Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

linka jest ok, pancerz też. nasmarowałem olejem do łańcucha. Działa to w teorii lepiej, ale tylko w teorii, gdy rower stoi blokuje i odblokowuje. Jak się odkręci manetkę i ustawi się pancerz w linii prostej bez łuków lepiej działa, tak mi się wydaje. Zmieniłem położenie manetki na próbę. Podczas jazdy bez zmian, jak amor jest bez nacisku to czasem odblokuje, lub jak parę razy się ponaciska odblokuje. Podczas jazdy pod górę na blokadzie, po podjeździe odblokowuje i nic trzeba pomagać ręką :( no nie wyobrażam sobie takiej jazdy na zawodach :). Co jeszcze może być nie tak? za dużo, za mało oleju? moim zdaniem nie ma to wpływu. Gdzieś wyczytałem, że może tak być jak jest za mały sag, czyli za wysokie ciśnienie? może tak być?

 

teraz jak szukam jakiegoś rozwiązania na YT to widzę, że u ludzi jak to dział to po odblokowaniu to ta blokada bardzo szybko wraca, u mnie o ile działa to powolnie wraca. 

Edytowane przez Michal2008
Napisano

Miałem ten sam problem w swojej rebie, odpowiedni poziom oleju poprawił nie co sytuację ale nie do końca. Miałem dość tego amora i zmieniłem na SIDa SL Select i tu działa to bardzo dobrze.

  • Zmieszany 1
Napisano (edytowane)

Ani poziom oleju ani ciśnienie nie ma wpływu na powrót pokrętła na miejsce pierwotne. Jeśli linka nie stanowi żadnego oporu to może jest zbyt duży opór na shafcie za który kręci pokrętło do którego mocowana linka. Trzeba by wydłubać tłumik, rozmontować go na elementy pierwsze i zobaczyć czy tam się coś nie przyciera. Podczas składania nasmarować smarem oś. Tu masz manual jak to ogarnąć:

 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, Dokumosa napisał:

Ani poziom oleju ani ciśnienie nie ma wpływu na powrót pokrętła na miejsce pierwotne. Jeśli linka nie stanowi żadnego oporu to może jest zbyt duży opór na shafcie za który kręci pokrętło do którego mocowana linka. Trzeba by wydłubać tłumik, rozmontować go na elementy pierwsze i zobaczyć czy tam się coś nie przyciera. Podczas składania nasmarować smarem oś. Tu masz manual jak to ogarnąć:

 

Pisałem wcześniej, jak zdemontuje wszystko od blokady i zakładam klucz płaski 8 na tłumik to pracuje to płynnie i sprężyna raczej mocno odbija…

obecnie mocno napiąłem linkę i mocniej ją dokręciłem jakby lepiej to działa, ale dam znać po jeździe próbnej.

Edytowane przez Michal2008
Napisano

bez zmian nie działa to tak jak powinno. Myślicie wymieniać ten pancerz i linkę? wydaje mi się, że to nic nie da, bo nowy pancerz i nowa linka była założona na początku poprzedniego sezonu...

Napisano

Bez urazy...

Spuszczasz się nad tym od ponad 2 tygodni zamiast pójść do najbliższego sklepu i kupić metr pancerza z najkrótszą linką i wymienić. Takie rzeczy wymienia się co najmniej raz na sezon.

Napisano
W dniu 10.05.2025 o 18:17, Michal2008 napisał:

zrobiłem dziś pełen serwis reby non boost chyba z 2021r. ostatnie wypusty. Po serwisie dalej nie blokuje się na kamień co mnie irytuje, może jest trochę lepiej niż przed serwisem ale dalej amor pracuje pod obciążeniem gdy jest zablokowany. Tak ma być? Olej zalałem tak aby być w tym zakresie 71-77mm ale czy dobrze to zmierzyłem to pewien nie jestem…
 

https://zapodaj.net/plik-QVJRNkkm49

Z tego co mówi serwisujący mój rower mechanik-ścigant, Reby (jak i innych amortyzatorów z blokadą) nie da się zablokować na kamień, zawsze będzie minimalny skok, który zabezpiecza amor przed uszkodzeniem w razie najechania na blokadzie na jakieś wyjątkowo parszywe nierówności, typu np. krawężnik. I to samo mówił wcześniejszy serwisant w temacie amortyzatora Suntour Axon. Oba te amory posiadam i oba maja minimalne skoki przy blokadzie.

Napisano

Wystarczy spojrzeć na wycięcia w obudowie tłumika motion control. Przepływ oleju przez zawór można zablokować, ale po pierwsze nie jest to 100% szczelne, a po drugie obudowa tłumika ugina się za sprawą wycięć - to jest konstrukcyjna przyczyna minimalnego ugięcia widelca przy zapiętej blokadzie.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zawór tłumika w przypadku powietrza by coś puszczał ale na oleju można uznać za szczelny. Właśnie elastyczność (ażurowego) korpusu tłumika to cecha wspólna wszystkich MC ale jest on na tyle sztywny, że naprawdę trzeba mocnego nacisku na kierownicę żeby spowodować ugięcie.amora.o 1cm. Mam w eksploatacji 3 reby, 2 revele oraz 1 yari - wszędzie blokada działa tak, ze zajecie pozycji na siodle nie powoduje żadnego ugięcia, żadnego pompowania podczas jazdy itp. Swego czasu były ciekawe tłumiki w amortyzatorach z MC oznaczonych RLT - był dodatkowy pkkrętas regulujący wstępne naprężenie korpusu tłumika a zawór w jego dolnej części był tak skonstruowany, że ugięcie korpusu powodowało jego (szersze jeśli był tylko przymknięty) otwarcie.

Napisano

Oczywiście, pompowania nie ma, ugięcia również się nie czuje siadając na rowerze, ale przekładając "na sucho' pewną siłę na zablokowany amor, widać jak on się w niewielkim stopniu ugina i to jest cecha większości, jak nie wszystkich współczesnych amorów.

  • +1 pomógł 1
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zaoytam tutaj: macie jakiś sprawdzony patent na obsadzenie uszczelek kurzowych? Są bardzo mocno spasowane, różnica kilku dziesiętnych milimetra. Mam wbijak z Allie, uszczelka to 63-4018-004-000 (zestaw 00.4315.032.653) amortyzator Reba FS-REBA-10B-A9. Stare uszczelki jakie w nim siedziały to 63-4018-007-000 Okropnie ciężko mają wejść, boje się że je uszkodzę.  

Napisano

@Dokumosaale ten zestaw pdpowiedział mi Trailheads...No trudno, zamówiłem już prawidłowe, bez kołnierza. Jeszcze zaytam o poziom oleju w blokadzie/tłumiku. Serwiswka mówi 100 ml, oil height to 71-77 mm. Po zmierzeniu tłumika od brzegu korka po dolny oring wychodzi ~91 mm. Czyli wychodzi na to że jakieś kilkanaście milimetrów tłumik byłby zanurzony w oleju. To ile go w końcu wlać? Robiąc research na forach czy YT, prawie wszyscy leją mierząc wysokość samemu, nie stosując wartości podanej w serwisówce. Dochodzę do wniosku że całe te wpsarcie techniczne RS'a jest o kant tyłka potłuc...

Napisano (edytowane)

Dolny oring tłumika musi być zanurzony w oleju. Jesli będzie go kilka mm więcej to świat się nie skończy. W skrajnym przypadku nie będzie pełnego skoku.

Zwykle trailhead podaje poprawne nr części aczkolwiek zawsze jednak patrzę na katalog części manuanie.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano (edytowane)

@Dokumosa masz na myśli katalog "spare part catalog" ? Bo tam faktycznie uszczelka ma oznaczenie: 00.4318.045.003 i jest bez kołnierza. Na przyszłość już wiem jak postępować.

Co do ilości oleju: mierząc tłumik, wymiar od górnego kołnierza korka do dolnego oringu wychodzi coś ponad 90 mm. A w serwisóece od lustra oleju gdy tłok jest w skrajnie dolnym ołożeniu, producent podaje przedział 71-77mm. Wtedy tłumik będzie zanurzony kilkanaście mm w oleju, czyli już bez składania domyślam się że nie będzie prawidłowego skoku amortyzatora. Dobrze myślę? Poziom powyżej powyżek oringu raczej nie jest mile widziany. Na większości materiałów od unbroken reed na YT, właśnie w ten sposób ów Pan mierzy wysokość  oleju. uważam że gość zna się na robocie. Podrzucam zdjęcie tłumika z Reby z którą się męczę.

IMG_20250801_145827.jpg

Edytowane przez szamysz83
zapomniałem czegoś dopisać

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...