Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 17.08.2021 uwzględniając wszystkie działy
-
16 punktów
-
Pierwsza część jesieni też jest spoko. Nawet lepsza niż lato, bo tak nie grzeje. Bo w dolinę, hej16 punktów
-
15 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Ja bym spróbował dać nowy łańcuch. Po ok 100 km zobaczysz czy łańcuch się ułożył. Jeśli nie, wymień resztę napędu i dokup kolejne łańcuchy tak żeby jeździć na 3 łańcuchy.2 punkty
-
@zajoncA co można wygrać...? Redykalny Wierch i jego panorama. Od prawej Wielka Racza, potem najbliżej kumulacja Muńcuła, Rycerzowe, sławetna ściana Świtkowej, Oszust a w oddali Mała Fatra z kumulacją Wielki Rozsutec . Dalej to już rejony Krawców Wierchu. Trza co pośmigać w końcu po konkretnym terenie bo u mnie na razie słabizna. Mam nadzieję, że koniec lata a przede wszystkim jesień będzie piękna i sucha.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Kibicuje projektowi bo sam coś podobnego poczyniłem 😁 Rama retro MTB cr-mo Garego Fischera z 94 r, widelec cr-mo zamiast amora, koła 27,5 z oponami 2,0 przód 1,75 tył , hamulce deore v ki, napęd XT 1x10, prosta kiera 680mm , pełne błotniki i oświetlenie. Możesz sobie zobaczyć w moich rowerach. Używam go typowo całorocznie-gravelowo, asfalt to rzadkość. Tyle że kosztował mnie 1/3 tego co chcesz wydać. Miałem trochę gratów, napęd kupiłem używany, korbę 1x zrobiłem sam. Za ramę dałem 180zl, widelca szukałem rok - kupiony za grosze , hamulce używane. Gdybym miał wydać taką kasę jak chcesz wydać na rower który chcesz składać (jak rozumiem nie masz parcia na baranka a chcesz komfortowo jeździć głownie po asfalcie)to bym jednak kupił ramę pod koła 28. Koła 26 do takich warunków kiepsko się nadaje . Może być coś crosowego typu Accent Nordcap albo jakieś 29er o rekreacyjnej geo jak ht od Cube , jeśli opony mają mieć 40-42mm to nawet rama 27,5 zmieści koła 28 z taką oponą. Do tago sztywny wideł i jazda!1 punkt
-
@Fuxi - ja się z Rometa nie śmieje. Wrzucam go tutaj, bo to obecnie najlepiej wyceniony budżetowy gravel na rynku, do tego dostępny w sklepach. @c4rl0s pojechałem na rower i trochę o tobie myślałem. Pierwsza sprawa to składanie samemu roweru. Brzmi całkiem "romantycznie" Masz jakieś doświadczenie w mechanice rowerowej? Masz miejsce gdzie możesz ten rower spokojnie składać? Posiadasz niezbędne narzędzia? Zakładając, że masz w domu komplet kluczy imbusowych, plasko-oczkowych i kleszcze/szczypce to będziesz musiał jeszcze wydać trochę kasy na narzędzia. Zaczynając od łyżek do opon, poprzez klucz/klucze do suportu a kończąc na skuwaczu do łańcucha, szczypcach do spinki, kluczu do kasety czy kluczu do nypli. Jeśli tego niemasz to 100-150zł minimum będzie cię to kosztować. Druga sprawa to musisz być świadom, że składając rower trzeba kupić całe mnóstwo pierdół które może i dużo nie kosztują, ale sumarycznie wygenerują spore koszta (kapsel do sterów, linki, pancerze, zacisk podsiodlowy, opaski na obręcz, dętki itd) Trzecia sprawa to czas... Sporo czasu Teraz skonfrontujmy to z kupnem gotowego roweru ze sklepu. Rower został zaprojektowany przez ludzi, którzy zajmują się tym zawodowo. Dobór części, geometria ramy itp. Potem ten rower został poskładany w fabryce przez wykwalifikowanych pracowników, a na koniec trafia do sklepu gdzie wydaje go ogarnięty sprzedawca. Czyli dostajesz gotowy sprzęt na gwarancji i od razu możesz jeździć. Mówisz, że nie masz kasy - oczywiście to rozumiem. Ale zawsze są jakieś opcje: kupić rower jak już uzbierasz określoną kwotę, albo kupić rower na raty i jeździć do razu. Frameset Aspre nie jest dostępny w sprzedaży, zresztą nie widzę sensu kupować samej ramy i widelca i coś na tym składać, skoro gotowy do jazdy rower kosztuje 3200zl, więc z budżetu zostaje jeszcze coś na akcesoria (lampki, kask). Jeśli koniecznie ma to być flatbar gravel to za 3999zł jest Marin DSX 2. Za 2500-3000zl można dostać klasyka w postaci Marina Muirwoodsa na stali... Albo na początek kupić fajnego crossa za 2000zł - np. Unibike Flash ?1 punkt
-
@c4rl0s może faktycznie słabo ta dyskusja się toczy... A mogłaby inaczej. Nie ma najmniejszego znaczenia czy ktoś się zna na składaniu i ile na to chce wydać. Ważne żeby wybrać optymalnie. Przynajmniej z takiego założenia ja wyszedłem proponując abyś zamiast co miesiąc kupował sobie jakiś zestaw części który na koniec po pół roku pozwoli złożyć jakiś rower... po prostu składał pieniądze. Nie wycofam się ze zdania że taki powiedzmy Romet aspre 1. Który sobie kosztuje 3200zł będzie finalnie lepiej się sprawdzał niż składany przez pół roku rower w tych samych pieniądzach. Claris r2000 co już padło to lepiej działający sprzęt niż taka stareńka ultegra, a przecież nie kupisz nowej... nawet tiagry bo same klamotki to kupa kasy i żeby się zmieścić w budżecie będziesz musiał kupować części no cóż słabawe, a jeszcze kłopoty z widelcem geometrią, małe koła... to naprawdę jest "przeciętny" pomysł. Mnie by w tym rowerze (takim Romecie) irytowałaby tylko korba, z całą resztą mógłbym żyć... pomimo że sam jeżdżę na nowej ultegrze. A i jeszcze jedna rzecz ludzie którzy składają podobne rowery i jakieś sensowne im rowery wychodzą i nie korzystający z ram dedykowanych wybierają zazwyczaj ramy 28 z pod hamulce tarczowe ma to wtedy jakiś sens.1 punkt
-
@stpman na Wagancie też przejechano Wisłę 1200. Nie bądźmy tacy krytyczni co do tego Rometa. Każdym rowerem da się przejechać, ale jakoś tylko z Rometa podśmie...jki są robione Nawet w recenzjach na YT teksty typu "czy nic nie odpadło". Rower jak rower, sam nie jedzie. W tej cenie pewnie brałbym Aspre jeśli chodzi o nowe rowery.1 punkt
-
@c4rl0s a ja kibicuję projektowi 😀. W sumie to było oczywiste, że na forum będą chcieli wybić Ci pomysł z głowy, nie wiem czego się spodziewałeś 😁. Uważaj, żeby nie wpaść w koszty, bo tutaj potrzebne jest jakieś doświadczenie i zaplecze warsztatowe (narzędzia). Pewne elementy trzeba będzie kupić kilka razy. Tak było u mnie np. z napędem, gdzie testuję różne przełożenia. Kalkulatory to tylko liczby, a rzeczywista jazda wszystko weryfikuje. Projekt customowy można robić, ale wg mnie dopiero po przejechaniu się jakimś gotowym rowerem, dobrze zapoznawszy się z nim i dowiedziawszy się, co chcemy poprawić. Od zera będzie naprawdę ciężko i za taką sumę... kupiłbym nowego gravela, czy inny typ, w zależności od upodobań.1 punkt
-
Właśnie mi się na fb idealny rower wyświetlił. Gotowy, i to nie za 3500. I nie na 20 letniej ramie i archaicznym kole 26 do którego się nie da nawet opon z wysokiej półki dokupić. Na hydraulice a nie v brake https://www.facebook.com/CreatoBike/posts/42928211040866401 punkt
-
Ale czytasz co koledzy piszą? rama 26 / koła 28 / hamulce - ich typ / zakładana szerokość opony. A piszesz o składaniu "z głową" PS. to jest otwór do montażu błotnika... Edyta: Edytowałem (skreśliłem) bo dopiero teraz doczytałem / zdałem sobie sprawę, że kolega chce złożyć po prostu rower na ramie 26 z kołami 26... ze sztywnym widelcem.1 punkt
-
Ależ emocjonująca dyskusja... zawsze takie offroadowe rowery istniały, marketing zrobił swoje i wszystko teraz jest gravelem... bo się sprzedaje ta głupia żwirowa nazwa lepiej niż przerzutka XT w rowerze na Tourneyu. Kto mi zabroni gravelem nazwać niemal dowolny rower? Toż UCI nie definiuje rowerów do jazdy po parku. Punktem wyjścia do stworzenia "nowej" niszy był mix cyklokrośki z endurancową szosą z jakimiś reminiscencjami rowerów które były kiedyś szosą touring ... a teraz? Co kto skleci (nawet bardzo fajnego - bo nie chodzi o to, że złe rowery tak są przezywane dla zysku) to i tak dla mody zamiast fitness, cross itd. przezwie to gravelem.1 punkt
-
No. Tak. Właściwie to tak. Jakoś tak się utarło, że szutrówka to "sztywny rower który kiedyś miałby prostą kierownicę, ale teraz ma baranka".1 punkt
-
Artykuł jakiegoś randoma, na randomowym portalu jako "potwierdzenie", że rower z prostą kierownicą i szerszymi oponami trzeba gravelem nazywać😁😁😁 Patrz, ja znalazłem taki https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/what-is-a-gravel-bike/1 punkt
-
demokrację na białorusi też zna jak powiększyć penisa o 7 cm w pół godziny również1 punkt
-
Jakie to przykre ☹️ .W tym roku na ciepło czekaliśmy praktycznie do Czerwca. Miejmy nadzieję że do Listopada pojeździmy,aura pozwoli.1 punkt
-
1 punkt
-
bikestacja.pl - negatywna Zauważyłem, że mają na stanie zaciski szosowe których szukam więc napisałem maila z pytaniem o produkt. Pan odpisał, że zacisków srama nie mają w ogóle na stanie. W odpowiedzi wysłaem screen shoty z ich strony i z allegro. Nie opdisali już.1 punkt
-
Zupełnie to bez sensu, składaj kasę nie rower, a w zimie poluj na używany gotowy. Wyjdzie i taniej i rower będzie lepszy. Też zawsze mam ten plan... i się "zawieszam" na kręceniu jak nienormalny pomiędzy Cisną i Ustrzykami... bo... parking na Przełęczy Wyżnej, cóż kto był ten wie czemu.1 punkt
-
1 punkt
-
Bo chwila odpoczynku z widokiem na Halę Pawlusią Potwierdzam! Pięknie To nie moje rejony. Staram się być z rowerem w górach co najmniej kilka razy w roku. Na co dzień mieszkam w bardziej płaskim terenie. Co prawda jest gdzie nabić przewyższeń, ale nie takich jak w górach i w nie taki sam sposób Rower w błocie ufajdany z zewnątrz. Nie był szczególnie zarżnięty. Dobre mycie i smarowanie wystarczyło1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Daj sobie spokój ze składaniem roweru na antykach. Obecny claris działa lepiej niż dwudziestoletnia ultegra.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00