Skocz do zawartości

inforobert

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    842
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Robert
  • Skąd
    Górny Śląsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika inforobert

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

68

Reputacja

  1. Zysk ze zmniejszonych oporów to około 3%. Pytanie najważniejsze. Do czego chcesz przykręcić tylną przerzutkę ? Masz w ramie hak/mocowanie przerzutki tylnej ? Jeśli nie ma to trzeba szukać adaptera. Model potrzebny.
  2. Masz piastę Nexus inter 7 SG-7R46 Możesz wymienić tylną zębatkę (koło zębate) , jest tania: nr 16 Do wyboru 16T, 17T, 18T, 19T, 20T, 21T, 22T, 23T https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/en/ev/SG-7R46_BR-IM41-R/EV-SG-7R46_BR-IM41-R-2316.pdf Linia łańcucha dla 16T to 45,3 mm dla 17T, 18T, 19T, 20T, 21T, 22T, 23T 40,3 mm oraz 45,3 mm Dedykowany łańcuch to CN-NX10 jednorzędowy ( 1/2"x1/8") , ale można zastosować 6,7,8 rzędowy. (1/2"x3/32") dowolnej firmy. Manetka zmiany biegów która jest na zdjęciu to SL-7S10 Można zastąpić SL-7S20, tutaj jest dla przykładu komplet z pancerzem i linką https://archiwum.allegro.pl/oferta/nowa-manetka-shimano-nexus-sl-7s20-pancerz-170cm-i8829684102.html
  3. To jest oryginalne przełożenie czy customowe ? Shimano zaleca przełożenie w okolicach 1,9-2,1. Przyczym Shimano nie podaje przy jakim momencie obrotowym ulega uszkodzeniu piasta. Do czego ci taki zestaw będzie potrzebny ? Góry, ciężki teren, rajdy ? Jaki to rower ? Potrzebne są dane : jaka rozpiętość tylnego trójkąta ? Z całą pewnością nową konfigurację można "brutalniej" traktować w trudnym terenie (zmiana przełożeń pod obciążeniem) Alfine za to działa i działa i działa ... dopóki nie zmieniasz przełożeń pod obciążeniem.
  4. Nie ma sensu. Najszybciej zużywa się łańcuch. Jak łańcuch zużyty to i reszta szybko się zużywa. Nexus, Alfine i inne piasty planetarne. Szmata nasączona benzyną, wytrzeć, potem nasmarować i wytrzeć suchą szmatą. To jeździj częściej na myjnię. Jak ci nie zależy na czystości roweru, to rodzaj zastosowanego smaru do łańcucha jest obojętny. Byle smaruje.
  5. Dokładnie. Czy fani jazdy off road samochodami do tego przystosowanymi, narzekają bo im się samochód ubrudził wodą/błotem/gałęziami ?
  6. Osobiście nie testowałem, ale czytałem opinie i potwierdza się zdanie, iż tylko numery biegów będą na opak. Lecz logika mi podpowiada że to nie zadziała. W jedna przerzutka zwalnia naciąg linki, inna zwiększa naciąg linki. Kup taką jaka ma być. Jeśli nie możesz znaleźć, skorzystaj z wyszukiwarki duckduckgo.
  7. Prawda jest taka że są dwie manetki Alfine top i low. Piasta SG-C6011-8R , Shifting structure Low Normal https://productinfo.shimano.com/download?path=pdfs/archive/2016-2017_Specifications_v023_en.pdf https://productinfo.shimano.com/#/spec/URBAN/Internal Geared Hub?q=SG-C6011-8R&header=false&matchmodel=1 Manetka SL-S503 low normal https://productinfo.shimano.com/download?path=pdfs/archive/2016-2017_Line-up_chart_v017_en.pdf Manetka SL-S500 top normal
  8. DI2 to elektroniczna zmiana przełożeń. Droższa wersja. Tańsza wersja działa analogowo , bez prądu, z użyciem manetki alfine/nexus. Manetka Alfine jest bardziej poręczna. Jak masz hamulec rolkowy lub v-brake to zastosuj nexus, jak chcesz mieć hamulec tarczowy to pozostaje tylko Alfine 8 lub 11.
  9. Tutaj masz po polsku Piastę planetarną traktuje się jak skrzynię automatyczną, stosuje się smary i oleje do układów centralnego smarowania. Olej ATF jest zalecany bo ma niską lepkość kinematyczną, co gwarantuje poprawną pracę w temperaturach ujemnych.
  10. Wycieknie i tak. Tam nie ma uszczelnień dla oleju, są tylko przeciwkurczowe. Pancerz powinien być poprowadzony od manetki aż do piasty bez przerw i ostrych zagięć. Pancerz najlepiej jak jest oryginalny bo jest sztywniejszy niż w klasycznych przerzutkach.
  11. Dokładnie, na stronie nexusa odczytasz czy to piasta top czy low. To jest ważne aby manetka działała prawidłowo. Ja mam Nexusa 8 Premium (z czerwonym paskiem, ma łożyska igiełkowe) SG-8R25 z manetką Alfine (low-normal), bardzo dobrze spisuje się w mieście, lesie, szutrach, nigdy nie wrócę do klasycznej przerzutki, szybkość i pewność działania w każdych warunkach.
  12. Tam się nie stosuje oleju jak środka smarnego, lecz smar w klasie NLGI -0 lub NLGI -1 Stosujesz smary EP lub EPX, a w środowiskach wilgotnych lub morskich stosuje się smary wapniowe. Olej do skrzyń automatycznych ATF, używa się tylko jako kąpieli olejowej, pod wyjęciu piasty z kąpieli olej musi ścieknąć z piasty, potem nakłada się smar.
  13. Za mało covidbastersów uprawia sport, bo kwarantanna ogólnoświatowa. Trochę się dziwię że Strava utrzymuje współpracę z tyloma aplikacjami innych firm. Z tego co zauważyłem to Strava w większości pobiera/importuje dane z innych apek, a nie odwrotnie.
  14. Dowolny silnik elektryczny (50 wat wystarczy) i amperomierz. Im większy opór stawia łożysko, tym większy prąd pobiera silnik. Bajki. Trwałość zależy od zastosowania materiałów z jakich jest zrobione łożysko (dobra stal) , uszczelniacza który powinien być elastyczny, i dobrego smaru (smar wapniowy lub na bazie sulfonianu wapnia, jest stosowany do warunków mokrych)
  15. No to skoro wszystko zrobicie od zera, nawet korbę. To dlaczego na kwadrat ? Zróbcie na wieloklin, a koła zębate (blaty) zamontujecie w standardzie BCD. Wały napędowe, półosie, wały korbowe, wałki rozrządu, itp montowane są na wieloklin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...