Skocz do zawartości

Ranking

  1. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      24

    • Liczba zawartości

      2 501


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      11 265


  3. Cross90

    Cross90

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      729


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      1 277


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 29.07.2024 uwzględniając wszystkie działy

  1. 11 punktów
  2. Bo z tego samego miejsca co ostatnia fota
    8 punktów
  3. 7 punktów
  4. Bo tam z tyłu kiedyś walnęła bomba.
    7 punktów
  5. Bo długo szukałem tej sztolni, a dziś na nią, prawie, najechałem
    6 punktów
  6. 5 punktów
  7. Bo nie mam już siły po tym piachu.
    5 punktów
  8. Bo ... betonowiec na Jeziorze Dąbie.
    5 punktów
  9. bo już nie w Słowenii, a jeszcze nie w Chorwacji 🤪
    4 punkty
  10. Bo tak jak Sobek trafiłem pod most.
    4 punkty
  11. Znalazłem kawałek płyty pcv/pvc/pdf/jpg, nie wiem, ale wyciąłem to No i postawiłem pod to, nazywamy to NAGI- New Abandoned Gravel Incarnation🫠 A później wyciąłem drugi z nazwą własną, oczywiście nie posiadam drukarki trzy.de więc posiłkowałem się wyrzynarką bosch'a z małym nożykiem do drewna.🫠 Oparłem o stojaczek przerobionego drugi raz Author'a. Pozdrow'er😘 Wycinanie umilał mi ten i inne utwory 🫠😉
    3 punkty
  12. 3 punkty
  13. @KrissDeValnor nie wiem, nie śledzę jakoś super dokładnie dokładnie rynku ani nowych rowerów, ani używanych. Na te pierwsze wchodzę raczej z ciekawości, żeby zobaczyć co jest teraz na topie (odpowiedź: wiele "rewolucyjnych" technologii to odgrzewane piąty raz kotlety, tyle że w ładniejszym opakowaniu) i ile kosztuje (odpowiedź: w wielu przypadkach dużo za dużo), a na drugie... w sumie też z ciekawości, bo co potrzebuję, to już kupiłem Ale mimo tego widzę, jak z jednej strony drogie potrafią być części nowe z górnej (i modnej - patrz np. gravele czy elektryki) półki i jak tanie nieco tylko starsze i/lub ledwie używane. No i mniej modne też Trzeba tylko pójść na pewne, czasami zaskakująco małe i w gruncie rzeczy nieodczuwalne kompromisy. Przy czym zwykle ograniczam się do obserwacji, bo gdybym miał się udzielać na forum z takim zaangażowaniem, jak te ponad 15 lat temu, to 9/10 moich odpowiedzi na zadane pytania brzmiałoby: "nie patrz na reklamy ani porady sprzedawcy w sklepie / kup używkę lub nówkę z demontażu lub promocji za ułamek ceny / nie jojcz, tylko naucz się przynajmniej podstawowego serwisowania / nie szukaj odpowiedzi w tabelkach excela, ale wsiądź na rower i sam zobacz, czy jest ci wygodnie". A już na pewno "nie marnuj czasu na zajmowanie się pierdołami przed kompem, tylko tu i teraz wsiadaj na rower i jedź". Bo lepszy sprzęt tańszy i gorszy, ale sprawny, z którego korzystamy, niż droższy i lepszy, który istnieje co najwyżej w naszych wyobrażeniach. Ja ten błąd swego czasu też popełniłem i boli mnie on do dzisiaj. Nie bierzcie ze mnie przykładu. Serio
    2 punkty
  14. Ja wymieniłem na SKFa ze dwa lata temu. Kulają się do dziś bez najmniejszego objawu awarii. Ważne, aby je wcisnąć a nie wbijać...
    2 punkty
  15. @locomotiv12 na oczy nawet nie widział 1040 i na podstawie tej niewiedzy wypisuje totalne brednie. Jak pisać bajki to trzeba mieć jakieś podstawy .
    2 punkty
  16. 2 punkty
  17. No jacha, że dwa nawinięcia. Jak to bozia nakazała. Jakbym chciał jeszcze bardziej tradycyjnie to bym kupił przylepiec na rolce!
    1 punkt
  18. W piastach tej konstrukcji woda dostaje się po osi, potem między tulejką a łożyskami i stoi na łożyskach. Od wewnątrz łożyska fabryczne mają uszczelnienia bezkontaktowe (tak jak każde łożysko przemysłowe 2RS). Ważne żeby smarem uszczelnić oś podczas montażu koła. Z zewnątrz fabryczne łożyska mają uszczelnienia kintaktowe LU. Można iść w nierdzewki codex (kosztują jakieś śmieszne pieniądze) ale IMO to żadne rozwiązanie jeśli woda będzie je penetrować to i tak łożysko będzie się degradować.(ale nie zardzewieje ;)). Trzeba umiziać wszystko smarem wodoodpornym (np. okrętowym). Równie dobrze można wsadzić łożyska zwykłe i analogicznie umiziać smarem wodoodpornym. Dobre marki przemysłowe (uszczelniane bezkontaktowo) to EZO (ale made in Japan), Timken (made in USA) oraz FAG (ale tylko Germany). SKFy się skundliły. Generalnie to łożyska przystosowane do pracy w środowisku suchym ew. z dodatkowym uszczelniaczem kontaktowym.(np. simmering). Z uszczelnionych kontaktowo Enduro robi bardzo przyzwoite (i drogie) łożyska. Odnośnie pras domowej roboty to ważne żeby wciskać wyłącznie za bieżnię zewnętrzną.
    1 punkt
  19. Tu masz przerzutkę z mocowaniem S1 rozstaw otworów montażowych 42,7 mm Tu masz przerzutkę z mocowaniem S3 rozstaw otworów montażowych 22,1 mm Napisz może do tego sklepu na Allegro to może określą się co mają na stanie i coś Ci doradzą Proponuję sprawdzić numer seryjny Twojej przerzutki w linku który wysłałem w pierwszym poście
    1 punkt
  20. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Potraktuj wyniki testów na tej stronie z pełnym zaufaniem.
    1 punkt
  21. Ale duże wydatki są raczej normalką przy posiadaniu antyka/klasyka którego chce się normalnie eksploatować Ale duże wydatki są raczej normalką przy posiadaniu antyka/klasyka którego chce się normalnie eksploatować
    1 punkt
  22. Też mam 25mm i też właśnie kupiłem sztyce karbonową. 500 dałem. Opiszę jak przyjdzie.
    1 punkt
  23. Ten Riverside jest doskonale wyposażonym rowerem z gatunku ni to grawel, ni to touring - takie polaczenie roweru terenowego z barankiem i szosowym/grawelowym napędem dodatkowo optymalizowanego pod możliwości transportowe (milion mocowań w ramie, widelcu, możliwość założenia specjalnie projektowanego bagażnika, rama obliczona na 170 kg), Na takich rowerach jeździ się długie trasy ale szybciej niż w sakwiarsko-oblężniczym stylu i z większym bagażem niż na lekko w credit card bikepacking. Na bikepacking.com jest jego dobra recenzja z czasów wprowadzenia do oferty, gdzie szybko został wyprzedany. Podejrzewam, że to dynamo da radę naładować telefon, ale nie po 1 godz. jazdy tylko po całym dniu, a zresztą możesz je wykorzystywać do ciągłego ładowania jakiegoś powerbanka i dopiero z niego ładować telefon. Nie wydaje się, żeby było problematyczne przy zdejmowaniu koła. Rozpinasz kostkę i dalej wszystko jest normalnie. Natomiast koło zaplecione na takiej pieścił jest bardziej upierdliwe w serwisie. Zwykłą ogarnie każdy. Taką tylko ci, co mieli do czynienia z dynamo, czy piastami wielobiegowymi. Decathlon na tej samej ramie co 920 sprzedaje inne touringi np. 900. Tylko one mają nieco inny charakter - prosta kierownica i napęd mtb/turystyczny. Przykladem takiego roweru jest też Kona Sutra LTD (tylko tu już jest napęd mtb, co dla Ciebie może być zaletą - dostępność większych kaset, blaty zdecydowanie poniżej 40T, a w takim rivalu najmniejszy blat to chyba 38T): To było do dostania przy okazji ostatnich zawirowań własnościowych Kony na wyprzedażach, więc w Twoim budżecie. Dziś raczej w okolicach 9-10 tys.
    1 punkt
  24. https://bikeinsights.com/ Im bardziej wyprostowanej pozycji oczekujesz tym mniejszy będziesz miał wybór na naszym rynku. Poniżej kilka przykładów rowerów żebyś mógł sobie porównać geometrię ram i doprecyzować sobie wymagania. https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-polygon-bend-r7 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2024-four-corners-2 https://www.bike24.com/p2655761.html
    1 punkt
  25. To o co te jęki o ceny? Trzeba było kupić tańszy i by zostało na rower. Kupiłeś drogą zabawkę i narzekasz, że na druga nie starczyło
    1 punkt
  26. Zacznij od smarowania sztycy. Najlepiej użyć do tego anti seize. Znam przypadki, że sztyca bez nacisku nadal co jakiś czas trzeszczała lub cykała.
    1 punkt
  27. Ale przecież takich chinskich ofert jest więcej na alegro.... efekt wiadomy. Sprzedawać taniej niż w kontrowersyjnym outlecie - niemozliwe
    1 punkt
  28. Chciałem po południu pojeździć ale się rozpadało więc po ponad miesiącu od dostawy wymieniłem w mtb opony na Maxxisy Recon Race kupione podczas ostatniej promocji na Amazonie 😁
    1 punkt
  29. Zrobiłeś za 7 lat kilka tys km po mieście i ubitych drogach. To jest bardzo mały dystans, a typ dróg poddaje w wątpliwość sens kupna MTB. Przypuszczam, że twój dotychczasowy rower ma tzw. rekreacyjną geometrię MTB, czyli taką, jak mają współczesne crossy. Masz specyfikację geometrii? Pewnie główka 70 stopni, dzisiejsze crossy mają 70.5. Górna rura pewnie też porównywalna. Ja na Twoim miejscu w tym budżecie bym kupił najlepszego crossa, jaki jest na rynku z dobrym powietrznym amorem, za pozostałe kilka tys. bym zamówił bardzo dobre koła na obręczy ok. 25 mm szerokiej + dobre zwijane opony 44-50 mm + siodło dobrze dobrane. Potem bym ten rower dobrze ustawił pod siebie - mostek itd. Idąc tą drogą będziesz miał fantastyczny rower na miasto, utwardzane drogi i szutry, z geometrią prawdopodobnie nie do odróżnienia w jeździe od obecnego. A pomysł z fullem do Twojej jazdy to zupełnie ślepa uliczka, wywalenie kasy, żeby się męczyć na miejskim asfalcie i płacić sporo za serwisowanie, czego pewnie i tak nie będziesz robił
    1 punkt
  30. Bo wszyscy patrzą na twoją maszynę
    1 punkt
  31. Czy jakiś mod może zamknąć to szambo?
    1 punkt
  32. Kiedyś ojciec żemyki nitami aluminiowymi łączył https://allegro.pl/oferta/3x6-nit-nity-aluminiowe-leb-kulisty-din-660-50szt-13213866571?context=b8ba16101bf4e9efa3a22f85f4fa5e18d4c753521877c4eff34f05a7e4382b82a3f1d8531cdd2f6a39c8a7d89ec0f5b4458d5c451ec8e5aeadc3e3ea449f2e7e74e510daa2e950a33b7770ef3feb6e7229cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c78adf3574458ebe863c3a4ead9a1aeb7b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b6726afa15a73c668d460c0bc9d0cd45c&sellerHasChanged=false&fromVariant=13446378790 Teraz są populatne nity zrywalne. Te powyżej nawet obecnie są trudno dostępne. https://allegro.pl/oferta/nity-zrywalne-pow-4-8-14-x10-fe-fe-an-384-250szt-12515085152?context=193b0f4c6f6d9772f186fed29bdb06154ce373c30a3e69061e55ceed08b8de639f7ccb67b64b593afac34689ea10eb822b304adfb49e5c2f106b15513c982ecdc34e1412ee07398ff76ed45ee3067be729cd5b376e028a793d9926ac79e48f9cd1540449d64b18e31556ee161a06921620240bc2b78d361f091015e19ac23f4e3a0a5cc948090c498d34815b2ab6e665&sellerHasChanged=false&fromVariant=12515085721 Są nawet w media expercie. Ale z dobraniem odpowiedniej średnicy i długości może być ciężko. Lepiej w jakimś sklepie metalowym szukać. Poszukaj z szerokim łbem. Jeśli element mocujący błotnik jest plastikowy, to dałbym jeszcze jakieś stalowe podkładki. Te pierwsze małym młoteczkiem zamontujesz. D odrugich potrzebna nitownica.
    1 punkt
  33. Łozyska maszyniwe mają tą zaletę, że jeśli coś im się stanie to wymieniasz w całości i takie łożyska kosztują od kilku zł. Te wellgo co pokazałeś są w pełni "maszynowe" j będą słyżyć póki korpusów nie połamiesz. Należy się wystrzegać konstrukcji "hybrydowych" gdzie głównym łożyskiem jest ślizg a mała maszynóka tylko odpowiada za kuz osiowy.
    1 punkt
  34. Garmin rządzi, Garmin radzi, Garmin nigdy cię nie zdradzi 😆
    1 punkt
  35. Rozwodzimy się dlatego żeby wzbudzić w tobie zainteresowanie na forum chińskimi pedałami i zaślepkami żebyś ty w tym czasie nie jezdził rowerem. Jeżeli wywalenie 100 zł bez możliwości zwrotu a później ewentualnie śmietnik i nie jest ci to problemem. to ok, nie każdy lubi rozbijać się na proawo i lewo stówkami.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...