Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.09.2022 uwzględniając wszystkie działy
-
16 punktów
-
13 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
W końcu poskładałem IO do kupy. Dosłownie, bo na tym rowerze jest wszystko, co gdzieś tam zalegało na półkach, w szufladach i pudełkach. Wszystko tu nie pasuje. Na razie koła na Alfine 8, ale na pewno to się zmieni jak uda mi się je sprzedać. Problemem okazało się ustawienie linii łańcucha. Musiałem dać krótki suport. Przez to blat jest niebezpiecznie blisko chainstaya i przy mocniejszym depnięciu mam obawy o ten piękny lakier. Jak skończy ten rower, nie wiem. Chodzi mi w głowie przeróbka ramy na pasek, ale to już jest konkretny koszt, nie wiem czy wart inwestowania.6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Miałem/mam kilka rzeczy Gore, ale wolę produkty Castelli. Warto również spojrzeć na Sportfula.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
To zależy panie. Jeżeli chodzi o tak zwany performance to nie za bardzo jest jakaś różnica miedzy nimi. Teoretycznie 86 lepiej odprowadza ciepło, można dłużej jechać na hamulcu ale 86 to kanapka stalowo aluminiowa i jak się zjedzie zewnętrzną warstwę stali a będzie to na trasie to po hamulcu. 76 przy odrobinie szczęścia można do żyletki wytrzeć. Widywałem takie. 76 ma dłuższa żywotność. Oczywiście piszą ze przy 1.5mm należy wymieniać tarcze, ale do 1mm ludzie schodzą i sobie to działa.1 punkt
-
Rowery stały w kurzu z rok prawie, niektóre więcej, tak się złożyło że od września dzieci radośnie poszły do przedszkola, co za tym idzie, wstają o siódmej, kładą się spać przed dwudziestą, jakież było moje zdziwienie gdy nagle okazało się że mam trochę czasu, więc te bajki co czekały się doigrały, teraz się dzieci troszkę pochorowały przez dziecięce dzielenie patogenami, myślałem że to słodycze z Ekipy ale nie. Pozdorow'er1 punkt
-
Daj spokój, skończysz jak Sobek dwie realizacje na tydzień, Kaza ciut rzadziej, ale też kolorofon, 🙂😎😱🤡 czarna taśma izolacyjna, nic bardziej nie zdobi roweru, i jeszcze musi być lekko wyciurana. Wtedy taśmą taka zawsze można coś pokleić jakąś przygodę, ranę czy bagaż albo starą dętkę do ramy czy inną perypetię, …. a takim różowym siodełkiem czy zielonym pancerzykiem czy anodą na śrubkach tylko muchom robisz kalejdoskop, kiedy wkręcą się w szprychy po drodze 😜prawdziwy samiec to daltonista, a czarna taśma -wrzuć na ju tubie blak tejp to zobaczysz perypetie. Czego klejenia życzę!1 punkt
-
1 punkt
-
Zadzwonił do mnie p. Bronisław (współautor przymiaru). Sam nie ma konta na forum i prosił, by w jego mieniu wrzucić poniższe informacje. Łańcucha 8/9 rzędów siła zrywająca to ok. 1000 Nm, czyli ok. 1 tony. Drug kwestia to bardziej do tego co napisał @mentos Koła używane 6 lat (ponad 52 000 h jazdy), szprychy 1,6 mm (2 mm kwadrat), naciąg 105 kg co dalej 52,5 kg na mm2. Łańcuch - płytka ma ~4,6 mm2. Mamy 2 płytki, czyli 9,2 mm2. Jeździec ma 75 kg, korba 175 mm, zębatka 36 zębów ma promień 70 mm. Jeżeli zawodnik ciśnie na maksa to mamy 188 kg/siły na łańcuchu. 188 kg siły podzielić / 9,2 mm = 24,5 kg na mm2 Czyli wychodzi na to, że koło działają 2x większe siły. Nie przewiduje to faktu, że koła obrywają jeszcze dynamicznie (dziury, kamole). I teraz jeżeli po 50h pracy łańcuch daje takie wyciągnięcia to dlaczego po 52 000h koło nadal jeździ i ma się dobrze...1 punkt
-
Tępy upór działa w dwie strony, jak się chce postawić tezę, to trzeba ją obronić, nie tylko upierać się przy niej. A żeby obronić to trzeba jakiekolwiek zdroworozsądkowe i metodologiczne podejście pokazać, nawet w warunkach garażowo domowych.1 punkt
-
1 punkt
-
Nigdy nie jeździłem na baranku, ale po przymierzeniu się rowerów kolegów, poczułem miętę do takiego kokpitu. Lubię eksperymenta - przebudowa mieszczucha, jakim domyślnie jest Muirwoods, na wyprawówkę-wszędołaza z napędem 1x11 i z klonem kierownicy H-Bar była fajną zabawą. Ale jeszcze większą przygodą było zbaranienie tego zbójaszka. Rzecz pozornie nieprosta i faktycznie nietania. Zastanawiałem się, czy tak długi rower będzie sensownie funkcjonwał z giętą kierownicą i szosowymi klamkami? Zacząłem więc porównywać geometrię Muirka i parametry rozmaitych stockowych graweli. Znalazłem dwa rowery z barankami, o całkiem podobnej specyfikacji - Decathlon Riverside 920 Touring i Rondo Bogan. Okazało się nawet, że Muir ma mostek krótszy od obu ww. bicykli. Sprawdziłem jak projektanci poradzili sobie z kompensacją sporego wysięgu tych ram i skupiłem się na szukani kierownic o zadanych parametrach - możliwie krótki reach i względnie mały drop. Flara była mile widziana. Kierownica od Bogana nie jest niestety dostępna w detalu, w przeciwieństwie od specyficznego kokpitu decathlonowego Riverside. Wprawdzie bardziej pasowałaby mi wymiarami Salsa Woodchiper, ale kierownica z francuskiego dyskontu nie odstaje bardzo formą. Porównałem sobie geometrię interesujących mnie modeli, żeby zwizualizować sobie lokalizację potencjalnych punktów oparcia dłoni, przez odniesienie do kokpitu, który znam na wylot. Decathlon wygrał dostępnością kokpitu od ręki. Reszta to zakupy i polowanie na okazje - używane klamkomanetki GRX RX810 (1x11), zmieniarka RX812, która jest w stanie faktycznie obsłużyć posiadany przeze mnie napęd z kasetą 11-46, używane zaciski dwutłoczkowe MTB, plus: przewody, olej mineralny, narzędzia do odpowietrzania układu hamulcowego, linka i pancerz przerzutki, owijka do kierownicy. Parę godzin zabawy w garażu i bam! - wszędołaz z duszą sarenki jakiego jeszcze nie znałem! Rower po konwersji zmienił się w zupełnie inne zwierzę. Nie wiem na ile to subiektywne i czy ma jakiekolwiek przełożenie na liczby - badania trwają. Nie zmienił wagi, napęd został ten sam (1x11, 34t x 11-46t) ale bicykl zyskał jakąś taką lekkość - mam wrażenie, że zbieram się na nim sprawniej. Jest też faktor zapierdalania - może nie jadę szybciej niż zwykle, ale wrażenie dynamiki jest wyraźniejsze. Jestem niemal pewien, że muszę spróbować 1cm krótszego mostka i różnych drobnych korekt ustawienia kierownicy. Zabawa trwa.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
I do dzisiaj jestem singlem, a nie jak poniektórzy… Poza tym lepiej mieć dwanaście singli w jednym, niż jeden z napinaczem, parodią przerzutki… 🤪 a tak poważnie to rzeczywiście jednak czysty napęd jeden rząd - to napęd napięty jak w Wigry, no ale nie każdy ma pod ręką dobrą ramę, więc dusza się liczy…. na zlocie nie utrzymałem pure singl, w co gorszym terenie utwardzałem sobie niechcący bieg, taka uroda gripshiftu kiedy telepie, latwo zredukować w dół, na miękko ani razu.1 punkt
-
Dobry kwadrat daje długi czas pożycia i brak konieczności wymiany. W rowerze wielosezonowym docenia go wielu ! 😎1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@Roballinho: nie mam doświadczenia z taką gumą, przez chwilę jeździłem na Badboy'u ze slikami 28c i 42-18t było wsamraz do lotów po Szczecinie. Z tym, że ja wolę gibko kręcić nóżkami niż cisnąć fizolsko w geje. W klanku z 45c jest 38-14t, w przełaju z 41c: 38-15t a teraz zbudowałem retrograwela na 47c i 38-16t naokoło komina zdawa się być ideolo:1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00