Skocz do zawartości

J67

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    338
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

25 Neutralna

O J67

  • Tytuł
    Maniak

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Janusz
  • Skąd
    Radom

Ostatnie wizyty

164 wyświetleń profilu
  1. :Mogę dorzucić, że na kolana bardzo szkodzi (przynajmniej mnie) siodełko płaskie i śliskie. Po prostu nogi mają dodatkową pracę: utrzymanie tyłka w żądanej pozycji. Kupiłem kiedyś takie siodełko. Jest b. ładne, wygodne. Założyłem je 2 razy i w obu przypadkach wróciłem z wycieczki jedynie dzięki sile wiatru. Każdy obrót korbami - ból nie do wytrzymania. Siodełko powinno być szorstkie i lekko zapadnięte na środku. Miałem Selle Italia Turbo (stare). W rowerze retro mam takie: https://bikerstudio.com.pl/pl/p/Siodelko-FW-z-nitami-brazowe/3145 Na co dzień jeżdże na Vertu, które w zasa
  2. J67

    [szosa] Romet Pasat jaki suport?

    Nie wiem, czy to jeszcze aktualne? Dobierając wkład suportu - musisz kupić oś odpowiedniej długości, żeby mieć zachowaną linię łańcucha. Sprzedawca (korby) powinien podać zalecaną długość osi dla określonej linii łańcucha, ale przy produktach z tej półki - może być różnie. Zresztą wybór osi do suportów wciskanych jest niewielki. W pewnym zakresie można żonglować linią na tylnym kole. Przez zmianę grubości nakrętek kontrujących, podkładki itp. Na koniec trzeba przeciągnąć szprychy (zaplot asymetryczny), ale nie wiem, czy dasz radę? Przez dłuższy czas używałem mechanizmu korbowego do W
  3. Dziękuję za odpowiedzi. Teraz już wiem więcej.
  4. Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tą katapultą? Typowa (stara) klamka do V- ki ma podobną długość do mojej. Na 3 chude palce. Ale od osi obrotu do czubka ma 1,5 cm mniej od tej plastikowej, a o 2,5 od szosowej. Na ostrym kole hamuje się korbami. Tak jak biegiem wstecznym na wózku widłowym . Taki hamulec jest szybszy niż klamkowy, co w ruchu miejskim ma kluczowe znaczenie i ma znacznie lepszą modulację, co jest niezastąpione w zimie. Ale niestety - tylko na tylne koło . Rowery fabrycznie wyposażone w torpedo zapewniają zupełnie inną pozycję, a tym samym - rozkład obciążeń. Np. na r
  5. J67

    [Bicykl] budowa koła

    Obejrzyj sobie jakiś bicykl w muzeum. Szprychy są z drutu 3 mm, a może nawet ciut gubszego. Zaplot w słońce, wkręcane w piastę, od strony obręczy rozklepany grzybek. Piasta bardzo szekoka. Nie mierzyłem, ale tak, czy tak - trzeba robić, albo kupić dedykowaną. Opona z węża, to wcale nie głupi pomysł, ale... pod warunkiem, że masz dostęp do wtryskarki i tworzywa: poliuretan. Wtryśnięte w taki wąż bez ciśnienia daje dość twardą, sprężystą piankę. Zrobiłem kiedyś w ten sposób nietypową sprężynę i działała lepiej niż stalowa.
  6. Hm... tylko w tym przypadku gorzej - znaczy lepiej . Przy szosie mam klamki o 2 cm dłuższe no skończyło się tak, jak się skończyło . Wiem, że wygodniej jeździ się na łapach, ale fix nawet z 1 hamulcem nie wygląda najlepiej , a z drugą klamką, to już w ogóle jakiś dziwoląg. Celowo piszę: klamką, a nie hamulcem, bo hamulec na tył... jest i daje radę nawet na 10% zjazdach, ale w mieście w godzinach szczytu - już nie zawsze. A na śmieszkę rowerową wjechać tylko z hamulcem na tył, to już w ogóle - max. 20 km/h i serce w przełyku. Rozważałem kierę bycze rogi i klamkę wpuszczaną w dziurę
  7. Nowa korba mogła zmienić linię łańcucha. Czy to identyczna marka i model? Jeśli nie, to zmierz. Sprawdź, czy koło prosto siedzi w ramie. Niektóre łańcuchy (np. Taya) muszą się ułożyć. Nowy, na nowych zębatkach trzeba mocno naciągnąć. Inaczej - spada. Jak przejedzie kilkaset km - jest poprawa.
  8. Modulacja jest bez zastrzeżeń. Klocki są przyzwoite, linka chodzi w pancerzu bez oporu. Problem jest taki, że w przypadku zagrożenia i hamowania awaryjnego - nie panuję nad siłą nacisku na klamkę. Drugi rower przeszedł podobny zabieg (zmiana wideł i hamulca) i już na nim 2 razy przeszlifowałem nosem asfalt
  9. V-ek chyba jeszcze wtedy nie było . Może od canti. Na linkę MTB. Hamulec o zakresie 50 - 65 mm. Brakło regulacji. Podpiłowałem fasolki ok. 2 mm. Do nowych wideł powinien się nadać z klockami na samej górze, ale nie da się odkręcić . Będzie prawdopodobnie retro-szosowy Polygon. Jak się uda przegwintować oś.
  10. Witam. Będę zmieniał widły (i ramę) w fixie. Tym samym skróci się czynna długość ramion hamulca i proporcjonalnie zwiększy siła hamowania. Obecnie jest dobrana idealnie. Osiąga maksymalną skuteczność, ale na asfalcie w zasadzie nie da się zablokować koła. Klamka - chyba od jakiegoś "górala" z lat 90-tych. Plastikowa na... 2,5 palca (3 damskie) . Czy można coś zrobić, poza obcięciem klamki, żeby zmniejszyć siłę hamowania?
  11. Siodełko Vertu (10- krotnie tańsza podróbka Tioga Spyder) i można jechać nawet 300 km z gołym tyłkiem Fakt, że nie są wieczne, ale jak ma się 30 zł do ceny majtek, o których piszecie?
  12. Noo... to będzie trudno. 7-kę by za to kupił A tak serio? Czytałam sporo Twoich postów i wynika z nich, że jesteś mocny. Ja jestem słaby i odczuwam wyraźnie, że gęsty olej zabiera mi sporo mocy. Zwłaszcza przy wyższej kadencji. No i... mam alergię na shimano Ja też nigdy nie MUSIAŁEM smarować łańcucha. Prostu - nie lubię, jak piszczy . Najlepszym smarem do łańcucha jest... woda. Problem pojawia się, kiedy deszcz przestanie padać i droga obeschnie
  13. Ja wożę . @CyprianK nic o tym nie wspominał . Jak jest błoto, to i na 100 może się przydać.
  14. Wybrałeś najłatwiejszy punkt . Nie napisałeś w jakiej sytuacji się to pojawia, ani nie wrzuciłeś filmu z dźwiękiem. Ale pedały skrzypią stosunkowo rzadko. To jak łożyska są dojechane konkretnie i smar całkowicie wypłukany. Raczej będziesz musiał sprawdzić pozostałe punkty w kolejności. A propos: mnie najlepiej się sprawdza (do łańcucha) olej wazelinowy do maszyn szyjących. Rzadki jak woda. Dostępny w pasmanteriach za niewielkie pieniądze. W drogę zabieram olej z Deca "na mokre warunki", bo ma zakrętkę . Ale rzeczywista różnica w warunkach mokrych jest taka, że strumień błota wypłu
  15. Tak wygląda, jak na foto. W drodze czasem wpuszczam olej do łańcucha, który mam ze sobą. W domu - olej przekładniowy. I robię to właśnie przy pomocy szprychy umoczonej w tym oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...