Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Kupiłem trenażer interaktywny. Na początku przekładałem kasetę z roweru i tak dalej. W rzeczywistości na trenażeże jedyny raz gdy użyłem przerzutki to ten gdy włączyłem sobie wirtualne odtworzenie profilu podjazdu. 100% czasu jeżdżę na sterowaniu mocą, biegów w ogóle nie dotykam. Jak w komputerku ustawię sobie 6x 10 minut po 280W to trenażer będzie trzymał tę moc i nie pozwoli kręcić lżej lub mocniej, niezależnie od biegu i kadencji. W związku z tym faktem pozyskałem kasetę z złomu Za 0zł i zakładam łańcuch na jedną z trzech dobrych koronek, które ona ma. Nie ma znaczenia liczba rzędów, bez zmiany biegów kręcę napędem 11s z kasetą 9s. Wystarczy rama z widelcem, korba, siodło, kierownica, przednie koło i łańcuch.
  3. 3 dzień rajdu. Jestem w Kruszwicy. Jadę charytatywnie aby zachęcić ludzi do wspierania fundacji w której jest mój syn. Wczoraj zostawiłem gdzieś kask. Mimo że siły Opuszczają to pozostaje moc aby dojechać. Mam problem z dretwiejacym palcem. Muszę dojechać do Wyrzyska ale nie wiem czy nie skroce tej trasy w dniu dzisiejszym
  4. Ekhm, pod trenażer wystarczy rama i napęd, super gdyby było taki jak w rowerze na drogę, tutaj dopłacasz za hydraulikę, która nie jest Tobie do niczego potrzebna. Używka doskonale się sprawdzi.
  5. Akurat do czterotłoków są też klocki standardowe obejmujące dwa tłoczki zamiast pojedynczo, więc argument trochę słaby.
  6. No są wyłączone: https://www.google.pl/maps/@53.1329604,23.1935343,3a,70.3y,202.59h,81.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9i34X95rK15t-kYTrLke_g!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Ale może nie są wyłączone, tylko akurat jak było robione zdjęcie to była wyłączona.
  7. Dzisiaj
  8. Jeśli lubisz być testerem sprzętu to łykaj, która Ci bardziej podchodzi.
  9. Na początek: Piasty https://www.wheelworks.co.nz/hub-width-and-diameter-list/ Stery https://canecreek.com/everything-you-need-to-know-about-headsets/ Suporty https://wheelsmfg.com/bb-standards Widelec zawsze dobierasz do geometrii ramy. Fork lenght ramy = axle to crown widelca. Oczywiście po sprawdzeniu czy rura sterowa widelca pasuje do standardu sterów ramy. Hamulce dobierasz zgodnie z standardem mocowań w widelcu i w ramie. Tu wklejam artykuł na temat mocowań, ale pomija on temat flat mount: https://www.mtbdirect.com.au/blogs/maintenance-how-to/how-to-choose-the-right-brake-mount
  10. Wózek jest taki.Rozumiem ,że tu też nowy łańcuch?
  11. @spidelli a już się bałem , że mam krew na rękach ( namawianie na spd) 😉 A tutaj o poranku czytam ,że masz się świetnie. Ładna średnia przy niższej kadencji . Bardziej siłowo w porównaniu do zeszłorocznego przejazdu. Tylko tętno bardzo wysokie. Może jak się " rozjeździsz" pompa się adaptuje.
  12. @Zigfir Niestety, w naszym kraju zbyt łatwo zdobyć prawo jazdy i zbyt trudno stracić, wydaje się je bezterminowo, przez co jeżdżą niedowidzący a pijaków nie wsadza się do pierdla przy recydywie. A jakby tego było mało jeszcze "kierowcy" z dzikiego wschodu... W zeszłym roku jechałem po pracy, późne lato - wczesna jesień, słońce nisko już było, świeciło mi w plecy. Droga gminna albo powiatowa, ruch lokalny, prawie pusto. Z naprzeciwka jechało auto, pod słońce. Starszą panią (przyjrzałem się dokładnie, co to za matoł) oślepiło na tyle, że dobre 100 metrów jechała poboczem prawą stroną auta. dDobrze, że nikogo tam nie było... Wczoraj pierwsza poważna jazda w tym roku, rower wypięty z trenażera, stare opony wymienione na nowe Continental Grand Prix 5000. Jazda trasą referencyjną ~100 km. Nawierzchnia asfaltowa, gdzieniegdzie dziury (chociaż kilka odcinków z nowiutkim asfaltem, co miało wpływ na prędkość). Moja przeciętna to ok. 4:20 - 4:30 godzin netto; najlepszy wynik niemal równo rok temu: Wczoraj mocno wiało, co bardzo pomagało mi na niektórych odcinkach i przeszkadzało na innych (trasa to kilka połączonych pętli): Oczywiście najważniejszym czynnikiem był wiatr, miejscami nowy asfalt pozwalał się rozpędzić ale sądzę, że plan treningowy się jednak sprawdził na taką trasę - przede wszystkim jechałem mniej zachowawczo, wręcz agresywnie atakowałem podjazdy, przynajmniej przez pierwsze 30 km, potem wróciłem do bardziej zachowawczej taktyki.
  13. Czesc wszystkim, poszukuje szosy tylko i wylacznie pod trenazer. W planach mam zakup trenazera pod zwifta i pytanie ktora opcja jest lepsza z kaseta czy bez? Jakis czas temu wybor padl na to https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/ ale zakupu dopiero bede dokonywal w maju, czy jest sens pchac sie w 105 czy moze wybrac cos z gorszym osprzetem? Lub w ogole szukac uzywki w swojej okolicy?
  14. Koła testuje się w różny sposób. Są takie bez opony, z oponą, a nawet z oponą i z wkładką. Specjalnie dla Ciebie: Test UCI dla kół szosowych odbywa się bez opony: Zgniata się obręcz, a w miejscu uderzenia szprychy się odprężają (ich napięcie spada nawet do zera). Ale w innych miejscach obręcz się wybrzusza, ciągnąć szprychy (zwiększając ich napięcie), do tego stopnia, że to naprężenie może nawet przekroczyć wytrzymałość otworu na nypel i szprycha zostanie wyrwana (ewentualnie sama pęknie). Na tym filmie doskonale widać, co się dzieje z obręczą i szprychami, gdy mocno oberwie: A tu szczegółowa analiza fenomenu "szprych ze sznurka": Doprawdy? Masz tu mnóstwo materiałów do analizy, dzięki którym możesz poszerzyć swoją wiedzę. Albo nazywać to bzdetami i siedliskiem głupoty. Mądry człowiek widzi we wszystkim sposobności i możliwości, a głupiec tylko narzeka i ciągle mu źle. Twój wybór, kim chcesz być. A gadanie samemu ze sobą potrafi być równie twórcze, co z inteligentnym rozmówcą.
  15. Dobrze policzyłeś te ogniwa? Bo trochę mnie dziwi, że przy blacie 44 z i kasecie 28 z trzeba aż 118 ogniw. W Romecie Pasacie, gdzie był bardzo długi tylny widelec, większe koła (ETRTO 630, 27x1 1/4), blat 52 z i wolnobieg 14-28 starczało 116 ogniw. W każdym razie tak jak na zdjęciu może być, chyba że te 116 ogniw jest już o dwa ogniwa dłuższe, bo łańcuch tak mocno zużyty ("wyciągnięty"). Choć można by jeszcze nawet nieco skrócić, więc moim zdaniem jak kupisz nowy 116 ogniw (polecam KMC X8, np. ORYGINALNY Łańcuch rowerowy KMC X8 116 ogniw 6/7/8 rzędowy + SPINKA X8.93 - WPX8NG116 - 15150289238 - Allegro.pl, w żadnym razie Shimano HG40, bo to szajs), to będzie ok. Ale obawiam się, że kaseta może nowego nie przyjąć, jeśli z tak mocno zużytym już trochę pochodziła. Możesz dać zdjęcie, jak wyglądają zębatki?
  16. Cześć, chciałbym powoli składać mały dodatkowy rowerek do streetu, głównie na promkach i okazjach z Europy, początkowo pewnie na twardym widelcu by na wstęp nie iść w amor za grube tysiące, skoro i tak jazda będzie lekka. Nie wiem jednak nic o składaniu, jak dobrać widelec do konkretnej ramy, czy i jakie hamulce będą pasować i tak dalej. Nie chcę z każdą częścią spamować nowym tematem tutaj, więc może mógłbym się gdzieś nauczyć tworzenia takich konfiguracji, które będą do siebie pasowały i potem po prostu je modyfikować? Jak mogę się dowiedzieć takich rzeczy? Nawet nie wiem, co miałbym googlować 😕 edit: Zły dział właściwie, prośba o przeniesienie do ogólnego
  17. Akkwlsk dzięki, dokładnie o taki dirt\street mi chodzi bo trialówki to już mocno specjalistyczny sprzęt, a kręgosłup to od samego patrzenia mnie boli Rzeczywiście nie są tanie i nawet widziałem wczoraj Dartmoory z badziewnym santourem, za które śpiewali 3 klocki, a przecież trzeba tam dołożyć przedni hamulec, najlepiej też wymieniając pewnie tylny na porządną hydraulikę. Teraz trochę żałuję kupna treka na 29 calach, bo zwinności to oj brakuje mu, a wiadomo, że ciulowej baletnicy, czyli początkującemu, to wszystko utrudnia próby. Jeździ fajnie, ale czuć, że to duże. Znowu jak zmienie kola na 27,5 to rama m zrobi z tego rowerek dla gimnazjalisty. Poza odkładaniem kasy rozważam też pójście w składanie lub używkę. Mógłbym złożyć najpierw sprzęt na twardo, bo przecież przez pierwsze miesiące i tak żadne realne skakanie mi nie grozi i amor dołożyć już sensowny potem, za lepsze pieniądze, a nie na santourze codziennie ryzykować uzębienie na chodniku. Nie wiem tylko, jak dobierać części, żeby do siebie pasowały, np właśnie amor do geometrii ramy itp.
  18. Wczoraj
  19. Hej, mam Tribana rc100 Tarcza: 44 zęby, kaseta 7-rzędowa 12 X 28 noname bo fabryczna się rozpadała i serwis wymienił, przerzutka tylna Shimano RD-TY300 SGS. Chciałbym wymienić łancuch bo stary się już chyba wytarł od piachu i błota, oczka w ogniwach mają luzy (https://ibb.co/Fnzv46N) i zgłupiałem. Fabrycznie jest łańcuch KMC Z 3-8 118 ogniw, łancuchy do napędów 6-8 zwykle mają 114 ogniw i nie wiem jaki kupić. Normalnie brać ten 114 np. Shimano HG i przerzutka sobie napnie ten łancuch? Czy lepiej zamówić 116 bo 118 nie widzę takich łańcuchów 7r. Skróciłem ten fabryczny do 116 i przerzutka wygina się jak na zdjeciu, wygląda to ok? https://ibb.co/z7zfFBZ
  20. Wyglądają na dosyć podobne, w tym roku przymierzałem się do kilku rowerów i takie różnice jak między tymi dwoma były dla mnie choć zauważalne, to dosyć małe i wyglądały na możliwe do korekty właśnie zmianą kiery czy podkładek. No ale na żadnym nie przejechałem 100km. Robiłem testy po 20km dosyć ostrej (jak dla mnie) jazdy. Poprzedniego roweru już nie masz, ale może wiesz jakie były kluczowe dla Ciebie efektywne wymiary. Np. jaka była różnica wysokości siodełka i kierownicy oraz odległość siodełka od kierownicy w konfiguracji, która Ci odpowiadała. Ja np. sobie to spisuję dla różnych rowerów, na których jeżdżę. Tzn. ustawiam sobie siodełko na 76cm od osi suportu i mierzę wysokość siodełka nad ziemią, chwytów nad ziemią i odległości chwytów od siodełka. Może to nie jest fachowe podejście, ale pomaga mi w ustawieniu roweru jak się przesiadam, właśnie wymianie mostka i kiery. To co przychodzi mi jeszcze do głowy, to widzę, że nowy ma 1cm dłuższy widelec, po przekładce ze starego zmieniły się trochę kąty, przód się obniżył, więc kąt główki powinien się nawet zbliżyć do poprzedniego, stack by się trochę skrócił, a reach wydłużył. Więc na oko wydaje się, że rower powinien bardziej się zbliżyć do poprzedniego. Może jednak stało się coś co zmieniło rozkład masy na rowerze przy niby tych samych wymiarach i dlatego jeździsz po siodełku.
  21. rrrt

    [Spining] standardowy rower

    Dzięki itr za podpowiedź:)!
  22. Nie miałem do czynienia z żadną z nich. Z wymiarów sakwy Atabo wynika, że nie ma ona 20 l, tylko niecałe 17 l. Ta sakwa w dolnym montażu ma miejsce na klucz imbusowy ale w plastiku. Co prawda jak raz ustawisz, to pewnie już nie będziesz ruszać tej śruby ale to jednak potencjalne miejsce wyrobienia. Ale mimo wszystko wziąłbym tę Atabo. Ta Buchel'a mnie nie przekonuje na pierwszy rzut oka. Ale nie potrafię powiedzieć dlaczego. Jakoś tak, "nie podoba się dla mnie". 😉
  23. Ja jestem z RED 22 bardzo zadowolony, wytrzymuje około 5k km.
  24. Z tyłu mam oponę Schwalbe Marathon 26"/1.5". Już przy tej umiarkowanie szerokiej oponie mam bardzo mało luzu na wysokość (ok. 3-3,5 mm), co pokazuje zdjęcie. Chciałbym zmienić oponę na 26"/1.75" lub nawet 26"/2.0" ale spodziewam się, że wysokość szerszych opon będzie większa, co spowoduje tarcie o ten niebieski metal. Oczywiście żadem producent nie podaje takich parametrów (a mógłby, np. zakładając nominalną szerokość felgi w kole i jakieś konkretne zalecane ciśnienie w oponie). Rower ma jeździć po asfalcie, sporadycznie po lepszych szutrach, w kole będzie zapleciony silnik, stąd potrzebna szersza opona (większa nośność i lepsza amortyzacja samej opony). Nowe koło z silnikiem ma także wzmocnioną, szerszą felgę (wewnętrzna szerokość 1"), co także woła o oponę szerszą, niż 1,5". Nie upieram się przy Schwalbe Marathon, ale musi to być coś wytrzymałego, o stosunkowo niskich oporach toczenia i mieć grubą wkładkę antyprzebiciową oraz wzmocniony kord na bokach (seria Schwalbe Marathon xxx, Continental, Panaracer TourPlus). Jednym słowem na dalekie wypady asfaltowe. Ważne, aby koło z oponą mieściło się, aby górna część opony nie miała kolizji z tą niebieską poprzeczką wahacza. Napisałem do Schwalbe, ale politycznie milczą. Może tam teraz jakiś Hindus obsługuje frajerów z Polski...
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...