Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      6 059


  2. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      850


  3. Michal88ddz

    Michal88ddz

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      26


  4. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      7 662


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.08.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. 7 punktów
  2. Bo gdzieś koło Jastrzębiej Góry. Pozdrow'er 😘
    4 punkty
  3. Bo MOR (Miejsce Obsługi Rowerzystów) na Green Velo w Okunince (koło Włodawy) nad Jeziorem Białym
    3 punkty
  4. Bo Chałupy welcome to.🫠😉 Pozdrow'er 😘
    3 punkty
  5. Bo to ostania taka przeprawa na trasie Przemyśl - Rzeszów. Ale ta była najbardziej ruchająca się i skrzypiąca.
    3 punkty
  6. Bo znowu na punkcie widokowym.
    3 punkty
  7. Bo zanim ruszyliśmy upodlić się na beskidzkich (nie)szutrach, klimacik był przedni
    3 punkty
  8. 3 punkty
  9. W przypadku jednośladów wystarczające jest sygnalizowanie zamiarów za pomocą rąk. A kierunkowskazy mają swoje konkretne wymagania (poniżej) więc użytkowanie takiej zabaweczki nie powinno być i nie będzie traktowane przez innych uczestników ruchu za sygnalizację. Kolor: Kierunkowskazy muszą świecić na żółto (bursztynowo). Widoczność: Muszą być widoczne z odległości co najmniej 30 metrów. Częstotliwość: Częstotliwość przerywania światła powinna wynosić 90 razy na minutę, z tolerancją ±30. Odległość między kierunkowskazami: Odległość między tylnymi powinna wynosić co najmniej 180 mm. Odległość między przednimi powinna wynosić co najmniej 240 mm. Powinny być umieszczone w sposób zapewniający widoczność z przodu, z tyłu i z boków pojazdu. Wysokość: Powinny być umieszczone na wysokości od 350 mm do 1500 mm nad jezdnią (wyjątkowo do 2100 mm, gdy wymaga tego konstrukcja pojazdu). Kontrolka: Kierunkowskazy powinny być wyposażone w kontrolkę działania, która informuje kierowcę o ich włączeniu i działaniu. Homologacja: Kierunkowskazy muszą posiadać homologację, co potwierdza ich zgodność z normami technicznymi. Montaż: Montaż kierunkowskazów musi być zgodny z przepisami dotyczącymi odległości, wysokości i kątów widoczności.
    2 punkty
  10. BTW, @RabbitHood dobrze prawi. Nikt na to nie zwróci uwagi. Tym bardziej, że o ogległości, powiedzmy, 100 m, nawet nie wiadomo jaki kierunek to sygnalizuje. Ja nawet takie miałem w wieku 10 lat.
    2 punkty
  11. Bo był zamysł, ale patyk pękł
    2 punkty
  12. To jest model NEX czyli najprostszy Sprężyniak, bez żadnej regulacji tłumienia. Będziesz czuł dość mocno te odbijanie przy podskoku, gdyż tam nie ma spręzyny negatywnej która tłumi odbijanie lecz jest kawałek uformowanej gumy co uderza o dno rury goleniowej przy podskoku
    1 punkt
  13. Zapewne zjawisko które dla Ciebie jest problemem nazywa się SAG. Wstępne ugięcie amortyzatora w celu poprawy trakcji i przyczepności przedniego koła. Poczytaj o SAGu, prawidłowym jego ustawieniu. Jeśli masz w tym amortyzatorze tłumienie odbicia, to może pokrętło masz skręcone na zbyt powolny powrót i wystarczy pokręcić nim w stronę króliczka?
    1 punkt
  14. A ten stary, to w ogóle się ugina? To normalne, że widelec w czasie jazdy jest lekko ugięty (to się nazywa SAG i mieści się w zakresie 15-30% skoku, zależnie od przeznaczenia widelca) a po nagłym odciążeniu się rozpręża. Jak nie ma jakiegoś twardego stuknięcia, to ok.
    1 punkt
  15. Zdecydowanie! Kupowanie elektryka dla osoby, która dojeżdża codziennie na analogu to wg mnie bardzo kiepski pomysł. Jeszcze za 3000. NIC fajnego nie kupi w tym budżecie. @Mrkowalskim, do takiej jazdy szukałbym czegoś ze sztywnym widelcem, czyli pozycja 1 lub 2, ale XXL wydaje się być baaardzo wielkie. Szukaj czegoś podobnego: https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-dlugodystansowy-elops-500-wysoka-rama/_/R-p-305016 https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-elops-speed-920/_/R-p-309917
    1 punkt
  16. Trzeba. było ten komentarz wrzucić tu na forum. Obejrzałem film wrzucony post, nie mając nawet pojęcia, że jest coś więcej.
    1 punkt
  17. Możesz zamiast śrub M3x10, dać M3x6. Powinny się zlicować z nakrętkami i wtedy będą wystawać, tylko tyle, co nakrętka, czyli jakieś 1-2 mm ponad płaszczyznę pedała. Albo taką M3x8 z lekką fazą na początku gwintu.
    1 punkt
  18. IMO 350tka będzie w zupełności wystarczająca.
    1 punkt
  19. Błota te piasty się nie boją. Warto przed założeniem koła z nową piastą ściągnąć bębenek i usmarować jego łożyska smarem na zewnątrz. Podobnie łożyska samego korpusu, szczególnie to pod bębenkiem. Wspominałem o zwiększeniu korpusu do piast do e-bike'ów bo były jakieś jednostkowe przypadki kiedy to "klasyczny" korpus próbując przenieść moment napędowy (i być może hamujący) się poddawał.
    1 punkt
  20. Funkcja jest taka, że masz oglądać i lajkować!
    1 punkt
  21. A swoją drogą znacie może mzyrh czy inne klony z plastikowymi pinami? Małolatowi z rodziny będę składał rower to nie chcę, żeby ciotka mi głowę truła o porysowanego gówniaka.
    1 punkt
  22. Powitoł Te MZYRHy teraz z kodem aliexpress CTPL60 i kodem sklepu 5VYVSMW68FNB wychodziły 66,66zł, tak tylko piszę https://pl.aliexpress.com/item/1005004318180302.html Wziąłem te z odblaskami p.s. Niebieskich nie ma w ofercie łączonej, tylko czarne dostępne.
    1 punkt
  23. Jeśli chcesz wrócić z jazdy połamany proszę cię bardzo. Żaden kierowca w Polsce nie będzie na to zwracał uwagi.
    1 punkt
  24. Hehe widzę klub miłośników francuzów :d Sam jakoś tak zawsze kończę z Renią albo Cytryną. Teraz Grande Scenic z 2011 i Berlingo cywilny, 1.6 dCi i 1.5 HDi.
    1 punkt
  25. Też polecam BSC100 a nawet BSC100S - mam, sprawuje się świetnie, wygląda też bardzo dobrze
    1 punkt
  26. Bo trójstyk granic PL - BY - UA
    1 punkt
  27. Rower już w domu, przetestowany , spięty z eBike Flow, wszystko śmiga pięknie, cudny rower polecam wszystkim
    1 punkt
  28. Bo pogranicze polsko-słowackie, nie wiem dlaczego ale lubię te klimaty.
    1 punkt
  29. @kazafaza przesiadam się (jak już złożę) z przewijającego się na forum trzepaka GT Karakoram, którym z braku gór robiłem przez ostatnie lata okołoszosowe wycieczki. Mam nadzieję, że na Touringu będzie wygodniej. @Roballinho postaram się wrzucić sweet focie już złożonego roweru. Będzie on co prawda składany skokowo, żeby moja druga połowa nie eksmitowała mnie na kanapę z nadmiaru wydatków
    1 punkt
  30. Miesiąc minął, samorozładowanie w Topump TB2 Pro nie występuje. Niespełna 4 napompowania 29x2.25 do 2.2Bar, czyli dokładnie tyle samo ile świeżo po naładowaniu.
    1 punkt
  31. Vittoria ma wg mnie lepszą mieszankę niż schwalbe (w wersji graphene). Można wziąć szerokość 2.1 i jest cacy. Klasyk to przód barzo, tył mezcal. Uniwersalny zestaw, na ile to możliwe.
    1 punkt
  32. Ja to samo, też szukam czegoś w okolicach 10k. Tez mi ten strattos wpadł w oko, ale dzisiaj wynalazłem coś takeigo: https://szybkierowery.pl/produkt/koga-kinsei-prestige-disc-carbon-105-di2-2x12-nowy Też ta sama grupa 105 DI2 ale koła na obręczach DT swissa i trochę bardziej aero.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Nie wiem czy w dobrym wątku (lata już nie pisałem na forum), ale w sklepie Rowerix pojawiły się framesety Fuji Touring pod tarcze. Zgarnąłem już 64 cm (hell yes), mniejsze rozmiary jeszcze dostępne.
    1 punkt
  35. @Greg1 dołączam do klubiku Emondy ALR 👍 Zbudowałem od zera, jest jest parę szczegółów do dopieszczenia, ale rower jest generalnie gotowy do jazdy. Na 105 Di2 i kołach Ultegry waży 7,6 kg (rozm. 52).
    1 punkt
  36. @1938...tracisz koło bo jesteś wolny i nie generujesz odpowiedniej mocy. Trenuj więcej lub mądrzej. Mam wrażenie, że podążasz błędną droga na którą sam się kiedyś złapałem. Sprzęt pomaga , ale podstawa to trening. Chcesz wydawać kasę to wydaj ją na trenera, a na przyszły sezon noga będzie lepsza bo w tym niewiele już podciągniesz. Po drugie w obecnym rowerze masz kompakta więc na zjazdach będą tobie odchodzić, na płaskim pow. 45kmh też...ale w obecnym rowerze jedyna sensowna inwestycja tak jak pisałem to koła/opony. Wywal te 32c i kup 25 lub 28c...corsa next nie jest szybka sama w sobie, włożysz pirelli p zero race, conti gp5000 s tr, maxxis high road, v. corsa pro i będzie szybciej. Tutaj zyskasz sporo. 32c założyłbym na Piekło Przytoku, Rewalskie Piekło Północy, Strade Bianche, Paris Roubaix amatorów. Jeśli chodzi o koła nie kupiłbym żadnych z nich. Jeśli miałbym kupować to z hooklessa tylko Gianta slr1, Cadex, z chinola CSC, Elitewheels, z polskich Evanlite. Na płaskie spokojnie stożki 50mm wystarczą, ale jak masz w planach góry to nie pchałbym się w nic powyżej 40mm. Ja mam 42 i jak mi ostatnio na zjeździe z Sokolca zawiało (ten zjazd był wczoraj na TdP) to myślałem że się skicham przy 70kmh. Giant bo idzie kupić nowe w dobrej kasie ściągnięte z nowych rowerów (...no ale hookless i tylko tubuless), CSC, Elitewheels bo tanie i dobre jak za tą kasę (Csc ma czasami problem z piastami z ratchetem), Evanlite bo są mega dobrze zrobione, serwis mega dobry, jak coś się stanie to masz dobre wsparcie posprzedażowe. Lepsze niż CsC. Ale nie tanie. Co do szerokości to ja mam 19,4 wewnętrznej i 24 zewn. i raczej 28c to max co bym tam włożysz. Przy szerszej feldze (25-28 zewn.) i oponie np.28c masz ładnie ułożona aerodynamicznie oponę i felgę. Przy prędkości 30-35kmh nie wyczuwalne, ale pow.45kmh na płaskim , ostrych zakrętach , zjazdach w górach czuć , że to pracuje lepiej. Obecnie mam założone na jednym komplecie 24 zewn. felga plus 25,5mm opona, na drugim felga 23 zewn.plus 28c...na drugim komplecie jest lekka żarówa i na szybkich zjazdach jednak ten 25c pracuje lepiej , ale to też może być kwestia felgi. Plus taki, że koła plus opony możesz sobie zawsze przełożyć do nowego roweru, a tego opchnąć na starym secie. Albo stary set zostawić jako zimowy/treningowy....
    1 punkt
  37. Opony Smart Sam nie są jakieś wybitne, raczej z tych tanich i kiepskich. Jak jeździsz dużo w mieście to może pomyśl o oponach grawelowych o szerokości 50 mm czyli 2". Każda lepsza mieszanka, która będzie dawała lepszą przyczepność w terenie będzie bardziej miękka i będzie się szybciej ścierała na asfalcie. Szybkie opony mtb to np. Continental Race King - dają sobie świetnie radę w terenie (raczej suchym) i są szybkie na asfalcie. Oczywiście nie możesz kupować tej najtańszej, drutowej wersji za 60-70 zł bo to będą tak samo kiepskie "kartoflaki" jak te Smart Samy, minimum przyzwoitości to zwijane w wersji ShieldWall. Ja bym jednak pomyślał o czymś grwelowym, o czymś w stylu Schwalbe G-One Allround 29"x2,25" albo Maxxis Ravager albo Rambler 700x50c. W sumie do miasta i w lekki teren typu drogi szutrowe wystarczy nawet Continental HardPack 29"x2,0"
    1 punkt
  38. W carbonie trzeba stosować pastę montażową do carbonu, która zabezpieczy też przed ew. zapieczeniem. W alu zawsze stosuje pastę montażową ogólnego przeznaczenia (np. shimano antiseize). Na sucho w rowerówce montuje sie tylko plastik w każdy inny materiał (np. shimanowskie pressfity).
    1 punkt
  39. Powitoł Longus Podbipiętka wstępnie ogarnięty - na krakowskiego komutera powinien styknąć Jeśli się uda, to przed weekendem machnę traske 50km do Ojcowa i nazad
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...