Dotarł do mnie zestaw do przeróbki kół na bezdętkowe firmy Rubena. W zestawie otrzymujemy:
1. Płyn uszczelniający 150ml.
2, Dwie gumowe opaski na koła.
3. Dwustronna taśma klejąca firmy 3m.
4. Dwa wentylki Presta z uszczelkami i kluczykiem do wykręcania wkładów.
Zestaw testowałem na razie z obręczą WTB KOM i23 29" i Geax Saguaro 2,2x29, wersja zwijana. Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać jest naklejenie taśmy dwustronnej na obręcz. Jest to chyba najbardziej upierdliwa część całej operacji. WTB ma pośrodku rowek, w który wciskamy "uzbrojoną" papierem taśmę dwustronną 3m. Na to nakładamy gumową opaskę z zaworkiem Presta. Zakładamy oponę, pompujemy aż zaskoczy, spuszczamy powietrze, lejemy mleko przez zawór, pompujemy, kręcimy kołem we wszystkie strony żeby się uszczelniło. Geax przejeździł 100km z dętką, wskoczył przy użyciu zwykłej pompki, chociaż musiałem się namachać.
Plusy:
1. Uszczelnia się jak trzeba.
2. Kosztuje tyle, co wentylki u konkurencji.
Minusy:
1. Taśma 3m wymaga staranności i uwagi podczas przyklejania, bo jest bardzo sztywna.
2. Płyn uszczelniający wystarcza " na styk".
Reszta wrażeń w trakcie użytkowania.