Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wyglądają na dosyć podobne, w tym roku przymierzałem się do kilku rowerów i takie różnice jak między tymi dwoma były dla mnie choć zauważalne, to dosyć małe i wyglądały na możliwe do korekty właśnie zmianą kiery czy podkładek. No ale na żadnym nie przejechałem 100km. Robiłem testy po 20km dosyć ostrej (jak dla mnie) jazdy. Poprzedniego roweru już nie masz, ale może wiesz jakie były kluczowe dla Ciebie efektywne wymiary. Np. jaka była różnica wysokości siodełka i kierownicy oraz odległość siodełka od kierownicy w konfiguracji, która Ci odpowiadała. Ja np. sobie to spisuję dla różnych rowerów, na których jeżdżę. Tzn. ustawiam sobie siodełko na 76cm od osi suportu i mierzę wysokość siodełka nad ziemią, chwytów nad ziemią i odległości chwytów od siodełka. Może to nie jest fachowe podejście, ale pomaga mi w ustawieniu roweru jak się przesiadam, właśnie wymianie mostka i kiery. To co przychodzi mi jeszcze do głowy, to widzę, że nowy ma 1cm dłuższy widelec, po przekładce ze starego zmieniły się trochę kąty, przód się obniżył, więc kąt główki powinien się nawet zbliżyć do poprzedniego, stack by się trochę skrócił, a reach wydłużył. Więc na oko wydaje się, że rower powinien bardziej się zbliżyć do poprzedniego. Może jednak stało się coś co zmieniło rozkład masy na rowerze przy niby tych samych wymiarach i dlatego jeździsz po siodełku.
  3. rrrt

    [Spining] standardowy rower

    Dzięki itr za podpowiedź:)!
  4. Dzisiaj
  5. Nie miałem do czynienia z żadną z nich. Z wymiarów sakwy Atabo wynika, że nie ma ona 20 l, tylko niecałe 17 l. Ta sakwa w dolnym montażu ma miejsce na klucz imbusowy ale w plastiku. Co prawda jak raz ustawisz, to pewnie już nie będziesz ruszać tej śruby ale to jednak potencjalne miejsce wyrobienia. Ale mimo wszystko wziąłbym tę Atabo. Ta Buchel'a mnie nie przekonuje na pierwszy rzut oka. Ale nie potrafię powiedzieć dlaczego. Jakoś tak, "nie podoba się dla mnie". 😉
  6. Ja jestem z RED 22 bardzo zadowolony, wytrzymuje około 5k km.
  7. Z tyłu mam oponę Schwalbe Marathon 26"/1.5". Już przy tej umiarkowanie szerokiej oponie mam bardzo mało luzu na wysokość (ok. 3-3,5 mm), co pokazuje zdjęcie. Chciałbym zmienić oponę na 26"/1.75" lub nawet 26"/2.0" ale spodziewam się, że wysokość szerszych opon będzie większa, co spowoduje tarcie o ten niebieski metal. Oczywiście żadem producent nie podaje takich parametrów (a mógłby, np. zakładając nominalną szerokość felgi w kole i jakieś konkretne zalecane ciśnienie w oponie). Rower ma jeździć po asfalcie, sporadycznie po lepszych szutrach, w kole będzie zapleciony silnik, stąd potrzebna szersza opona (większa nośność i lepsza amortyzacja samej opony). Nowe koło z silnikiem ma także wzmocnioną, szerszą felgę (wewnętrzna szerokość 1"), co także woła o oponę szerszą, niż 1,5". Nie upieram się przy Schwalbe Marathon, ale musi to być coś wytrzymałego, o stosunkowo niskich oporach toczenia i mieć grubą wkładkę antyprzebiciową oraz wzmocniony kord na bokach (seria Schwalbe Marathon xxx, Continental, Panaracer TourPlus). Jednym słowem na dalekie wypady asfaltowe. Ważne, aby koło z oponą mieściło się, aby górna część opony nie miała kolizji z tą niebieską poprzeczką wahacza. Napisałem do Schwalbe, ale politycznie milczą. Może tam teraz jakiś Hindus obsługuje frajerów z Polski...
  8. https://linkagedesign.blogspot.com/ - tu znajdziesz odpowiedź. Elektryczny HT z powietrznym amortyzatorem, do miasta i sporadyczne wypady w teren nic więcej nie trzeba - taka refleksja po przeczytaniu wątku. Oczywiście sam jeżdżę po mieście fulem AM na "minionkach" 2,5'', blokady amortyzacji nie używam i w okolicach okrężnicy mam to co inni myślą. Lubię swój rower, mam frajdę jak nim jeżdżę i to, że muszę włożyć więcej watów mi nie przeszkadza. Jak autora wątku stać na elektrycznego fula i chce nim jeździć po mieście to niech kupuje. Osobiście szukałbym bajka z zawiasem w okolicy 120mm bo to w zupełności wystarczy żeby wjechać z DDR w las i sunąć po korzeniach. Zamiast bić pianę, że moja racja jest mojsza to lepiej podlinkujecie swoje typy, jeśli takie macie.
  9. Szczerze mówiąc ciężko mi ocenić żywotność deorek, bo każdy łańcuch deore mi dosyć szybko pękł (serio i to dotyczy 9/10/11sp), za to SLX/XT to zawsze była klasa. Ze Sramem mam mniej doświadczeń, ale w skócie, że NX 11sp - guma od gaci, GX - przyzwoity, XX1 - nadłańcuch.
  10. Nie tylko powietrzny amor, który działa ale też sztywne osie i dobry napęd a nie jakieś Acery, Tourneye i Alivio
  11. Witam szukam pewnych okularów i nie znam ich nazwy prosił bym o pomoc i napisanie co to za okulary poniżej załączam zdjęcie z góry dziękuję za pomoc
  12. Też niedawno miałem podobny dylemat i podobny budżet, wybrałem Kellysa. Kross mi się nie podoba przez ten garb na ramie, poza tym chciałem mieć pełną grupę GRX a Kross ma korbę FSA. Merida mi się wybitnie nie podoba. Zresztą te dwa miesiące temu jak go kupowałem to jeszcze nie było tak dobrych cen jak teraz i generalnie rozpatrywałem Kellys vs. Author. No i jednak stwierdziłem, że wolę aluminium. Stal jest o.k., jakbym jeździł wyprawy to bym na pewno wziął Authora. Kellys ma jeszcze jedną ewentualną wadę jakbyś chciał jeździć jakieś wyprawy, nie ma mocowań pod bagażniki czy inne bidony na widelcu, tzn. nie ma tych trzech śrubek jak wiele innych ale ma jedną od wewnętrznej strony. Ja jednak bardziej wykorzystuję ten rower jako szosę Road+ (tak, rozpatrywałem kupno szosy Road+ ale chciałem GRX bo Tiagrę mam w innym rowerze i w tym chciałem korbę 46/30T), mam tam semislicki 35c i nie potrzebuję tych śrubek na widelcu
  13. Inne mamy filozofie. Ja niedawno kupowałem rower i równiez stać mnie było na rower za 10k, tylko zadałem sobie pytanie po co mi taki rower, skoro na takim za połowę tego pojadę dokładnie tak samo. I bynajmniej mój rower się nie kurzy, od zakupu w październiku zeszłego roku ma już najechane ponad 5,5k
  14. Będę oryginalny i napiszę Expl 540. A nie, zaraz... Ma amor, który przynajmniej działa, a nie jest tylko kowadłem jak w Twoich propozycjach. Wszystkie te rowery powinny być co najmniej 1k tańsze.
  15. Też się przypomnę 🤪 Koń jaki jest, każdy widzi 😁
  16. Śmieciowa owijka dostała nowe życie. Od razu poprawiła się średnia prędkość koszenia
  17. Cześć, wcześniej posiadałem speca Rockhoppera z 2020 i jeździło mi się na nim dobrze, w terenie robiłem na nim po 100km, góry, lasy i singletracki, jedyne co w nim zostało wymienione to amortyzator na RS Recon Silver RL Solo Air, kierownica i mostek na krótszy 45mm, po wymianie gwarancyjnej dostałem model z roku 2023 części zostały przełożone ze starego amor, kiera i mostek, przy pierwszym wsiadaniu od razu zauważyłem że sporo wyżej musi iść siodełko, reszta wydawała się ok, no ale tylko wydawało się, zaczęły się problemy z ustawieniem, cały czas mam problem z pozycją, cały czas odsuwam tyłek jak bym siedział za blisko i chyba mocniej jak na poprzednim opieram się na kierownicy, i wrażenie jak bym zjeżdżał z siodełka, kombinowałem z ustawieniami, siodełka i mostka, dochodziłem już do extremalnych ustawień, siodełka max w tył, nos do góry chyba ze 3-4 stopnie, dawałem też w przód siodełko, bawiłem się podkładkami mostka, wyżej-niżej, niestety nic to nie dało, nie potrafię ustawić tego roweru, zmieniłem też mostek na stary bo jest o 1,5cm dłuższy i ma 6 stopni wznosu, jak by delikatnie lepiej, ta cała zabawa doprowadziła mnie do szału na tyle że dużo mniej jeźdżę na rowerze i mocno się zniechęciłem, raz w lesie się zatrzymałem i pizłem nim o ziemię tak byłem sfrustrowany, teraz nie ma mowy o robieniu tylu kilometrów, 30-40 i mam dosyć, jazda staje się męcząca, może ktoś ogarnia geometrię i coś podpowie, jakie zmiany zaszły w tych rowerach, ja jedynie co zauważyłem to że ten z roku 2023 jest trochę dłuższy a ja zachowuje sie na nim jak by był krótszy, nie wiem. https://www.specialized.com/us/en/rockhopper-comp-1x/p/171061?color=263528-171061 2020 rozmiar M https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-comp-29/p/218246?color=353242-218246&searchText=91523-5603 2023 rozmiar M
  18. Mierzyłeś klocki suwmiarką? Klocków nie zużywa się „do metalu”. W SRAM łączna grubość okładziny i blaszki to minimum 3 mm.
  19. Gdzie taki bagażnik ? Skąd taki bagażnik ? Można kupić ? 😏
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...