylną zębatkę (koło zębate) , jest tania: nr 16 Do wyboru 16T, 17T, 18T, 19T, 20T, 21T, 22T, 23T https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/en/ev/SG-7R46_BR-IM41-R/EV-SG-7R46_BR-IM41-R-2316.pdf Linia łańcucha dla 16T to 45,3 mm dla 17T, 18T, 19T, 20T, 21T, 22T, 23T 40,3 mm oraz 45,3 mm Dedykowany łańcuch to CN-NX10 jednorzędowy ( 1/2"x1/8") , ale można zastosować 6,7,8 rzędowy. (1/2"x3/32") dowolnej firmy. Manetka zmiany biegów która jest na zdjęciu to SL-7S10 Można zastąpić SL-7S20, tutaj jest dla przykładu komplet z pancerzem i linką https://archiwum.allegro.pl/oferta/nowa-manetka-shimano-nexus-sl-7s20-pancerz-170cm-i8829684102.html
-
[Napęd] Zmiana 2xAlfine 11 na 1x12 Sram 10-52. Wykonalne? Ma sens?
inforobert odpowiedział carbonbike → na temat → Napęd rowerowy
To jest oryginalne przełożenie czy customowe ? Shimano zaleca przełożenie w okolicach 1,9-2,1. Przyczym Shimano nie podaje przy jakim momencie obrotowym ulega uszkodzeniu piasta. Do czego ci taki zestaw będzie potrzebny ? Góry, ciężki teren, rajdy ? Jaki to rower ? Potrzebne są dane : jaka rozpiętość tylnego trójkąta ? Z całą pewnością nową konfigurację można "brutalniej" traktować w trudnym terenie (zmiana przełożeń pod obciążeniem) Alfine za to działa i działa i działa ... dopóki nie zmieniasz przełożeń pod obciążeniem. -
[Napęd] Jaki najbardziej wytrzymały przy braku konserwacji
inforobert odpowiedział jetinajt → na temat → Napęd rowerowy
Nie ma sensu. Najszybciej zużywa się łańcuch. Jak łańcuch zużyty to i reszta szybko się zużywa. Nexus, Alfine i inne piasty planetarne. Szmata nasączona benzyną, wytrzeć, potem nasmarować i wytrzeć suchą szmatą. To jeździj częściej na myjnię. Jak ci nie zależy na czystości roweru, to rodzaj zastosowanego smaru do łańcucha jest obojętny. Byle smaruje. -
[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha
inforobert odpowiedział Maciek764 → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Dokładnie. Czy fani jazdy off road samochodami do tego przystosowanymi, narzekają bo im się samochód ubrudził wodą/błotem/gałęziami ? -
Osobiście nie testowałem, ale czytałem opinie i potwierdza się zdanie, iż tylko numery biegów będą na opak. Lecz logika mi podpowiada że to nie zadziała. W jedna przerzutka zwalnia naciąg linki, inna zwiększa naciąg linki. Kup taką jaka ma być. Jeśli nie możesz znaleźć, skorzystaj z wyszukiwarki duckduckgo.
-
Prawda jest taka że są dwie manetki Alfine top i low. Piasta SG-C6011-8R , Shifting structure Low Normal https://productinfo.shimano.com/download?path=pdfs/archive/2016-2017_Specifications_v023_en.pdf https://productinfo.shimano.com/#/spec/URBAN/Internal Geared Hub?q=SG-C6011-8R&header=false&matchmodel=1 Manetka SL-S503 low normal https://productinfo.shimano.com/download?path=pdfs/archive/2016-2017_Line-up_chart_v017_en.pdf Manetka SL-S500 top normal
-
DI2 to elektroniczna zmiana przełożeń. Droższa wersja. Tańsza wersja działa analogowo , bez prądu, z użyciem manetki alfine/nexus. Manetka Alfine jest bardziej poręczna. Jak masz hamulec rolkowy lub v-brake to zastosuj nexus, jak chcesz mieć hamulec tarczowy to pozostaje tylko Alfine 8 lub 11.
-
[napęd] Shimano Nehus SG-8r20 - jaki zamiennik oleju przekładniowego ?
inforobert odpowiedział pazdziochhh → na temat → Napęd rowerowy
Tutaj masz po polsku Piastę planetarną traktuje się jak skrzynię automatyczną, stosuje się smary i oleje do układów centralnego smarowania. Olej ATF jest zalecany bo ma niską lepkość kinematyczną, co gwarantuje poprawną pracę w temperaturach ujemnych. -
[piasta planetarna] Nexus 8 nie wraca na niskie biegi
inforobert odpowiedział Zenon1975 → na temat → Napęd rowerowy
Wycieknie i tak. Tam nie ma uszczelnień dla oleju, są tylko przeciwkurczowe. Pancerz powinien być poprowadzony od manetki aż do piasty bez przerw i ostrych zagięć. Pancerz najlepiej jak jest oryginalny bo jest sztywniejszy niż w klasycznych przerzutkach. -
Dokładnie, na stronie nexusa odczytasz czy to piasta top czy low. To jest ważne aby manetka działała prawidłowo. Ja mam Nexusa 8 Premium (z czerwonym paskiem, ma łożyska igiełkowe) SG-8R25 z manetką Alfine (low-normal), bardzo dobrze spisuje się w mieście, lesie, szutrach, nigdy nie wrócę do klasycznej przerzutki, szybkość i pewność działania w każdych warunkach.
-
[napęd] Shimano Nehus SG-8r20 - jaki zamiennik oleju przekładniowego ?
inforobert odpowiedział pazdziochhh → na temat → Napęd rowerowy
Tam się nie stosuje oleju jak środka smarnego, lecz smar w klasie NLGI -0 lub NLGI -1 Stosujesz smary EP lub EPX, a w środowiskach wilgotnych lub morskich stosuje się smary wapniowe. Olej do skrzyń automatycznych ATF, używa się tylko jako kąpieli olejowej, pod wyjęciu piasty z kąpieli olej musi ścieknąć z piasty, potem nakłada się smar. -
[Strava] ograniczenie funkcjonalności dla nieposiadających subskrypcji Summit
inforobert odpowiedział KrissDeValnor → na temat → Nowości
Za mało covidbastersów uprawia sport, bo kwarantanna ogólnoświatowa. Trochę się dziwię że Strava utrzymuje współpracę z tyloma aplikacjami innych firm. Z tego co zauważyłem to Strava w większości pobiera/importuje dane z innych apek, a nie odwrotnie. -
Dowolny silnik elektryczny (50 wat wystarczy) i amperomierz. Im większy opór stawia łożysko, tym większy prąd pobiera silnik. Bajki. Trwałość zależy od zastosowania materiałów z jakich jest zrobione łożysko (dobra stal) , uszczelniacza który powinien być elastyczny, i dobrego smaru (smar wapniowy lub na bazie sulfonianu wapnia, jest stosowany do warunków mokrych)
-
No to skoro wszystko zrobicie od zera, nawet korbę. To dlaczego na kwadrat ? Zróbcie na wieloklin, a koła zębate (blaty) zamontujecie w standardzie BCD. Wały napędowe, półosie, wały korbowe, wałki rozrządu, itp montowane są na wieloklin