Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 09.09.2025 w Odpowiedzi
-
9 punktów
-
9 punktów
-
Zachód słońca chwilę po deszczu sam sobie nakłada filtry na aparat.8 punktów
-
5 punktów
-
Wywaliłem z samochodu do kanciapy i poszedłem spać5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
I taką jazdę to ja szanuję. Ostatnio zaszłyszane w niedzielę na szlaku: "omijam kałuże lub przejeżdżam wolno bo chce mieć czysty rower" - ja tego nie rozumiem, im więcej błota na rowerze tym więcej mam radości2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@chudzinki w fitnessie miałem całe plastikowe najpierw Cube RfR HQP Race a potem Giant Pinner Comp i nie były takie złe, co prawda nie jeździłem nim w jakichś ekstremalnych warunkach ale nie pamiętam, żebym narzekał na trzymanie. Jeździłem nim przeważnie w jakichś butach trekkingowych lub typowych mtb więc może dlatego trzymanie było ok bo piny wpasowały się w bieżnik buta1 punkt
-
W 2023 kupilem Sense, wzrost 178cm, polecono 19cali…. poltora roku pojezdzilem… za duzy. Kark, biodra, ramiona… syn mnie przerosl 181 cm- przeszczesliwy:) dzis jade po 17 cali. Bez dyskusji. uwaga. Kombinowalem na krotszym mostku. Bład. Widelec nie wybiera drgan. Zesztywnial. Nie pracuje jak powinien. Inne przylozenie sily. pozdrawiam!1 punkt
-
Na Niemcach jest tyle wyprzedaży na Santy, Pivoty itp, (nie wspominając o markach wysyłkowych : Propain, Canyon) że pchanie się w jakiegoś Canondale jest dla mnie dziwne, marka nie oferuje nic poza brzydotą ramy. Dla mnie ta marka zawsze brneła w jakieś swoje śmieszne rozwiązania, może nadają się do robienia rowerów szosowych albo XC ale nie do enduro.1 punkt
-
Zwykłe śrubki M3 - z tego co pamiętam 12mm (ale głowy nie dam bo w robocie jestem). Co do plastikowych śrubek - mogą pękać. U siebie kupuję nierdzewki - w jednych pedałach po 5 latach nie widać śladu zużycia.1 punkt
-
Po pierwsze to akurat większą korzyść odczujesz po przesiadce na 2x12 niż na sama elektronikę. Większy zakres przełożeń, a różnicę wsadzisz w koła. Po drugie bikefitting przed zakupem niby za free robi bikechill ( Bianchi, Factor, Orbea - tutaj Orca Aero) i w niekótrych Giant Storach też mają sprzęt to sprawdzenia rozmiaru itp. Tutaj w grę wchodzi Propel jeśli ma być aero. Część sprzedawców Treka też oferuje bikefitting - tutaj w grę wchodzi Madone. Pytanie czy potrzebujesz tego aero...bo biorąc pod uwagę ofertę, którą znam czyli Giant Propel i Tcr to jako jednego uniwersalnego wolałbym mieć tcr'a. Różnica w osiągach poniżej 40kmh i jak nie robisz sprintów pomijalna, a wchodzą szersze opony bo 32c i jest nieco wygodniejszy. Dobrze podjeżdża, świetnie zjeżdża. No i jest nieco tańszy....1 punkt
-
W sensie rower na zamówienie, osobno rama i osprzęt? W tych pieniądzach się możesz nie zmieścić, ale takie rzeczy w butikach typu Veloart, Bike-RS, Velodrom Katowice. Bike sizing przed zakupem a potem dopasowanie korby, siodełka, kierownicy powinno być w każdym porządnym sklepie który oferuje usługę bikefittingu, np. wspomniany Velodrom. Ogólnie większość sklepów będzie raczej starać się sprzedać Ci to co mają na miejscu. Jak chcesz coś bardzo pod siebie, to znów, Velodrom lub inne butikowe miejsca.1 punkt
-
Tak jeżdżą zawodowcy: https://www.youtube.com/shorts/Ry6fOtsc83w A tak jeżdżą mistrzowie: https://www.youtube.com/shorts/mdVDyOyp434 Nie nazywasz się Peadcock? Prawdopodobnie nie umiesz w tarcze. Jeżeli nie ma konieczności - bo już nie ma innej konfiguracji w zakresie cenowym, który Ciebie interesuje, to w życiu nie kupiłbym ani tarcz, ani hydrauliki. Nie muszę wchodzić w zakręty pięćdziesiątką. Trzydziestka daje radę. Bez kompleksów i bez napinki. Polecam. 🙂1 punkt
-
A może jakaś "świeża" używka? Np. coś w tym stylu: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-gwarancja-CID767-ID16U6eJ.html Tak jak ktoś radził powyżej możesz pochodzić po sklepach (pojechać nawet do CR we Wrocławiu), posadzić tyłek na jednym rozmiarze i drugim, przejechać się wokół parkingu i zobaczyć co powiedzą pierwsze odczucia. Czytałem niedawno jakieś opracowanie, gdzie obalono tą teorię. Przebadano ileś tam osób i były podane wyniki. Jak znajdę to wkleję1 punkt
-
Tylko największy rozmiar cię interesuje. Ale to jest damski rower i rekomendacje są dla kobiet. Kobiety mają inne proporcje ciała niż mężczyźni - przy tym samym wzroście dłuższe nogi i krótszy tułów = potrzebują krótszej a wyższej ramy żeby niwelować różnice wysokości pomiędzy siodełkiem a kierownicą. Wybierając rozmiar (patrząc na fizyczne długości rur a nie jakieś oznaczenia producenta) kierując się "męskimi" kryteriami pozioma 551 jest na te max ~180 cm wzrostu.1 punkt
-
Jedź do sklepu, pomacaj i usiądź. Zapłać więcej, ale wybierz lepiej dopasowany rower. U mnie sprawdził się gabaryt dla "wyższej" osoby z rozmiarówki producenta, do którego dokupiłem korbę z krótszymi ramionami. Przez internety - sorry - nie da się. Ale też powiem, że z Rometem się udało mi dogadać, że jeżeli rama nie będzie mi pasować, to mogę wysyłkowo zwrócić rower. Oczywiście powiedzieli, że jak będzie widać, że rower jest jeżdżony (np. piach w łańcuchu, czy ślady choćby niewielkie, na oponach), to mi kasy nie zwrócą*, ale sposób zapakowania przy zwrocie nie musi być idealny (ale ma być bezpieczny!). *Wykombinowałem większą salę do sprawdzenia.1 punkt
-
Jakieś 1000km temu złożyłem sobie rower na starej ramie univega alpina 570 (26")z napędem 1x8 38x11-42. Przejście na tarcze 32 to tak mniej więcej zmian o jedno przełożenie lżej. W założeniu miał to być rower na dojazdy do pracy, a okazało się że nadaje się do wszystkiego. Zarówno na szosę i wycieczki typu Kraków-Kudłacze, jak i Lasek Wolski. Czasem na dłuższych podjazdach ponad 15% trochę brakuje, i przy dokręcaniu na zjazdach przy ponad 50km/h też się kończą obroty. Tak że jak będziesz miał zestaw z tarczą ~32 lub 34 i kasetą 10-5X to na 99% ci wystarczy.1 punkt
-
Pewnie była 1 sztuka w tej cenie Ale za 2500 jest jeszcze: https://biostern.abstore.pl/ramy-rower-mtb-marki-stevens-devil-s-trail,c107,p12899,pl.html1 punkt
-
1 punkt
-
Nie podałeś jaki masz rozmiar koła aktualnie w tym napędzie 3x7, a to ważne. Zakładając, że masz aktualnie 26 cali to tak wypada porównanie do 29 calowca z napędem 1x12 shimano (10-51) i korbą 34t. Po kliknięciu możesz edytować, wnioski można wysnuć samodzielnie. https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,34,42&RZ=14,16,18,20,22,24,28&UF=2075&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2328#1 punkt
-
https://www.bike-discount.de/en/merida-ebig.nine-675 https://www.pepper.pl/promocje/tani-hardtail-hnf-nicolai-xd4-eco-naked-na-silniku-bosch-cx-625w-tylko-romiar-l-1599euro-dostawa-1102242 https://www.decathlon.pl/p/rower-elektryczny-gorski-mtb-rockrider-e-expl-520-29/_/R-p-337358 łapie się na dopłaty gdyby kiedyś były Sztywne osie, główka ramy tapered (1 1/8 na 1.5 cala), widelec powietrzny, hamulce DB8 / M6100 minimum, aku około 600 Wh minimum, moc na kole 60 Nm minimum, obręcze kół 30 mm wewnątrz minimum. Tylne koło lepiej z bębenkiem HG czyli najmniejszą zębatka 11 bo masz duży wybór kaset. A jak będzie 10 z microspline to trudno. Na to patrz szukając roweru. Poczytaj i pooglądaj YT1 punkt
-
Witam, wiem, że tematów dot. w/w nawigacji jest już dość dużo, jednak nie znalazłem jeszcze konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Szukam swojej pierwszej nawigacji rowerowej, i nie ukrywam, że ten Garmin wpadł mi do gustu. Nawigacja będzie używana do tras ok 30-80 km (może trochę więcej, ale nie za często). Przedstawię, moje oczekiwania co do sprzętu i bardzo prosił o jakąś podpowiedź czy Garmin spełni moje oczekiwania czy jednak mój wzrok ma się kierować w całkiem innym kierunku. 1. Szukam nawigacji która będzie działać całkowicie bez telefonu (nie bawię się w tworzenie plików gpx itp.). Chciałbym z poziomu nawigacji ustawić miejsce docelowe, ona przeliczy i zacznie mnie prowadzić do celu. Z tego co udało mi się wyczytać Garmin to potrafi, ale jest ktoś w stanie pokazać zdjęcie jak wygląda wpisywanie adresu itp. ? ( szukałem na stronach i na YouTube i nigdzie nie umiałem znaleźć pokazanej tej operacji). 2. Jak wygląda sprawa gdy zjadę z trasy ? Przeliczenie trasy trwa bardzo długo czy jednak nie ma tragedii ? (dużo opinii na ten temat czytałem i zdania są podzielone) 3. Wyznaczanie trasy: czy Garmin bierze pod uwagę głównie ścieżki rowerowe i np. trasy lasem czy raczej na siłę będzie mnie próbował ciągnąć główną drogą ? 4. Oglądałem w sklepie eAzymut tą nawigację i jest dostępna w wersji standardowej jak również (za około 100 zł więcej) z mapą PL TOPO 2025 - nie mam pojęcia czy dobrze to dokupić, czy jednak standardowa opcja wystarczy ? 5. Czy Garmin oferuje wyszukiwanie po punktach POI (np. zapory, jeziora itp)czy jednak trzeba wprowadzić adres ? Z tych podstawowych pytań to raczej na razie byłoby na tyle. Mam nadzieję, że pytania nie są zbyt chaotycznie napisane. Pozdrawiam PS. Nie potrzebują opcji zapisywania trasy, pamięci (od tego mam zegarek) itp. Urządzenie będzie wykorzystywane tylko i wyłącznie do nawigowania.1 punkt
-
1 punkt
-
Ale problem jest realny. Parę lat temu pojechałem do Krakowa po nowe Gianty Trance, wesolutki pakuję je na Thule i … za długie. Nie starcza pasków. Trzeba było rzeźbić, a potem dokupić paski do fatów a potem właśnie Ueblera. Podobnie z szerokością. Jak zmieniliśmy rowery z widelcami 34mm na grubsze (35 i 36) to się zrobiło tak cienko, że znów wymiana bagażnika już na tego Ueblera, którego polecam. .1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00