Skocz do zawartości
velbon

[rower] projekt do oceny

Rekomendowane odpowiedzi

velbon

Witajcie,

 

Korzystajac z wolnych chwil, zdziergalem jakis czas temu nietypowe ostre kolo na bazie starego Rometa. Prosba o opinie, jak wam sie podoba/niepodoba :-).

Zdjecie stanu wyjsciowego: http://www.cbike.pl/photo/przed.jpg .

Zdjecie po przerobkach: http://www.cbike.pl/photo/po.jpg .

Edytowane przez velbon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rafal310

Zdjęcie po przeróbkach  

404 Not Found

 

przynajmniej u mnie:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
velbon

juz powinno byc ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Ostre w teren? Spawałeś pivoty do V-ek? Dużo zostało miejsca wokół opon? Grubo to wygląda :sorcerer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
velbon

Dokladnie, ostre na lesne sciezki i szutry. Wczoraj testowalem na sniegu - wrazenia niezapomiane :-).

Same piwoty wkrecane, ale mocowanie do nich spawalem. Miejsca w tylnych widelkach jeszcze troche zostalo, pomimo opon 29x2,25.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MD11

Wow, ale różnica. Fajnie wygląda. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ychu

Bardzo ciekawy i nietypowy projekt. Przedni hamulec widzę , że jeszcze nie podłączony. Jeździłbym :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SovaLTD

Mi też się podoba, chociaż ostre to nie moja dziedzina. Jak widać nawet z roweru, który pewnie nie jeden wyrzucił by na złom, można zrobić bardzo fajny sprzęcik. Gratulacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siimon

biorąc pod uwagę, że to "terenowe ostre" to czy przy tej geometrii nie lepiej było by zastosować krótszy mostek? Pewnie lepiej by skręcał i jarzemko siodełka może nie musiało by być ustawione na minus ;)

Czy dobrze myślę, że obręcze są całe pomalowane na biało? 

 

Ale ogólnie to muszę przyznać, że całkiem fajnie wygląda. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Ja tam jestem przeciwny takim projektom. Wolałbym odbudowę w stylu retro ;-))) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rafal310

Spoko to wyszło :) 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
porcelanowy

Powitoł

Ostre to nie moja brosza, ale napraw przyjemnie po przeróbkach wygląda.

Nie próbowałeś starego siodła adaptować? Mogłoby wyglądać ciekawie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hetman

Mnie też te v-ki z tyłu, hmm, frapują. Poproszę o zbliżenia. Dlaczego w ogóle hamulce w ostrym...? Jak już musiałeś, to załóż booster, bo ta rama długo nie pożyje.

 

Aha, i podeprzyj bagażnik albo zdejmij. Nie zostawiaj hipsterskiej atrapy ;) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB

 

 

Dlaczego w ogóle hamulce w ostrym...?

 

Bo to ostre na teren jest... Rozumiem, że nigdy nie próbowałeś ostrzyć w terenie :)

 

Mnie zasie przygodziło się nieco ostrych przełajów i uwierz, nieraz i nie dwa i nie dziesięć razów chwaliłem sobie hebel.

 

Poza tym hamulec w ostrym to poprostu rozsądny wybór, kwestia komfortu i bezpieczeństwa.

 

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

Moje trzy grosze, bez offencji :) Do tych opon na oko za twardy napęd w teren. Do lasu 32/16 i jest dość twardo, z spdami.Ale przelotowo podmiejsko to i 40/ 16 da się podgonić, ważne żeby nie katować się offroad. Inne siodło na sprężynach albo chociaż coś szerszego retro świetny pomysł,tylny hamulec SREBRNY cantilever z lat 90, ale trzeba uważać(przymierzyć) na ramiona i linkę wieszaka bo może łapać za bieżnik tej grubej opony, z przodu może pasowałby archaiczny ubrake, były takie dziwne w stareńkich mtb i nie potrzebowały pivotów, widzialem w jakim retrobiku na allegro u któregoś z kolekcjonerów retro. Jeśli canti ro zemsztywnymi klamkami, np srebrne shimano z literką A

 

fajnie wyszo :) Ciekawe ja się jeździ

 

Canti ktore znam i sa mocne ale nie wiem czy mieszcza 2,25

http://www.velospace.org/files/56uyjhgr4t5yjh.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB

 

 

Canti (...) i sa mocne

 

LOL!!! To taki oksymoron. Canti i mocne :icon_mrgreen:

 

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

widziałeś żebym ..... hamował w Jurze ? Tak na poważnie te hamulce naprawdę działają. Oczywiście w prawdziwym MtB ciąg należy ustawić hydr, mech,Vbra,cant,szczęki ;) ale jeśli hamulce są wraz z ramą sztywne to bolą co najwyżej palce,dłonie, warunkiem działania jest też dobry pancerz i klocki. Albo ham działa albo nie, ale prześkiczne oldkuloe shimanowskie takie ażurowe bliskie zabim udkom oczywiście Cantii nawet ja nie byłem wstanie ich nastawić na nic poza ładnym wyglądem :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB

 

 

Tak na poważnie te hamulce naprawdę działają.

 

Tak poważnie, to zgodnie z Twoja własna klasyfikacją Canti to conajwyżej spowalniacze. Nawet jesli posiadasz uścisk średniej wielkości prasy hydraulicznej :)

 

Szacunek...

I.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wxp

Ta geometria :(

Straszny jamnik, skręca to wogole?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
J67

Witaj w klubie :laugh: .

Mój przechodził podobną metamorfozę, z tym że na jej końcu - bliżej mu do szosy. Za to punkt wyjścia był o krok odważniejszy: damska rama pod koła 26" (szosowe wchodzą - bez błotników). 

Damska rama ułatwia wsiadanie przy załadowanym bagażniku i można mieć kolana bliżej siebie (aerodynamika). Ale w Twoim przypadku - raczej - nie dotyczy.

Prawdą jest, że póki miał opony 1 i 3/4" - w terenie lepiej spisywał się od marketowego górala, a więc koncepcja - moim zdaniem - słuszna.

Nie wiem, jakie masz korby, ale polecam jak najkrótsze. Ja mam 165 mm. O.k. lubi wysokie kadencje i na takich jest łatwiej.

Przydały by się noski (lub zatrzaski). Podjeżdżasz pod tę samą górkę na przełożeniu o 2 ząbki twardszym (z tyłu), a na zjazdach nogi nie spadną z pedałów. Na ostrym - bywa to przykre.

Hamulec z przodu - jak najbardziej, ale z tyłu? Przy takim przełożeniu zatrzymasz koło bez wstawania z siodełka.

 

Siodła retro - nie polecam. Miałem. Ładnie wygląda i na tym kończą się jego zalety.

Pozdrowionka. Długich skidów :laugh:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JPK

Bardzo fajny i oryginalny projekt

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
borsooq

Super wygląda!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • piotrekke
      Przez piotrekke
      Cena : 1999 zł
      Sprzedaję rower górski Creon Grx 9, rama rozmiar M (46 cm)
      Rower zakupiony w kwietniu 2017 r., na dzień 28.10.2017 r. łącznie przejechane tym rowerem około 300 km w tym większość po asfalcie dlatego rower jest w stanie bardzo dobrym, prawie jak nowy !
      Dołączam paragon zakupu i kartę gwarancyjną (gwarancją na ramę dożywotnia, na osprzęt - 2 lata)
      Rama: Aluminium
      Rozmiar ramy    : 29"x 460 / 510 / 560 mm
      Widelec: Suntour XCM, Blokada, Skok 100mm,
      Ilość biegów: 27
      Przerzutka tył: Shimano Alivio
      Przerzutka przód: Shimano Altus
      Manetki: Shimano Altus
      Korba: Shimano Acera
      Suport: VP-BC73C
      Łańcuch: KMC X9
      Kaseta / Wolnobieg: Shimano Acera
      Hamulec przód: Shimano Acera, Hydrauliczne,Tarcza 180 mm
      Hamulec tył:Hydrauliczne, Shimano Acera,  Tarcza 160 mm
      Dźwignie hamulca: Shimano hydrauliczne
      Piasta przód: Shimano Acera
      Piasta tył: Shimano Acera
      Opony: Conti Race King, Conti Race King
      Obręcze: Crosser CRX6, Crosser CRX6
      Kierownica: HL MTB
      Wspornik kierownicy: HL TDS
      Chwyty kierownicy: Velo VLG-311AD2, Velo VLG-311AD2
      Stery: FSA H2246A
      Wspornik siodła: HL SP-19
      Siodło: Selle Royal Shadow
      Pedały: VP-990A, VP-990A
       
      https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-29-creon-grx-9-rama-m-46cm-kolo-29-shimano-alivio-CID767-IDpKbGN.html

    • Rask
      Przez Rask
      Witam,na sprzedaż trafia piękny rower renomowanej firmy Gazelle.Jest to rower szosowy,mało używany,zadbany,trzymany lato,jesień,zimę,wiosnę w domu.Rama jest w ogóle niezniszczona,brak jakichkolwiek pęknięć,wgnieceń jedynie drobne ryski lecz w mało widocznych miejscach i trzeba się dobrze pogimnastykować by je zauważyć.Rower sprzedaję wraz z całym osprzętem czyli:licznik,pokrowiec na rower,dzwonek,pompkę(również firmy Gazelle),oświetlenie(przód i tył)i 2x koszyk na bidon.Ze swojej strony naprawdę polecam ten rower,co tu dużo mówić proszę oto specyfikacja roweru.
      Rower również można znaleźć na allegro,zainteresowanych zapraszam priv w celu podania linku do licytacji.
      Rower jest na częściach:
      Rama: Gazelle Squadra GoldLine Racing DOUBLE BUTTED ALUMINIUM
      Widelec: Gazelle GoldLine Racing CARBON ACC Stealth
      Kierownica: 3 TTT Forma SL Ergopower
      Stem: Colorado pro lite
      Siodełko:BBB BSD-62W Razer Anatomic saddle
      Hamulce:Daytona Campagnolo speed 9
      Tarcze: CAMPAGNOLO RACING T TRIPLE CHAINSET 175mm 52/42/30T
      Przerzutki: Daytona Campagnolo speed 9Opony:Continental Ultra Sport 23-622 (700x23C)
      Pedały:Look 236
      Łańcuch:BBB Bch-82
      Obręcz:Mavic CXP33
      Klamkomanetki:Campagnolo Daytona
      Po więcej informacji zapraszam priv.

       
    • Atlantx
      Przez Atlantx
      Kupiony Rok temu dokładnie w 10.2016 ! !
      Ten rower szosowy daje przewagę zjazdach dzięki areodynamicznemu kształtowi. Carbonowy widelec świetnie wybiera drgania. Doskonały rower dla początkującego kolarza lub , jak wskazuje nazwa "race lite" do wyścigów.

      Specyfikacja:
      - rama: rozmiar L ( 56 cm rura podsiodłowa )
      - przerzutka przód: Ultegra
      - korba: Hollowtech 2 Shimano 105 
      - suport: Shimano Durace
      - kaseta: 14-28 10 rzędowa
      - tarcza 52-39 (przed ostatnie zdjęcie, 52- nowa )
      - łańcuch: Ultegra 10s ( nie wyciągnięty, był zmieniany przez wakacje)
      - przerzutka tył: Shimano Tiagra
      - klamkomanetki: Shimano Tiagra 
      - hamulce: Shimano Tiagra
      - koła: Alexrims (ostatnie zdjęcie )
      - piasty: Shimano 
      - koszyki: merida
      - opony: tył continental ultra sport II, przód maxim rollers
      - siodełko: Merida ( ostatnie zdjęcie)
      - widelec posiada otarcie tuż ponad oponą, jest ono nie widoczne.
      Waga poniżej 10 kg ( z kołami, takimi jak sprzedaje )
       
      https://www.olx.pl/oferta/1-roczna-merida-race-lite-901-szosa-rower-szosowy-r-56-CID767-IDoBpTE.html
    • 3majsiemaciek
      Przez 3majsiemaciek
      Witam wszystkich wysokich forumowiczów poszukujących nowego roweru na kołach 29", do bardziej agresywnej jazdy w terenie.
      Na sprzedaż posiadam rower jak w tytule, Marin Nail Trail 7, rozm 22" - XXL, rocznik 2017.
      Rower ten cieszy się bardzo pozytywnymi recenzjami w prasie rowerowej w Anglii i USA, jak również na kilku polskich blogach. Jest to rower o nowoczesnej - agresywniejszej geometrii do jazdy w cięższym terenie. Moim planem była wymiana w nim przedniej piasty na Sram 900 i wymiana w niej adapterów na Torque Caps (większa średnica adapterów, większa powierzchnia styku pomiędzy widelcem a piastą), z którymi kompatybilny jest widelec o 35mm goleniach RockShox Yari. Chciałem mieć maksymalną sztywność, jaką oferuje ten widelec i wymienić części w stanie nowym. Zanim plan się ziścił zmieniłem koncepcję i planuję zakup innego roweru. Natomiast piastę i adaptery już posiadam i mogę sprzedać je razem z rowerem, jeśli sprzeda się w ciągu ok dwóch tygodni od dnia ogłoszenia. (piasta i adaptery za dodatkową opłatą ale cena jest bardzo atrakcyjna w porównaniu do ceny na rynku polskim-import ze wschodu ale wszystko w fabrycznych opakowaniach Sram'a)
       
      Po otrzymaniu roweru zauważyłem drobne uszkodzenia, sfotografowane i załączone w linku na Dropboxie, z którego możecie ściągnąć zdjęcia w pełnej rozdzielczości i przyjrzeć się z bliska.
      Rower otrzymałem w opakowaniu zastępczym, więc fakt ten, wraz z ryskami i uszkodzeniami naklejek świadczy o tym, że rower powinien być sprzedany jako rower powystawowy. Ja jednak nie jestem tak pedantyczny, żeby mi zależało jak rower był opisany, a ryski i tak miałby po 3 tygodniach jeżdżenia.
       
      https://www.dropbox.com/sh/6xzgik0wb1bbdcs/AAA1myEjvDlflPxjXPK5aCQ-a?dl=0
       
      W pełni sprawny, gwarantuję, że nie był jeżdżony - tego nie da się zamaskować, stoi w pokoju od zakupu - najpierw czekałem na piastę, a potem koncepcja się zmieniła. Był raz na dworze do zdjęć w świetle dziennym. 0 śladów jeżdżenia na oponach. Cena nie do pobicia w Polsce, rozmiar XXL nie do dostania.
      Chciałbym za niego otrzymać tyle, ile zapłaciłem - 5315zł Zakupiony 4.10.2017, otrzymany ok tydzień później. Nie jestem najbardziej systematycznym gościem jeśli chodzi o wystawianie przedmiotów na sprzedaż ;-)
      Piasta+adaptery 394zł
       
      Specyfikacja i geometria tutaj:
      https://katalog.bikeworld.pl/2017/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/marin/50275/nail_trail_7_29
       
×