Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.08.2025 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Bo w lesie jeszcze lato, choć liście i niektóre baranki powoli żółkną...4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3-letnie M520 od Shimano zaczęły pojękiwać. Wiedząc ile jest tam kulek stwierdziłem, że nie będę ich serwisował, bo składałbym je 2 doby. Poczekam z serwisem na długie zimowe wieczory. Wpadły zatem Look'i. Biżuteria 🙂3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Ja tam pewnie się nie znam ale dbam o cały napęd w tym o łańcuch i jak mi pokazuje ( na dobrym przymiarze ) te 0,5 to wymieniam na nowy i wsio. U mnie taki HG701 ostatnio wystarczył na 5,5tyś kilometra nim pokazał 0,5, więc u mnie na 1,5 sezonu ale co najważniejsze - to błoga cisza i kultura jazdy. Kaseta do dziś nie została wymieniona a ma nalatane ok. 12 tys, po prostu, tu nie chodzi o koszta ale sam komfort psychiczny, do szału mnie doprowadzają wszelakie niechciane dźwięki albo przeskakujący już w końcu napęd gdzieś na wypizdowie 250 km od domu. Ja na pewno zajeżdżać nie będę, jak nowy łańcuch się nie przyjmie to wymieniam wszystko by znowu mieć spokój. Może przy elektryku sprawy wyglądają inaczej, tam w końcu wszelakie dźwięki wydobywają się cały czas .2 punkty
-
Hej, wracam po ponad roku i przejechanych około 6kkm, żeby podzielić się "pierwszymi" wrażeniami . Rower zakupiłem z niemieckiego sklepu za około 13k zł. Prócz problemu z polskim oddziałem DHL, który dwukrotnie oznaczał, że nikogo nie ma w domu, innych problemów z dostawą nie było, bałem się że będzie musiał dać rower do serisu do poskładania ale przyszedł praktycznie gotowy do jazdy. Z roweru jestem bardzo zadowolony, spełnia moje wszystkie oczekiwania i osobiście bardzo mi się podoba, jak do tej pory zero problemów. Wymienione zostało oryginalne siodło, i niedawno opony z WTB na Tufo. Po przesiadce z enduro - super sztywny, czuć że wszystko co w korbę dajemy to nie ucieka nigdzie, baranek mega wygodny w porównaniu do preostej kierownicy.2 punkty
-
Czasem trzeba upaść by się podnieść pod innym "szyldem". W osławionej ostatnio branży HORECA to norma byle tylko ciągnąć kasę z wszelakich dotacji. A tak serio muszą zmniejszyć ten balon bo pozycjonowanie się w segmencie premium już się przejadło tym bardziej, że to było tylko na papierze. Dochodzą fikuśne kształty, których bardzo wielu nie kupi, zbyt mała wręcz dla mnie śmieszna oferta elektryków plus kulawe funkcjonowanie samej 7Anna... to się po prostu musiało sypnąć tylko niewiadomą była kwestia skali. Niech się przeorganizują wyciągając wnioski, sprzedając nawet sporo mniej ale lepiej.2 punkty
-
Chciałem sobie kulturalnie zwiedzić zamek w Rabsztynie, ale jak na złość znowu wylądowałem w Czarnym Lesie2 punkty
-
2 punkty
-
Bo mieli rozmach s...tarożytni: Sarnowo, grobowce megalityczne sprzed 5000 lat, czyli starsze niż piramidy w Egipcie. U nas niestety nie oryginały, zostały w zasadzie całe rozkopane podczas badań archeologicznych i potem zrekonstruowane (pewnie w dużo lepszym stanie niż zastany przed badaniami). https://kpcd.com.pl/grobowiec-megalityczny/2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ważne by Tobie się podobał. Serio mówiąc mi takie kolory się podobają, ten, jak dla mnie, jest zbyt jaskrawy. Najważniejsze jest to by się dobrze jeździło.1 punkt
-
Różowe są opony @Sobek82, ale nie ten rower Mogłem brać czarny rower, ale matowy lakier go od razu skreślił - to już wolałem coś pokroju bordowo/rubinowo mieniącego się Cube, przy czym rzuca się to w oczy tylko w dobrym świetle, a normalnie rower wydaje się ciemniejszy (dla mnie plus). Powyższego bym nie wziął właśnie ze względu na kolor. Mój burak : https://superiorbikes.com/cz-cs/stock-bikes/product/team-29-elite/1748 - najjaśniejszy się robi w słońcu (lampa w garażu tego aż tak nie wydobyła, poza pojedynczymi przebłyskami).1 punkt
-
Malowanie wygląda jak na karbonowych obręczach. Według mnie te cienie pochodzą od ułożenia pasów karbonu. Odnośnie bąbla, dziwnie to wygląda. Wydaje mi się, że gdyby to była wada powłoki lakierniczej to pod paznokciem by odpadł. Ja bym reklamował1 punkt
-
Tak dla małej przestrogi jeśli obawiasz się kosztów serwisu, 2 tygodnie temu podczas jazdy rozpadła mi się piasta i to nie jakiś chiński wynalazek ale w miarę dobra piasta dartmoor reel pro v2 expert, niestety zapadki do wymiany obecnie nie są dostępne i musiałem na szybko zapleść nowe koło, co prawda udało mi się w naprawdę dobrych cenach znaleźć piastę i obręcz, ale przy okazji zrobiłem serwis widelca, amortyzatora, sztycy, wymiane tarczy i klocków i zapłaciłem 2.5k, niestety ale full to nie szosa, która jeździ w miarę "sterylnych" warunkach tutaj masa syfu zbierająca się na częściach powoduje ich degradację i serwis zawieszenia do utrzymania go w dobrym stanie to konieczność, kiedyś zaniedbałem serwis widelca i po 1.5 roku nie nadawał się już do niczego, wytarła się anoda i złapał luz, który bardzo przeszkadzał przy podjeżdżaniu. Z jednej strony down country z drugiej all mountain podsyłasz, sam musisz stwierdzić co ci bardziej potrzebne, ja osobiście skłaniam się zawszę ku większemu skokowi, ale licząc się, że taki rower nie będzie zbyt efektywny w podjeźdżaniu, natomiast dla mnie nie ma to zupełnie znaczenia, OIZ-y generalnie to świetne konstrukcje z tym, że to rowery xc/down country, czy w góry się nadadzą, z pewnością tak, choć może im brakować trochę skoku jeśli ktoś nie ma odpowiednich umiejętności z drugiej strony widziałem, jak ludzie, którzy potrafią lecą takimi OIZ-ami również w dół. Ten Radon skeen jest troche kiepsko poskładany, Pike select na chargerze RC nie jest to wybitny widelec, fox performance który jest w slide powinien dużo lepiej się sprawdzić i nie mówię tutaj, że RS jest gorszy niż fox po prostu ta wersja Pike ma słaby tłumik, dodatkowo magury MT 5 które są w slide to super hamulce, ale kwestia przede wszystkim tego do czego rower ma ci służyć. Bo nie rozmawiamy tylko o różnicach w osprzęcie a o rowerach o innym przeznaczeniu i geometrii.1 punkt
-
Łapie tyle samo, tylko na matowym bardziej jest to widoczne :P. Malowanie jest OK, bąbel nieOK1 punkt
-
1 punkt
-
"7Anna powstała 24 lata temu, ale nawet w branży mało kto kojarzył, że to ta firma stała za takimi markami jak NS Bikes, Octane One, Creme czy później Rondo." Tu właściwie można przestać czytać, za chwilę i tak jest paywall. Kobyliński bez dwóch zdań zrobił kawał dobrej roboty, bez niego było już tylko gorzej. Rondo - bardzo fajne rowery, ale... Sama firma 7Anna to jakaś kpina. Dodzwonić się do nich nigdy nie dało (bo i znaleźć aktywny (!) nr telefonu to jakaś abstrakcja). Na maile odpisywali różnie - czasem w jeden dzień, czasem po tygodniu, najczęściej w ogóle. Załatwienie jakiejkolwiek sprawy urastało do rangi niemożliwego. W panelu b2b praktycznie nigdy niczego nie było, nie mówiąc już o perypetiach z dostępem do niego. Także z mojej perspektywy - nic dziwnego.1 punkt
-
Akurat TEN przymiar to jest arcykozacki i szanuj go. Zwykłe blaszki są gówno warte, ale ten pokazuje precyzyjnie poziom wyciągnięcia bez konieczności rozpinania łańcucha i jego wieszania. A do autora: raz w życiu miałem HG40 i też doleciałem do 700km przebiegu i był 1% HG71 kupuj. Bardzo je sobie lata temu na ósemce chwaliłem.1 punkt
-
Jest sens rotacji łańcuchów nawet tych w 8 biegowych napędach. Rachunek jest prosty. Kupujesz kasetę i 2 łańcuchy. Razem za ok 300 zł Jeździsz rotując łańcuchy aż zajeździsz oba i przy okazji kasetę. W drugim wariancie kupujesz łańcuch i kasetę za ok 200 zł. Zajeżdżasz napęd i znowu kupujesz łańcuch i kasetę. Po zajechaniu 2 łańcuchów wydałeś w sumie 400 zł. Przykładowy zestaw to: W porównaniu do pierwszej opcji o 100 zł więcej. Opłaca się rotować?1 punkt
-
Jeżeli to jest bąbel i pracuje przy naciskaniu to bym reklamował ( chyba, że wyrwałeś rower w jakieś super cenie ), ale jest prawdopodobieństwo, że prędzej czy później to odpryśnie. Mam rower w czarnym macie, jest ciężki w utrzymaniu czystości, ale nie ma takich przebarwień, tu jest albo ultracieńka warstwa, albo jest to po prostu karbon pokryty bezbarwnym i stąd takie przebarwienia.1 punkt
-
Ja bym burchla w nowym rowerze nie zaakceptował. Przebarwienia by mi nie robiły.1 punkt
-
Odnośnie rozmiaru, to (raczej) będziesz Pan zadowolony.1 punkt
-
To pewnie tak jak z utrzymaniem gwarancji samochodu ja tam po 125h to bym zrobil jedynie przeglad podstawowy, a dopiero po kolejnym pelny. A jak lekkie trasy to nawet pozniej. I tak wlasnie robie te 125h to pewnie konkretne trasy a tak to sama podstawa wystarczy. Lepiej pogadac z serwisantem1 punkt
-
Rozmiar wygląda na poprawnie dobrany. Porównując do superfly trzeba brać pod uwagę że tam siada tylko przód o ~20mm gdy się wsiada. Cube ma 140mm z przodu i z tyłu, więc usiądzie około 35mm z przodu i około 40mm z tyłu (przynajmniej ja bym tak ustawił), więc jego geometria "netto" różni się bardzo istotnie od geometrii "brutto'. Na pusto może wydawać się bardzo wysoki dla osoby nawykłej do hardtaila XC.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A to czarny mat, czy bezbarwny na karbonie ? Tak czy siak kolor najgorszy z możliwych w teren - sam zobaczysz jak pojeździsz Rozmiar wydaje się OK - masz większy skok i długość autobusu, to wydaje się duży. PS jeśli zostaje, to oklej ramę chociaż od spodu1 punkt
-
No dobra. Wpadło kilka drobiazgów z Ali 1. 9, 4 zł - skarpetki ROCKBROS ROAD TO SKY => https://pl.aliexpress.com/item/1005008223195362.html?gatewayAdapt=glo2pol rozmiarówka się pokrywa, skarpetki cieniutkie, wygodne, oddychają, raczej z tych wyższych. 2. ~70 zł - koszulki YKYWBIKE => https://pl.aliexpress.com/item/1005006807816949.html?gatewayAdapt=glo2pol rozmiarówka - mam L-ki i M-ki. Po tym jak schudłem przeszedłem na M-ki, które są dopasowane. L-ki mają lekki luz i lubię w nich jeździć, wykonanie na dobrym poziomie, materiał - ok, włąściwie to mam już 4 takie koszulki i katuje je prawie każdego dnia. Pierwsze dwie mają już za sobą 2 sezon. Kolejne dokupiłem ostatnio. katowałem przy różnych upałach i dają radę, jasne ciężko doprać z plam po błocie, trzeba ręcznie 3. 35 zł - potówka DAREVIE => https://pl.aliexpress.com/item/1005002903649274.html?gatewayAdapt=glo2pol rozmiarówka - tutaj mam problem. S-M za mała. Kupiłem L-XL i nie jest wiele większa od M-ki. Jest mocno dopasowana, wykonanie na dobrym poziomie, materiał wydaje się ok, spełnia funkcję, jest dość gruby, oczka spore, coś jak potówki z decathlonu, Na koniec raz jeszcze polecam odkrycie tego sezonu bibsy YKYWBIKE, model na 2025 z wkładką Elastic Interface na 7h jazdy => https://pl.aliexpress.com/item/1005008421786962.html?gatewayAdapt=glo2pol Kupowałem po 260 zł, aktualnie cena lekko powyżej 200 zł. rozmiarówka - przy 75kg i 176 cm wzrostu mam M-kę i jest ok, spodenki mają fajną kompresję, przypomina Assosa Mile. ogromny plus to brak sylikonu w nogawkach, mimo tego NIC się nie podwija, nogawka z tych dłuższych, wkładka podeszła mi idealnie. Niby 7h wg. producenta, ale jeżdżę w niej po +10h i jest spoko. W bibsach zrobiłem ok 3000 km, prane po każdej jeździe. Brak oznak zużycia. Minus to szelki, które są z tego samego materiału co spodenki. Przy zakładaniu trzeba je ułożyć. Z czasem można dojść do wprawy i idzie to szybko i sprawnie. Szelki w Assosach są lepsze. Ale szelki w Castelli Espresso są DUŻO gorsze, trudniej je ułożyć i bardziej się zwijają. Porównując do Assos Mile GT (zrobiłem ze 4000 km), Castelli Espresso (zrobiłem 1000 km), Ronina (zrobiłem kilka setek) z zieloną wkładką oraz Martom Bike (zrobiłem kilka tys. mam dwie pary) to: biją na głowę Ronina pod względem kroju, wygody, wkładki, materiału, poza szelkami nie ustępują ASSOSOWI Mile GT, lepiej oddychają od Castelli Espresso (a przynajmniej tak to czuję przy 30 stopniach), trwałość bile na głowę Martom Bike, które po 1 sezonie prują się, odkleja się napis, wkładka się ubija, trwałością biją Assosa Mile GR które po porównywalnym przebiegu świeciły gołymi pośladami, wkładka YKYWbike daje podobny komfort jak wkładka Assosa i Castelli.1 punkt
-
1 punkt
-
Mimo że mam tokarkę w garażu to by mi się nie chciało z tym babrać dla 140zł różnicy w cenie. Zwłaszcza że konsekwencje niespodziewanej awarii pedału mogą być poważne w skutkach.1 punkt
-
Na szwedzkich kamlotach peklo mi pedalo, wiec kupilem nowe. Wprawdzie sa wieksze, ale ze dwa razy ciezsze od poprzednich Worki na wode. W satrym zlamal mi sie zawor, a i worek mial juz swoje lata wiec woda smakowala jak ze straej beczki. Macie jakies patenty jak to myc i suszyc skutecznie? Poniewaz mam dosc malo miejsca na remont roweru, a czeka mnie remont generalny zawieszenia, sprawilem sobie stojak serwisowy.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wyrób fitnesso podobny, ostatni z nabytków, rozmiar 23", zardzewiały łańcuch, pedały, przednia przerzutka która nie reagowała na ruch manetką, po spsikaniu wd40 trochę zaczęła chodzić, tylny hamulec bez oleju w przewodzie, szybko zalany żeby dało się hamować, tarcze I klocki uwalone w oleju. Poskładałem, obniżyłem mostek i pojechałem nim nad jezioro, jak hamowałem z górki to całą plaża mnie słyszała i ludność zatykała uszy i wykrzywiało im twarze w dziwnym grymasie 🫠😉 Ale jeździ się dobrze, zostaje w moim ekwipunku rowerów i będzie rzeźbiony 🙃 Pozdrow'er 😘1 punkt
-
Trzeba wprowadzać coraz to nowe odmiany rowerów, bo towar musi sie sprzedawać i trzeba zarabiać. Za chwilę będzie Esker Flatbar Shock z amortyzatorem z przodu, potem kolejny rower z możliwością założenia błotników, bagażnika itd który będzie sie nazywał Esker Flatbar Bikepacking i historia zatoczy koło 😉 Dotyczy to wszystkich firm produkujących rowery.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00