Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Kupiłem nowy widelec szosowy, wymiarowo taki sam jak stary 28/6 góra, 30mm dół, ale z karbonu. Rower rozebrałem ale z tego co widzę ze starego widelca nie mogę zdjąć tej dolnej części sterów jak na zdjęciu. Czy może mi ktoś doradzić jak to się nazywa i np. podrzucić link? Stary widelc Dodatkowo stary widelec był aluminiowy z taką gwiazdką, czy jak kupię ekspander do widelca karbonowego to wystarczy żeby wszystko dobrze się trzymało czy coś jeszcze powinno się robić? Dzięki i pozdrawiam, Łukasz
  3. Nie ma żadnych uszkodzeń, wszystko jest w porządku.
  4. Dzisiaj
  5. Od nowości NIC nie wymieniałeś? Nawet łańcucha??? Kiedyś przeszedłem pewną modernizacyjną drogę, startując od podobnego sprzętu, jak Ty. W 2013 albo 2014 kupiłem jakąś prostą Meridę Big Nine (3x9 biegów), szybko jednak zaczęła wkurzać mnie bardzo miękka korba i tak zmieniając ją na Hollowtecha napęd zmienił się przy okazji na 3x10. Po paru latach przyszedł znów czas na zmiany i modernizacja do 2x11, z tym, że deorowską (czy SLX-owską) 36-26 z przodu upgrade'owałem niedługo potem do 38-26 (i nie jest prawdą, że przednia przerzutka tego nie ogarnia). Razem z kasetą 11-42 (XT na długim wózku, bo całkowita pojemność do obsłużenia tyłem to aż 43T) daje mi to w zasadzie wszystko, czego potrzebuję. Estetyki nie ma w tym do końca, bo przednia przerzutka jest side swing, a rama do tego nie była przystosowana, więc pancerz jest trzymany taśmą izolacyjną w paru punktach. Dziś z oryginalnego roweru pozostała mi sztyca, mostek, kierownica, oraz klamka i zacisk tylnego hamulca. Nawet ramy nie ma oryginalnej (już dwie zajeździłem do pęknięć, aktualnie siedzi trzecia). Ale obecny napęd jest fajny, daje możliwość nieco rozpędzenia się na płaskim (przełożenie 38:11), zarazem można podjechać dość ostro pod górę (wówczas 26:42). W sumie to dla mnie chyba lepszy byłby gravel, ale nigdy nie miałem baranka, a że jestem młodzieżą z lat 90., to wychowałem się na "góralu" i taka geometria mi już przypasowała (ale kusi mnie, by spróbować, koniecznie w napędzie 2x11). Generalnie zapewne fandom "1x" odsądzi wszelkie wieloblaty z przodu od czci i wiary, z kolei strona wielu blatów skrzywi się na jedną zębatkę z przodu. Każdy lubi, co lubi i nie do końca sugerowałbym się, że CI powie obiektywnie. Ja też Tobie tu nie radzę, mówię o swoich doświadczeniach z modernizacją i na czym ją skończyłem. Nie mówię, że to rozwiązanie dla CIebie - sam musiałbyś się przekonać. Napęd "1x" ma jednak wiele zalet a w zależności od osobistych preferencji możesz go pod siebie skroić wybierając rozmiar przedniego blatu (czy wolisz bardziej terenowo, czy płasko). Tylko że mając piastę/bębenek, jaki masz, nie założysz dwunastobiegowej kasety pod microspline, czyli najmniejsza zębatka miałaby i tak 11 zębów. Jedyne, co z pewnością doradzałbym, to wyjście z "kwardatu" w korbie. I warto wziąć pod uwagę, że napędy "2x" w hardtailach zaczynają być wypierane dosyć skutecznie przez "1x" w lepszych grupach, co może niedfługo doprowadzić do braku części zamiennych do "2x". To zresztą kiedyś było powodem zmiany u mnie 3x10 na 2x11, nie było już części w lepszej (czytaj: trwalszej) grupie na trzyblatowy przód. Zresztą jak niedawno składałem sobie drugi rower z chińskiego karbonu, to już miałem niezłe problemy. Na przykład nie dostałem dwurzędowej 170 mm shimanowskiej korby na boosta. Niby na Ali była, ale jak przysłali, to się okazało, że to do zwykłej linii, a nie B2. Jeśli coś zmieniasz, to pomyśl, jaki masz budżet. W praktyce zmieniasz wszystko - manetki, przerzutki, korbę, kasetę, łańcuch. W dobrej jakościowo grupie trochę to zakosztuje, a kiepskiej nie ma chyba sensu w to wchodzić. A jeśli od nowości nic nie wymieniałeś, to może się okazać, że masz obręcze popękane przy nyplach, zużyte bieżnie łożysk w piastach, a więc kółka też może trzeba będzie wymienić. A jak się trzyma widelec - czy może nie należy mu się emerytura? Bo stery to na pewno trzeba będzie wymienić. I tak za chwilę skończysz z nowym rowerem. Serio zrób solidny przegląd, czy czasem potrzeb nie jest więcej i czy to się opłaca. I przejrzyj ramę, czy jest na pewno cała i czy nie ma pęknięć. A jeszcze jedno - jeśli sam sobie te wszystkie prace modernizacyjne umiesz zrobić, to spox, koszt tylko części, ale jeśli musisz to komuś oddać i zapłacić, to serio rozglądnąłbym się za nowym sprzętem. Wyjdzie pewnie niewiele drożej, jeśli to zwykły HT bez napinki, a efekt będzie lepszy.
  6. Bo to taka rama, taka jej technika wykonania i lakier bezbarwny. Przynajmniej tak mi sie wydaje z fotek, że to klejona z malych kawałków uzupelniana fillerem rama. Kierownica eastona ec70 wyglada identycznie. Jak spojrzysz pod ŕóżnymi kątami, to widać ppdobne "nieciągłosci" struktury. To nie rama Time gdzie wzystko jest pieknie ;-))
  7. A Ty myślisz, że tylnych przerzutek nie trzeba regulować?
  8. Ale on ma tylko jedną przerzutkę z tyłu a ma mieć PRZERZUTKI Z tańszych rowerów 1x lubiany jest też Rockrider EXPL 540. No ale to kilka stówek więcej, powietrzny amortyzator za to posiada - ale napęd 1x10.
  9. No właśnie. Jak jadę płynnie po wertepie to wolę być wpięty. Ale jak cyzeluję w stójce na jakiej ściance, to platformy zapewniają mi pewną ewakułację z roweru. Stąd doceniam Mallety, a w zwykłych SPD bez ostrej platformy bym miał stracha. Pod górę więcej wycisnę w SPD, ale też strach, że jak stanę dziwnym układzie korb, to się nie wypnę i wywalę.
  10. W nowym sofcie do silnika Avinox jest taki ficzer, że jak przerzutka elektroniczna zasilana jest z baterii silnika, to silnik wyczuwa zmianę biegu po poborze prądu przez przerzutkę i momentalnie odpuszcza moc. I to bez integracji z przerzutką na poziomie oprogramowania, tylko po zasilaniu. To jest kierunek dla elektryków. Szczególnie, że moja pamięć mięśniowa każe mi docisnąć pedał przed odpuszczeniem na czas zmiany i wówczas mój silnik (fazua) włącza podtrzymanie napędu, czyli działa wbrew potrzebom przerzutki. W analogowym rowerze działanie manetki 8100 jest super, w elektrycznym zwiększa ryzyko zerwania łańcucha. (Mam ją w dwóch rowerach).
  11. Kupiłem nowy rower (nówka) i nie podoba mi się wygląd dolnej rury. Zwłaszcza okolice mocowań na koszyk od bidonu wyglądają nieciekawie, trochę jakby karbon był rozwarstwiony. Łącznie znalazłem 4 defekty, pod palcem nic nie jest wyczuwalne, przy próbach ściśnięcia ręcznego także rama "nie pracuje". Pacjent to Focus Paralane 8.9 Zdjęcia: https://ibb.co/album/xFV2Lf
  12. Miałem oryginalną korbę w crossie Giant X1000 (1998r) w polerowanym aluminium, mam jeszcze oryginalną przerzutkę srebrną alivio o taką: Jesteśmy "targetem" 😁
  13. dfq

    [2025] Shimano Cues Silver Edition

    mam coś podobnego w tonacji w 20 letnim cro-mo crossie tylko tam jest bodajże deore LX 🤣
  14. @JWO tw dwa kliki w dół to najlepszy feature manetek Sh:) Szczególnie w interwałowym terenie.
  15. 130, 200, 300 euro w zależności od modelu, choć pewnie idzie dostać taniej. Wypadałoby też doliczyć koszt mocowania na kierownicę jak nie ma w zestawie lub jak nie ma jak zamocować do widelca. Minus taki, że trzeba dorobić sobie zasilanie jak się nie ma dynama lub elektryka. Są też bateryjne ale tutaj nie mam rozeznania co jest na rynku. Trzeba by poszukać z hasłem highbeam.
  16. Nie mam parcia na naświetlone prędkości, a zdecydowanie wolę w górach jeździć we wpinanych pedałach. Dużo lepiej czuje rower, dużo łatwiej go kontrolować, a najważniejsze, jak wcześniej pisaliście, nogi na kamieniach, korzeniach, nie spadają z pedałów.
  17. Cześć, Jeżeli producent nie definiuje tego w instrukcji, to znaczy że możesz użyć dowolnych podkładek. W zasadzie nie ma to znaczenia, bo jakie ma mieć? Czepiając się bardzo mocno szczegółów, można nawet zaryzykować stwierdzeniem że karbonowe są gorsze. Aluminiowe na ogół są zaokrąglone lub lekko ścięte, natomiast karbonowe na ogół mają ostrą krawędź. Czy na coś to wpływa? Ani trochę, bo przecież bo dociśnięciu kapslem, elementy są nieruchome względem siebie.
  18. Prawda. Odszczekuje. Sprawdziłem. W dół o 4, w górę o dwa kciukiem, lub o 1 wskazującym. Zawsze używałem 3 + 1. O ile w górę mi to nie potrzebne, o tyle dobrze wiedzieć ze w dół jest jeszcze jeden
  19. Wczoraj
  20. LAZARO AERO V3 CUES MĘSKI 2025 VS KANDS PURE CLARIS Odświeżam temat i wkleiłem linki do obecnych wersji. Mógłby jakiś spec je ocenić oraz wypowiedzieć się ktoś kto ma którąś z obecnych lub starszych wersji.
  21. Mama i tata mówią mi - synu masz lat 53... Auuu ! Szalalala 🎶
  22. Jutro na rower wsiędę. Dziś aklymatyzacja. Warmia nie wybacza...
  23. Mam od maja rockrider Explorer 540 i nie widzę problemów wymienianych na forum. Nie oszczędzam roweru . Uważam że za ta cenę jest b. Dobry. Nie widzę powodu by wydawać kilka tys więcej by otrzymać o pół kg lżejszy rower.
  24. Po kilku przejażdzkach wnioski - to że rower jest super lekki to pomaga ruszyć pod górę w lesie, ale jest ciężko nawet na najlżejszym przełożeniu 34/30. Strome tereny dla tego napędu są bezlitosne, a topowe 2 przełożenia - nieużywalne Geometria - kurde, dobrze to wyszło. Steruje się nim pięknie i bardzo posłusznie reaguje na sugestie. Kąt jaki się zrobił z tym widelcem jest taki jaki akurat chciałbym mieć w hardtailu do lekkiej jazdy. Myślę że nawet taki widelec setka skoku byłby na miejscu tego bombera. Prześwit wystarczający. Separacja pedałów od przedniego koła git
  25. Kilka dość standardowych przykładów znalazłem. Czym większa rama tym większa tendencja że ktoś tak ma zrobione. Zazwyczaj okolice 58-63cm rowery są tak przerobione ale i mniejsze ramy się zdarzają. Takie mostki jak w dwóch ostatnich fitnessbikeach polecam. Ale kupując nowy to nad tym bym się bardzo mocno pochylił - https://allegro.pl/oferta/xlc-st-100-31-8-0-90-mostek-podwojnie-regulowany-11734921248 Zupełnie zmienisz pozycję i odciążysz sobie dłonie. Aż ci 4 litery zaczną drętwieć (żartuję z tym) - będziesz mieć szosę trekkingową a Dolny chwyt w z takim mostkiem będzie tam gdzie obecnie jest górny. Plus bliżej ciebie kiera - sam sobie dopasujesz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...