Skocz do zawartości

roge

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    262
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Legnica

Osiągnięcia użytkownika roge

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. roge

    [Rama] Cube / AMS 120 29"

    Przecież faktura to nie problem, tyle że vat płacisz w Polsce, a nie w kraju zakupu, więc wychodzi kilka procent drożej, ale vat i tak odpisujesz... W sumie jest trochę więcej papierologii niż przy zakupie w Polsce.
  2. Od 11 dni nie dopompowałem koła, więc wynika z tego że 75ml mleka Rubeny jednak wystarcza do uszczelnienia opony 29x2,2. Drugie koło uszczelniłem mlekiem Hitchinsona, które kupiłem myśląc że będę musiał robić dolewkę Rubeny. W drugie koło wlałem 100ml Hutchinsona i przy takiej ilości nie było powoli uciekającego powietrza przez pierwsze 100km.
  3. Po dalszych kilku dniach i kilkudziesięciu kilometrach koło się doszczelniło. Powietrze nadal schodzi, ale już bardzo powoli. Na tyle powoli, że nie czuję na razie potrzeby dopompowania, mimo ubytku wskazywanego przez manometr pompki. Nadal uważam, że 75ml zalecane przez Rubenę do kół 29, to minimalne minimum dla rozmiaru 2,2.
  4. Zestaw jest na 2 koła, napisałem, że są dwie opaski i wentyle. Po 2 dniach i przejechanych 100km spadek ciśnienia około 0,5bara. Wygląda na to, że płynu będzie za mało do uszczelnienia dwóch opon 2,2x29, bo wg instrukcji w takim przypadku trzeba dolać 20-30ml. Na początek wlałem zalecane 75ml, a w zestawie jest butelka 150ml.
  5. Kupiłem w rowerowy.com za 65zł wersję 29". Zestaw 26" był dychę tańszy. Jak widzę, chyba kupiłem ostatni zestaw...
  6. Dotarł do mnie zestaw do przeróbki kół na bezdętkowe firmy Rubena. W zestawie otrzymujemy: 1. Płyn uszczelniający 150ml. 2, Dwie gumowe opaski na koła. 3. Dwustronna taśma klejąca firmy 3m. 4. Dwa wentylki Presta z uszczelkami i kluczykiem do wykręcania wkładów. Zestaw testowałem na razie z obręczą WTB KOM i23 29" i Geax Saguaro 2,2x29, wersja zwijana. Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać jest naklejenie taśmy dwustronnej na obręcz. Jest to chyba najbardziej upierdliwa część całej operacji. WTB ma pośrodku rowek, w który wciskamy "uzbrojoną" papierem taśmę dwustronną 3m. Na to nakładamy gumową opaskę z zaworkiem Presta. Zakładamy oponę, pompujemy aż zaskoczy, spuszczamy powietrze, lejemy mleko przez zawór, pompujemy, kręcimy kołem we wszystkie strony żeby się uszczelniło. Geax przejeździł 100km z dętką, wskoczył przy użyciu zwykłej pompki, chociaż musiałem się namachać. Plusy: 1. Uszczelnia się jak trzeba. 2. Kosztuje tyle, co wentylki u konkurencji. Minusy: 1. Taśma 3m wymaga staranności i uwagi podczas przyklejania, bo jest bardzo sztywna. 2. Płyn uszczelniający wystarcza " na styk". Reszta wrażeń w trakcie użytkowania.
  7. Krążą opinie, że w Foxach już to poprawili, a RS od 2013 popsuł charakterystykę pracy Reby, chociaż w roczniku 2014 jest już lepiej.
  8. A co się dzieje, że następuje zmiana sposobu pracy amortyzatora, a konkretniej działania blokady?
  9. Blat 42 przy kole 29er wystarcza do swobodnej jazdy w okolicach 50km/h, ale do tego trzeba mieć już bardzo konkretną nogę, żeby wytrzymać dłużej niż chwilę. Wystarczy zacząć jeździć odrobinę bardziej kadencyjnie i nagle okaże się, że z przodu wystarcza blat 38 i żeby było śmieszniej, da się na tym jechać bez problemu grubo ponad 40. Tak naprawdę problemem nie jest przełożenie 48 czy 42, ale odpowiedni poziom wytrenowania.
  10. W fabryce leją do tłumika za dużo oleju, leją olej o innych parametrach niż deklarowane albo jedno i drugie?
  11. Czy poprawnie zamontowałeś linkę blokady? Może ma mały luz, który powoduje takie objawy. Mój da radę ugiąć mniej więcej o wartość sagu jak cisnę stojąc obok roweru, a jak wsiądę to pracuje w granicach 0,5-1cm bez specjalnych starań - skakania, wieszania się na kierownicy itp.
  12. roge

    [rower] Trek

    W 8 masz sztywniejszego amora, golenie 32mm zamiast 30mm, co przy Twojej wadze będzie miało znaczenie. Czemu akurat rocznik 2015? Lada moment zaczną się wyprzedaże i na pewno dostaniesz spory rabat na 2014, szczególnie że gabaryty masz konkretne, a duże rowery przeważnie są chętniej przeceniane.
  13. Masz całkowitą rację, ale tylko w polskich warunkach. Np. w takich Niemczech czy innych bogatych krajach relacje cenowe są inne i rower z Rebą to nie high-end, tylko coś jak u nas podstawowy model Krossa. Smutne, ale inaczej być nie chce... Później statystyczny Helmut nie ogarnia ilości zaworków i pokręteł, a w serwisie kasują go na ciężkie ojro. RS zrypał sprawę już w roczniku 2012, nie umiem tego zmusić do pracy takiej jak stary wypust z 2005r. Może tokeny poprawią sytuację od 2014r, ale ja też bym tego teraz nie kupił...
  14. 100mm jest lepsze od 80mm, 115mm jest lepsze od 100mm Pytanie, jak będzie z geometrią roweru po przestawieniu skoku? 100mm na pewno będzie bezpieczniejsze. W sumie można ustawić też wartości pośrednie, to kwestia podkładek. Być może da się też ustawić 120mm. Wydłużenie skoku da lekkie pogorszenie sztywności amora. Ja swoje mam ustawione na maksa czyli 115 i 110, i nie narzekam.
  15. DualAir jest nieprzyjazny dla przeciętnego użytkownika, szczególnie nie mającego pojęcia o zasadzie działania amortyzatora. Ustawianie tego jest upierdliwe i czasochłonne nawet dla kogoś obeznanego z materią. Piszę to jako posiadacz dwóch Reb DA.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...