Michal2008 Napisano 24 Maja Napisano 24 Maja (edytowane) linka jest ok, pancerz też. nasmarowałem olejem do łańcucha. Działa to w teorii lepiej, ale tylko w teorii, gdy rower stoi blokuje i odblokowuje. Jak się odkręci manetkę i ustawi się pancerz w linii prostej bez łuków lepiej działa, tak mi się wydaje. Zmieniłem położenie manetki na próbę. Podczas jazdy bez zmian, jak amor jest bez nacisku to czasem odblokuje, lub jak parę razy się ponaciska odblokuje. Podczas jazdy pod górę na blokadzie, po podjeździe odblokowuje i nic trzeba pomagać ręką no nie wyobrażam sobie takiej jazdy na zawodach . Co jeszcze może być nie tak? za dużo, za mało oleju? moim zdaniem nie ma to wpływu. Gdzieś wyczytałem, że może tak być jak jest za mały sag, czyli za wysokie ciśnienie? może tak być? teraz jak szukam jakiegoś rozwiązania na YT to widzę, że u ludzi jak to dział to po odblokowaniu to ta blokada bardzo szybko wraca, u mnie o ile działa to powolnie wraca. Edytowane 24 Maja przez Michal2008 Cytuj
sztorm Napisano 25 Maja Napisano 25 Maja Miałem ten sam problem w swojej rebie, odpowiedni poziom oleju poprawił nie co sytuację ale nie do końca. Miałem dość tego amora i zmieniłem na SIDa SL Select i tu działa to bardzo dobrze. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 25 Maja Napisano 25 Maja (edytowane) Ani poziom oleju ani ciśnienie nie ma wpływu na powrót pokrętła na miejsce pierwotne. Jeśli linka nie stanowi żadnego oporu to może jest zbyt duży opór na shafcie za który kręci pokrętło do którego mocowana linka. Trzeba by wydłubać tłumik, rozmontować go na elementy pierwsze i zobaczyć czy tam się coś nie przyciera. Podczas składania nasmarować smarem oś. Tu masz manual jak to ogarnąć: Edytowane 25 Maja przez Dokumosa 1 Cytuj
schwinn0 Napisano 25 Maja Napisano 25 Maja Do wymiany linka i pancerz. Oczywiście pokrętło blokady musi być w 100% sprawne Cytuj
Michal2008 Napisano 25 Maja Napisano 25 Maja (edytowane) 7 godzin temu, Dokumosa napisał: Ani poziom oleju ani ciśnienie nie ma wpływu na powrót pokrętła na miejsce pierwotne. Jeśli linka nie stanowi żadnego oporu to może jest zbyt duży opór na shafcie za który kręci pokrętło do którego mocowana linka. Trzeba by wydłubać tłumik, rozmontować go na elementy pierwsze i zobaczyć czy tam się coś nie przyciera. Podczas składania nasmarować smarem oś. Tu masz manual jak to ogarnąć: Pisałem wcześniej, jak zdemontuje wszystko od blokady i zakładam klucz płaski 8 na tłumik to pracuje to płynnie i sprężyna raczej mocno odbija… obecnie mocno napiąłem linkę i mocniej ją dokręciłem jakby lepiej to działa, ale dam znać po jeździe próbnej. Edytowane 25 Maja przez Michal2008 Cytuj
Michal2008 Napisano 27 Maja Napisano 27 Maja bez zmian nie działa to tak jak powinno. Myślicie wymieniać ten pancerz i linkę? wydaje mi się, że to nic nie da, bo nowy pancerz i nowa linka była założona na początku poprzedniego sezonu... Cytuj
schwinn0 Napisano 27 Maja Napisano 27 Maja Bez urazy... Spuszczasz się nad tym od ponad 2 tygodni zamiast pójść do najbliższego sklepu i kupić metr pancerza z najkrótszą linką i wymienić. Takie rzeczy wymienia się co najmniej raz na sezon. Cytuj
Michal2008 Napisano 27 Maja Napisano 27 Maja Tak, bo wcześniej miałem amor innej firmy i tam linki nie zmieniałem od 2018 i jakoś działało to tak jak miało dlatego jestem trochę w szoku dobra bez odzewu Cytuj
michalr75 Napisano 30 Maja Napisano 30 Maja W dniu 10.05.2025 o 18:17, Michal2008 napisał: zrobiłem dziś pełen serwis reby non boost chyba z 2021r. ostatnie wypusty. Po serwisie dalej nie blokuje się na kamień co mnie irytuje, może jest trochę lepiej niż przed serwisem ale dalej amor pracuje pod obciążeniem gdy jest zablokowany. Tak ma być? Olej zalałem tak aby być w tym zakresie 71-77mm ale czy dobrze to zmierzyłem to pewien nie jestem… https://zapodaj.net/plik-QVJRNkkm49 Z tego co mówi serwisujący mój rower mechanik-ścigant, Reby (jak i innych amortyzatorów z blokadą) nie da się zablokować na kamień, zawsze będzie minimalny skok, który zabezpiecza amor przed uszkodzeniem w razie najechania na blokadzie na jakieś wyjątkowo parszywe nierówności, typu np. krawężnik. I to samo mówił wcześniejszy serwisant w temacie amortyzatora Suntour Axon. Oba te amory posiadam i oba maja minimalne skoki przy blokadzie. Cytuj
KSikorski Napisano 30 Maja Napisano 30 Maja Wystarczy spojrzeć na wycięcia w obudowie tłumika motion control. Przepływ oleju przez zawór można zablokować, ale po pierwsze nie jest to 100% szczelne, a po drugie obudowa tłumika ugina się za sprawą wycięć - to jest konstrukcyjna przyczyna minimalnego ugięcia widelca przy zapiętej blokadzie. Cytuj
Dokumosa Napisano 30 Maja Napisano 30 Maja Zawór tłumika w przypadku powietrza by coś puszczał ale na oleju można uznać za szczelny. Właśnie elastyczność (ażurowego) korpusu tłumika to cecha wspólna wszystkich MC ale jest on na tyle sztywny, że naprawdę trzeba mocnego nacisku na kierownicę żeby spowodować ugięcie.amora.o 1cm. Mam w eksploatacji 3 reby, 2 revele oraz 1 yari - wszędzie blokada działa tak, ze zajecie pozycji na siodle nie powoduje żadnego ugięcia, żadnego pompowania podczas jazdy itp. Swego czasu były ciekawe tłumiki w amortyzatorach z MC oznaczonych RLT - był dodatkowy pkkrętas regulujący wstępne naprężenie korpusu tłumika a zawór w jego dolnej części był tak skonstruowany, że ugięcie korpusu powodowało jego (szersze jeśli był tylko przymknięty) otwarcie. Cytuj
michalr75 Napisano 30 Maja Napisano 30 Maja Oczywiście, pompowania nie ma, ugięcia również się nie czuje siadając na rowerze, ale przekładając "na sucho' pewną siłę na zablokowany amor, widać jak on się w niewielkim stopniu ugina i to jest cecha większości, jak nie wszystkich współczesnych amorów. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.