Skocz do zawartości

miki11

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    67
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Polska

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika miki11

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

7

Reputacja

  1. Hmm... to taki budżetowy skuwacz, starałem się trzymać kąt prosty, ale przy tego typu narzędziach pewności nie mam żadnej. Spinkę to znajdę, mam tu lokalnie sklep Giant. Ostatnio nabyłem tam za dyszkę spinkę Accent w tym samym rozmiarze. A patent z żyletką zacny, na to nie wpadłem.
  2. Ok, do tej jednostronicowej z kilkoma zdaniami na temat dotarłem już wcześniej. Dziękuję za Wasze głosy, ze swojej strony temat zamykam.
  3. Kuba, jak ją masz, to udostępnij. W przeciwnym wypadku tylko licznik sobie nabijasz.
  4. Marcin, dzięki. Ja też jestem zdania, że łańcuch potrzebuje smarowania rzadkim smarem (czy, jak niektórzy wolą, oliwką). Dzięki za tą odpowiedź.
  5. Kupiłem nowy łańcuch j.w. zakończony pin'em wsuniętym w boczną płytkę stalową. Założyłem go na rower i powoli wcisnąłem ten pin skuwaczem. Nie jest to taki długi, luźny pin z częścią do odłamania, tylko pin o docelowej długości z obu stron płaski. Po skuciu ogniwo pracuje ciężko, kilkukrotne smarowanie i mechaniczne przeginanie pin'u w obie strony nie do końca pomogło. Próbowałem delikatnie przesunąć ten pin w jedną, potem w drugą stronę - ale bardzo nieznacznie, może o pół milimetra, a może o 1/3, znowu smarowałem i przeginałem ogniwo w obie strony. W dalszym ciągu na kółkach tylnej przerzutki to ogniwo nie pracuje tak, jak powinno. Czy są jakieś "patenty" rozwiązujące ten problem?
  6. Trzymając się przysłowiowej Toyoty... w instrukcji podają zalecane ciśnienie w oponach, rozmiar tychże opon, a także rodzaj oleju silnikowego. Także nie do końca mogę się z Tobą zgodzić. W różnych zakamarkach internetu są jakieś fragmenty (z reguły ktoś cytuje, co zaleca Shimano, albo KMC) tej wiedzy, czasem są to zalecenia sprzeczne. Przykładowo Shimano zdecydowanie nie zaleca szejkowania nowego łańcucha, a KMC chyba na odwrót. No i mam zonk. Dlatego miło by było przeczytać źródłowe dokumenty producentów łańcuchów. Nawet różne tip'y team'ów kolarskich nie zawsze się sprawdzą w normalnym użytkowaniu roweru - oni smarują i czyszczą w zasadzie bez przerwy. A my staramy się jeszcze trochę jeździć.
  7. Tak właśnie zrobiłem, dotarł nowy Shimano CS HG-71, to chyba odpowiedni łańcuch do grupy Deore LX/Alivio. Dziękuję za ocenę.
  8. No widzisz, kupujesz Toyotę i nie chcesz poznać jej instrukcji obsługi? Wiesz o niej wszystko z opinii innych użytkowników Toyot?
  9. Nieprawda. Widziałem film jakiegoś doświadczonego kolarza, który mówił, że stosuje się do tego, co piszą producenci w swoich instrukcjach użytkowania łańcucha. Poszukiwania takiego pdf'u skończyły się pierwszą stroną (od Shimano), dalej biała karta. Czyli witrynka chyba żąda jakiś pieniążek za całość (choć nie widzę stosownego linka). Wiem, że są ostrzeżenia przed alkalicznymi, bądź kwasowymi środkami czyszczącymi. Interesuje mnie sposób postępowania z nowym łańcuchem Shimano HG-71 kiedy chcę stosować wosk. Czyli prawdopodobnie trzeba go dokładnie oczyścić ze smaru fabrycznego, potem jeszcze raz wypłukać i odtłuścić, a następnie usunąć wodę z ogniw (np. za pomocą denaturatu). I podobno dopiero wtedy wosk, dwa razy na dzień dobry. Ale ja chcę to skonfrontować z tym, co zaleca producent łańcucha. Może nie chodzi o konkretny model łańcucha Shimano, tylko są to jakieś ogólniejsze dokumenty techniczne.
  10. Chodzi mi o informację producenta, w jaki sposób rozpocząć użytkowanie i konserwację ich łańcucha (czyszczenie, smarowanie, czego unikać). Podkreślam, chodzi mi o oryginalne zdanie producenta. Mogą też być podobne dokumenty KMC i innych, uznanych producentów łańcuchów.
  11. I na to ostatnie wyszło. Nowy suport już siedzi w rowerze, chodzi jak masełko.
  12. Gdyby każde ogniwo wydłużało się indywidualnie, mielibyśmy kłopot z określeniem zużycia łańcucha. Część ogniw byłaby jak nowa, a część (lokalnie) wyciągnięta. Na logikę mamy tutaj jednak wyciąganie całego łańcucha.
  13. Czyli ten BB-UN300 też powinien pasować u mnie? Oczywiście wersja 110mm. Zastanawiam się, czy jest sens wkładać Shimano, zamiast Neco.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...