Skocz do zawartości

stpman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    938
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Kamil
  • Skąd
    Śląsk

Ostatnie wizyty

675 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika stpman

Wschodząca gwiazda

Wschodząca gwiazda (8/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

34

Reputacja

  1. Wszystko zależy od tego gdzie mieszkasz i gdzie chcesz jeździć. Sam kupiłem Marina Muirwoods'a i po roku zamieniłem na gravela. Czy Muirwoods był złym rowerem? Absolutnie nie. Był tak sam uniwersalny jak gravel. Robił dokładnie to samo co gravel. Ale jednak był od gravela cięższy i wolniejszy, a jak się okazało później także mniej komfortowy, bo strasznie rozciągał i bolały mnie plecy. Może ten gravel to była fanaberia, może moda, ale mnie dał nową radość z jazdy. Bo na asfalcie jest zdecydowanie szybciej, w terenie (czyli utwardzone leśne drogi różnej jakości) jest więcej zabawy. Baranek ma tą zaletę, że mam kilka różnych chwytów. Napęd 2x11 przydaje się gdy jeżdżę z córką w foteliku i jest większy podjazd. Jeśli możesz sobie pozwolić na kupno gravela to go kup i się przekonaj czy to dla ciebie
  2. Widzę, że historia kołem rowerowym się toczy i znów szukamy definicji gravela idę po popcorn A tak na serio to w tym budżecie bym szukał czegoś na dobrej stalowej ramie. A reszta to już wedle indywidualnych preferencji.
  3. Zważywszy na stosunkowo niski budżet, raczej koledze na dobrą sztyce nie wystarczy. A ile są warte tanie sztyce to wiadomo... Tyle co tanie amortyzatory, albo jeszcze mniej. Tutaj leży cały problem.
  4. Zamiast amortyzowanej sztycy przemyślałbym rower na szerokich oponach (powyżej 2cale) plus niższe ciśnienie. Zamiast ciężkiego amortyzatora, który i tak niewiele daje - stalowy (cromo) widelec. Do tego wygodne siodło i gripy. Ale jak chcesz iść utartym szlakiem to twoja sprawa P.S zobacz jeszcze ile te rowery trekkingowe ważą...
  5. A może Marin Stinson? Bardzo komfortowy rower z wyprostowaną pozycją. Mieści się w budżecie, nie ma dynama w piaście
  6. Takie pytania to na forum archeologicznym... Te ramy to ile mają już lat? 15? W jakim to będzie stanie...
  7. Ja jeszcze tak zapytam... Jeździłeś na rowerze z piastą planetarną? Bo mnie się też taki rower marzył, a jak się przejechałem to mi się odechciało Zupełnie mi nie podeszła zmiana biegów, przełożenia i ta masakrycznie ciężka tylna piasta... Czuć, że środek ciężkości jest w tylnym kole... P.S z ciekawych rowerów masz jeszcze Marin Muirwoods RC, ale on jest na łańcuchu...
  8. @woojj cholera gravel aluminiowy, w dodatku popularnej polskiej marki Na stal trochę brakło budżetu... :/
  9. Kurde panowie a ja chcę stal sprzedać, bo stoi i "rdzewieje"... A po zakupie gravela nie mam pomysłu na ten rower i nie widzę miejsc gdzie mógłbym nim jeździć... Kupiec przyjeżdża w środę, ratujcie... Albo rzućcie na pożarcie P.S Marin Muirwoods
  10. Bez przesady... Najgorsze jest pierwsze kilkaset metrów, potem ciało szybko ogarnia jak jechać z dodatkowymi kilkunastoma kilogramami z tyłu Co nie zmienia faktu, że na początku trzeba bardzo uważać. No i nie wyobrażam sobie mieć dwóch fotelików na rowerze. Jedynie przyczepka w takiej sytuacji.
  11. Chyba jednak historia zatacza koło Dostaliśmy gravela z płaską kierownicą i amortyzatorem: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-fs
  12. To tak jeszcze zapytam... Czym w takim razie wg was jest mój Marin Muirwoods z napędem 1x10 i na oponach 2.0 Conti Double Fighter? 1. Flat bar gravel? Oby nie, bo się okaże, że mam dwa gravele w garażu... 2. Retro MTB ze sztywnym widelcem? 3. Crossem na sztywnym widelcu? 4. Commuter? 5. Hybrid bike/fitness na grubej oponie? 6. Wuj wie czym/Frankensteinem ? Pozdro
  13. Wynika z tego, że taki ultra prawilny gravel to powinien mieć: - stalową ramę (tylko Reynolds, Tange, Columbus), [alu - wiadomix tylko dla lamusów, bo nie tłumi, węgiel - też dla lamusów bo nie można maksymalnie objuczyć sprzętu] - full karbon widelec, - maksymalnie dużo mocowań na koszyki, bidony, torby, bagażniki i sakwy i wuj wie co, - koniecznie sztywne osie, - full napęd GRX, najlepiej 1x11, - tarczówki hydrauliczne (choć to akurat wymusza już napęd GRX), - kierownicę z flarą, - oponki w mleku, 37-42, najlepiej ze skin wallem, np. Panaracer Gravelking Czy o czymś zapomniałem? P.S nie zapominajmy o geometrii ramy - to w tej całej zabawie jest zazwyczaj najmniej istotne
  14. @side na pewno nie, mojego ogłoszenia już nie ma. Ale jak chcesz to odezwij się na priv
×
×
  • Dodaj nową pozycję...