Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 28.07.2025 w Odpowiedzi
-
Gdzie diabeł mówi dobranoc, a komary i końskie muchy radośnie bzyczą w rytm piosenki "Jak się masz kochanie".10 punktów
-
Bo takie tam górki (można się zajechać) w Cedyńskim Parku Krajobrazowym.10 punktów
-
9 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
Hej, mam prośbę do zainteresowanych osób. Prowadzę swój kanał na YouTube i ktoś podrzucił mi pomysł, żebym stworzył cykl filmów, w których dyskutuję o Waszych rowerach. Ameryki nie odkrywamy na nowo, ale w sumie jest przy tym dobra zabawa 🙂 Jeśli ktoś chciałby przesłać zdjęcie własnego roweru/rowerów - śmiało! Poproszę o mail na kontakt@serwisbajka (lub punkxtr@gmail.com) z opisem Waszego sprzętu, słowem od Was na jego temat i tytułem wiadomości "Film". Jest pełna dowolność w doborze rowerów, akcja nie jest ograniczona czasowo. Możecie wysłać coś dziś, jutro, za miesiąc, w przyszłym roku. Z góry dziękuję! A tutaj pierwszy odcinek:4 punkty
-
4 punkty
-
Tak się składa, że mieszkam naprzeciwko McDonaldsa i kiedyś zadzwoniłem z jakimś zgłoszeniem i dyżurny mi odpowiedział, że "wszystkie dwa" patrole są na pilnym zgłoszeniu w innej części miasta, odpowiedziałem mi, że właśnie widzę, że te "wszystkie dwa" radiowozy stoją na McDrivie. Później jadą do pobliskiego lasu na konsumpcję i drzemkę Innym razem na chodniku leżał gość, nie wiem czy pijany czy właśnie umiera więc dzwonię ze zgłoszeniem bezpośrednio do dyżurnego (bo 112 jest w mieście wojewódzkim i nie ogarniają co się gdzie mieści w terenie i zgłoszenie zajmuje kilkakrotnie więcej czasu) i mówię co i jak, on na to znowu tekst, że patrole na pilnej interwencji w innej części miasta, a w czasie rozmowy przez skrzyżowanie przejeżdża radiowóz i miśki wewnątrz udają, że nie widzą jak do nich macham, więc mówię dyżurnemu, że właśnie minął mnie jeden z tych radiowozów będących w innej części miasta i ma go zawrócić bo jak nie to będzie bohaterem wszystkich lokalnych i krajowych newsów jak się okaże, że jednak gościu umiera - dopiero wtedy radiowóz zawrócił i zajęli się gościem3 punkty
-
@spidelli, chcesz trzeciego świata - masz do tego prawo, zresztą prawdopodobnie zawsze nim będziemy Ale jednocześnie zwolennicy tej klasycznej turystyki rowerowej - w tym rodziny z dziećmi, osoby starsze, albo po prostu tacy normalsi jak ja - również chcą po prostu bezpiecznie i wygodnie jeździć po Mazurach. Gdyby Mazurska Pętla Rowerowa powstała w cywilizowanym standardzie, "my" mielibyśmy JEDEN bezpieczny, wygodny rowerowy trakcik po regionie, a "Wy" nadal mielibyście tysiące ścieżek trzeciego świata wokół Tymczasem Mazurska Pętla Rowerowa wypieprzyła 80 milionów w marketingową pokazówkę jak chociażby wieże widokowe dla partycypujących samorządów, a warunki jazdy rowerem zostały dokładnie te same: wszędzie trzeci świat i wstyd przed pokazaniem się w Europie. * * * Przykłady które wymieniłeś są totalnie skrajne, wiesz o tym? Nawet ja w życiu nigdy nie jechałem Dunaju 🤣 Jednak Odra-Nysa, która rzeczywiście uchodzi za "najnudniejszy" szlak rowerowy w naszej okolicy (sam jechałem go z audiobookiem w słuchawkch), jednocześnie dla tej rodziny z dzieckiem może być RAJEM, właśnie ze względu na totalne odsunięcie od samochodów, cywilizacji i wszelkiego zagrożenia. Z drugiej strony, wcale nie musisz na taki szlak jak Odra-Nysa patrzyć jak na aż kilka dni nudnej jazdy. Teraz odcinek szlaku Odra-Nysa od mostu w Siekierkach w górę służy za fantastyczną część weekendowej pętli ze Szczecina. W Boże Ciało w Siekierkach widzialem kilka grup jadących w ten sposób (Szczecin - "nudną" Odrą po niemieckiej stronie - Siekierki - polską stroną przez Trzcińsko - Szczecin) i wszyscy byli ZACHWYCENI tym, że nareszcie tak można. Podobnie zresztą jest na Wiślanej Trasie Rowerowej. Obecnie fragment Kraków-Szczucin to jakieś ca. 100 km "nudnego" wału. Jednak już dziś można łączyć Wisłę z Dunajcem - tak promuje to Małopolska. A gdy w końcu pojawi się połączenie z pokolejówką w Świętokrzyskiem, a potem połączenie nad Nidą z Wisłą, będzie to samo co pod Szczecinem - fantastyczna weekendowa pętla po Małopolsce, własnie dzięki tej "nudnej" Wiśle. A R-10? Po pierwsze nie ma już R-10, jest EuroVelo 10 Po drugie, już na serio - dlaczego na EuroVelo 10 w sezonie jest dokładnie tak, jak mówisz? Bo Mazurska Pętla Rowerowa jest takim bublem, że nie potrafi przejąć tego ruchu. Bo w Wielkopolsce nie ma ani jednego dobrego szlaku rowerowego, który też mógłby kogoś przejąć. Bo Mazowsze nie ma ani jednego szlaku w tym standardzie. My po prostu nie mamy innych dobrych szlaków rowerowych, nie mamy dobrej infrastruktury, więc wszyscy, którzy szukają takiej "top" aktywnej, letniej rozrywki na w miarę dobrej, bezpiecznej trasie, kiszą się w jednym miejscu. Albo wyjeżdżają za granicę, co zresztą bardzo polecam. Skoro nam w Polsce nikt nie buduje warunków do rowerowych wakacji, zdecydowane namawiam, żeby polskie pieniądze zostawiać Austriakom, Francuzom, Niemcom. Tak - takie właśnie są realne, namacalne konsekwencje marnowania takich inwestycji jak Mazurska Pętla Rowerowa. Poza tym ja wcale nie chcę, by Mazury wyglądały jak Dunaj czy Odra-Nysa. Mazurska Pętla Rowerowa powinna wyglądać tak, jak np. Szlak Odra-Sprewa po pojezierzu (!) między Odrą a Berlinem. Proszę - dokładnie takie zdjęcia chciałbym robić na Mazurach - naprawdę, narzekałbyś? Tu więcej dla zainteresowanych: https://www.znajkraj.pl/szlak-odra-sprewa-czyli-bardzo-rowerowa-brandenburgia @Ullses01, tak, masz absolutną rację pisząc: "Według mnie dobrze, że są różne trasy trudności, nudno byłoby jechac cały czas wymuskanymi trasami." Problem w tym, że ani Mazury, ani Wielkopolska, ani Mazowsze, ani Dolny Śląsk*, ani Górny Śląsk* nie mają wciąż ANI JEDNEGO takiego dobrego, bezpiecznego, wygodnego szlaku na chociaż 3-5 dni jazdy. Ani jednego! (* - Dolnośląska Kraina Rowerowa i Żelazny Szlak Rowerowy, choć doskonałe, to jednak "kieszonkowe" projekty, nie regionalne) Szy.3 punkty
-
Ja tam wolę ten trzeci świat, serio. Może dlatego, że nie jeżdżę z dziećmi, sam do emerytury jeszcze mam kawałek ale jakoś takie Passau - Wiedeń czy Goerlitz - Ahlbeck nie są u mnie na szczycie rowerowych wspomnień Owszem - infrastruktura świetna, widoki - przednie ale zabrakło.... przygody Poza tym Passau - Wiedeń to potwornie zatłoczona trasa, zapchana starymi Niemcami na elektrykach Nasze R-10 w miejscowościach wypoczynkowych to też dramat - nawet piesi nam tak nie dopiekli, jak ludzie bez wyobraźni na rowerach z wypożyczalni... Nie chciałbym, żeby Mazury zmieniły się w nadmorski deptak....3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Błotniczek coby do pracy z mokrym tyłkiem nie przyjeżdżać 😁 I nowe nakrycie głowy:2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Ma mniejszą średnicę. Kiedyś porównywałem i widać to gołym okiem.2 punkty
-
Oczywiście, tak. To jedyna nawierzchnia, która godzi rozwój turystyki rowerowej z polepszeniem możliwości transportowych dla lokalsów, rozsądnymi kosztami, a nawet ochroną przyrody. Tylko w ten sposób można było myśleć o stworzeniu prawdziwej trasy rowerowej, jakie budują Małopolska czy Pomorze Zachodnie. Jednak mając do dyspozycji "tylko" 80 milionów, nie mogło być mowy o budowie 300 kilometrów asfaltowych ddr, to jasne. Ale bez problemu można było pomyśleć o ok. 50-60 kmach dróg rowerowych w asfalcie, którymi można było połatać słabe, nieprzejezdne odcinki, które teraz niszczą wizerunek inwestycji. A może można było położyć nawet więcej km nowych szutrów, o ile nie jeździłyby po nich samochody i gminy miałyby pieniądze na ich remont za 3-4 lata? Myślę, że jedno albo drugie diametralnie zmieniłoby dzisiejszy obraz szlaku. A tymczasem stanęło na tym, że na corocznych targach rowerowych w Utrechcie, najbardziej rowerowo-turystycznej imprezie targowej w Europie, gdzie jedno ze stoisk w polskim pawilonie ma Warmińsko-Mazurskie, nie ma nawet jednego materiału o Pętli. Bo region doskonale sobie zdaje sprawę, że te 80 baniek poszło w błoto. I że takiego "produktu" nie ma sensu promować w Europie, bo Pętla po prostu nie spełnia żadnych cywilizowanych standardów. Dla kontrastu - uwielbiam to pokazywać ☺️ - dwa lata temu podczas prezentacji o Pomorzu Zachodnim w Utrechcie pokazywałem Holendrom tę planszę: To prawie 700 kilometrów, które można wykręcić jadąc w ok. 70% po infrastrukturze rowerowej, a resztę niemal w całości po drogach "przyjaznych" rowerom (leśnych, miejskich, lokalnych). A to infrastruktura rowerowa - cała, nie tylko ddr/cpr, ale nawet pasy rowerowe w jezdniach czy chodniki z ruchem rowerowum - na Mazurach. W porównaniu z Pomorzem Zachodnim, Mazury to trzeci świat. Źródło tego ostatniego - Velomapa i mapa infrastruktury - świetna mapa do planowania, swoją drogą: https://velomapa.pl/infra#8.41/53.933/21.781 Smutek. Szy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo rowery trzy pojechały nad Niagarę, ale jednak Mordor bardziej pasuje2 punkty
-
Sąsiad też lekko ścieżkę do domu zapuścił. Za to dębowi miniaturce nawozu nie żałuje.2 punkty
-
2 punkty
-
Waga roweru przy jeździe po płaskim terenie ze stałą prędkością nie ma znaczenia. Poza tym pamiętaj że istotna jest masa zestawu czyli rowerzysta + rower a nie samego roweru. Więc jak rower jest lżejszy o 2 kg to zyskujesz nie 20% ale 2-2,5% w zależności od tego ile Ty ważysz. Dlatego w kolarstwie są tak istotne W/kg a nie czysta moc kolarza. Nie chcę Cię zniechęcać do zakupu tego roweru bo to całkiem fajny sprzęt za tą kwotę ale patrząc przyszłościowo rozważyłbym zwiększenie budżetu i zakup czegoś do czego wejdzie opona przynajmniej 35C. Ideałem by było gdyby rama mieściła 40C. Możesz sobie jeździć na razie na oponach typowo szosowych ale gdyby naszła Cię kiedyś ochota na zboczenie z asfaltu na drogi szutrowe to wcale nie musisz zmieniać roweru czy kupować drugiego, np. gravela. Wystarczy podmianka opon i po równych szutrach będzie wygodnie. Coraz więcej rowerów szosowych typu endurance ma taką możliwość. Podam tylko jeden przykład takiego roweru: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/allroad/endurace-allroad/4164.html?dwvar_4164_pv_rahmenfarbe=R138_P01 Na rynku zaczyna się też pojawiać coraz więcej opon o tej szerokości przeznaczonych właśnie do szos typu allroad.1 punkt
-
Największym mankamentem kaset 12 rz jest trybik 10 z. Już po " delikatnej " 😉 eksploatacji łańcuch zaczyna na nim skakać. Najlepiej wymienić " blata" na korbach i przesunąć zakres w kierunku większych ząbków na kasecie. A najlepiej to 11 rz kasetę pod elektryka.1 punkt
-
1 punkt
-
@DyktaTusek Pomijając już Twój nieco opryskliwy ton i koprofilskie zapędy.. Wrzucam zdjęcie nowych insertów które właśnie do mnie dotarły od majfrendów, być może Chińczyki ulepszyli złoty insert i ma on nieco większą średnicę wewnętrzną otworu? Właśnie taki złoty insert zastosowałem i w bezpośrednim porównaniu ma on niemal identyczną średnicę otworu wewnętrznego co insert srebrny, wydaje mi się że oryginalne złote inserty mają nieco mniejszy otwór.. Ale nie mam niestety takiego na stanie aby porównać insert Shimano z insertem "Chinano"1 punkt
-
Z tych linkowanych to zdecydowanie ta Sensa na Tiagrze i hamulcach hydraulicznych. Rowery szosowe na hamulcach obręczowych są obecnie niesprzedawalne - sam się od kilku miesięcy bujam z Krossem Vento 3.0 na Sorze 2x9 i mam naprawdę bardzo mało zapytań1 punkt
-
To taki offtop - mam złe doświadczenia z samoprzylepnymi łatami - na trasie wykleiłem cały plaster łatek od lezyne - jedna trzymała może z 3km...1 punkt
-
1 punkt
-
Dopiero zaczynam swoją przygodę z turystyką rowerową, aczkolwiek w tym roku zaliczyłem R10, 2/3 MPR i szlak orlich gniazd. Według mnie dobrze, że są różne trasy trudności, nudno byłoby jechac cały czas wymuskanymi trasami. Natomiast szlak orlich gniazd to jednak raczej dla mtb niż dla turystyki. Na MPR nie ma az tak dużo fatalnych nawierzchni, mnie osobiście tarka przeszkadzała najbardziej, ale tez nie bylo jej niewiadomo ile. Zapewne sporo kasy poszło na te MORy gdzie na szlaku orlich gniazd ich w ogole nie widziałem a na R10 mialem wrażenie, ze ich jest zdecydowanie mniej.1 punkt
-
Zdecydowanie https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ jeśli jest twój rozmiar1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dobrze Ci sie wydaje. Nie mierzylem. To dane katalogowe producenta.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
