Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      7 661


  2. sky87

    sky87

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      489


  3. bastard83

    bastard83

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      545


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      1 219


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.01.2024 w Odpowiedzi

  1. 5 punktów
  2. Wolnobieg Sunrace 14-28 Łańcuch KMC X10 Czujniki kadencji i prędkości dodatkowo WKŁAD OŚ SUPORTU NECO BSA MASZYNOWE 119 MM ŚRUBY
    5 punktów
  3. 4 punkty
  4. Taki komunikat pojawia się przy - 15*C 🙂
    4 punkty
  5. @leon7877 zacząłeś używać chata GPT do generowania odpowiedzi?
    3 punkty
  6. Pozwolicie, że i ja wrzucę tu swoje trzy grosze bo zauważyłem, że gro wypowiadających się tu osób ma już za sobą swoją pierwszą młodość i dumnie prezentuje czwóreczkę w swoim wieku, a do takich i ja należę. Na rowerze jeżdżę z różną intensywnością od siódmego roku życia. Był czas (szkoła średnia, studia), gdy robiłem rocznie kilkanaście tysięcy km trenując, startując w zawodach i walcząc o każdą urwaną sekundę na podjeździe na Przełęcz Karkonoską. Był też taki, gdy w ciągu roku tych kilometrów było zaledwie kilkaset. I nie wynikało to z niemożności częstszej jazdy, bo tak sobie życie poukładałem, że typowe "przeszkadzajki" (bez urazy dla posiadaczy takowych), czyli żona, dzieci czy praca po 12 godzin dziennie mnie się nie tyczyły i nie tyczą do dziś. Nie łapałem również w tym czasie żadnych poważnych kontuzji, które przeszkadzałyby mi w realizowaniu mojej pasji, którą był i do dziś jest rower. Tak naprawdę jedynym powodem tych wahań było znudzenie. Tak, nawet największa pasja może się w którymś momencie znudzić. Jeszcze kilka lat temu miałem podobne rozkminy wewnętrzne jak wielu z Was zapewne miało, ma, albo mieć będzie, że jak to ja, taki wielki fan kręcenia na rowerze budzi się nagle w piękny słoneczny dzień, patrzy przez okno na góry, lasy, schodzi do garażu, patrzy na te wszystkie rowery i kompletnie nie ma ochoty ich dosiąść? Przecież coś musi być ze mną nie tak! Pewnie to praca mnie zmęczyła. Albo rodzina. Albo sytuacja w kraju. Albo rower już ma trzy lata i trzeba go zmienić. A może to wina sąsiadki, bo ruda i krzywo na mnie spojrzała... Szukałem powodów wokół i nawet przymuszałem się to tego, żeby jednak nakręcić choć kilkanaście km z nadzieją, że może mi najdzie ochota, ale to działało odwrotnie - im bardziej wmawiałem sobie, że muszę, tym mniej mi się chciało. I któregoś dnia odpuściłem. Powiedziałem sobie że trudno, że czas roweru minął, że może pora poszukać innej zajawki. I to była jedyna słuszna decyzja. Po paru miesiącach ochota na rower zaczęła wracać, sama z siebie. I tak rozpędza się powoli do dziś. I wiem, że nie wrócę już do tych kilkunastu tysięcy km rocznie, ale w ogóle za tym nie tęsknię. Czerpię radość nawet z kilkunastu kilometrów, bo przy okazji zrobię jakąś fotkę, albo rozbiję sobie hamak, usmażę kiełbaskę na ognisku. I nie panikuję, jak w ciągu miesiąca ani razu nie wsiądę na rower. W życiu tak po prostu bywa, że czasem chce się bardzo, a czasem w ogóle. Wiem, że ten wpis nie do końca jest odpowiedzią na problem założyciela tematu, bo jemu ciągle się chce, a nie bardzo wie jak, ale pomyślałem, że takich którzy wiedzą jak, mają czym, ale im się nie chce też znajdzie się pewnie kilku. I taka rada na koniec - jak już Was najdzie ta niechęć i stwierdzicie, że koniec z rowerem, to wstrzymajcie się parę miesięcy ze sprzedawaniem swoich rumaków, bo później wydacie cztery razy więcej jak będziecie chcieli wrócić do poziomu sprzed "kryzysu". A prawdopodobieństwo, że wrócić będziecie chcieli, jest wielce prawdopodobne.
    3 punkty
  7. Jak jest zima to musi być zimno, takie są odwieczne prawa natury.
    3 punkty
  8. 3 punkty
  9. Bo na jakiś czas muszę zawiesiłem projekt 1x11/1x12, a jeździć trzeba. Nie mam pojęcia jak, ale zajechałem przednią zmieniarkę. Duży blat jeszcze wjeżdża, ale mały to tylko "z buta". Tak, czy siak, jeździć trzeba, więc... miał być OEM, a jest box. Wcale się nie gniewam. Będę szpanował pudełkiem
    3 punkty
  10. Nie mogłem się powstrzymać kiedy zobaczyłem cenę za tę korbkę...
    2 punkty
  11. W takim razie z czego są te szprychy skoro nie są magnetyczne ?? Pewnie ze stali nierdzewnej, która w przypadku szprych ma jedynie minimalne właściwości magnetyczne (można je przeoczyć sprawdzając słabym magnesem).
    2 punkty
  12. @Sobek82 nic nie napisał a dał najlepszy wpis, brawo!
    2 punkty
  13. Nic nie robić. Za kilka lat uszkodzeń będzie multum. Wtedy oddać całość do piaskowania i lakierowania proszkowego.
    2 punkty
  14. Na Jeleniowskie Ścieżki: Na starych śmieciach najlepiej: Sylwester w Starachowicach, jak widać zabawa jak co roku przednia: No i żubr (starachowicki) wypatrzony w lesie podczas biegania. Razem z bratem wysłaliśmy nawet mail do nadleśnictwa z informacją, że spotkaliśmy w kniei żubra ale zwierzę było potężne i baliśmy się podejść bliżej i co oni na to. Po Sylwestrze przyszła odpowiedź; niestety jakiś smutas odpisał tylko, że żubry w Starachowicach nie występują 😕
    2 punkty
  15. Jutro wieczorem wrócę z odpowiedzią.
    1 punkt
  16. Bez żadnego problemu. Swoje pierwsze koła zaplatałem przy użyciu widelca/ramy. Ale im człowiek starszy tym bardziej mu się nie chce i szuka ułatwiaczy nawet do prac w domowym zaciszu
    1 punkt
  17. W takiej temperaturze raczej szanse marne by tłumik pracował poprawnie ,to raczej logiczne że olej zgęstnieje i słabo będzie lub praktycznie nie będzie się przelewał . Samochód który stoi na mrozie przy -20 też na początku jedzie jak by nie miał amortyzacji po chwili gdy olej poprzelewa się i zagrzeje to robi się taki jak trzeba ale to masa oraz budowa tego sprzętu . Tutaj szkoda sprzętu wszystko się szybciej zużyje . Moim zdaniem przy takiej temperaturze raczej nie ma co narzekać że słabo pracuje .
    1 punkt
  18. No właśnie, lasy, lasy i tylk lasy, a ten mróz i to białe gómno jest w mieście irytujące, w grudniu przejechałem przez 4 dni między świętami 400km a tera muszę jakieś stacjonarki męczyć i męczyć, gdzie to Globalne Oci...nie, ja chcę to Globalne Oci... nie! 😉
    1 punkt
  19. Ad. 7. Centrowice z prawdziwego zdarzenia mają kalibrowane szczęki, które pozwalają na ogarnięcie tematu z lewei i prawej jednocześnie. W takich urządzeniach jak bitul trzeba co jakiś czas koło odwrócić w hakach.
    1 punkt
  20. Przy takich mrozach ślizgi pracują praktycznie na sucho. Olej smarujący nie ma szans się tam dostać co paradoksalnie poprawia pracę (olej by dodatkowo kleił golenie ze ślizgami). Problemem są tłumiki kompresji gdzie w pozycji w pełni otwartej przekrój przepływów jest symboliczny (np. w MC ze 2mm^2).
    1 punkt
  21. 1) Ile wlezie. Graniczną wartością dla większości obręczy jest 1200N 2) Dla moich potrzeb uznaję 0.5mm na promieniu i 0.1mm na obie strony. Ale jestem leniwy i nie chce mi się promieniowego usuwać. Zwłaszcza, że większość kół robię na śmieciowych obręczach. 3) Nie masz aluminiowych szprych 4) Nie. Naciąg szprych wyjdzie "w praniu". Fizyka Ci to wymusi. Szprychy po stronie bardziej "pionowej" zawsze są bardziej naciągnięte. 5) patrz 4 - po stronie kasety w typowym kole wielobiegowym 6) Jak najmniej. 15% traktuje się za dobrą wartość. Poniżej 5% raczej nie da się zejść ze względu na rozrzut technologiczny rozmiarów elementów i sam proces centrowania. 7) Wyprostuj jakkolwiek, a potem gapiąc się w zegary przeciągnij koło luzując ok 1/8 obrotu pojednej stronie i dociągając po drugiej, aż będziesz miał koło centryczne 8) Proces jest iteracyjny - centrujesz->dociągasz->luzujesz itd. To, że idziesz w dobrym kierunku zwykle widać po tym, że robisz coraz mniejsze korekty. 9) tak. Lub odwrotnie, jeżeli masz wklęsłość
    1 punkt
  22. Pamiętajcie, że mróz jest, to warto zabezpieczyć nasze rowery
    1 punkt
  23. Zacznij od zmierzenia przekroku, metody znajdziesz w sieci. Jeśli okaże się, że mimo niskiego wzrostu masz "typowo kobiece" proporcje - długie nogi i krótki tułów - to cała dyskusja o męskich modelach jest bezsensowna
    1 punkt
  24. Za kilka dni wg. prognoz powinno się ocieplić. Nie sugeruję niczego, tak tylko napisałem
    1 punkt
  25. Jutro dojdzie koszulka do kompletu Wkładka idealna nie za gruba nie za cienka. Trochę grubsza od Progetto Castello. Bardziej ażurowa co dobrze prognozuje na lato i mega trasy. I ten fajny " przedziałek" po środku wkładki , lepiej się układa. Myślę ,że pupsko z radości rzuci mi się na szyję.😁
    1 punkt
  26. A co mają powiedzieć dziewczyny? Facet zwany mełżem o intelekcie żaby gra nocami w strzelanki, , dwójka ssaków w pampersach, pasożytów, jeszcze pies albo kot , siostra z bliźniakami, i teściowa hegemon o uroku elektrowozu… i taka dziewczyna dzieci i męża ogarnie, wysprząta ugotuje wysuszy włosy zrobi pracę zdalną, napisze siostrze rozdział doktoratu, a nie przepraszam między 5:30 a 6:30 zanim dzieci wstaną skoczy na szosę żeby potrenować… i … nie narzeka :))) Na marginesie pro- i rekreacji : z jazdy na rowerku tak jak z przytulania do misia czasem się wyrasta… i trzeba się z tym pogodzić. Wróci chęć na rower- wrócimy ma rower, nie ma co się zadręczać. 😛 do przytulania do misia jednak nigdy nie wróciłem, o choroba , co będzie z rowerem … hmmm
    1 punkt
  27. Dokładnie tak jest. Musisz mieć "babę", przynajmniej dwoje dzieci, ślub i co niedzielę leżeć krzyżem w kościele. Bo...? Bo tak. Bo rodzice tak żyli, dziadkowie i pradziadkowie też, to i Ty musisz. Przez to, że powiedziałem wprost, iż jestem niewierzący, nie zamierzam mieć dzieci i nie spieszy mi się do ożenku, nie mam kontaktu z większą częścią rodziny, a ta z którą mam - traktuje mnie jak wyrzutka. I wiecie co? I lata mi to jak kij w szprychach.
    1 punkt
  28. Zarówno Edge Expl 2 jak i 1040 mają obsługę wielu GNSS - w danych technicznych na stronie Garmina (w części czujniki) masz wymienione: GPS, GLONASS, GALILEO. Tylko 1040 ma nowszy chipset pozwalający dodatkowo na pracę - jak opisuje Garmin - multi band / dual frequency. Dlatego to ustawienie w obydwu odbiornikach wygląda nieco inaczej: Expl 2 (zgodnie z instrukcją https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-E67DE53E-5B08-4903-9767-F58973BC1829/PL-PL/GUID-A867FC6C-71B2-4E42-8FA5-98568D8705D3.html😞 1040 (zgodnie z instrukcją https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-0083D0A0-EA6E-41F0-8207-3F1498875E61/PL-PL/GUID-A867FC6C-71B2-4E42-8FA5-98568D8705D3.html😞 Po prostu przy ustawieniu Multi-GNSS zarówno Expl 2 jak i 1040 będzie korzystał ze wszystkich dostępnych w danym miejscu satelitów - nie tylko systemu GPS, ale także dwóch pozostałych systemów). Natomiast przy ustawieniu GPS będzie korzystał tylko z tych satelitów. Opcję Multi-band w 1040 rozumiem jako rozwinięcie trybu Multi-GNSS o możliwość wykorzystania większej ilości sygnalów, ale dokładnie z tych samych dostępnych w danym miejscu satelitów GPS/GLONASS/GALILEO. Jeżeli nurtuje Cie, jak to się dzieje, to możesz po prostu przyjąć, że automatycznie. Odbiornik na podstawie widocznych na niebie satelitów, dobiera te o najsilniejszym sygnale. Ty tylko decydujesz, czy ma wybierać z całej dostępnej w danym miejscu puli, czy tylko z GPS. Nie wiem, jak w urządzeniach rowerowych Garmina, ale w ręczniakach od zawsze był taki ekran Satellite Page, gdzie urządzenie okazywało widoczne satelity, z siłą sygnału i (dla odbiorników multi-GNSS) system, w którym one działają.
    1 punkt
  29. ... i czy apfelstrudel mit vanillesauce spełnił twoje oczekiwania 😁
    1 punkt
  30. Bo mi polerkę przelotki las->DDR zrobili
    1 punkt
  31. Jest też lżejsze o kilkanascie g.
    1 punkt
  32. Pewnie po to aby koło było mniej szpetne.
    1 punkt
  33. Dla zainteresowanych: https://wszczecinie.pl/takiego-wydarzenia-jeszcze-nie-bylo-w-szczecinie-urzad-marszalkowski-zaprasza-rowerowych-pasjonatow-do-wspolpracy/46642
    1 punkt
  34. Ostatnie zdjęcie z ostatniej przejażdżki 2023
    1 punkt
  35. Sprzątane. Do siego roku. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  36. Swięta Święta i po świętach. Parę ciekawych rzeczy rowerowych udało się zrobić i nakręcić kilka kilomoetrów Trzeba korzystać z dobrej pogody. Rozwiązanie z przyczepką jest naprawdę fajne. Kto się zmęczy [oczywiście chodzi o dzieci] w każdej chwili może skorzystać z przyczepki i odpocząć sobie w trakcie jazdy. Stary rower odpoczywa w ciepełku. Udało się wymienić magury na nowe. Trochę kombinacji było. Zamontowany nowy hamulec ale w starym uchwycie ponieważ... Nowsze trzymadełko jest sporo szersze od starczego i nie byłem w stanie zablokować go. Może uda się znaleźć dłuzszy "pivot"?? Tak to się chyba nazywa. i wtedy wymienię całość, żeby była z jednej serii. Nie bawiłem się już w kombinowanie z klamkami tym bardziej, że przewód był już trochę krótki i ledwo starczał. Dlatego poszedł cały nowy hamulec.
    1 punkt
  37. Dzisiaj obrazki ze świątecznych wypadów i nie tylko🙂
    1 punkt
  38. Paczkomat na 200 paczek w aucie prawie 500 Dwa kursy dziennie. 😉
    1 punkt
  39. W okresie przedświątecznym kurierzy dygają na dwie zmiany. 😉 @CoolBreezeOneto dla Ciebie, jutro ma przyjść kaseta. Pozdrow'er 😘
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...