Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam problem z dostrojeniem pod siebie swojej Reby. Szukałem już na forum i nic o tym nie znalazłem. Kiedyś był jakiś wykres na necie na którym ładnie pokazano co daje więcej w negatywnej, co daje więcej w pozytywnej etc. Wszystkie kombinacje i pod wagę bikera. Ale wtedy odległym marzeniem była Reba więc uznałem że mi to nie potrzebne. Bardzo ładnie można było z tego odczytać jak ustawić amorek pod siebie. Siedzę już od godziny na googlach i nic nie mogę znaleźć ani na polskich ani na zagranicznych stronach. Posiadam Rebe World Cup i ważę obecnie 61Kg. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałem ale nie wiele mi to dało. Tak jak wspomniałem, kiedyś jakiś wykres po necie krążył, nawet na tym forum chyba był ale się skasował zapewne... Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba wyjazd do Harfy w poniedziałek i tam z serwisantem rozmowa 5minutowa na temat dostrajania Reby...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podlacze sie pod temat i zadam swoje pytanie. Czy 100mm skoku w rebie to zeczywiste 100mm skoku do wykorzystania czy jednak nie. Bo nie zdarzylo mi sie jeszcze wykorzystac ok 1.5 cm skoku gornych lag przy samej koronie a przeciez 100mm jest liczone od uszczeliki do korony czyli moja reba wykorzystuje okolo 85mm skoku. Czyba ze to ostatnie 15mm jest to jakies zabezpieczenie przed dobiciem...

 

do górnych lag jest przy ustawiniu na 100mm 115mm, bo jest jeszcze coś takiego jak prześwit między górną koroną w najniższym położeniu a oponą i musi zapas żeby nie było opcji, że skorzystająć z całego skoku górna korona przychaczy o oponę( z tego powodu masz odboje założne na tłumiki w środku, żeby to się nie stało) Mi się w rebe max. 95mm udało wykorzystać.

 

Co do floodgate to prosta sprawa wsumie, ustawiasz pokrętło kompresji w pozycje blokada i regulujesz floodgate tak żeby było sztywno, ale żebyś pod silnym naciśnięcjem rąk puscił zawór czyli amor się ugioł!

 

Co do pozytywna(+), negatywna(-) to wykres to padaka co on ci da. Cały trik polega na tym, że dzięki DualAir robisz co chcesz. ładujesz do + tyle ile napisane(też kwestia sprawdzenia jak ci odpowiada). A komorę - ładujesz tyle samo co + będzie wygodnie, albo 20-35% mniej to będziesz miał bardziej twardo. Komorą - przeciwstawiasz ciśnienie w + i nią regulujesz czułość widelca. Żadne wykresy nie są potzrebne:/

 

Ja swoją dostrajam następująco:

1. Pompuję komorę pozytywną, tak aby uzyskać wymagany SAG.

2. Pompuję komorę negatywną, do momentu w którym osiągnę nominalny skok. Wraz z pompowaniem komory negatywnej skok się zmniejsza. Można napompować trochę więcej, wtedy skok będzie mniejszy od nominalnego, ale amor będzie czulszy.

3. Tłumienie odbicia podkręcam do momentu, w którym przestaje poprawiać się komfort jazdy, a zwiększa już tylko bujanie. Najlepiej robić to na jakiejś "tarce" albo innych kocich łbach.

4. Floodgate reguluję wg zaleceń w instrukcji.

 

 

co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!!

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustawieni komór to pikuś - ale jak ustawić floodgate ;)

jak coś znajdę to zaraz się podzielę.

Floodgate bardzo łatwo ustawić. Skręcasz go powiedzmy do połowy, jedziesz na jakiś ostry podjazd, ktory atakujesz z twardego przełożenia. Załączasz blokadę. Jeżeli amor buja, to dokręcasz floodgate, jak nie buja, to odkręcasz. I tak kilka razy, aż uda Ci się ustawić na granicy bujania, tzn w takiej pozycji, że jeśli jeszcze minimalnie byś go odkręcił to amor zacznie bujać. Dzięki temu w 100% wykorzystasz to cudowne pokręło, amor mimo blokady bedzie wyłapywał większe nierowności, ale nie będzie bujał.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do punktu 2 to nie ładujemy to negatywnej tyle, żeby się skok zaczoł zmniejszać to jest niedopuszczalne!!!!!

 

dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego? jest jak najbardziej dopuszczalne, tylko trocghe skoku szkoda. ja ustawilem na 115mm, czyli max i zmniejszam negatywna.

 

jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli zmniejszasz negatywem to masz w nim większe ciśnienie niż w pozytywnej. A zalecenia są takie, żeby tak nie było. Kiedyś ci uszczelki polecą się nauczysz :wink:

 

zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

Też z poczatku myslałem, że ciśnienie w negatywnej musi być równe bądź mniejsze niz w pozytywnej. W praktyce 5-10psi więcej w negatywną nie robi na widelcu żadnego wrażenia.

Poza tym ta uszczelka jest tania jak barszcz i raz na sezon warto ją wymienić dla świętego spokoju.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrodlo rewelacji poprosze. w mojej instrukcji jest napisace cos calkowicie przeciwnego. a z tymi uszczelkami to juz wogle przegiales. temu oringowi, ktory oddziela + od - jest naprawde wszystko jedno z ktorej strony ma wyzsze cisnienie.

 

nie będe robił k.... na forum, zastanów się czemu RS nie wpadł na taki genialnie prosty sposób regulacji skoku, zamiast używania all travel:/ Do tego tą wspaniała metodą uzyskujesz zmniejszenie skoku + prace jak kanape i wykorzystywanie prawie całego skoku na byle ######e. Dobra nieważne masz swoją racje ja mam swoja i szkoda forum zasmiecać bo do porozumienia nie dojdziemy:twisted:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja laduje w obu po 200 PSI.

 

nie no zarcik.ale piszcie ile wazycie. Bo tak to sobie mozna pisac co sie chce. Mozna dodac jaki sag macie i na jakiej zasadzie ustawialiscie tlumienie powrotu i styl jazdy (wiadomo ze lesny jezdziec sobie ustawi tryb kanapowy a ostry jezdziec XC ustawi go twardziej bo mimo ze gorzej bedzie wybieral, wyelminuje sie plywanie amora)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

przeciez nikt ci nie poda "na tacy" gotowych parametrow! takie ustawienia wykonuje sie samemu, wybierajac opcje, ktora cie najbardziej satysfakcjonuje.

co wedlug ciebie znaczy miekko? chcesz czuc sie tak miekko, jak na dmuchanym materacu czy tak miekko, jak na karimacie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez jasi0
      Witam, posiadam w swoim rowerze rebę dual air z 2009. Ostatnio robiłem jej pełen serwis. Gdy zlałem olej z tłumika, wyszło jakoś koło 100 ml. Po wyczyszczeniu wszystkich części dokładnie zalałem tyle ile mówi producent, czyli 123ml oleju. Już na początku okazało się, że jest go widocznie trochę za dużo, ponieważ amortyzator prawie wcale się nie uginał. Wyssałem trochę strzykawką, i było lepiej. Ostatnio zauważyłem że mimo wszystko amortyzator nie chodzi do końca tak jak bym chciał, tzn nie wykorzystuje całego skoku. Dzisiaj, gdy dokładnie czyściłem rower chciałem to sprawdzić, i okazuje się, że gdy spuszcze powietrze z obu komór amortyzator nie ugina się do końca, tylko zostają 2-2,5 cm. Według was, powinno tak być czy dalej mam w nim zaduzo oleju, mimo tego że producent sugeruje aby wlać jeszcze więcej? Może są jakieś ograniczenia, aby nie dobić amortyzatora? Ale prawie 3 cm bez wykorzystania skoku to chyba trochę dużo.
    • Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




    • Przez dzojo
      Witam wszystkich.
      Jestem nowy na forum i totalnie zielony w kwestii serwisu.Mialem tez długą przerwę w zabawie z rowerami no ale wróciłem. Po lekturze wielu tekstów na forach itp. filmów na YouTube postanowiłem zrobić serwis amora RS Reba SL da. No i rozebrałem go, powymienialem uszczelki itp. ale przy składaniu tłumika pojawiło się pytanie...co to za element?...czy to redukcja skoku?...czy to tak ma być i nie ruszać.? Bo jak redukcja to bym zdjął...ale nie wiem... Amor był kupiony używany, więc coś mogło być dolozone, jeździł ktoś sporo lżejszy niż ja...
      Pomóżcie ludzie...mam to porozkladane po całym pokoju i nie wiem co robić...

    • Przez Rafal_TREK6000
      Cześć
      Kupiłem używana Rebe RL Dual Air 100mm i chciałem zrobic serwis, ale nie moge ustalić rocznika. Na goleni jest nalepka Motion Control (chyba chodzi o tłumik?), a nr seryjny jest pokazany na zdjeciu.
      Próbowalem po nr zidentyfikować rocznik, ale na stronce SRAMa wyszukiwarka nie daje wyniku.
      Czy ktoś jest ogarniety w temacie i potrafi pomóc? 
      Rzecz w tym, ze nie wiem ile ml oleju wlać, a znając rocznik łatwiej się dowiem.
      Bede wdzięczny za wszelkie wskazowki

    • Przez ruferzyk
      Witam. Mam do sprzedania rower Kross Level A6 - rama z 2008r poza tym nic w nim nie pozostało seryjnego.
      Kilka słów o rowerze. Jest to rower używany, sprawny, nosi liczne ślady użytkowania, masa rysek na ramie, rama bez pęknięć. Amortyzator w pełni sprawny-wybiera liście, jedna ryska na goleni w okolicy korony-bez wpływu na prace, kilka rysek na dolnych goleniach. Taśma izolacyjna na ramie, widoczna na foto, jest po to żeby trzymać pełne pancerze, tak wolałem zawsze.
       
      Dodatkowo do roweru dorzucam: Amortyzator RST na sprężynie jakiś taki whj stary ale sprawny, dwa koła jakieś no name 26cali pod V brake z oponami i dętkami, zestaw V-brake Alivio chyba, piasty Deore pod V-brake- będzie trzeba w nich wianki zmienić i nasmarować, sztyca BBB Skyscraper 31,8, Kierownica Ritchey, i jeszcze  trochę różnych gratów których chce się pozbyć.
       
      Rama: Kross Level a6 2008r
      Amortyzator: Rock Shox Reba SL
      Korba: Deore
      Obręcze: Alexrims DM 24
      Piasty: Przód Dartmoor X-rolls, Tył Dartmoor Free-Force
      Szprychy: CN Spoke
      Hamulce: Avid elixir 3
      Tarcze: Deore
      Przerzutka przód: Deore, Tył: Deore XT - odwrotna sprężyna
      Kaseta: Deore XT
      Łańcuch: CN HG 93... czyli deore XT
      Manetki: Deore XT, pomimo tego że monitorki są od LX-kiedyś złamałem te od xt to kupiłem na alledrogo to co było- niestety manetki są największym mankamentem- czasami przepuszczają.
      Sztyca BBB Skyscraper
      Kierownica: FSA jakaśtam-chciałem giętą
      Mostek: no-name, dorzucam Boplighta mostek 110mm
      CENA: 1500 zł za wszystko
      Kontakt: bartekgaw@gmail.com
      Proszę pisać pytania, odpowiem w miarę możliwości. Na razie przez tydz. sprzedaje na forum, potem na Allegro, przesyłka raczej dość droga będzie, do 100 zł płaci kupujący ponad to ja.
       
      Pozdrawiam

      Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...