Skocz do zawartości

sp0q

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    288
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://last.fm/user/sp0q

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Gdańsk

Osiągnięcia użytkownika sp0q

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

4

Reputacja

  1. Technical manual tu znajdziesz instrukcję serwisu Reby. Do serwisu nie oddawaj, jeśli masz minimum zdolności manualnych to dasz sobie z tym radę sam. Oleje kup Motula, a uszczelki w sklepie hydraulicznym za 5zł (rozmiary kompletu gum przewijały się po forum, zapewne nawet w tym wątku). Je wymieniaj koniecznie przy każdym serwisie, sam przy okazji pierwszego stwierdziłem, że są ok i niedługo potem miałem drugą rozbiórkę bo kąpiel tłumika spłynęła do goleni dolnej. 700km to wg mnie grubo za mało, niektórzy przecież robią tyle w tydzień. Ja robię to przeważnie raz na rok, niezależnie ile zrobię km.
  2. Znalazłem ostatnio moje stare wpisy na forum i okazało się, że moja Reba ma już 5 lat : O Kto by pomyślał. Ma za sobą dwa serwisy z użyciem uszczelek spod zlewu. Po pierwszym z nich blokada nie chciała działać za bardzo, ale się tym nie przejąłem bo wcale jej nie potrzebuję : P oleju na pewno wlałem tyle ile trzeba. Poza tym jeździ bez problemu, mam nadzieję, że posłuży mi jeszcze jakiś czas, bo nie mam w tej chwili pieniędzy na wymianę, a przejście na coś pokroju Tory mi się nie uśmiecha : P edit. ups, gravedigger : P
  3. Różnice są pewnie takie, że trzeba wyprzedać stary asortyment. Ja rwałbym promocyjną z 2010, od leżenia w sklepie nic jej się nie stało.
  4. O żesz, rama Big Wheel jest czadowa : ( dlaczego nie zrobią takiej pod 26" i nie rzucą na allegro? : (
  5. Tak na zbiorczym zdjęciu ciężko powiedzieć. Kup pełen zestaw z podanej wyżej listy, a najlepiej kilka - są to groszowe sprawy, będzie zapas na przyszłość. Gdy rozbierzesz amora na pewno stanie się dla Ciebie jasne, która to uszczelka, bez obaw : ) zresztą i tak lepiej wymienić od razu wszystkie.
  6. Jeśli przez "twardy" rozumiesz punkt, w którym amortyzator po prostu staje, jak gdyby dobił, to prawdopodobnie masz ten sam problem co ja w zeszłym roku: olej z prawej goleni górnej (kąpiel tłumika mc) spłynął do goleni dolnej i amor nie ma gdzie się podziać : P trzeba wymienić uszczelkę i powinno być ok. Najłatwiej sprawdzić to na wstępie serwisu - po wybiciu śrub blokujących golenie górne w dolnych odwrócić amora i sprawdzić czy z z goleni dolnej wyleje się dużo oleju. Jeśli tak, to trzeba rozbierać do końca i wymieniać uszczelki. Uszczelki można kupić takie spod zlewu, w sklepie hydraulicznym. Niestety nie jestem w stanie znaleźć listy potrzebnych wymiarów, choć przewijało się to na forum już niejednokrotnie. Mój jeździ już na nich zdaje się rok i działa bez zarzutów.
  7. W instrukcji nie ma nic o dawkowaniu po trochu, sam pompuję od razu do ciśnienia docelowego. Zresztą myślę, że bardzo szybko znudziłoby Ci się kilkukrotne dokręcanie i odkręcanie wężyka że już o uszkodzeniu wentyla nie wspomnę, a wszyscy wiemy, że jak staramy się oszczędzić jedno to psuje się drugie
  8. Zdecydowanie polecam pisanie maili do centrali firmy : P W bazie zależy im wyraźnie bardziej na kliencie niż u oficjalnego importera. Miałem podobną przygodę z reklamacją słuchawek Kossa: 1,5 miesiąca nie mogłem się doprosić, wystarczyła jedna wiadomość do jułesej i sprawa była załatwiona na 'pojutrze'. Do tego polecam zapisać sobie nazwisko pracownika, który wydał taką a nie inną opinię. Pewnie, że bez pisma nic to nie da, ale łatwiej się skarży gdy ma się kogo pokazać palcem ; )
  9. Czyli tak czy inaczej nie obędzie się bez zaglądania do środka. Równie dobrze mogę zrobić pełen serwis : P A skoro już przy tym jesteśmy - zna ktoś symbole o-ringów z rury pod zlewem, które pasowałyby zamiast oryginałów? Nie ma mowy żebym dam się zrobić RockShox'owi na zestaw serwisowy : P
  10. Otworzyłem sobie dziś sezon (wiem wiem, późno jak diabli, ale zajęty człowiek jestem : P). Po kilku kilometrach wjeżdżając w teren poczułem, że coś wyjątkowo uderzyło mnie w ręce - okazało się, że po dobrych paru miesiącach stania w miejscu, Reba ugina się jedynie około 4cm a następnie blokuje się całkowicie. Za nic nie wbiję goleni głębiej. Podarowałem sobie dalszą jazdę, postawiłem rower do góry kołami co by olej w amorze mógł dla odmiany pospływać w przeciwnym kierunku i pytam - czy ktoś miał kiedyś podobny problem? A jeśli tak, to jakie działania odniosły skutek? Nie powiem, nie chce mi się jakoś szczególnie go serwisować po raz kolejny. Do tego, uprzedzając pierwsze teorie, wszystko było złożone jak należy i działało bez zarzutu jeszcze przed zimą. Toteż pierwsze co przyszło mi na szybko do głowy, to że olej sączył się sączył powolutku, aż w końcu cały spłynął pod korek do komory negatywnej i w jakiś sposób przeszkadza. Choć po prawdzie to blokowanie jest tak nagłe (nie pojawia się żaden dźwięk stukania) jakby załączała się blokada : P
  11. U mnie nie jest źle. Po dłuższej przerwie, gdy nagle tyłek wysiedzi na nim 30km to rzeczywiście następnego dnia trzeba przejechać w bólach dobre 5km zanim pośladki znów się dopasują ;] Ale gdy jeżdżę codzień - nie mam tego problemu. Muszę przy tym zaznaczyć, że wkładka w moich spodenkach jest już mocno ubita ;] Póki co zostaje i ma się dobrze.
  12. nie wiem jak dokładnie działa manetka (nigdy takowej nie posiadałem, ani też nie czułem potrzeby by posiąść), ale przy odblokowywaniu coś tę linkę musi ściągnąć z powrotem - stąd też wymiana tłumika nie jest wcale taka dziwaczna.
  13. sp0q

    [10696g] Kona Kula Deluxe

    od samego początku, gdy tylko zacząłem głębiej interesować się rowerami, kochałem tę ramę ;]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...