Skocz do zawartości

[napęd] Łańcuch się blokuję - gdzie jest problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Winę ponosi bardzo niskiej jakości korba z bardzo miękkimi tarczami.  Kolejnym możliwym powodem jest zła regulacja przedniej przerzutki. Trzecim powodem jest konieczność nauczenia się zmiany biegów posiadając komponenty niskiej klasy,  które wymagają zmian biegów delikatniej. Czwarty powod to czystość napędu,  choć raczej dyskusyjnie bez znaczenia. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, RabbitHood napisał:

Najlepiej cały rower :D Gdybym był tak brudny to też bym się przy ludziach blokował!

Nie martw się, nie jesteś jedynym, kto ma taki problem. Ja też mam tendencję do blokowania się przy ludziach, kiedy jestem zbyt brudny. Dlatego też zawsze noszę przy sobie komplet czystych ubrań, żeby móc szybko się przebrać, kiedy zajdzie taka potrzeba.

PS: wlasnie wrocilem do domu, medluje ze rower umyty!

Godzinę temu, Sansei6 napisał:

Wyczyścić i nasmarować łańcuch?!

Lancuch jest ok, smarkuje go dosc czesto nawet pamietam nazwe olej do łańcucha MUC-OFF Wet Lube.

@tobo

Winę ponosi bardzo niskiej jakości korba z bardzo miękkimi tarczami.  Kolejnym możliwym powodem jest zła regulacja przedniej przerzutki. Trzecim powodem jest konieczność nauczenia się zmiany biegów posiadając komponenty niskiej klasy,  które wymagają zmian biegów delikatniej. Czwarty powod to czystość napędu,  choć raczej dyskusyjnie bez znaczenia. 

-----

Dzieki, za odpowiedz. Korba faktycznie nie jest jakas super, ale jezdze na rowerze juz ponad 1,5roku - bardzo czesto i dopiero dzisiaj taki problem wiec pomyslalem, ze moze lancuch jest zbyt luzny. Ale zla regulacja przedniej przerzutki mozesz wytumaczyc cos wiecej? Jak sprawdzic, czy jest dobrze czy niekoniecznie? 

odnosnie trzeciego powodu to raczej odpada, bo dzieje sie tak gdy nie zmienialem przerzutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zęby mają deformacje i łańcuch się do nich "klei". Z reguły jest to bardziej zauważalne na przekosach. Co możesz zrobić? Umyć tarcze korby i poszukać zębów wygiętych,  zadziorów itd. Zjawisko może pogłębiać zużycie łańcucha i tarcz korby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Maciek.B  Łańcuch jako część eksploatacyjna nie podlega reklamacji, tym bardziej, że jest już prawdopodobnie zużyty...

Do autora : możesz smarować, ale jak jeździłeś ostatnio w różnych warunkach (śnieg + solanka, potem deszcz), to nie ma się co dziwić, zwłaszcza że łańcuch nie jest nowy (zgaduję, ale chyba się nie mylę).
Wystarczy, że nie ogarnąłeś napędu po jeździe, i masz efekty.
Choć jak tak patrzę na zdjęcie, to wygląda jakby łańcuch spadł z korby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, WaGiant napisał:

Mnie 2x tak zaciągało łańcuch

1 brudny napęd

2 zużyta mała zębatka i nowy łańcuch . Rozumiem że w twoim przypadku nie ma to zastosowania .

Zaciąga tylko na małej tarczy czy na wszystkich ?

Te korby potrafią zaciągać łańcuch nawet gdy są nowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, KrissDeValnor napisał:

@Maciek.B  Łańcuch jako część eksploatacyjna nie podlega reklamacji, tym bardziej, że jest już prawdopodobnie zużyty...

Do autora : możesz smarować, ale jak jeździłeś ostatnio w różnych warunkach (śnieg + solanka, potem deszcz), to nie ma się co dziwić, zwłaszcza że łańcuch nie jest nowy (zgaduję, ale chyba się nie mylę).
Wystarczy, że nie ogarnąłeś napędu po jeździe, i masz efekty.
Choć jak tak patrzę na zdjęcie, to wygląda jakby łańcuch spadł z korby...

Osobiscie zglosilem dziesiatki reklamacji na łancuchy, detki, opony i wiele innych elementow eksploatacyjnych, nie tylko w nowych rowerach. 

Ja widze jak ten lancuch wyglada i wiem, ze po takim czasie jest pewnie zuzyty, ale...

Po pierwsze, jezeli problem pojawial sie wczesniej to nie koniecznie musi to byc wina lancucha: też obstawiałbym korbę.

Po drugie nie cytuj idiotycznych zapisów z kart gwarancyjnych, bo ja wiem jak to jest ujete w kartach gwarancyjnych.

Oczywiscie jezeli chcemy zareklamować cos z tytułu gwarancji producenta, a ten producent napisal, ze gwarancji nie ma na polowe elementow i trwa ona 5 minut to tak jest, ale zawsze mozna sprobowac. Istnieje cos takiego jak gest handlowy, lub reklamacja z tytulu rekojmi i wtedy zapisy w karcie gwarancyjnej obchodza nas mniej wiecej tyle:

Jak problem nie jest spowodowany lancuchem, a wystepowal wczesniej, to cos bylo na rzeczy.

Wszystko podlega reklamacji o ile nie jest spowodowane naturalnym zuzyciem wynikajacym z eksploatacji, a jest wadą fabryczną.

Np. Detka:

Masz wbite szkło - dziekuje do widzenia.

Ale gdy detka puscila na szwie bo byla zle zwulkanizowana to sprawa jest bezdyskusyjna.

 

W pewnej marce mialem sporo reklamacji na detki z naderwanymi zaworkami.

Przy kilku pierwszych myslimy, no wina klientów, ale jak przychodzi 10 klient z takim samym rowerem i tym samym problemem, a w miedzy czasie sam producent informuje nas, ze poszla wadliwa seria opon (tak za urywanie zaworka odpowiadala opona), no to jednak cos jest na rzeczy.

Chodzilo o to, ze na rancie opony w procesie produkcji braklo jakiejs powloki, ktora zapobiega przekrecaniu sie opony wzgledem obreczy. Jako, ze opona z detką maja wzgledem siebie dobra przyczepnosc, ktorej brakowalo na polaczeniu opona - obrecz, przez co opona podczas mocniejszego hamowania przemieszczala sie wzgledem obreczy ciagnac ze sobą detke, a ze zawor stal w miejscu to efekt nie mogl byc inny jak jego zerwanie.

Tyle o detkach jako przyklad innego elementu eksploatacyjnego.

A w kwestii samego lancucha, a wlasciwie bardziej korby, zaproponowalem zareklamowanie, bo sam w moim prywatnym rowerze mialem taki problem.

Tu  sprawa bedzie trudniejsza, bo rower widac, ze lekko nie ma i minelo juz troche czasu, ale gdy uda sie go doczyścić to mozna spróbować zareklamować, ale nie lancuch, czy korbę, tylko problem z zaciaganiem i niech serwis, czy producent odpowie co jest przyczyną i odniesie sie do reklamacji.

Mialem dokladnie taki problem w moim rowerze (Specialized Crosstrail), winna byla wlasnie korba, a z tym problemem poradzilem sobie za pomocą pilnika:

Znalazlem ząb na korbie, ktory odpowiadał za zaciaganie lancucha i go przyszlifowalem, a mimo to reklamowalem, ale nie problem z zaciaganiem, tylko skutek zaciagania jakim byly zadrapania na ramie.

Jako, że znam od "kuchni" polityke reklamacji marek premium, to wiedzialem, ze to ma sens.

Otwarcie poinformowalem producenta, ze z problemem sie uporalem, ale efekt w postaci podrapanej ramy we w miare swiezym rowerze pozostanie ze mna na lata, to... dostalem rekompensatę finansową.

Tak to działa w markach premium, choc powinno w kazdej innej, ale @Paulek22 jak sam dowiedziesz, lub trafisz na dobrego serwisanta, ktory dobrze to opisze i pomoze Ci dowiesc, ze wina leży po strone wady fabrycznej komponentu, a nie jest problemem wynikajacym ze zuzycia, to nie widze problemu, zeby taka reklamacja nie byla rozpatrzona pozytywnie.

Oczywiscie to wszystko ma sens jezeli problem wystepowal rowniez wtedy gdy naped wygladal lepiej, uda sie go doczyscic i nie będzie zadnych zapieczonych ogniw w lancuchu.

Nie widzialem jeszcze aby zuzycie napedu objawialo sie zaciaganiem lancucha. Nawet zapieczone ogniwa predzej spowoduja przeskakiwanie lancucha na mniejszych zebatkach z tylu, niz jego zaciaganie.

REKLAMOWAĆ MOŻNA WSZYSTKO!

Reszta zależy od stanu sprzetu, "klasy" producenta i w ogromnym stopniu od podejscia sprzedawcy, ktory odpowiednio zdiagnozuje i opisze problem.

Życzę powodzenia.

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem te korby do rowerów klientów. W sumie trzy sztuki. Dwóch klientów do użytku wybitnie "po bułki" trzeci bardziej wymagający. 

Klient odebrał rower , wrócił kolejnego dnia. Teren w okolicy wymagający. Uznałem że (doświadczalnie) nawet podstawowa korba shimano będzie lepsza niż ciut droższe wynalazki. Okazało się jednak  że nie w tym przypadku. 

Na zębach nie było widać uszkodzeń,  jednak przy nawet niedużym nacisku na pedały łańcuch miał tendencję do klejenia się do tarcz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...