Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.05.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
11 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Kibicowaliśmy dziś zawodnikom na World Cup Enduro w Bielsku. To niesamowite jak oni jeżdżą. Poziom czołówki światowej trzeba zobaczyć na własne oczy. W ubiegłym roku widzieliśmy Mistrzostwa Polski i podziwiałem wszystkich zawodników, jednak Sławomir Łukasik wyraźnie się wyróżniał. Tu było takich Sławomirów wielu, nasz Mistrz zajął jednak drugie miejsce ze stratą mniejszą niż 0,1s. Dziewczyny z Elity, w tym Katarzyna Burek też robią wrażenie. Szybkość, pewność, reakcja na trudne sytuacje - miło popatrzeć. Z kobiet zwyciężyła Isabeau Courdurier, mimo upadku na pierwszym OS. Choć padało, to kibiców na trasie było sporo. Ciekawy sprzęt, gwiazdy enduro z bliska i sporo łażenia po górach. Żałosna była strefa tylko kibica i Expo na Błoniach. Zapłaciliśmy 210pln za 3 bilety, by skorzystać z TOI TOIa i zobaczyć kilka randomowych stanowisk jakichś firm handlowych. Te firmy zostały oszukane, bo zapłaciły za możliwość zaprezentowania się dosłownie garstce ludzi, a ja kupiłem przez internet kota w worku (bilety), który okazał się martwy i łysy.1 punkt
-
@Eathan Właśnie widziałem tą ofertę i dlatego dokładam 50 zł i kupuje tego Garmina. Jak dla mnie chyba najlepszy wybór aktualnie.1 punkt
-
Tylko przy 2 kompletach kół do jednego roweru musisz pamiętać, że najlepiej aby oba zestawy kół były na tych samych piastach, inaczej może być potrzebna regulacja zacisków hamulcowych przy każdej zmianie zestawu.1 punkt
-
Też wsadziłem do gravela i ożył. Moja żona ma rok gravela a już bąka o szosie, na razie ją nawracam na wymianę opon - też jej polecam GP 5000.1 punkt
-
To w grupie powinieneś zrobić średnią 28 km/h Na razie kup sobie opony continental gp 5000 i załóż sobie je do testów. To opony robią największą różnicę.1 punkt
-
Dodając,- dobra czapeczka zimą chroni od zimna, latem od upału, od robactwa i ukąszeń, pozwala skutecznie odciąć słońce.1 punkt
-
Po pierwsze - interesujący dobór opon! Wąska szosowa na przodzie, szeroka gravelowa na tyle... Jaki w tym sens i cel? Po drugie - do jazdy 28km/h wystarczy zmienić opony na szosowe i spokojnie ogarniesz takie ustawki na gravelu. U nas na lokalnych mazowieckich jazdach nawet w grupach "kawowych" zakładamy średnią nie niższą niż 30km/h. Na gravelach dawali też radę w szybszych grupach, oczywiście wioząc się na kole, ale jednak.1 punkt
-
Ja też nie rozumiem czemu nie jechać takim gładkim czerwonym asfalcikiem, czułbym się bezpieczniej i nie jak jakiś buc złośliwy, bo te fale z kostki jako CPR to rozumiem ich unikanie.1 punkt
-
Jako praktykujący szosowiec musze przyznać, że taki pas dla rowerów to piękna sprawa. Korzystałbym.1 punkt
-
Wszystko zależy od tego ile masz kasy. Jeśli Sky is the limit to odpalasz sobie https://bikepacking.com/index/rigid-steel-off-road-touring-bikes/ i wybierasz co chcesz. Jeśli masz ograniczony budżet to taka KONA UNIT będzie dobrym rozwiązaniem. Co do Rohloffa to warto kupić wersję TS czyli z gwintowaną ośką która znacznie ułatwia montaż. Osobiście mam wersje CC czyli na szybko zamykacz i dochodzą podkładki, tuleje itd - zbędne sprawy. Mam ją w Ogrze w poziomych hakach i daje radę ale napinacz must have i najlepiej duże podkładki non dive side. Co do kierownicy to posiadam i polecam Jonesa DB 2,5 czyli wznios 2,5" i podwójnie cieniowana lżejsza od standardowej wersji ( wygodna i przydatna jeśli główka jest nisko albo rura sterowa przykrótka, Corner Bar - oryginalnego SURLY z chęcią odsprzedam, nie mogę się jakoś do niej przekonać, Koga Denham - fajna, lekka, tania daje rade polecam, Surly Moloko, którą testowałem na majówce, ciężka ale bardzo wygodna i praktyczna, plus kilka innych altbarów. Jeśli myślisz o amorze w przyszłości to ilość ram już się kurczy. Sporo jest pod 1 1/8" a takiego amorka ciężko nowego, sensownego i w dobrej cenie kupić. Zostaje tapered albo 1,5" Jeśli wiesz, że rama będzie tylko i wyłącznie pod piastę Rohloffa lub Singla to wg mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby szukać czegoś mimośrodowym suportem i główką taperowaną. Sam mam Charge Cookera (niestety nie taperded) i uważam to za świetne rozwiązanie dla świadomych użytkowowników.1 punkt
-
Koszty opracowania, wdrożenia oraz produkcji na Tajwanie VS szpiegostwo przemysłowe i produkcja w ChRL.1 punkt
-
To nasza regularna wycieczka, zapewniam, że wielokrotnie jeździliśmy tam na fullach MTB i nie mam wątpliwości co do frajdy. Są ZJAZDY i zjazdy - KORZENIE i korzenie - na tych mazowieckich, to na MTB jest trochę jak w terenówce na trawniku w mieście. W poprzednią niedzielę byliśmy na tasie Super Mario XC i to już było lekko graniczne doświadczenie - choć wszystko podjechałem i zjechałem to rzeczywiście na MTB było tam fajniej, ale MTB przywoziliśmy pociągiem, a na gravalach przyjechaliśmy z domu.1 punkt
-
Tylko ten Ridley ma RS Judy silver, który ma golenie 30 mm i nie jest zbyt sztywny. Nie mam pojęcia jak wypada sztywność XCR 32 z Meridy.1 punkt
-
Żeby sięgnąć do lampki, to musiałby zrównać się kierownicą z lampką, a to by oznaczało jego przednie koło w okolicach twoich pedałów. Serio byś nie zauważył, że się niemal zrównał i jechał obok? To się nazywa pas rowerowy. Jw. to pas rowerowy a nie droga dla rowerów. W większości przypadków jest mniejsza szansa na zablokowanie niż na wydzielonej drodze, bo większość kierowców włączających się zatrzymuje się przed krawędzią jezdni, a nie na jednym z pasów ruchu.1 punkt
-
Z dużo większym uszkodzeniem na tylnym trójkącie w fullu jeździłem przez pół sezonu i nic się nie działo.1 punkt
-
A na tym zdjęciu to co niby ma być? Wyrób ddropodobny? Na taki szajs szkoda pieniędzy podatnika.1 punkt
-
Dlatego zawsze mam ze sobą zapasową lampkę, taką małą okrągłą na pastylkę cr20321 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ad2, odwinąć owijkę, poluzować śrubę mocowania i ustawić w odpowiedniej pozycji Ad 3. W starych klamkach nie było śruby regulacyjnej odstępu, tylko gumowe podkładki (są na allegro):1 punkt
-
1 punkt
-
Ja bym brał na trzy rowery. Dwa czy trzy to nie ma żadnego znaczenia dla kierowcy. Z przystawka zawsze będą kłopoty. A bo się nie chce, a to gdzieś się śruba zapodziała… itp. Ja ma trzyrowerowy, a wożę jeden albo dwa. Jak masz fulla to sprawdzi rozstaw osi. Mój rower ma 151cm, a tylko niektóre modele bagażnika maja taki rozstaw. Niestety te najdroższe.1 punkt
-
Generalnie kierunek by szukac jakiegoś Dartmoora jest dobry, dużo dzieciaków na takich jeździ, generalnie mają dobry stosunek cena/jakość, większość modeli nadaje się do skakania. Jak kolega wyżej wspomniał ważne by rozmiar był odpowiedni.1 punkt
-
A mieszkacie w w górach, Warszawie, czy gdzie? Jaki wiek, na czym jeżdżą koledzy? Jaki rower był do tej pory? Czy koniecznie full? Jak są grane góry, są bike parki, ale chłopak nie jest jeszcze mistrzem, to może taki - przynajmniej rozmiar się znajdzie. https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/youth-kids/neuron-young-hero/neuron-young-hero/3164.html#configuration-anchor, albo bardziej ekstremalnie https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/enduro-275-fs/blackbird-intro-275 (poszukać taniej). Ale nie musi być full, ważne by nie był za wielki. Koła 27” nie 29. Lepiej kupić hardtaila w dobrym rozmiarze i zmienić na docelowy jak się wyćwiczy i wyrośnie. Taki HT https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-sztywne/trail-275/primal-pro-275-1 to już mega lux, może być tańsza wersja. Poropozycje to raczej do dyskusji, o trzeba więcej wiedzieć o chłopaku.1 punkt
-
Wycieczka na Lubelszczyznę była wyjątkowa. Pierwszy raz w swojej "karierze" nie dałem rady przejechać całej trasy. To boli, ponieważ zapowiadała się ona fenomenalnie, a potwierdziły to pojedyncze atrakcje, które na Lubelszczyźnie udało się zobaczyć. Kazimierz Dolny oraz Lublin to miejsca, które mi zaimponowały i zaciekawiły na tyle, że na pewno kiedyś tam wrócę.1 punkt
-
Lepiej umówcie się w piaskownicy na bitwę na zamki z piasku zamiast sprowadzać poziom dyskusji do depresji.1 punkt
-
Ja mam składaną Westfalię BC80 na dwa rowery z dodatkową przystawką na trzeci w razie potrzeby . Razem z hakiem odstaje to od tyłu na jakieś 80 cm . Plus tego bagażnika jest taki ,że w razie dłuższego postoju demontuje z haka , składam do małej poręcznej walizki i chowam do bagażnika. Hak też się "demontuje". Nic nikogo nie kusi /prowokuje.1 punkt
-
To ja podsumuję ten wątek. @kaido2 Zekker prawidłowo zauważył, że jeżeli już chcesz robić porównania pomiędzy oponami w rozmiarze 23, czy tam 25 do 28 lub 30 to minimum przyzwoitości wymagałoby wyrównania ciśnień roboczych do tego samego zakresu - proporcjonalnie. Więc jak testujesz 23mm na 7.5bar to wypadałoby te 28 dobić do 5.5. Pomijam tutaj taki fakt, że dopóki nie zrobisz 50 przelotów na każdej to czynniki takie jak fluktuacje formy, temperatura powietrza lub liczba ciężarówek która Cię wyprzedziła zmieni wynik. Tak anegdotycznie - od pół roku tłukę po robocie ten sam segment na Stravie. 6.2km długi, 0.2% w górę. Średnio jadę tam ~10:45, rekord 9:45. I to jest na tych samych oponach. Mam ok 70 podjeść do niego w tym czasie. Prozacy w peletonie robią tam 7:20. Poza tym sugeruję nie chować się za chochołem w postaci "teoretyków, słuchających szajbajka". Do tej pory poza swoim przekonaniem o własnej racji nie odniosłeś się w ogóle do przedstawionych faktów. I przypomina mi to dyskusje które prowadziłem z szosowcami w ~2006. Gdzie były podśmiechawka z tego, że miałem przełożenie 1:1 w szosówce. W końcu prawdziwy szosowec jeździ na 53/39 z kasetą 11-25 ( co i tak jest super miękko! ) na oponie 23mm. Dzisiaj cała ta hałastra pewno popinkala na, lub rozpatruje przynajmniej, 52/36 z 12 rzędową kasetą i oponach 28 lub 32mm. Na tarczach, mimo, że się zarzekali, że nie porzucą szczęk. @zekker Trochę za mocno trzymasz się tych pomiarów oporów toczenia. To parametr notorycznie trudny do zmierzenia. Dodatkowo, sam proces mierzenia jest obarczony problemem odniesienia do rzeczywistości. Najpopularniejszą metodą jest metoda stalowego walca po której się toczy oponę. Tyle, że to odkształca ją inaczej niż przytknięcie do szosy a i sam walec jest gładki, więc zmierzona wartość ma się nijak do rzeczywistej. Która jest oczywiście mierzona na chropowatym, płaskim asfalcie. Możemy postulować, że o ile same wartości są 'z tyłka' to porządek opon będzie taki sam - tzn - bardziej 'oporna' będzie również stwarzać największe opory w świecie rzeczywistym. Ale - to zgadywanka. Ostatecznie. Rozmowy o oponach z kategorii premium to rowerowa wersja audiofilli - velofilia, jeżeli chcecie. Dobrej klasy gumki ( takie 150zł+ w górę ) na ciśnieniu roboczym i lateksowych dętkach ( lub tpu ) będą dobrze nieść. Grubsze opony mają większą separację od podłoża. Co można interpretować jako większy komfort, lub jako wrażenie odarcia z przyśpieszenia i gibkości. I ostatecznie - ten sam rower czuć zupełnie inaczej po wyjściu z domu niż po 100km w nogach. Po setce to moje 28mm nabite na 6.5bar odczuwam jak 2.5" na 1.5bar.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Hej, Najlepszy licznik to taki co dobrze liczy ;), a poważnie to zależy. Garmina używam od ponad 10 lat, zacząłem w górach, pierwszy kontakt z tym sprzętem może zniechęcić, ale jak już opanujesz to później docenisz jego możliwości, na pewno to nie jest sprzęt "user friendly", ale sprawdzony w trudnych warunkach. Możliwości są spore, ale trzeba poświęcić trochę czasu. Telefonu nie polecam, awaryjnie tak, albo do szybkiego zaplanowania trasy np: z mapy.cz i przesłania do Garmina/Wahoo1 punkt
-
Niziołki podziwiają koniczyny a wysokoludy spoglądają na nowy wypust od Stridslanda: https://www.instagram.com/p/C6owXq0MW8h/?igsh=MzRlODBiNWFlZA== 😍1 punkt
-
To są standardowe prędkości dla ludzi, którzy rower traktują jako środek transportu/rekreację a nie sport1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00