Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Opony Pirelli P Zero Race 700x40C. Moje ulubione Conti GP5000 AS 35C dokonują żywota. Kupiłem niedawno na zmianę nowy komplet ale trochę zmieniły mi się preferencje ostatnio po odkryciu kolarstwa kolejowego więc postanowiłem zafundować sobie więcej komfortu. Wybór slicków 40C na rynku jest praktycznie żaden więc padło na Pirelli. Conti modelem AS zawiesiło poprzeczkę ekstremalnie wysoko więc Pirelli będzie miało trudne zadanie. Na razie nie przejechałem na nich nawet 1 cm a już mam o czym pisać. Na stronie bike24 jest dużo opinii o trudnym montażu. W necie jest kilka recenzji (sponsorowanych ?) w których albo o tym nie wspominają albo mówią że nie ma problemu. No więc problem jest. U mnie poszło w miarę gładko bo mam narzędzie od firmy BBB BTL-78: https://bbbcycling.com/pl_pl/btl-78-easytire Ale w miarę to nie oznacza bezproblemowo jak w przypadku Conti tylko naprawdę w miarę. Problemy pojawiają się już przy zakładaniu pierwszej części opony. Do tej pory na tym etapie każdą oponę zakładałem ręką. Tutaj nawet łyżką sobie nie mogłem poradzić. W ruch poszedł BTL i weszła. Problemów ciąg dalszy. Opona siedzi tak ciasno że nie mogłem włożyć wentyla dętki. Po prostu nie mogłem zsunąć nawet kawałka ze środkowego wgłębienia na krawędź. Znów kombinowanie, jakoś wcisnąłem łyżkę żeby oponę chociaż odrobinę zsunąć i w końcu bardzo mocno wciskając wentyl jakoś wszedł. Paradoksalnie z drugą częścią opony poszło łatwiej. Znów dzięki BTL. Ale przy zakładaniu drugiej popełniłem błąd i zwilżyłem krawędzie przed założeniem drugiej części. No i BTL już sobie nie poradził bo to co naciągnął zsuwało się z drugiej strony. Weszła dopiero po całkowitym wysuszeniu. Conti 35C na moich obręczach ma 35 mm szerokości. Pirelli nie ma deklarowanych 40 tylko 38 mm. Przy okazji. Wysokość Conti to 32 mm. Pirelli ma 33 mm. Czy te dodatkowe realne 3 mm podniosą mi odczuwalnie komfort nie wiem. Jak z oporami toczenia, przyczepnością, ogólną wytrzymałością też nie wiem. Póki co mam spore obawy że wtopiłem niepotrzebnie 6 stów. Choćby dlatego że nie wyobrażam sobie wymiany dętki w warunkach polowych, np. po ciemku w listopadzie. Liczę że może trochę się rozciągną co po kilkuset kilometrach zamierzam sprawdzić. Jak nie to na szczęście śmietnik mam niedaleko domu.5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Może nie do końca część rowerowa, ale przygoda na pewno4 punkty
-
Pierwszy dzień mini wakacji w Bielsku. Na początek dwa razy analogowo na Kozią i zjazdy Twisterem. Było ekstatycznie. Przy okazji wygląda na to, że prędkość podjazdu jest odwrotnie zależna od wieku, bo my wyprzedziliśmy grupę nastolatków, a nas wyprzedził zdecydowanie starszy pan…. na piechotę.4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
I bardzo dobrze, że się w końcu policja za to bierze, blisko ale szkoda że nie u mnie w Skawinie. Chyba złożę taki wniosek by się za to zabrali bu już nie raz głównie jakieś 'ciemne' typki ukryte za kominiarkami by mnie na CPR czy nawet chodniku rozjechały jadąc takimi ulepami z 40-50km/h. Karać to powinni surowo i bezwględnie bo jest jakieś dziwne pobłażanie. E-rowery na sterydach. Interweniował biegły sądowy - Aktualności - LoveKraków.pl3 punkty
-
Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło „Kwalifikowaną Usługę Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego” czyli w skrócie ....... KURDE 😁2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Na ekraniku telefonu to nawet ja ładny jestem, jak sobie selfie strzelam. A wystarczy spojrzeć w (bez)lustro, żeby poznać prawdę... Nie wiem jak u Was, ale u mnie już stoi elektrownia atomowa. I nawet jakieś testy przeprowadzają, tylko chyba średnio udane.2 punkty
-
Prawdopodobnie będziesz walczyć z reachem. Oprócz mostka możesz go skrócić za pomocą kierownicy. Ta ma 55 mm a przy okazji bardzo wygodny górny chwyt. W ogóle jest wygodna. Niestety najmniejsza szerokość to 40 cm (Deda podaje 42 ale to jest inaczej mierzone). Kierownic z tak małym reachem jest na rynku niewiele. https://dedaelementi.com/gera-alloy-handlebar1 punkt
-
Jeśli założysz wspomnianą przez Ciebie kasetę Slx M7000 to tylko ją przykręcasz i to wszystko, o podkładce możesz zapomnieć. Oś piasty odkręcasz od strony tarczy kluczami chyba 17 albo 15, oś wyciągasz od strony bębenka. Trzeba wydłubać uszczelkę kurzową z bębenka, wyjąć kulki i już widać gniazdo na imbus, bębenek odkręcasz w lewo.1 punkt
-
No ale przecież realna średnica koła to obręcz plus opona. Różnica w promieniu samej obręczy pomiędzy 29" a 27.5" to 19 mm (622/2 - 584/2). A o ile różnią się wysokością opony? Można dać na tył 27.5" i nieco wyższą (grubszą) oponę niż z przodu. Przy odpowiednim doborze opon może uda się uzyskać pożądaną, niewielką zmianę geometrii, bez wielkich negatywnych skutków.1 punkt
-
1 punkt
-
W Onecie pisali, że musiał być wzywany biegły, że moc określał itd. Przecież z daleka widać - jedzie z manetki, to cabas. Z jednej strony współczuję dostawcom jedzenia, z drugiej strony mnie denerwują i zaczynam mieć lęki chodząc po chodniku.1 punkt
-
Nie wiem o co Ci chodzi , pokazałem że konto założone na firmę od kopania koparką, brak PKD innego. I należy tam patrzeć właśnie bo od razu śmierdzi na kilometr1 punkt
-
Ale to tobie ma pasować a nie autorowi artykułu. Pojeździj trochę i zobacz.1 punkt
-
Mam ten z Decathlon co jest podlinkowany wyżej. Dla mnie względem bacików to przeskok ogromny. Świetne narzędzie.1 punkt
-
😅 heh ja to jednak ograniczony jestem 😅 W danym profilu wybierałem tylko trasę o klikałem “Jedź” zadowolony z siebie… ale o wciśnięciu przycisku aktywności już nie pomyślałem 😅 Kadencje podczas jazdy pokazuje jak należy…1 punkt
-
Fakty są takie, że jak sztyca wystaje 15 cm, to niezależnie od materiału nic nie poprawi. Miałem dawniej ramę z taką geometrią, że sztyca wystawała na kilometr. Pracowała pięknie. Później zmieniłem ramę, sztyca (ta sama) wystawała już tylko na 17 cm - praca była odczuwalnie gorsza. Tak więc trzeba dopierać sztycę pod konkretną ramę, materiał nie jest aż tak istotny.1 punkt
-
Osobiście polecam Trance jako platformę pod downcountry. Przez ostatnie kilka sezonów pracowałem nad takim projektem na bazie nowego Trance 29 3 z rocznika 2021. Pierwsze wrażenie po zakupie było takie, że rower jest strasznie mułowaty do toczenia się po lesie więc po kolei poszły: -opony Maxxis Forekaster 2,35 zamiast DHF/Agressor -zębatka 32t zamiast 30t Powyższa zmiana znacznie ożywiła rower i w mojej ocenie to absolutne minimum jeśli to ma być downcountry. U mnie dalej poleciały: -Marcok Z2 130mm na 120mm SID (u Ciebie może tylko obniżenie skoku w fabrycznym foxie?) -kierownica gianta 780 / 20 na 760 / z wzniosem 8 co pochyliło pozycję do przodu i spowodowało, że świetnie się na nim podjeżdża Modyfikacji było jeszcze kilka (hample, tarcze, siodło itp.) ale już bez takiego znaczenia dla samego charakteru roweru. Wyszło generalnie to co chciałem uzyskać - bardzo uniwersalny allrounder do turystycznego włóczenia się po każdym lesie i mazurskich pagórkach; rower, który świetnie podjeżdża i można na nim zrobić sobie trening cardio w terenie, a także maszyna przygotowana na okazyjne wypady w góry. Teraz zamierzam wyposażyć się w lżejsze koła - już prawie kupiłem crossmaxy ale tak jak Ty jakoś nie leży mi hookless i raczej skończy się na red zone 5 od fulcrum. Reasumując - jak dla mnie pomysł trance jako downcountry w pełni trafiony ale z rekomendacją powyższych modyfikacji. Poniżej fotka aktualnego stanu projektu…1 punkt
-
Wygarnąłem z paczkomatu 7 paczek To chyba mój multiskrytkowy rekord1 punkt
-
1 punkt
-
No to masz komplet z ruchem według wskazówek zegara. Po prostu na szczyt warto tak jak masz na fotce się wbić dla zjazdu. Jak zjazdu byś nie chciał to odpuść ten szczyt bo nic ciekawego w sensie widoków tam nie ma. https://mapa-turystyczna.pl/route?q=49.4167946,19.0823722;49.4166829,19.0831876;49.4170319,19.0850973;49.4171575,19.0868783;49.4173530,19.0879941;49.4178276,19.0913415;49.4190250,19.0947790;49.4183720,19.0945387;49.4171436,19.0940666;49.4161804,19.0933585;49.4158640,19.0917360;49.4160408,19.0890670;49.4160408,19.0860200;49.4166550,19.0844321;49.4166410,19.0833378#49.42115/19.09578/151 punkt
-
1 punkt
-
@Mihau_, @rydzo, @Greg1, dzięki Panowie za pomoc! Finalnie i tak przeważyły emocje, a nie 'obiektywny, zdrowy rozsądek' i kupiłem Scotta 🙂 Podoba mi się design Scotta, a to dla mnie to bardzo istotne. Co prawda poszedłem w inny model - Speedster 10 2025 - więc i trochę dopłaciłem. To było też podyktowane dostępnością - akurat wleciał ten model na bike-discount, więc brałem. Nie byłem świadomy tego, że jak człowiek chce trochę 'powybrzydzać' to się trzeba uzbroić w cierpliwość. Ja wolałem już jednak zacząć sezon rowerowy, a nie szukać 'złotego grala' przez pół roku. Ale za ocenę i pomoc bardzo Wam dziękuję. Przydała się i jeszcze się przyda, bo żona też przekonała się, że trzeba kupić rower. Budżet ma podobny, a pod kątem marki już nie ma wymagań, więc dla niej obiektywnie najlepszy osprzęt w danej cenie będzie najlepszym kierunkiem. Pozdro!1 punkt
-
To nie jest rower. W świetle prawa to motorower elektryczny. Ten wynalazek trzeba zarejestrować, o ile przejdzie badania techniczne. Kropka. Mam nadzieję, że służby wreszcie się wezmą za takich delikwentów, którzy śmigają motorowerami po chodnikach i DDR-ach. A wysokie mandaty ostudzą zapał do łamania przepisów i zdrowego rozsądku.1 punkt
-
Rower crossowy z napędem 1x11, z blatem 36 z (max 38 z) to jeden wielki kompromis.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo zawsze mnie cieszy jak tam jestem. Boli, nie? A na ekraniku telefonu niby takie ładne jest1 punkt
-
Ale tak to działa nie tylko w przypadku rowerów. Ludzie kupują samochody, 2 tony, 6 metrów długości, 300 KM a potem jeżdżą po mieście gdzie jest ograniczenie do 50-ciu szukając miejsca do parkowania1 punkt
-
Bębenek z piasty XT 8010 pasuje Y38V98010. Wszystkie kasety mtb w standardzie mocowania HG wejdą na ten bębenek i kasety szosowe HG 11-34, 11-36. Jeszcze napisz jaką kasetę masz założoną? Kasety na ten bębenek zakładasz bez podkładki 1,85mm.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Cześć! Zauważyliśmy, że pojawia się sporo pytań dotyczących serwisu i gwarancji w RONDO, więc postanowiliśmy rozwiać wszelkie wątpliwości i wyjaśnić kluczowe kwestie. RONDO - PIONIER SEGMENTU GRAVEL Warto przypomnieć, że RONDO było jednym z pionierów gravela. Kiedy w 2016 roku na rynku dopiero zaczynały pojawiać się pierwsze marki w tym segmencie, my już byliśmy w grze i współtworzyliśmy ten trend. Wiadomo, innowacje wymagają czasu, żeby je dopracować. Od tego momentu konsekwentnie rozwijamy nasze rozwiązania, słuchamy Waszych opinii i poprawiamy każdy detal. EWOLUCJA OBRĘCZY RONDO – LONG STORY SHORT W pierwszych produkcjach korzystaliśmy z lekkich, markowych obręczy na 28 szprych, które miały na celu zaoszczędzenie wagi, ale niestety nie wytrzymywały intensywnej jazdy w terenie. Dzięki Waszym prawdziwym testom w trudnych warunkach, zrozumieliśmy, że musimy wprowadzić zmiany. Dlatego wymieniliśmy obręcze na mocniejsze, które lepiej radzą sobie z wymagającymi warunkami. Wciąż wspieramy Was niezależnie od rocznika – każde zgłoszenie traktujemy jako cenne doświadczenie, które pomaga nam rozwijać nasze produkty i dostosowywać je do realnych warunków użytkowania. MASZ PYTANIE SERWISOWE LUB ZGŁOSZENIE GWARANCYJNE? Jeśli potrzebujesz pomocy, najlepiej skontaktuj się bezpośrednio z naszym zespołem: Rowery do 2 lat od zakupu – kontaktujecie się przez sprzedawcę, zgodnie z procedurą reklamacyjną, którą znajdziecie tutaj: https://tinyurl.com/5k6xx5ss Rowery powyżej 2 lat od zakupu – zapraszamy do kontaktu z nami za pomocą formularza kontaktowego: https://tinyurl.com/2bjyk6k3 Masz pytania techniczne? Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego, wybierz temat „Zapytania techniczne”: https://tinyurl.com/2bjyk6k3 JESTEŚMY DUMNI Z WASZYCH OPINII! Mamy ocenę 4,4 na Google! Wasze pozytywne opinie to dla nas najlepsza motywacja do dalszego rozwoju. Dziękujemy, że jesteście częścią tej przygody – bez Was RONDO nie byłoby tym, czym jest! Masz swoje doświadczenia z nami? Podziel się swoją opinią! Tutaj: https://tinyurl.com/4brswu7n Dołącz do nas! Śledź nas na: Instagram https://tinyurl.com/mrxv6ddf Facebook https://tinyurl.com/3zrr59zm TikTok https://tinyurl.com/2u7ckeux i sprawdź naszą stronę: https://tinyurl.com/fsjcu6pr1 punkt
-
Zawsze zdejmuję do mycia, miejsce pod zegarkiem czasami śmierdzi gorzej niż... Zawsze zdejmuję do robótek przy rowerze/aucie/garażu - taki fetysz - zegarek musi być bez ryski1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00