Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 31.07.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Bo jeszcze nie wiedziałem, że deszcz zacznie padać godzinę wcześniej, niż było w prognozach5 punktów
-
Uzupełniam znajkrajowy wątek o nasz długi majowy weekend na Szlaku Rowerowym Łaby, na odcinku najlepiej dostępnym logistycznie dla turysty z Polski, czyli z Drezna do Magdeburga: Szlak Rowerowy Łaby. Rowerowa podróż z Drezna do Magdeburga (Znajkraj) Tak, jak kiedyś zwracałem uwagę na świetny, bezpośredni pociąg ze Szczecina do Lubeki, którym można sobie zorganizować wyprawę rowerową po wybrzeżu Morza Bałtyckiego, tak teraz bardzo polecam niemieckie połączenie regionalne z Frankfurtu (nad Odrą) przez Berlin aż do Magdeburga. Można je wykorzystać i do jazdy po południowym odcinku Łaby (z/do Drezna, jak my), i po północnym w kierunku Hamburga. Warto pamiętać o niemieckim bilecie grupowym (Quer-durchs-Land-Ticket), którym można znacznie obniżyć cenę biletu i cały dzień jeździć po calych Niemczech. Zapraszam po więcej na blog lub do forumowego wątku: Symboliczne kilka ulubionych zdjęć: Pozdrowery Szy.4 punkty
-
4 punkty
-
Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą.4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
W sumie to rok temu byliśmy na Single Speed World Championship z kolegą @akkwlsk i dotarło do mnie, że nigdy nie wrzucałem filmu, który z tej okazji poczyniłem. A, że właśnie skończyłem montować film z tegorocznej edycji Pakowania Roweru™, to pomyślałem, że podzielę się najpierw jednym, potem drugim https://www.youtube.com/watch?v=LqCkYgMXnf02 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
GT doczekał się w końcu konkretnej trasy w górach i zebrał trochę błota 😁 Postój na Hali Redykalnej i dalej w kierunku Rysianki. Zjazd niebieskim z Trzech Kopców na przełęcz Bory Orawskie.1 punkt
-
Servuss załoga, Ponownie popełniłem impulsywny zakup, tym razem wpadły piasty XTR FH-M9111-B oraz HB-M9111-B a więc szaro-czarne centerloki, 32 otwory, bustowane. Jako iż zamiast kasety zamierzam używać jednej zębatki wolę bębenek HG zamiast Microspline. Zatem z chęcią wymienię się, mój jest wciąż spudełkowany wraz z piastą, kaseta nawet obok nie leżała. Jeśli Twój był używany to może nadal się dogadamy, wolę jednak nowy Inna opcja to zamiana obu moich piast na Hope Boost, TYLKO SREBRNE, 32h! Nieważne czy czwórki czy piątki, 6 śrub czy centrelock, najlepiej nówki, jeśli masz używki to nadal podbij, może się dogadamy z ekstra kasą lub jakimiś gratami. @Punkxtr: wywołuję Ciebie ze względu na częsty kontakt z powyższymi POZDRo-:ver1 punkt
-
Niestety nie mam niczego, co byłoby Ci potrzebne, ale podbijam 🙂1 punkt
-
Śrubki H I L ustawiają ograniczenie zakresu ruchu - jak daleko pójdzie. Napięcie linki określa, gdzie się zatrzyma - nie ma baryłki, ale jest też śrubka. https://si.shimano.com/en/pdfs/dm/GAFD001/DM-GAFD001-01-ENG.pdf Jeszcze mogła się skrzywić, lub przekręcić (jak na obejmie). Miłej lektury instrukcji.1 punkt
-
ale jest jakiś problem z pompowaniem presty? A żeby na stację jeździć na pompowanie to musiało by mnie chyba zczyścić1 punkt
-
Nie jest to jakaś uciążliwa waga 😎. Jednak jak się podjeżdża pod kompresor na stacji benzynowej, to warto ten adapter mieć. Wkręca się go głowicę AV i to wszystko.1 punkt
-
@Lextalionis otóż jesteś w mylnym błędzie. Adapterem click NIE ogarniesz wentyla presty, ale pompką z głowicą pod Prestę bez adaptera też ogarniesz wentyle click. @Eathan dobrze kmini. To jest system wstecznie kompatybilny. Zalecam jednak kupić zestaw do konwersji w komplecie z adapterem. To wiele ułatwia.1 punkt
-
@Eathan chyba chodziło o to, że głowicą Click ogarniesz wentyl presta a nie głowicą presta wentyl Click.1 punkt
-
Co tu pisać? Działają bez zarzutu. To powinien być standard w branży, bo z dołączonym adapterem i dziecko napompuje sobie kółko - zakładasz pompkę na wentyl, klik i już, kończysz, zdejmujesz, jest po wszystkim, bez odkręcania i zakręcania. Nie trzeba zmieniać pompek, bo nawet bez adaptera ten system jest wstecznie kompatybilny z głowicami na Prestę. Cena odstrasza ale w rowerowym świecie jest wiele drogich i "niepotrzebnych" rzeczy, na które się decydujemy 😁1 punkt
-
Hej, mam prośbę do zainteresowanych osób. Prowadzę swój kanał na YouTube i ktoś podrzucił mi pomysł, żebym stworzył cykl filmów, w których dyskutuję o Waszych rowerach. Ameryki nie odkrywamy na nowo, ale w sumie jest przy tym dobra zabawa 🙂 Jeśli ktoś chciałby przesłać zdjęcie własnego roweru/rowerów - śmiało! Poproszę o mail na kontakt@serwisbajka (lub punkxtr@gmail.com) z opisem Waszego sprzętu, słowem od Was na jego temat i tytułem wiadomości "Film". Jest pełna dowolność w doborze rowerów, akcja nie jest ograniczona czasowo. Możecie wysłać coś dziś, jutro, za miesiąc, w przyszłym roku. Z góry dziękuję! A tutaj pierwszy odcinek:1 punkt
-
@Greg1 zatyczka jest i to zależy od modelu. Zdaje się jak masz dopisek DIRT to wtedy jest.1 punkt
-
Jako jedyny merytoryczny się wypowiem bez biadolenia o kadencjach, czyste fakty: Mam elektryka enduro do jazdy enduro, niczego nim nie ciągnę dla jasności ale to powiem, żeby doktoranci się nie doktoryzowali. Z racji, że mam wszystkie bębenki świata (piasty a'la DT 350 z ali + komplet bębenków), to sobie mixuje kasety jak chcę i skupuje je po okazyjnych cenach na zapas. Z moich doświadczeń od tej która zdaje się być najtwardsza: NX Eagle 12s, GX 11s, GX Eagle 12s, XT M8100 (M6100 jest z tego samego materiału, różni się tylko największymi koronkami które są z alu żeby zmniejszyć wagę, Chinol SUNSHINE, nie wytrzymał nawet 200km bo się połamał Wszystko paruję z łańcuchem XO1 Eagle (SRAM PC-X01) - najbardziej trwały 12s chyba, szybkie zużywanie się łańucha (a shimano i sram poniżej X01 w elektryku to max 800km przy moim użytkowaniu, a ja nawet turbo nie odpalam nigdy). W kolejce czeka kaseta GX Transmission, ciekaw jestem ile to wytrzyma bo zębatki wyglądają mega porządnie, najbardziej mięsiście ze wszystkich.1 punkt
-
Jak kupowałem bidony Camelbacka jakieś 3 lata temu w DE to te zatyczki były w komplecie, nie musiałem ich dokupować osobno. Działają do dnia dzisiejszego, nic się nie urwało, nie sparciało, w sumie to robią swoją robotę bo kurzą się i brudzą zatyczki a ustnik pod nimi jest czysty1 punkt
-
Faktycznie, nowa Big.Nine 500 jest na Cuesie 2x11. Jest też nowa Big.Nine 300 na Cuesie 2x10 ale cena z oficjalnej strony Meridy jest tylko 400 zł niższa więc Big.Nine 500 wychodzi korzystniej1 punkt
-
Kolejny typ komentarzem co trzeba było kupić, tyle że się nie zna. jak chcesz to kup dla siebie ale zwróć uwagę na dwa fakty: do tego brzydala nie ma jak podłączyć przyczepki ze względu na typ tylnej ośki. Sprawdzałem w sklepie a Ty już nie, zanim dałeś radę. chyba nigdy nie ciągnąłeś przyczepki jak uważasz, że rower z wąskimi oponami na asfalt ruszy z przyczepką w lesie i że w ogóle z taką przyczepką pojedzie. ja już dawno temat rozwiązałem z Perplexity, które nie dawało rad abym miał większą kadencję albo kupił inny rower.1 punkt
-
@bubulin Powyżej 40 km/h będzie bo do gry wchodzą opory aerodynamiczne. Opory toczenia nie zależą od szerokości ale m.in. od mieszanki gumy o czym zresztą pisałeś wcześniej i o czym można się przekonać na linkowanej przez Ciebie stronie Bicycle Rolling Resistance. Nie wiem o jakich rozbieżnych opiniach piszesz. Opony z dętkami tpu i lateksowymi są "szybsze" niż z butylowymi bo są mniejsze tarcia między dętką a oponą (lateksowa jest jeszcze szybsza niż tpu, a może odwrotnie, nie pamiętam, ale kosztuje kilka razy więcej). Jedyną wadą dętek tpu jest to, że trzeba je częściej dopompowywać bo powietrze jakby ucieka ściankami Opony drutowe są robione z taniej gumy, która często nie trzyma tak dobrze w różnych warunkach, zachowuje się jak plastikowa i nie bez przyczyny nazywana jest "kartoflakiem" Koła nie musisz zmieniać a 130 zł za oponę to nie jest dużo, tyle kosztują w miarę dobre opony w odróżnieniu od tych drutowych "kartoflaków" poniżej 100 zł. Ja bym chyba jednak wybrał te Hardpacki bo rozmiar 2,0" wg mnie bardziej pasuje do roweru mtb1 punkt
-
Taki tam zestaw do konwersji na klikane wentyle 😎1 punkt
-
To było pytanie: czy jest sens zmieniać czy nie i dostałem na nie odpowiedź, że nie ma bo kombinacja mocnego silnika + napęd 12s z małymi zębatkami będzie powodował taki efekt. Wszystkie osobiste przytyczki o tym, że mam nauczyć się po 50tce jeździć z kadencją 75, że zły rower wybrałem itd są naprawdę niepotrzebne i świadczą tylko o tym, że ktoś ma małego i chce dogryzając innym lepiej się poczuć. jak dla mnie temat zamknięty1 punkt
-
Tam jest napisane: Dofinansowaniem w ramach programu, nie zostaną natomiast objęte pojazdy: które umożliwiają zmianę progu zaprzestania wspomagania elektrycznego z domyślnych 25 km/h na wyższą wartość (przy czym dotyczy to pojazdów, w których zmiana ta może być dokonana na poziomie oprogramowania, z poziomu interfejsu użytkownika, jak i poprzez fizyczną ingerencję w układ elektroniczny). To by eliminowało 90% rynku, gdyż chipy są dostępne dla Bosch'a, Shimano, Yamahy, Panasonica.... Tutaj jest formalna postać propozycji tego programu Mój rower elektryczny - Fundusz Modernizacyjny - Portal Gov.pl Pełny zapis brzmi tak: Program dofinansowania wyklucza rowery, w których: Możliwe jest (na poziomie oprogramowania, interfejsu użytkownika lub poprzez ingerencję w elektronikę) zwiększenie progu zaprzestania wspomagania elektrycznego powyżej 25 km/h. Producent dopuszcza taką modyfikację i informuje o niej w instrukcji użytkownika lub dokumentacji dołączonej do roweru. Jest to proponowana zmiana 381 którą można znaleźć w katalogu propozycji https://www.gov.pl/attachment/201865d9-eae9-46ff-be02-7eeb5e4d32dc Nie znam przypadku, żeby producent informował o takiej możliwości w instrukcji czy dokumentacji. Nie są to rozwiązania fabryczne i wiąże się to z utratą gwarancji.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Błotniczek coby do pracy z mokrym tyłkiem nie przyjeżdżać 😁 I nowe nakrycie głowy:1 punkt
-
Gdzie diabeł mówi dobranoc, a komary i końskie muchy radośnie bzyczą w rytm piosenki "Jak się masz kochanie".1 punkt
-
Bo takie tam górki (można się zajechać) w Cedyńskim Parku Krajobrazowym.1 punkt
-
Zahaczałem w kilku miejscach tę trasę, podpisuję się obiema rękami pod Twoją relacją. Ostatnio zabrałem rodzinę na krótki urlop pieszy do Miśni i też byli bardzo zadowoleni. @szy reportaż jak zawsze na wysokim poziomie 👍1 punkt
-
Powitoł We wsi prostowanie haka to kwota 30-60zet i jako centusiowa ZosiaSamosia zacząłem się rozglądać za chińskim urządzeniem. Po przejrzeniu opinii i youtuba stanęło na ZTTO HAG-5 - jakieś łączone oferty wpadły i za przyrząd zapłaciłem 60,99PLN: https://pl.aliexpress.com/item/1005009320838785.html Trzy haki naprostowane i sprzęt na delikatne: jestem zadowolony Na razie z jedynych minusów to lekki luz na połączeniu ośka-dźwignia - na kole 26" jakieś 2-3mm przy obręczy - da się to zminimalizować dokręcając śrubę, która jest na dole połączenia do momentu, aż dźwignia z trudem obraca się na osi wkręcanej w mocowanie przerzutki. Plusy: - ładny i kompaktowy - działa; - obrotowa cześć z prętem pomaga przy manewrowaniu podczas pomiaru; - pręt pomiarowy można zablokować śrubą, a nie kombinować z gumkami; - cena1 punkt
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00