Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 26.06.2024 w Odpowiedzi
-
10 punktów
-
10 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Dziś doświadczyłem 3 cudów serwisowych (przy mniejszym doświadczeniu łatwo o cuda). Cud numer 1. Kilka dni temu cofając klocki bez otwarcia klamki zepsułem żonie hamulec. Myślałem, że pękła diafragma, dziś przyszła nowa, rozebrałem klamkę - nie pękła. Odpowietrzyłem, jest git. Cud numer 2. Przy okazji zauważyłem, że manetka nie ma śruby trzymającej ją do obejmy - zniknęła! A choć z luzęm, całość się trzyma. Wkręciłem śrubę od tarcz hamulcowych. Pasuje. Cud numer 3. Kręcąc ręcznie korbami zauważyłem, że jeden pedał ciężko się obraca (Crank Brothers Stamp 7). Rozebrałem, dodałem smaru na wewnętrzną tuleję, czysto, złożyłem - jeszcze gorzej! Problem rozwiązałem - miałem zapowietrzony pedał - oś pracująca na tulejach przy montażu, dzięki uszczelnieniu smarem tak kompresowała w ślepym końcu jakiś bombelek (albo nadmiar smaru) i była strasznie spięta. Otwarcie portu do smarowania na końcu osi wypuściło ciśnienie.4 punkty
-
Cokolwiek byś nie napisał, będzie to nic nie warty farmazon. Jak zawsze. Powinieneś zostać przy tematyce błotników, "dedeerów" i skupić się na wożeniu psa w koszyku na kierownicy.4 punkty
-
4 punkty
-
Kolega lat 30, wzrostu niskiego, zlecił mi ostatnio ogarnięcie komunijnego Krossa bo by coś jeździć zaczął. Sceptycznie, bo sceptycznie, ale zgodziłem się. Z oryginału została tylko rama. Koszt całości po cenach koleżeńskich - 1200zł. Klient zadowolony. Rower używany.3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
@Eathan a nad wykresami z Rally XC200 to będziesz siedział całą noc 🤣 A jak mało to jeszcze parę czujników do kompletu..... A właśnie .... w przewodniku mocy dodali wpływ wiatru . Tylko kicha z prognozami i bzdety wychodzą.2 punkty
-
@marcina niestety czas pracy na znaczenie. Do tego wygoda też. Użytkownik lubi się męczyć i jeździ trasy po 10 i więcej godzin. Jednocześnie uwielbia komoota i strave a do tego chce być prowadzony za rękę na nieznanych tarasach. Smartfon odpada. Poza tym musi być nowe bo to ma być prezent. @pecio na teraz Explorer 2 jest na krótkiej liście. Opcja to 530... A jak chodzi o mnie to już nie wrócę do innych urządzeń. Tylko Garmin 😈💪😜 Btw zauważyłem, że 1040 na stabilnym sofcie wykrywa znacznie więcej podjazdów niż miało to miejsce w 830. Teraz mam na przykład wytłumaczenie, dlaczego zawsze po wyjściu na rowerb umieram... Okazało się, że jest podjazd którego nie było w 830 🤣2 punkty
-
No to kolejna porcja rewelacji po testach tym razem jak to ktoś wyżej ujął "gradientu". Lama w swoim teście testował na lichej przewidywalnej górce i zauważyłem u niego nerwowość wskazań nachylenia ale właściwe początki i końce przewyższenia. Napiszę na wstępie tak .... czy można spierniczyć już spierniczone. Otóż można , w Garminie są mistrzami w tym. U mnie gdzie góra goni górę altimetr dostawał padaczki , cyfry nachylenia skakały jak popierniczone nie mogąc się zdecydować co pokazywać . Na płaskim w czasie postoju wyniki skakały od 0% do 6% czasami pokazując -1%. Kiedy w poprzedniej wersji był ospały i nie kwapił się do roboty to w nowej mam wrażenie jakby był totalnie znerwicowany , taki podjarany buldog wyskakujący do wszystkiego i do każdego. Teraz z wielką nadgorliwością pokazuje a przebieg nachylenia trasy przypomina piłkę do metalu z drobnym zębem. Podejrzewam ,że w algorytmach do obliczeń podpierają się danymi DEM. A z tym różnie bywa. Co jeszcze zauważyłem ... dodali parę fajnych elementów graficznych. Teraz ostrzeżenie przed nagłym manewrem wyskakuje w rogu , taki malutki czerwony kwadracik ze strzałką i odliczaniem do "zajścia" . Powiadamiania o niebezpieczeństwach na trasie fajnie działają.... sam siebie powiadomiłem 😁 ( robiłem podwójną pętelkę). Tylko teraz pytanie ile ono będzie tam wisieć. Może się okazać w dłużej perspektywie ,że na trasie będzie alert na alercie a w rzeczywistości już dawno nie aktualny.2 punkty
-
... dodając obsługę gwarancyjną, kiedy to Garmin, w przeciągu tygodnia, wymienia uszkodzone urządzenie.2 punkty
-
Taaaaak ??? No to dawaj panie Leon. Tylko takie żeby nie trzeba było wozić akumulatora na plecach i anteny na kasku 🙄2 punkty
-
IPhone? GarminEdge? Przyjaciele@leon7877 & @marvelo nie lubia nowoczesnej technologii i jak muszą zatelefonować to jeżdżą po mieście na bicyklach szukając aparatów telefonicznych wrzutowych na monety z czasów Czechosłowackich 🤣2 punkty
-
I co ci dają te alerty? Nie widzisz że jest burza, potrzebujesz jeszcze alertu? Nie masz prognozy pogody? Ja te alerty zablokowałem już kilka lat temu. Przychodziły nie tylko latem, ale praktycznie przez cały rok - a to że będzie wiało, a to że będzie padało a to że będzie zimno a to że gorąco. A co do burz, to są zjawiska punktowe, jak dostaniesz alert to najbardziej prawdopodobne że akurat tam gdzie się znajdujesz burzy nie będzie, bo alerty są wysyłane dla całego województwa. Lepiej śledzić modele pogodowe i radary burz.2 punkty
-
To powszechny problem. Miałem to w 830, to samo jest w 840. Gdy woda dostanie się do czujnika, a to tylko kwestia czasu podczas deszczu, wtedy właśnie pokazuje takie glupoty. Z gradientem chodzi o to, że podczas podjazdów w seriach x30, x40 były bardzo duże opóźnienia. Przykładowo byłeś na podjeździe 10%, ale informację na urządzeniu miałeś z dużym opóźnieniem, kiedy mogłeś być już np. na zjeździe - 2%2 punkty
-
2 punkty
-
Riverside 920 z Decathlonu. 12.2kg rozmiar S, 12,3 rozmiar M, chociaż pewnie lepszy był by S. Bez przedniej przerzutki ale za to duża kaseta z tyłu 11-46 więc ciężko znaleźć trudny podjazd na tym. Fajne koła a biorąc pod uwagę cenę roweru na nawet bardzo dobre. Amortyzator też akceptowalny o co ciężko w tej cenie. Generalnie świetny stosunek tego co dostajesz do ceny. Są 2 wersje, jedna na SRAM druga na Deore XT, ja bym wolał Deore. Jeśli masz Decathlon w pobliżu to jest szansa, że tam stoi i można pomacać, przejechać się. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473 SRAM https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-920-shimano-xt/_/R-p-329787 XT (niby nie ma rozmiaru S ale warto zapytać kiedy będzie)2 punkty
-
Można ją kupić w wersji tytanowej. Można też kupić karbonową Salsę Cuutthroat: https://www.salsacycles.com/bikes/road/cutthroat i będzie jak znalazł gdyby koledze zamarzyło się wystartować w Tour Divide1 punkt
-
@dfq pomyślałem o tym. Inpeak robi do grx-a. Zastanawiam się, czy to ma sens w moim przypadku. Ale dodatkowy wykres w Connect way jest uwagi 🤣1 punkt
-
To co ja mam powiedzieć . Od 7 lat Garminy 🤣 Polecam pomiar mocy. Wtedy będziesz wiedział zawsze jaką pracę wykonałeś. A w trakcie jazdy przewodnik mocy. @pecio Dlaczego 840 i 1040 wysyła informacje/alerty w różnych językach ?. Np nawiguje po polsku a średnią moc co 5 minut po angielsku ? 830stka nie ma z tym żadnego problemu. Wszystko leci po polsku, Nie potrafię tego ujednolicić 🙃1 punkt
-
100 Nm i łańcuch za 200 PLN do wymiany co 400 kilometrów. Ja uważam że szybkie 85 Nm starcza do wszystkiego. Oczywiście w rowerze gdzie trzeba pedałować żeby jechać a nie w chińskim g ….. z manetką.1 punkt
-
@pecio Dwa pola, których używam cały czas: Edge All in One MyBikeTraffic podają prędkość pojazdu. W MyBikeTraffic można wyświetlać prędkość względną i bezwzględną i to samo jest później na wykresach. EAiO: „1.6.51 new feature on user request: if radar is used you can show the (real) speed of the first target vehicle.”1 punkt
-
1 punkt
-
Dlatego takie Fargo z oponami Continental Race King Protection jest świetnym wyborem. Na asfalcie pojedzie a w terenie też da sobie radę. Kolega nic nie napisał o budżecie ale jeżeli nie stanowi on problemu to poważnie bym się zastanowił. Może nawet wersji samej ramy i skonfigurowaniu reszty samodzielnie.1 punkt
-
Potestowałem trochę nowe ficzery w 1040 i… Podoba mi się to. Moje przemyslenia1 punkt
-
Też swojego czasu używałem akry i dobrze radzi sobie ze smarami. Około 10zł chyba 0.77l w butelce ze spryskiwaczem. Psikasz, odczekujesz chwilę, pędzelkiem oblecisz, spłukujesz i spokój. Co najważniejsze, jak w jakiejś piwnicy czy garażu to nie ma smrodu benzyny.1 punkt
-
Z syfiącym się łańcuchem i osłonami na łańcuch jest podobnie jak z błotnikami. Nikt nie chce tego niczym osłaniać i każdy woli, żeby to sie syfiło. O o ile przypadku błotników jeszcze póki co przeważnie w każdym rowerze przewidziano jakiekolwiek mocowanie i tylko wyjątkowo może takiego nie być, to w przypadku osłony napędu/łańcucha jest dokładnie odwrotnie. Częściowo możesz temu zaradzić montując pełny błotnik, który na tylnym kole sięga aż do suportu, wtedy mniej syfi się napęd od tylnego koła. A z drugiej strony, tak po prawdzie to ciężko byłoby zrobić całkowitą osłonę łańcucha w rowerze z normalnymi przerzutkami. To się da zrobić gdy są przerzutki w piaście, bo wtedy cały mechanizm jest zwarty i można go osłonić jakąś osłoną. A łańcuch jest zawsze w tej samej pozycji.1 punkt
-
Interfejs jest bez zmian . W menu dodali "Garmin Share" , a pod "System" dorzucili "Map menadżera" . Są luki w tłumaczeniach a raczej brak tłumaczenia nowych funkcji. Co do stabilności - wypowiem się za kilka dni jak dam w pupkę Garniakowi. Teraz właśnie robię translację nowych bajerów bo trochu denerwują wstawki angielskie.1 punkt
-
Te funkcje dostaną x40. Cieszy ulepszenie gradientu. Jeszcze gdyby zrobili cos z czujnikiem wysokości, który w deszczu przestaje działać, to byłaby baja1 punkt
-
Aspre 2 jest na promocji i to zdaje się w twoim rozmiarze. https://pgbikes.pl/rower-gravel/2692-9255-rower-gravelowy-romet-aspre-2-2024.html#/869-kolory_romet-bezowo_zielony/877-rozmiary_romet-l_28_178_188_cm_wzrostu_1 punkt
-
Szczerze to nie wiem ile powinien mieć ten chainstay Chodzi tylko o to, że jak będzie skrajnie krótki to można piętami zaczepiać o sakwy. To taka uwaga na wyrost, pewnie dużo też zależy od konkretnego bagażnika i sakw - czy będą niżej czy wyżej, dalej albo bliżej itp. Troszkę kilometrów wyjeździłem i stawiałbym na komfort; u mnie tak naprawdę jedynym poważnym problemem jest ból rąk - tyłek trochę podokuczał ale miał prawo przy takiej kumulacji, plecy jakoś niespecjalnie pamiętam ale lewą dłoń nadal czuję - jakiś bikefitting mnie czeka Przy czym ja jestem o tyle w dobrej sytuacji, że mam dwa rowery - jeden "szybki" a drugi "wygodny" Ciekawostka - ten szybki jest 54, ten wygodny - 56 - i tutaj żadnych problemów z bagażnikiem nie mam, rama jest też na tyle obszerna i z poziomą górną rurą, że mieści się średni Midloader Topeaka i nie gryzie się z dwoma bidonami. W tym drugim rowerze tylko przymierzałem bagażnik i sakwy i było ok, ale miejsca w ramie jest za mało na torbę.1 punkt
-
11-34 nie rozwiązuje mi problemu dziur pomiędzy 19-17-15. Potrzebowałbym ciaśniejszej kaset a najlepiej zupełnie innej korby 24-38. No ale Shimano uważa że jak człowiek napatrzy się na kolarzy w Tour de France w telewizorze to potem wyjdzie na rower i będzie jeździł tak samo.1 punkt
-
Ja miałem 520. Kiedyś wrzuciłem długi track z dużą ilością punktów i... ładował się kwadrans! Nauczyłem się edytować gpx-y, aby zmniejszać ilość punktów. Do tego podmiany map za każdym razem gdy jechałem gdzieś dalej. Mistrzostwem było wycinanie mapy pod Green Velo w ten sposób, żeby mieć jak najmniej białych plam pod śladem i zmieścić mapę w urządzeniu. Po kilku latach nie trzymał 10 godzin. To była porażka. 530 to dla odmiany bardzo udane urządzenie. Nie napisałem tego, ale kara ma nie być za wysokie ceny nowych urządzeń, tylko za zmowę cenową z dystrybutorami w celu utrzymania wysokich cen. UOKiK uznał, że to podejrzane, że wszyscy w necie oferują ten sam poziom cen i zrobił im przeszukania w biurze (jakby to tylko garmina dotyczyło...). Postępowanie póki co jest "w sprawie" a nie "przeciwko". To jest przerażające, ale już dawno zauważyłem, że jestem za biedny, aby kupować w Polsce Ostatnio byłem bliski kupienia drogiego roweru w bikediscount.de. Ostatecznie kupiłem inny w Decathlonie, więc przynajmniej podatki zostały w PL a od 20 tys. to już trochę jest. Chciałoby się wspierać polską gospodarkę, ale jak nasi handlarze nie umieją w rabaty i potrafią być 25% drożsi, to patriotyzm gospodarczy wystawiony jest na ciężką próbę. Ja wybieram serię 5xx/8xx ze względu na rozmiar urządzenia. Większa rozdzielczość byłaby istotnym ulepszeniem. Większy ekran przy zachowaniu rozmiaru urządzenia byłby istotnym ulepszeniem. Brakło tego w 540/840 i dlatego zostałem z 530.1 punkt
-
Wstał Sprzed Kompa, nasz forumowy kolega, potwierdzam i polecam1 punkt
-
Siodło możesz sobie dokupić z dowolną dziurą, ten element i tak powinno się wymieniać pod siebie, z pomiarem kości, z możliwością testowania. Np. Bontrager ma taki program, znajdziesz go u sprzedawców Treka - ja tak dobrałem siodło i powiem tyle - na 4 godziny nawet nie biorę spodenek z wkładką. Przy dłuższych jazdach czy kilkudniowych oczywiście dyskomfort może się pojawić ale to raczej normalne i tu wkładka może pomóc. U mnie jest to taki bolesny ucisk na kościach kulszowych. Nie mam natomiast żadnych problemów z drętwieniem czy otarciami. Podkreślam, że chodzi o dłuższe jazdy, kilkugodzinne albo kilkudniowy wypad na sakwy. Ostatnio na 6 dni na Mazurach/Podlasiu dopiero w trzeci dzień włożyłem pieluchomajtki. Zakładam, że chcesz się pakować minimalistycznie ale może warto mieć opcję założenia bagażnika (oczka) i sakw (odpowiednio duży chainstay). Oczywiście to niczego nie przekreśla, bo są bagażniki mocowane do trójkąta albo można iść w bikepacking ale szczerze to motanie tych tobołków bywa upierdliwe Wreszcie trzecia z luźnych myśli - przecież wcale nie musisz sprzedawać roweru, o ile masz miejsce na przechowywanie - zawsze się przyda coś do ciorania np. zimą po posolonych drogach albo można te rowery jakoś wyspecjalizować - np. ja mam jeden gravel uszosowiony, drugi pod sakwy i na dziury. Oczywiście do tego drugiego też kupiłem takie samo siodełko1 punkt
-
To splunięcie w obiektyw było ostatnim ostrzeżeniem ze strony burzy. Nie posłuchałem, nie zawróciłem. Później żałowałem przez jakieś 9 km.1 punkt
-
1 punkt
-
Hype na gravele nie ma podłoża racjonalnego - zdajesz se sprawe z tego? Może lepiej kupić crossa za 3 koła który idealne pokryje Twoje plany?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
W tej cenie swobodnie mieści się np. taki: https://allegro.pl/oferta/kellys-tygon-r50-grey-29-rama-m-model-2023-13109637904 Nówka sztuka, sensowny osprzęt, świetny cichy silnik, duża bateria. I zostaje ci 500 złotych na drobne wydatki1 punkt
-
Ja to zauważam często u siebie przy kasie sklepowej, jak ktoś nagle sobie o czymś przypomina i lata po sklepie. Nie spieszy mi się ale jednak mnie to wkurza (nawet jak robi to żona). Podobnie jak jadę autem, nie lubię jechać 70 km/h na 90. Człowiek się spieszy ale nie bardzo wie dlaczego.1 punkt
-
W porównaniu do lat 90, początku wieku, obecnie kultura na drodze jest lepsza. Do ideału nadal dużo brakuje, ale mimo wszystko jest zdecydowanie lepiej. Z drugiej strony, obecnie każdy patrzy tylko na swój czubek nosa, każdy się gdzieś spieszy, poziom stresu jest znacznie wyższy. To powoduje, że nawet najdrobniejsze wejście w czyjąś prywatną strefę może powodować wybuch agresji. Najlepszą radą jest zacząć od siebie, przestać się spieszyć, zwrócić większa uwagę na otoczenie, potrzeby innych. Dojadę jak dojadę, chwilowe zwolnienie, bo komuś zbyt szeroko się chodnikiem poszło i wszedł na ścieżkę nie zaważy na całej trasie, gdzie mam jeszcze kilkanaście świateł, na których pewnie i tak stanę. Nie muszę wyprzedzać innego rowerzysty za wszelką siłę, wciskać się na 3, wyprzedzać po chodniku czy trawniku, można kawałek pojechać wolniej i poczekać, aż będzie miejsce. Jak się człowiek przestaje spieszyć, to startuje z dużo niższego poziomu stresu. Wtedy nawet wymuszenie nie powoduje odruchu jakby się zostało zaatakowanym, a zazwyczaj jedynie irytację.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00