Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 26.11.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
5 punktów
-
Gdy hiszpańskie słońce trochę za mocno przygrzało, a tobie przypomniały się "wspaniałe" czasy studiów na elektronice i ostentacyjnie pokazujesz kolegom, gdzie powinny znaleźć się te wszystkie superbajki na Di2 czy innym AXS.3 punkty
-
Jakby co to te Twoje stery które wyjąłeś są w Decathlonie https://www.decathlon.pl/p/stery-rowerowe-polzintegrowane-van-rysel-1-1-8-zs41-4-28-6-zs41-4-30/_/R-p-200716 Wiem po wymiarze, a czasami wiem bo wymieniałem. Kalkulatora nie używam.2 punkty
-
Tak, jedną z metod zwiększenia siły hamowania (albo zmniejszenia nacisku na klamkę przy obecnej sile hamowania) jest instalacja większej tarczy. W bonusie masz większą odporność na przegrzewanie, a mówimy o długich zjazdach... Jeśli to są wg Ciebie bzdury, to jak najbardziej warto byś się zastosował do rady z ostatniego zdania Twojego posta:)2 punkty
-
"Hollowtech" oznacza puste w środku "Hollowtech 2" oznacza zintegrowaną oś. Nie pytajcie o logikę tych czynów, nie ma litości dla...2 punkty
-
Może ten przekrój przez przykładową korbę HT2 ostudzi Twój entuzjazm do jej skracania o 20mm2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Biorąc pod uwagę fakt że mało jest tam płaskich powierzchni, to trudno jest złapać bazę do ustawienia w imadle. Jedyną sensowną bazą jest oś i do niej trzeba było by ustawić kierunek.1 punkt
-
@bart50 Katalog Shimano mówi że FC T6010 jest wykonana w technologii HT2. Ja tę marketingową zupę zacytowaną poniżej rozumiem tak, że HT to korby puste, a HT2 to korby puste plus zintegrowana oś, ale może się mylę? Cytat z https://bike.shimano.com/technologies/details/hollowtech-ii.html1 punkt
-
1 punkt
-
Albo zmienić długość na drugim końcu I nie wchodzimy w fizykę układów hydraulicznych, prawda? Jakieś przełożenie powierzchni tłoczków do klamki, takie tam W skrócie : klamki z servo na jeden palec plus tarcze 180 w treking powinny załatwić temat. Zaciski 420 mogą zostać według mnie.1 punkt
-
1 punkt
-
Większe tarcze czuje się na klamce - po zmianie 180 na 203 musiałem przekalibrować sobie palec, bo z naciskania zrobiło się dotykanie klamki. Choć oczywiście mógł być to też efekt pozostałych zmian (nowe klocki i nowe tarcze).1 punkt
-
Niby tak, ale najpierw musiałbym zobaczyć jaka największa zębatka tam wejdzie, bo z 30-tką na asfaltach i szutrach to się zajedzie 😄. Skoro musi być full bez względu na zastosowanie to ja to widzę tak - kupić najlżejszy podobający się rower w tym budżecie, do którego wejdzie co najmniej 34t i cieszyć się jazdą. Im prostsze zawieszenie tym rower będzie lżejszy.1 punkt
-
@Maciorra Bzdury wypisujesz. Duże tarcze może pomóc jedynie, w nieznacznym stopniu, przy cyklicznie występującym przegrzewaniu się układu. Pojemność cieplna, szybkość odprowadzenia itp. Poza tym tylko dzwonią i krzywią się od samego patrzenia. Jeśli dla ciebie meritum na zbyt twarde klamki jest wymiana tarcz na większe, to piszesz farmazony i raczej nie powinieneś udzielać rad komukolwiek.1 punkt
-
Ten rower wypuścił niemiecki sklep rowerowy bike-components w 2023 roku. Wcześniej była wersja bardzo podobna, ale na pasku (Vortreib 1) i była też wersja premium z przekładnią Rollhof i różnymi drogimi gadżetami, raczej dla targi i pokazy, niż na sprzedaż. Wersja z łańcuchem kosztowała pierwotnie ponad 1100 euro, ostatnia cena w Bike components była ciut powyżej 600 euro, a teraz ta wyprzedaż w CR. Rama podobno produkowane w EU. Oferowany w CR podobny rower Kalkhoff w tym sklepie to siedmiobiegowy nexus i V-brakes za 100 PLN więcej, Romet w tej cenie to nawet Nexus 3 biegi i stalowa sztyca, a R-Raymon za 2000 nadal nie jest lepszy. Oczywiście rzeczy są warte tyle, ile ktoś chce zapłacić. Mamy okres wściekłych wyprzedaży. Może coś go przebije. Jednak uważam, że ten rower to bardzo dobra okazja. Jest tam sporo fajnych detali - zakręcana na klucz szpilka przedniej piasty, skręcane gripy, ciekawe miejskie pedały, niezłe siodełko (nie ma otworu, ale jego szkielet jest wycięty), wspominałem o suporcie zewnętrznym. Bardzo ciekawy jest tylny błotnik zintegrowany z bagażnikiem - świetny pod miejskie, lekkie sakwy. Wadą (albo zaletą) jest długi tylny błotnik - nie można roweru postawić pionowo (np. przy wieszaniu na haku za koło). Rama jest dostosowana do konwersji na pasek. Nawet jak jej ktoś nie zrobi, to ma precyzyjne naciąganie łańcucha.1 punkt
-
Pique to model lżelszy trochę i o mniejszych skokach zawieszenia niż Embolden. Tutaj akurat modele damskie to zaleta, Liv mają większe przeceny i lepszą dostępność promocyjnych niż podobne Gianty . Hmm, jak dla mnie przy 178cm to XL za duży, z tabelek zazwyczaj to będzie pogranicze M i L ale to już oczywiście sprawy indywidualne...1 punkt
-
1 punkt
-
Ogólnie sensowne minimum jeśli chodzi o wideł to żeby był powietrzny (bo dzięki temu ustawisz pod swoją wagę i będzie pracował jak trzeba) i miał w miarę dobry tłumik. Wygoda jazdy na fullu jest oczywista i czuć to nawet na zwykłej polnej drodze, nie mówiąc o fajnych zjazdach. Niestety, coś za coś i przez wagę rower jest bardziej ociężały i wolniejszy niż HT. oczywiście mówimy o porównaniu rowerów w podobnych przedziałach cenowych, bo full może i nawet być lżejszy niż HT, ale cena takiego będzie odpowiednio większa. Rowery MTB sprzedawane są z oponami dedykowanymi w teren, także jakbyś chciała jakieś z mniejszymi oporami to trzeba by było wymienić.1 punkt
-
Gdzie jezdzisz? Czy masz jakies fajne zjazdy? Dropy ? Na moje oko to opony trailowe sa wolne na ubitych odcinkach ale robia robote w ciezszym terenie. Do fulla trailowego trzeba miec dobra kondycje aby byl z tego fun. Natomiast strasznie mnie irytuje jak on wolno jezdzi w latwym terenie. W latwym terenie irytacja a w ciezkim super fun i pewnosc siebie. Osobiscie w tym budzecie bralbym fajnego HT. A jak kiedys bedziesz chciala pojezdzic mocniej to juz bedziesz wiedziala czego szukasz. Dla mnie full trail to tylko trail, zero asfaltu itp HT mozesz jezdzic wszystko. Przy oponach wyscigowych to tez bedzie fajna predkosc https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-sl-3 taki polecilem znajomemu ale dla Ciebie moze wersja bez SL zeby bylo samo aluminium. Tylko ponad twoj budzet. Mozesz spojrzec na tansze wersje ktore tez sa dobre i spokojnie Ci wystarcza taki rowerek mysle ze spokojnie na kolejne 10 lat i nic tam nie trzeba dokladac. Jedynie zmienic siodelko na sqlab1 punkt
-
Są deore z hollowtech i osią octalink. Jak skracać to pełną korbę, ale znowu w tych niepełnych powyżej gwintu zaczyna się profil ceowy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Aktualnie w Wertykalu jest spora obniżka na nowy model Argona 18 Dark Matter. Ma schowek w ramie, gwintowany suport, zacisk sztycy na obejmę (czyli najmniej problemowy), okrągłą sztycę 27,2 i -jeśli ma to znaczenie- potężny prześwit na opony. Jednak rama chyba nie jest za lekka.1 punkt
-
Tylko jedna seria Deore była w technologii HT2 (m6000) i była też wersja 3x.1 punkt
-
Nie raczej a na pewno. Nazwa Hollowtech określa takie właśnie wykonanie ramion a nie korbę ze zintegrowaną osią. Czyli możemy mieć korbą ze zintegrowaną osią i nie wykonaną w technologii Hollowtech.1 punkt
-
Ale jak widać nawet i HT2 nie są przypadkiem beznadziejnym: https://www.mtb-news.de/forum/t/kurbel-kuerzen-kleine-fotostory.645259/page-7#post-129893761 punkt
-
Ciekawi mnie sprawa zasadnicza: @bart50 jesteś przekonany, że potrzebujesz taki dziecięcy rozmiar 155mm? Jakie uzasadnienie? Jeżeli znajdziesz korbę która pozwala na wiercenie, to sama robota dla ogarniętego ślusarza jest łatwa, trudność sprowadza się do zamocowania na stole maszyny i posiadania prawego i lewego gwintownika. Nawet wiertarka stołowa (ale ta profesjonalna😉) da radę👍.1 punkt
-
Nie kojarzę żeby korby Deore 3x były puste w środku. Strzelam że autor zastosował skrót myślowy, mając na myśli korbę z zintegrowaną osią. @bart50 w zasadzie to jeżeli będzie to zrobione równo, to nie widzę powodu dlaczego to by nie miało działać.1 punkt
-
Jeśli to jest korba Hollowtech2, tak jak pisze @bart50 to raczej jest pusta, jak sama nazwa wskazuje. Edyta dodaje, że po szybkim rzucie okiem na stronę Shimano Deorki chyba faktycznie nie są HT. Pytanie o jakiej dokładnie korbie rozmawiamy.1 punkt
-
Cześć! @Maciorra wydaje mi się że korby Deore nie są puste w środku.1 punkt
-
Full drogi w utrzymaniu jest w nim co robic. Full trail jest fajny tylko na trasy minimum down country. Na lzejszych trasach cross country hardtail jest o niebo lepszy. A full trail na asfalcie to juz tragedia. Mam 3 rowery: hardtail, full trail, gravel asfalt. Na trasach cross country full jest znacznie wolniejszy od hardtail. Waga, opony, obrecze. Kupisz fulla i na pierwszym pelnym serwisie powiedza 1k+ Radon ma teraz fajne wyprzedaze hardtail i full1 punkt
-
Do wczoraj była promocja -17 czy 18% , ostatnio co tydzień lub dwa wrzucają takie przeceny.1 punkt
-
Znam gościa który regularnie jeździ w dżinsach gravelem, myślałem ze to Ty1 punkt
-
"Czego Wam brakuje" Cycków. Musi być dużo. Daj cycki na główną, będzie git.1 punkt
-
Przy -9 dziś rano założyłem dwie pary skarpet i miałem komfort termiczny. Jeśli co godzinę zrobię chwilę przerwy, kilkanaście kroków i kilka podskoków to trzy godziny są realne. Jak się przegapi przerwę na pobudzenie krążenia to potem już trudno przywrócić czucie w nogach.1 punkt
-
Ja kupiłem taki (ale w wersji męskiej) - świetna jakość i komponenty, sztywny widelec - jako miejski super, na polne drogi - dla twardzieli. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-vortrieb-modell-1-2-pd51385/?v_Id=2802721 punkt
-
https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-500-lf-niska-rama/_/R-p-336198?mc=8669962&c=Niebieski Trzeba wymienić hamulce na hydrauliczne za około minimum 150 PLN, bagażnik za minimum 65 PLN i błotniki za minimum 120 PLN. Później można pomyśleć o siodełku, mostku i widelcu. Można też nic nie zmieniać. Mam taki rower od ponad dwóch lat i po zmianach j.w. cały czas jeździ.1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
