Skocz do zawartości

Dave99

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    333
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

990 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Dave99

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

20

Reputacja

  1. Możesz się teraz tłumaczyć jak chcesz ale twoje dane o kosmiczych przebiegach są nadmuchane jak bolonik na sylwestra. Ciągle w kólko powtarzasz jakie przebiegi robisz i jaki ten yamahowski silniczek jest wytrzymały. Gdyby go wziąć normalnie w obroty to by pewnie rozleciałby się tuż po okresie gwarancji. HAHA! Jesteś naiwny jeśli myślisz że ~7-8Wh/km wystarczy do jazdy bez pedałowania. W praktyce trzeba dawać jakieś fifty-fifty z giry względem silnika aby jechać ponad 30km/h. Sprawność silnika elektrycznego to realnie 70-80% więc masz kolejne straty. Po raz kolejny wychodzi twój całkowity brak doświadczenia w tym temacie. Ale czego oczekiwać po człowieku co myśli że w rowerze ma "baterię".
  2. 250Wh? LOL! Ale mikrus! Ja mam 1200Wh (48v 25Ah). Niezły "voltage sag" musisz mieć na czymś takim .
  3. Ale ty ponad 90% czasu nie używasz silnika więc czym tu się chwalisz? A jak włączasz to pewnie max 100W pracuje przez kilkanaście sekund. A jak dobijesz do 25km/h to i tak masz OFF. Te twoje 19 tyś jest tylko na wyświetlaczu. Proszę nie brać wypowiedzi PiotrWie za pewnik jeśli chodzi o "kosmiczne" przebiegi jego silnika. Druga sprawa. Pisanie że ma się już np. 3 lata akumulator i brak zużycia świadczy o totalnej naiwności. Akumulator również degraduje od samego leżenia! Gdyby zmierzyć ilość faktycznej energii w akumulatorze po tych latach to by spokojnie wyszło że ponad 10% wam już znikło. Takie są fakty niestety. Ja osobiście takie coś widzę. Mam akumulator jakieś 1,5 roku i zrobione mniej niż 50 pełnych cykli ładowania/rozładowania i ewidentnie spadł zasięg. Wcześniej robiłem ponad 150km , a teraz 135km na tym samym poziomie wspomagania.
  4. 7Ah? Pojemności akumulatora nie podaje się w ampero-godzinach tylko w wato-godzinach. 7Ah 36V , a 7Ah 48V czy 7Ah 52V to dla ciebie pewno to samo co?
  5. A jaki bms zastosowaleś? Taki standardowy za 100zł? Ja również nie miałem problemu z moim akumulatorem 48v 25ah pozostawionym na 6 miesięcy w piwnicy. Sekcje mi się nie rozjechały.
  6. Akurat niska temperatura jest ok bo spowalania procesy chemiczne w akumulatorze. Wysoka tempearatura taka powyżej 40C degraduje szybko , nie niska. Druga sprawa to rozumiem że akumulator był naładowany na 100%, tak? Nie jest to zalecane podczas długiego przechowywania bo również ma to wpływ na degradację.
  7. Jak już wyrównasz wszystko to potem jeszcze raz podłącz do normalnej ładowarki. BMSy najczęściej wyrównują do około 4.15V. Tzn. ładują do 4.2V , potem zbijają do 4.15V. W jakiej temperaturze przechowywałeś akumulator? Rozjazd jest niezły. W procentach to wychodzi coś takiego ~30%, ~60%,~70% i 100%.
  8. Najprawdopodobniej jakieś ogniwa mają bardzo niskie napięcie. Różnica jest na tyle duża że bms ci tego nie chce zbalansować podczas procesu ładowania. Musisz to rozebrać i ręcznie doładować felerne ogniwa. Możliwe że będą nawet wymagać wymiany. W przyszłości warto budować akumulator z tzw. Smart bms. W takich można monitorować napięcie na poszczególnych sekcjach z poziomu telefonu.
  9. Akumulator bidonowy przecież możesz odpiąć! Problem? Dodatkowych 4kg nie uniesiesz? No litości! Silnik w kole to prymitywne rozwiązanie. Nigdy nie będziesz mieć naturalnego wspomagania. Tu musisz mieć midrive'a z czujnikiem nacisku.
  10. 4kg waży Toseven Dm02. To tyle ile te wszystkie bosche i tym podobne za ponad 4000zł. Problem? Montujesz silnik , montujesz akumulator bidonowy i po robocie! Masz porządny silnik typu midrive (dużo lepszy niż tsdz2) z czujnikiem nacisku jak w tzw. firmowych.
  11. Chińskie "górale" są prawie zawsze na 48V. Euro-trash prawie zawsze na 36V. Ecobike https://www.ecobike.pl/en/produkt/873/rower-elektryczny-ecobike-rx-500-23 overfly https://overflybike.pl/nasze-rowery/aglaia/
  12. Kombinujesz jak kuń pod górkę z tym silniczkiem w kole. Kup sobie poprostu silnik middrive z czujnikiem nacisku i po robocie! https://pl.aliexpress.com/item/1005006163598296.html?pdp_npi=4%40dis!PLN!1 937%2C45 zł!1 937%2C45 zł!!!3420.03!3420.03!%40211b80d117069005157088690e1de9!12000036064711537!sh!PL!2742811894!&spm=a2g0o.store_pc_allItems_or_groupList.new_all_items_2007540479643.1005006163598296&gatewayAdapt=glo2pol
  13. Za takie pieniądze ebik nie powinien odcinać Mały akumulator to większy efekt "range anxiety". Ja mam akumulator 1200Wh i mam totalnie wyrąbane. Nawet jak mi zejdzie ostatni pasek symbolizujący naładowanie to nadal robię bez redukcji wspomagania do 10-15km! Nadal sobię spokojnie cisnę w trybie do np 250W. Co pozwala jechać w zależności od warunków pogodowych 30-35km/h bez jakiegoś kosmicznego wysiłku.
  14. Ale polski język rządzi się swoimi prawami i mamy wyraźny podział na baterię i akumulator. W samochodzie masz baterię 12v czy może akumulator 12v? No właśnie! Słowo akumulator pochodzi od czasownika akumulować. Chyba nie muszę wam tłumaczyć co to oznacza ,co? To jest bateria a to jest akumulator https://bilibike.eu/produkt/motocykl-elektryczny-bili-bike-extreme-6000w-72v-100ah/?PageSpeed=off&attribute_pa__r=czerwony 100 ah vs 120 ah. Kupowanie roweru z akumulatorem 0.5 kWh za 22100 zł to jakiś obłęd. Przecież to gówno nawet nie ma przedniego amortyzatora. Będziesz zjeżdżał z wysokiego krawężnika to zrozumiesz po co ci coś takiego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...