Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      21

    • Liczba zawartości

      1 277


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      2 501


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      4 791


  4. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      2 063


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 17.06.2024 w Odpowiedzi

  1. 8 punktów
  2. Bo zielone wspomnienia na poniedziałek
    7 punktów
  3. Gwizdki do nowych obręczy pod kolor siodełka i gripów, stare imbusy już w zasadzie są okrągłe a więc w ramach walki z nudą zapodałem barwny zestaw no i mam kolejną czapę na siwiznę.
    6 punktów
  4. @WaGiant, j/w - postimages Bo chmurka.
    6 punktów
  5. Wersja D D. 29x2,3 Czyli ta wytrzymała, na tył.
    4 punkty
  6. No nowy słupek i ławeczka w Węgierskiej Górce.
    4 punkty
  7. Na siwiznę lepsza jest farba. A czapka, to przydaje się, jak już czoło lekko zaczyna zachodzić na plecy.
    3 punkty
  8. Mam tak samo, u mnie grawel to też raczej szosa Road+, nawet chciałem kupić pierwotnie szosę Road+ ale stwierdziłem, że chcę napęd GRX z korbą 46/30T bo w innym rowerze mam Tiagrę z korbą 50/34T i chciałem coś lżejszego i ze sprzęgłem do nieśpiesznego szwędania się. Do jeżdżenia w terenie mam mtb a po mieście fitnessa na Tiagrze 2x10. Ten fitness był moim "grawelem z prostą kierownicą" zanim kupiłem normalnego grawela (mieści opony 40-42c) ale jednak na normalnym grawelu, jak pisał @Eathan, jeździ się dużo przyjemniej, jest radocha z długiego rowerowania, boczne, wcześniej omijane drogi otwierają się same, masz ochotę jechać dalej i dalej, nie zastanawiasz się czy asfalt będzie dobry albo droga przejezdna, tym rowerem po prostu przejedziesz wszystko, nawet gorszą drogę polną czy leśną jak się przypadkowo w taką władujesz
    3 punkty
  9. bo taka zwykła wycieczka Hmmm , widzę że forum ,,radzi" już sobie z plikami PNG . Nie jest to z pożytkiem dla jakości zdjęć . @kipcior, @siemalysy, @elkaziorro, @CoolBreezeOne wy umieszczacie zdjęcia bezpośrednio na forum czy na jakichś zewnętrznych serwerach ?
    3 punkty
  10. Jak miałem parę ładnych lat spokój z łataniem dętek, tak teraz trafiły się dwie dziury po jednej jeździe. Najpierw w założonej dętce, a potem w tej już wymienionej 🫣😄
    2 punkty
  11. To jest takie gdybanie bo gdyby jechał wolniej to znalazłby się w tym miejscu już po przejściu tych osób ale jakby jechał szybciej to by przejechał to miejsce przed wejściem tych osób na jezdnię. Kiedyś potrąciłem sarnę - śmiertelnie, było to w Niemczech gdzie dozwolona prędkość poza terenem zabudowanym to 100 km/h, ja jechałem na tempomacie "licznikowe" 100 km/h czyli rzeczywiste 95-96 km/h. Jakbym jechał rzeczywiste 100 km/h to ta sarna przebiegałaby przez jednię po tym jak tamtędy przejeżdżałem - wniosek, jakbym jechał szybciej to bym auta nie skasował 😁
    2 punkty
  12. Rower kupiony, model 3. Dzięki za pomoc w wyborze. Dzisiaj idzie do serwisu od razu na przegląd zerowy zawieszenia.
    2 punkty
  13. Bo zaledwie 3 km na liczniku i czarne chmurzyska przede mną - trzeba wracać do domu 🙁
    2 punkty
  14. Ostatnio niemal codziennie takie widoczki.
    2 punkty
  15. 2 punkty
  16. 2 punkty
  17. Lampka przód Specialized Stix Elite. Wczoraj dotarła.
    2 punkty
  18. Jako że w Polsce nigdzie nie mogłem znaleźć bardzo miękkiej (x-soft) sprężyny do RockShoxa 30, to ściągnąłem z... Hiszpanii. A że była jedna cena przesyłki, od razu dobrałem parę drobiazgów, włącznie z podręcznym stojaczkiem serwisowym. Lepiej po ponad 25 latach grzebania w rowerze, niż wcale 😁 Swoją drogą mam ochotę napisać coś o cenach, ale zaraz się jakiś obrońca lokalnych januszexów odezwie, więc może lepiej nie. Grunt, że mój portfel lubi to 🤑
    2 punkty
  19. Vittoria nie istnieje w oponach gravelowych. Przynajmniej tych z górnej półki. https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews Co do zajeżdżania opon to na trekingowych robię zwykle około 30.000 km. Na szosowych GP5000 przejechałem 10.000 i jeszcze znaczniki nie pokazują konieczności wymiany. Myślę że spokojnie 2000-3000 jeszcze bym zrobił. Nie mam doświadczenia z typowo gravelowymi ale myślę że przebiegi w granicach kilkunastu tysięcy są do osiągnięcia. Więc kupowanie byle jakich gum i zmienianie ich co sezon-dwa to wyrzucanie pieniędzy. Lepiej kupić od razu najlepsze jakie się da dostosowane do naszych potrzeb i dojeździć je naprawdę do końca. Będzie taniej i przyjemniej (szybciej). A 18W to byłoby przyzwoicie gdyby te opony miały dużą odporność na przebicie. A jak na papierowe to słabo. Dokładasz do 2W i masz pancerne opony trekingowe: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-almotion-addix
    1 punkt
  20. Ja do takich celów mam "gravela z prostą kierownicą" czyli Marina DSX 1. Ciebie stać na wypasionego DSX 3 albo DSX FS. Dojazd do pracy too dwa scenariusze - sportowy (w pracy się przebieramy, myjemy itd.) albo łagodny - mamy dojechać w dobrym stanie. W tym drugim przypadku zalecane są błotniki i bagażnik, a i oświetlenie na dynamo nie zaszkodzi.
    1 punkt
  21. Jeśli łańcuch shimano to ma znaczenie strona. Oznaczeniami na zewnątrz. Jeśli ma oznaczenia po dwóch stronach to fake.
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Moim zdaniem, to wystarczy po szejkowaniu założyć odwrotnie łańcuch i już może wchodzić w rezonans. Jeździłbym, jak @Dokumosa radzi. Przejdzie mu.
    1 punkt
  24. Mechanika już padła w tym wątku. Dwukrotnie. Ale podał @marvelo więc heretyk i nieprawomyślny odszczepieniec
    1 punkt
  25. Jeśli łańcuch prowadzony prawdiłowo to pijeździj trochę (ze 200km) i sprawdź - piwinno się dotrzeć.
    1 punkt
  26. Zgadzam się z przedmówcami, gravel to nie MTB, jak dla mnie to modyfikacje kończą się na oponach. Dodawanie elementów amortyzowanych to już - moim zdaniem - za daleko idące zmiany, nie lepiej kupić po prostu trekkinga albo MTB? Osobiście mam dwa gravele, jeden został uszosowiony - opona szosowa 32 mm, korba 50/34 - może szosówka to nie jest ale fajny, responsywny rower, lubię nim wykręcić niedzielną setkę walcząc o poprawę czasu. Wadą jest to, że rower jest twardy i mimo że trzymam się asfaltów to na dziurawej nawierzchni nie jest komfortowo. Jak nie zamierzam bić rekordów, to biorę drugi rower, miększa korba 46/36, opony założyłem 40 (może wejdą 45 ale to max). Do tego niższe ciśnienie. Tym rowerem zjeżdżam czasami na szutry. Jest to też rower turystyczny, pod sakwy, gdzie nie zawsze mam wpływ na jaką nawierzchnię trafię. Ale i tu po kilku dniach ręce bolą. Z siodełkami nie mam problemów bo kupiłem po pomiarze i testach ale dłonie cierpią. A na totalne dziury biorę po prostu fulla
    1 punkt
  27. Ja użytkuje XT SM-RT86 odpowienik MT800 na 6 śrub, a do tego właśnie galfery ale czarne, regularnie na tym zestawie startuje w zawodach i jestem bardzo zadowolony.
    1 punkt
  28. Można chyba podejrzewać, że to robota kormoranów. Wiele opisów mówi o ich kolonii, która ma tam się znajdować, ale nie ma po nich śladu. Prawdopodobnie drzewa są już na tyle słabe, że nie ma mowy o robieniu na nich gniazd, więc kormorany poleciały zniszczyć inny las. Widać za to gniazda mew, ale już w "parterze". Szy.
    1 punkt
  29. Dramatu nie ma ale bez mleka albo zestawu naprawczego bym się nie wybrał. Natomiast opory toczenia są duże. Nie wiem czy jeździłeś na wściekle szybkich oponach, np. na szosie ale warto spróbować. Ja w ogóle nie patrzę na opony których opory toczenia zbliżają się do 20W. interesują mnie tylko takie które podążają w kierunku 10W. Jak dołożysz trochę od siebie, czyli potrenujesz, ubierzesz obcisły strój, pokombinujesz z pozycją aero to rower zamienia się w pocisk Dla mnie topowe opony gravelowe z których bym wybierał to: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/challenge-strada-bianca-pro-htlr-40 + TPU https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-grand-prix-5000-as-tr-35 + latex https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rs (delikatne) +TPU https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-speed-40 + TPU Latex masz tutaj: https://biostern.abstore.pl/detki-detka-latex-700x30%2F38c-presta-48mm-rvc,c142,p8586,pl.html TPU (tanie): https://biostern.abstore.pl/detki-detka-ride-now-light-gravel-%2F-mtb-45mm,c142,p10187,pl.html TPU (drogie): https://www.centrumrowerowe.pl/detka-pirelli-cinturato-smartube-pd26241/ Odnośnie zakładania opon używam płynu do mycia naczyń który nakładam na mokrą gąbkę i przecieram cały rant. Do tego mam taki narzędź: https://bbbcycling.com/pl_pl/btl-78-easytire i bez problemu zakładam każdą oponę. Nie próbowałem jeszcze Strada Bianca która jest wyjątkowo trudna w zakładaniu ale gdybym musiał to byłbym dobrej myśli że się uda.
    1 punkt
  30. Tak, opory toczenia to nie tylko wierzchnia warstwa opony. Możesz mi uwierzyć na słowo, uważnie przewertować stronę którą podałem powyżej albo zrobić doktorat z terminów karkas, histereza itd. Obojętnie którą wersję wybierzesz końcowy wniosek będzie identyczny. Masa rotacyjna wpływa na wiele na rzeczy ale akurat nie na opory toczenia. Najprostszym rozwiązaniem przy wyborze opon jest ślepa wiara w wyniki testów na tej stronie i nie sugerowanie się własnymi wyobrażeniami (np. ta jest bardziej gładka to powinna być szybsza). Przy odpowiedniej warstwie antyprzebiciowej w oponie nie powinieneś mieć problemów z przebiciami. Mi się udaje jeździć bez awarii już od 13 lat. W tym czasie zrobiłem około 130.000 km. Jednak zawsze wybierałem opony z w miarę przyzwoitą ochroną czyli parametrem na tej stronie jak napisałem powyżej około 50 lub więcej. Starałem się też patrzeć po czym jadę. Np. w Warszawie największym problemem jest potłuczone szkło na ścieżkach rowerowych i trzeba być czujnym bo rozbita butelka przetnie nawet najbardziej odporną oponę. https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/tubeless-latex-butyl-tubes Do tego różne opory toczenia, np. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020 https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/pirelli-scorpion-xc-rc-lite i różnica robi się olbrzymia.
    1 punkt
  31. Będzie git. Jednak rowerem crossowym będziesz jeździł tak jak pisałeś i po mieście i poza nim, drogi polne, leśne, itp. Będziesz gdzieś tam chodził, coś tam zwiedzał. Ja do takich zastosowań stosuję pedały platformowe, kompozytowe ze zintegrowanymi pinami (nie metalowymi) w stylu tych Dartmoorów (ja akurat mam Cube RFR Flat HQP Race ale to nie ma znaczenia, chodzi o typ a każdy producent ma pedały tego typu) i niskie buty trekkingowe bo ich podeszwy świetnie trzymają się pedałów a do tego wygodnie się w nich łazi. Mam też buty mtb w stylu tych 5.10 tylko innej firmy (O'Neal Sender Pro) i do takiej ogólnej turystyki rowerowej wolę buty trekkingowe. W przyszłości możesz też, jak pisałem wcześniej, spróbować pedałów spd typu m520 i butów tzw. rekreacyjnych spd, które wyglądają trochę jak adidasy/trekkingi i w których lepiej się chodzi niż w typowych butach mtb spd
    1 punkt
  32. Bo wylali mi nową ścieżkę pod osiedlem to lecę w drogę
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Bo dobrze, że nie było wody i dało się przejść (szlak na mapie oczywiście górą, przez płot...): Edit: mam wrażenie że już 3 raz dodaję i nie wchodzi na forum
    1 punkt
  35. @rowerowe_lowe Brunox od wielu lat jest w moim garażu, ale jeszcze jego nie próbowałem użyć Dzięki za radę! Na pewno spróbuję!
    1 punkt
  36. Bo fajnie jest widzieć światełko w tunelu (nawet, gdy jedziesz w odwrotnym kierunku 😉)!
    1 punkt
  37. Do świecznika włóź Cateya i zawieś pod siodło do roweru na suche dni kruzerio del citydad , Dino tansgalaktyka co ma koszyka.
    1 punkt
  38. Czwartoklasistom udało się zdobyć Kartę Rowerową, mają głowy pełne wakacji. Sukcesik. A więc poproszono mnie abym odwiedził lokalny Środowiskowy Dom Samopomocy i udzielił rezydentom wskazówek odnośnie konserwacji roweru i bezpiecznego poruszania się po drogach. Była masa śmiechu i radości a na koniec dostałem prezent w postaci świecznika wykonanego przez ekipę. Rozświetla rowery w garażu
    1 punkt
  39. Oj zabolało... Teraz, kiedy wreszcie wiem że jestem trollem, widzę swój błąd. Zupełnie jakby ktoś zdarł mi z oczu zasłonę... 😁 Tu się nie ma co śmiać... Miałem zrobić rundkę na mtb, ale pogoda fatalna więc polecę szosą. Oczywiście odpowiednio wyposażoną. Tak trzeba żyć 😆 @Mentos Niezłe audio 😍
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...