Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 27.11.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
14 punktów
-
13 punktów
-
Stoję w ka ka kasku Niedaleko lasku Patrzę na Izerskie Góry Które przysłaniają chmury I myślę sobie pod czaszką Że przyjechałbym tu ze swoją laską Lecz ona nie stanie przy lasku Bo nie jeździ w ka ka kasku.12 punktów
-
12 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
5 punktów
-
Zmieniła się koncepcja. Zamiast budowy "down country" Zakupiłem trance 1 z bunnyhop.de3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
@spidelli Na pewno warto. Wprawdzie nie jeździłem tam rowerem ale w latach 80-tych zrobiliśmy sobie z qmplem ze studiów dwu tygodniowy chillowy spływ pontonami całą Biebrzą - od Lipska przez Goniądz do Wizny. Wtedy jeszcze nie było Biebrzańskiego Parku Narodowego, była za to kompletna dzicz, pustka, podmokłe łąki po horyzont, meandrująca rzeka i niesamowita natura. Noclegi pod namiotem na grądach (nielicznych), posiłki gotowane na ognisku, skręty z wysuszonych liści tytoniu, niezapomniane przygody (burze, trąba powietrzna, spotkanie oko w oko z łosiem 🤣 też). Po 2 tygodniach takiego pobytu jedyny raz w życiu miałem wrażenie że znaleźliśmy się w jakimś zupełnie innym bajkowym świecie , odległym od tego pełnego ludzi, zgiełku, samochodów i pośpiechu, gdzie czas płynie zupełnie inaczej. Kolega potem twierdził że to były najwspanialsze wakacje jego młodości. Moje z resztą też 🙃.2 punkty
-
@Maciorra Patrząc na dumpingową cenę, mogą być podyktowane nią jakieś ograniczenia.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Ja mam Barzo 2,35 Ale nie mam suwmiarki 🤣 Zmierzyłem Ci linijką - szer po klockach to ok. 60mm, balon nie wiem. Jeżdże na nich po górach (od paru lat) i jak na razie to jest jedyna opona, ktora jest jakims sensownym kompromisem do jazdy w gorach, ale i po płaskim lesie (czy płaskim podjeździe) Syerra odradzam - one nie trzymają kompletnie na mokrym.1 punkt
-
@dfq Aż przyjemnie się czyta 👍Na myśl przychodzą "Przygody Tomka Sawyera"1 punkt
-
Tak, ale na stronie Marina jest napisane, że da się zrobić konwersję do 148x12 mm: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-rift-zone-29-11 punkt
-
Ja kupiłem ramę w Motor-Landzie i złożyłem po swojemu. Rama w rozmiarze M z osią i wszystkimi śrubami oraz z sterami waży 3017g. Kategoria 4 wg ISO 4210 (uskoki do 120cm z prędkością do 40km/h). Kompletny rower liczony "sklepowo", bez pedałów, tubeless - 13,75kg. Zestaw 1: Shimano WH-MT620 622x30c, opony Specialized Butcher Grid Trail T9 29x2,3 przód + Specialized Eliminator Grid Trail T7 29x2,3 tył Zestaw 2: Piasty DT Swiss 350+obręcze DT Swiss XM481 622x30c+Szprychy sapim race z oponami Specialized Ground Control Grid T7 29x2,35 z przodu i z tyłu.1 punkt
-
Podzielisz się tym jakie koła i (zwłaszcza) opony ( w tym w jakich rozmiarach) używasz? Generalnie czytając ten wątek mam wrażenie że czytam o sobie - poszukiwania ramy full downcountry - failed - zakup trance 1 w bunnyhop (była walka wewnętrzna przy zielonym, przełamałem się przy hematytowym) - in progress (zamówiony,zapłacony) - 2 komplet kół - completed (XM1700 i rekon/rekon race leżą)..... aa i jeszcze temat 2 bidonów też był u mnie punktem istotnym pierwotnie. Aktualnym pytaniem jest jaki jest największy bidon dostępny na rynku i jak go zamocować w ramie Trance...1 punkt
-
Dokładnie tak mam w rift zone - jedne koła na bikeparki górskie + trójmiasto zimą i drugie koła do "maratonowych" zadań.1 punkt
-
@Tyfon79 po prostu nie odpowiadaj - ja ignoruję wywody Marvelo (nawet jak coś ostatnio do mnie kierował) i jego filmiki od nikomu nieznanych "internetowych ekspertów". Tak na marginesie, osobiście znam jednego z "ekspertów" motoryzacyjnych bardzo często występującego w mediach typu radio czy telewizja, pracowałem z nim i wiem jak miernym osobnikiem on był, komentowaliśmy, że walczą o niego trzy nasze wydziały/zespoły - jeden żeby się pozbyć a dwa żeby nie przyjąć. Wreszcie się zwolnił, widywałem go w telewizji jak chciał zostać politykiem, słyszałem też od znajomych o wielu innych jego pomysłach na życie, aż pewnego dnia usłyszałem go w radio jako eksperta motoryzacyjnego wypowiadającego się o ruchu drogowym. Zamieszcza też filmiki w necie pokazujące jak "inni jeżdżą niepoprawnie". W końcu znalazł sobie miejsce dla siecie - "internetowy ekspert ruchu drogowego", no comments... Kolega Marvelo pisze też: "Dwie ręce na kierownicy to lepsza kontrola, precyzja, lepsze odczuwanie informacji zwrotnych przekazywanych z kół na kierownicę i szybsza możliwość reakcji na pojawiające się na kierownicy siły poprzez jej kontrolę dwoma przeciwstawnymi mięśniami jednocześnie (zginacze i prostowniki)" - nie wiem czym on jeździ ale współczesne samochody coraz częściej nie mają już mechanicznego połączenia między kierownicą a kołami tylko elektryczne i żadne siły na kierownicę nie są z kół przenoszone tak samo wspomaganie jest już standardem (często też elektryczne) i nie trzeba używać żadnych wielkich sił aby obrócić kierownicę jak bywalo w zamierzchłych czasch, kiedy to samochody nie miały wspomagania kierownicy1 punkt
-
@KSikorski najbardziej w tę koncepcje, to wpisuje się jego cena na promce w bunnyhop1 punkt
-
zamawiałem w lemonbike, te są stosunkowo ciężkie (1950 g para) ale pancerne i z dużym limitem wagowym. Zysk w stosunku do tych Marina to 370 g. W niedalekiej przyszłości wymienię te drutowe opony na jakieś zwijane i razem będzie ok. 1 kg zysku na wadze na samych kołach .1 punkt
-
Pierwsza to powieść o sowieckiej okupacji Wileńszczyzny, duga jest niejako kontynuacją - tym razem pod okupacją niemiecką. Biografia autora też niezwykle ciekawa - zarzut kolaboracji z Niemcami, wyrok śmierci, którego odmówił wykonać Sergiusz Piasecki ("Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy"). Mackiewicz (za zgodą władz podziemnych) był obserwatorem ekshumacji w Katyniu.... Obaj - i Mackiewicz i Piasecki - wyklęci i zakazani w PRL.1 punkt
-
1 punkt
-
Mondiale nie są złe, ale nie mają najmocniejszej wersji ochrony, zwłaszcza wersja drutowa.1 punkt
-
Miałem takie freeridery produkowane jeszcze za czasów niezależności 5/10 o rozmiarze 44. Od czasów kiedy adidas wykupił tą firmę to stosują tą swoją zawyżoną numerację. Teraz dokładnie ten sam model o tej samej wielkości to rozmiar 45 1/3.1 punkt
-
@Magda8678 W tym Cube siedzi chyba silnik Boscha Active Line Plus, który - to powinnaś sprawdzić w instrukcji, albo serwisie - pozwala chyba podłączyć oświetlenie pracujące z napięciem 12 V i mocą do 17 W. Szukasz więc lampki, która ma taki zakres pracy (napięcie) i nie pobiera więcej prądu niż może dać sterownik. Te 17 W to sporo i nie powinno Cię ograniczać. Proste lampki ze strumieniem światłą 200-300 lumenów lub 60-70 luksów (tych dwóch jednostek się nie da stosować wymiennie,, bo mierzą coś innego) za 20-30 EUR pracują z mocą ok. 3 W, więc zapas mocy jest. Te nieco silniejsze 500-600 lumenów 80-100 luksów będą już wymagały 6-8 W, a wypasione w trybie świateł mijania (do normalnej jazdy) mogą dawać już 120-150luksów i wymagać nawet 10 W mocy. Jeżeli Twój silnik daje rzeczywiście 17 W, to możesz się pokusić o lampkę z funkcją świateł rogowych (długich). Tak jak w samochodzie lampka daje zdecydowanie więcej światła 800-1000 lumenów albo i więcej i np. 200 luksów. Światła drogowe zazwyczaj oświetlają więcej niż mijania bo nie ma w nich tak nisko położonego odcięcia snopu świata, więc nie stosujesz ich na drogach, tylko w lesie, na bezdrożach, a jak już na drodze to tam, gdzie nie ma ruchu... wyłączasz jeśli się pojawi np. samochód z przeciwka. Tylko takie światła wymagają zdecydowanie większej mocy - nie 7-8 W ale dwa-trzy razy tyle... Ważne, żeby wybrana przez Ciebie lampka nie przekraczała w tym trybie tych 17 W, które jest w stanie zapewnić silnik. Pomyśl też o podłączeniu czegoś na tył. Tylne lampki biorą zdecydowanie mniej prądu, ale zostaw sobie z 1-2 W z tych 17 W na obsłużenie lampki tylnej. Lampkę montujesz tam, gdzie chcesz - jeśli tylko producent przewiduje odpowiedni uchwyt przy koronie widelca na jakimś wysięgniku do kierownicy lub właśnie pod licznikiem - ale Ciebie to nie dotyczy To o tyle istotne, że lampki z ocięciem nie można mocować "do góry nogami" i takiej wersji do mocowania pod licznik (z uchwytem u góry) nie zamocujesz (przynajmniej nie bez rzeźbienia) przy koronie widelca... W sklepie, do którego zostawiłem wcześniej link, część lampek jest sprzedawana z góry określonym sposobem montażu, albo możesz wybrać, jaką wersję kupujesz. Niektóre - np ta https://www.bike24.com/p2675777.html są sprzedawane od razu z dwoma uchwytami (do korony widelca i do kierownicy). Najlepiej będzie, jeśli skontaktujesz się z jakimś serwisem, który potwierdzi, że to, co wybrałaś, zadziała z Twoim rowerem. Zresztą do montażu i tak bez serwisu się chyba nie obędzie, bo konieczne jest dostanie się do kontrolera silnika i gniazd podłączeniowych, a po Twoich pytaniach sądzę, że nie planujesz bawić się w takie rzeczy samodzielnie...1 punkt
-
@KSikorski te integry garminowskie to dopiero korodują. Po roku czasu wszystko w środku wyżarte ...a niby mają być wodoszczelne. I największy ból w nich to niewymienny pas. Taka za bardzo droga jednorazówka. W dualu też wszystko w środku szlag trafia, ze stykami natomiast nigdy nie miałem problemów. Pas odpinam i np. w lecie piorę w pralce co trzy dni a na czujce styki przecieram izopropylem .1 punkt
-
Witam panowie. Bardzo się ciesze że trafiłem na ten wątek. Generalnie od dłuższego czasu jeździłem rowerem mtb cannondeila zmodyfikowanym pod turystykę. Marina Kentfirlda 1 kupiłem po operacji biodra w 2023 r. (wstawiona proteza) ponieważ w procesie rechabilitacji potrzebowałem coś z "wygodną' geometrią dla wyprostowanej sylwetki. Ale wróciłem do pełnej sprawności i intensywnej jazdy na moim MTB (4.500 tys w tym roku np. Wisła 1200 itp). Żal mi jednak było sprzedać Marina bardzo pasuje mi ta rama, choć po powrocie do sprawności zrobiło się za wygodnie. Zaczęły się więc kombinacje. Coś czuję że jestem na początku mojej drogi ze zmianami, ale jeździ mi się tym "zaiście" Pozdrawiam wszystkich nieoficjalnych klubowiczów ZmieńMarina.pl Napęd - na razie bez zmian - po wyregulowaniu działa dobrze klamkomanetki - szosowe turney zaciski hamulca mechaniczne shimano tarcze shimano SLX SM-RT70 kierownica PRO LT GRAVEL koła DT 24mm na piastach DT 370 rachet 18 (lubię jak jest cicho), opona na razie oryginał sztyca amortyzowana Btwin 27,2 - jest ok Co będzie dalej zobaczymy jak pojeżdżę więcej1 punkt
-
Bardzo sobie cenię terapeutyczny wymiar zieleni, przestrzeni i poczucia swobody Czuję się zachęcony 👍A ponieważ mam taką wkrętkę na ten północno - wschodni kawałek Polski, że mam już przyszłoroczny urlop zaklepany w agroturystyce, to jest duże prawdopodobieństwo, że zajrzę1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Mactronic Scream 3.1 To zupełnie inna latarka, przede wszystkim z powodu rozkładu światła i budowy. W moich latarkach masz optykę 20x60, która świeci "kwadratowo", czyli szeroko na 60 stopni i wysoko na 20 stopni. Daje ci to możliwość takiego ustawienia latarki, żeby było ładne i wyraźne odcięcie przed rowerem. W Scream masz standardowy rozkład z spotem po środku i spillem na zewnątrz, delikatnie rozmyty poprzez optykę typu plaster miodu. Jest to rozkład punktowy. Zasadniczą różnicą jest jednak budowa. Scream ma diodę Cree™ XP-L mimo aluminiowego korpusu, wewnątrz mocowanie diody i sterownika ma z plastiku. Niewiele ciepła z nich odprowadzane jest na obudowę. Convoy S2+ ma mosiężną pigułkę i aluminiową obudowę, która służy jako radiator. U mnie dodatkowo zarówno dioda, jak i sterownik są zalutowane w tej pigułce. Poprawiony Convoy S2+ przyjmie i odda 10-12W ciepła. XP-L przy 3A musi oddać prawie 10W ciepła. XM-L2 i SST40 podobnie. W rezultacie w maksymalnym trybie 1000lm Scream gotuje się w środku powodując, że albo dioda XP-L szybko straci swoją maksymalna moc albo zadziała zabezpieczenie (jeśli takie jest) i latarka ściemni się. O przegrzewanie i degradację diody w poprawionym Convoy S2+ nie ma się co obawiać. Patrząc na recenzję https://spidersweb.pl/2019/07/lampka-rowerowa-mactronic-scream-3-1-recenzja.html widzę też że barwa diody w scream to 6000K albo więcej (zimny niebieski). Ja takich diod nie stosuję, bo ta barwa nie oddaje realnych kolorów przedmiotów w ciemności i nie pozwala łatwo przyswajać obiektów w ruchu. Ma to znaczenie jeśli jeździsz zupełnie po ciemku po lesie. W ciemnoniebieskim świetle wszystko wygląda trupio blado. Ja stosuję XM-L2 o barwie 4C, czyli 4500K i SST40 o barwie 5000K. Nie miałem w rękach Scream 3.1, ale miałem Scream 2 i w mojej ocenie nawet nie poprawiona Convoy S2+ z diodą XM-L2 T6-4C zjada ją na starcie w każdej kategorii (cena/moc/czas świecenia/rozkład światła/wykonanie/wytrzymałość). Gwarancję u mnie masz taką, że jeśli fizycznie nie popsujesz latarki albo jej nie utopisz w wodzie, to będzie świeciła. Jeśli coś będzie nie tak, to możesz odesłać ją do mnie i naprawię ją za free. Tylko tu na forum sprzedałem ponad 40 latarek i tylko raz latarka była odesłana do poprawki. Powodem był poluzowany krążek trzymający płytkę włącznika. Idzie to naprawić poprzez dokręcenie go szczypcami segera albo nożyczkami. Obecnie cynuje ten mosiężny krążek od spodu i nie ma opcji, żeby z czasem się odkręcił.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dziękuję Panu moderatorowi @sznib za otwarcie tematu. Latarki Convoy S2+ mam cały czas w ofercie i cały czas poprawiam nowe. Z okazji nadciągającego Black Friday zrobimy promocję. Wszystkie latarki zamówione do końca listopada 2024, będą w takiej cenie. Latarek mam kilkanaście na stanie, ogniw mniej więcej tyle samo, ale obiecuję, że zamówione w listopadzie latarki wyślę w powyższych cenach, nawet jeśli będzie trzeba poczekać na elementy, jak coś mi się skończy.1 punkt
-
Polecam całą serię i to nie przypadkiem: "Miasto światłości" - książka, której autor oskarżył Aldousa Huxleya o plagiat (raczej baśni niż fantastyka ale napisana równo 100 lat temu i do dostania tylko na papierze, miała tylko dwa wydania - jedno przed wojną, i drugie - w latach 80-tych XX w.). "Nowy wspaniały świat" Huxleya (żeby sprawdzić czy prawda z tym plagiatem). "Rok 1984" Orwella. Wszystko to ku przestrodze, bo zmierzamy w tym kierunku..... A, zapomniałem o "Szkicach piórkiem" Andrzeja Bobkowskiego - świetna rzecz z niebanalnym wątkiem rowerowym1 punkt
-
1 punkt
-
Jako że ostatnio składałem od podstaw Marina RZ (dotarła nowa rama na gwarancji) a mój drugi full czekał na grupę linkglide to odpaliłem sobie Kentfielda. Wyleciała sztyca amortyzowana NCX (zatarte i wyrobione trzpienie przez brak serwisu - kolega jeździł 3 lata). Krótsza kierownica Kellysa też robi robotę, przynajmniej się mieszczę do piwnicy Fajnie się tym jeździ tylko telepie Jako awaryjny rower daje radę. Tak samo w tej konfiguracji fajna maszyna na grzyby1 punkt
-
Przesadziłem znacznie z tym wzrostem wartości 5x. Tyle jednak nie. Rozstaw kół wynosi 111.3, nie 110 cm. Dziś test na leśnych drogach. Jest ok. Opony tłumią dość dobrze przy ciśnieniu 2.5 i 2.7 bara. nie jest to różnica jakaś wielka w porównaniu do 40 mm, ale udczuwalna. No i większa szerokość (realnie o ok. 6 mm - bo te tufo 40 mm mam na obręczy wąskiej 19 mm) daje znacznie lepszą trakcję na nierównym podłożu. Przy tym również na szutrach/ubitych leśnych drogach nie oczuwam wzrostu oporów toczenia. Parę zdjęć, jeszcze bez mocowań kuferka, lampki itd. 5 koszyków - dwa przednie na małe sakwy, (litr z haczykiem pojemności każda) dwa na bidony, jeden na pojemnik z narzędziami i łańcuchem. Jak będzie pierwsza dłuższa wycieczka - to zrobię jeszcze zdjęcie z pełnym, że tak powiem, załadunkiem. kufrem, sakwami. Widzę, że przeoczyłem jedną naklejkę na obręczy przy odklejaniu. Nie wiem, czemu ostatnie fotki mi się obróciły...1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00